Endring av stadionnavn
Det ble kjent i gårsdagens sene timer at ærverdige St. James’ Park står foran en navneendring.
Stadionnavn til salgs
Senest i 2009 gjennomgikk navnet en delvis forandring da ledelsen gikk inn for å ønske velkommen sponsorer som meget gjerne kunne tenkt seg å assosieres med St. James’ Park ved at man fikk reklameplass ved siden av stadionnavn.

En æra går mot slutten: St. James' Park virker å være historie.
Resultatet den gang ble Sportsdirect.com@St. James’ Park som vekket harme hos Toon Army. Det er umulig å si noe om konsekvensene av den forestående navneendringen, men man kan jo spekulere i om det blir en del sterkere reaksjoner hos den lidenskapelige og høyst engasjerte supporterskare.
I denne omgang ønsker styret en total endring som skal bane vei for eventuelle nye sponsorer, og stadionnavnet er foreløpig endret til Sports Direct Arena.
Derek Llambias begrunnet det hele ved å uttale følgende: – Vårt mål for Newcastle United er å kunne fortsatt levere resultater med hensyn til fansen og alle andre tilknyttet klubben. Vi må gjøre denne klubben økonomisk selvforsynt, for å kunne være i stand til å levere suksess.
Direktøren begrunnet endringen ved at man får vist ovenfor nye sponsorer at stadionnavnet er en mulighet for markedsføring.
På jakt etter ny draktsponsor

Sportsdirect.com@St. James' Park vil bli Sports Direct Arena.
– Det vil hjelpe oss i arbeidet med å finne langtidskontrakter for nye sponsorer når vi nå stiller ut stadionnavnet. Vi søker aktivt en sponsor som ønsker å gjøre krav på rettighetene.
Derek Llambias nevner i tillegg at draktsponsorer ønskes ettersom dagens sponsorkontrakt løper ut ved årets ende.
Klubben ønsker primært å tilby en sponsorpakke som innebærer ett års rettigheter på stadionnavn til den nette sum av £10 millioner.
Andre Premier League-klubber, som blant andre Chelsea, har annonsert at de selger sitt stadionnavn og nærmer seg en avtale som visstnok skal tre i kraft ved begynnelsen av neste sesong.
You must be logged in to post a comment Login