20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Shearer 37 år  (Lest 19032 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Shearer 37 år
« Svar #45 på: 07. Nov. 2007, 19:08 »
Jepp...jeg vil si at en 8 plass egentlig er dårlig for en klubb som Newcastle..Men han skal få lov til å havne utenfor europacupplass i år, men havner han på nedre halvdel av tabellen kan han som sagt bare pakke kofferten å dra...Da duger han ikke...Det er så mye kvalitet i Newcastle at man egentlig skal få lov til å forvente europacup-plass, men jeg synes fansen skal være litt tålmodige å akseptere en 7-8-9 plass, men som sagt utenfor øvre halvdel mister han min tillitt...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #46 på: 07. Nov. 2007, 20:45 »
Du er altfor utålmodig kø1. La Sam Allardyce bygge laget sitt. Vis tålmodighet! Må Big Sam ta hatten sin å gå, eller om han blir sparket etter denne sesongen, så er det ikke han jeg har mistet tilliten til, men klubben. Hadde managere fått litt mer tid og rom hadde alt blitt så mye enklere. Alle managerne våre forsvinner når jobben deres med å bygge nye lag er halvveis fullført, og nye managere river ned alt de gamle har bygget.

Riktig å få bort Roeder og Souness siden de ikke tålte presset, noe man må tåle i Newcastle, men om alle plutselig vil ha Sam Allardyce vekk innen de 12 neste månedene, og at han faktisk forsvinner, da kan vi bare glemme å bli et topplag igjen på mange flere år enn det vi hadde gjort om han faktisk hadde blitt.

Gi ham denne sesongen og neste. Drit i om vi havner midt på tabellen begge sesongene. Tredje sesongen burde vi se resultater, om ikke allerede neste.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 07. Nov. 2007, 21:11 »
Souness tålte forsåvidt presset. Han er en tykkhudet tulling. Problemet med S & R var at ingen av dem var gode nok. Souness raserte Bobbys byggverk på bare få måneder (innen jula 2004 var alt Sir Bobby brukte fem år på å bygge opp, lagt i ruiner). Og Roeder raserte det han selv hadde vært med på å bygge opp etter at han tok over for Souness.

Men vi må være tålmodige nå. Big Sam har ikke gjort seg bort til nå, og han må få lov å bygge opp et lag fra grunnen av, og vi må akseptere at det tar tid. Etter jul bør ting begynne å sitte litt bedre, og resultatene bør bli mer stabile, men likevel, en tiendeplass vil ikke være verdens undergang, så lenge vi tidvis fortsetter å vise fremgang fra i fjor. Vi kan ikke sparke managere bare fordi de ikke oppnår nøyaktig den og den plasseringen. Vi må tenke langsiktig. Jeg mener det ble gjort en grov feil da Kenny Dalglish fikk sparken etter bare to kamper av sesongen 1998/99, når han hadde brukt sommeren på å kjøpe inn et tilnærmet helt nytt lag. Vi må huske på at Dalglish overhodet ikke hadde penger å rutte med sommeren 1997, da han ble bedt om å "balansere budsjettet" og måtte selge Ginola, Ferdinand og Asprilla for å tilfredsstille styret. Vi fikk en elendig ligaplassering, men med Shearer ute halve sesongen, og med den stallen vi hadde var det lite annet å forvente.

Nå har vi en mye bedre stall enn den gang, og Big Sam har fått penger å handle for. Men jeg er også sikker på at vi etter nyttår vil se spillere som Cacapa, Rozenhal, Barton, Viduka og Geremi blomstre i større grad enn de har gjort i høst. Spesielt de som kommer utenlands fra trenger mer tid enn andre. Og Barton må komme i form etter skaden før vi kan begynne å vente all verden.

Vi kommer til å holde oss unna nedrykksstriden. Det er jeg sikker på. Vi kommer til å få en ujevn sesong, men vi vil vinne nok kamper til å havne rundt midten av tabellen, om vi havner på 11. eller 9. plass har underordnet betydning, så lenge vi ser en viss bedring i forhold til i fjor.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 07. Nov. 2007, 22:07 »
Du er altfor utålmodig kø1.

Jeg er ikke det, jeg bare forventer at vi kommer på øvre halvdel.....det kan vel ikke være for mye forlangt med det spillermaterialet vi har tilgjenglig....? Egentlig har vi et lag som bør kunne komme topp6 og det tror jeg er målet til klubben denne sesongen også....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 07. Nov. 2007, 22:29 »
Har vi egentlig et SÅ bra lag? Når jeg ser på hvilke spillere andre klubber i PL har så er jeg ikke overbevist om at vi absolutt skal kjempe om en 5-6 plass.

På papiret så skal vi være relativt sterke, men jeg tror at et lag som Blackburn feks vil ha like stor sjans til å komme på en 6 plass som det vi har.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 07. Nov. 2007, 22:40 »
men jeg tror at et lag som Blackburn feks vil ha like stor sjans til å komme på en 6 plass som det vi har.

Støttes. Mange lag som har hatt en stamme over flere år. Vi har et veldig bra lag på papiret, men mangler kontinutet både på leder og spiller siden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 08. Nov. 2007, 17:11 »
Har vi egentlig et SÅ bra lag? Når jeg ser på hvilke spillere andre klubber i PL har så er jeg ikke overbevist om at vi absolutt skal kjempe om en 5-6 plass.

På papiret så skal vi være relativt sterke, men jeg tror at et lag som Blackburn feks vil ha like stor sjans til å komme på en 6 plass som det vi har.

Veldig enig med deg. Når vi ser på spillerene vi faktisk spiller med, så burde det gå opp for en at vi ennå ikke har ett fantastisk lag. Butt for eksempel. Han var ikke fast på united laget på slutten av sin karriere der, og da var han faktisk opp i åra. No, en tre-fire sesonger senere, så er han vår vise kaptein....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 08. Nov. 2007, 18:54 »
Jepp...jeg vil si at en 8 plass egentlig er dårlig for en klubb som Newcastle..Men han skal få lov til å havne utenfor europacupplass i år, men havner han på nedre halvdel av tabellen kan han som sagt bare pakke kofferten å dra...Da duger han ikke...Det er så mye kvalitet i Newcastle at man egentlig skal få lov til å forvente europacup-plass, men jeg synes fansen skal være litt tålmodige å akseptere en 7-8-9 plass, men som sagt utenfor øvre halvdel mister han min tillitt...
Helt enig!
Ikke glem at Sam Allardyce stort sett har kjøpt meget rutinerte og aldrende spillere godt opp mot 30 år eller gjerne litt over også. Dette er spillere som har bevist at de holder meget høyt nivå i PL og/eller i Europa forøvrig! Dette er spillere som ikke har 2-3 år på seg, og heller ikke skulle behøve det, å tilpasse seg PL. Ser vi bort ifra Enrique så har alle Big Sam sine kjøp vært rutinerte, og jeg mener også at kjøpene har vært gode og "safe"! Er en og annen posisjon jeg mener vi bør forsterke slik at vi kaan komme enda nærmere "topp 4", men jeg synes at laget vårt stort sett består av meget gode kvalitetspillere nå, spillere som kunne spilt seg inn på en plass i et av "topp 4" lagene, eller som allerede har vært der.

I bunn og grunn synes jeg Big Sam har spillermatrialet enhver utfordrer til "topp 4" lagene kunne ønsket seg, nå står det bare på han selv, spillemåte og hans taktiske evner. Dette kan kansje ta litt lenger tid enn jeg først trodde, men jeg håper at han går tilbake til 4-3-3 og spiller slik fotball han kan best, jeg tror det er slik han vil opnå gode resultater..........

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08. Nov. 2007, 19:39 »
Jeg er ikke enig i at vi har spillere til å utfordre topp 4.

Keeper - God nok for topp 4.

Forsvar - Her er det ingen som kvalifiserer for et topp 4 lag. Vi har et stort talent i Taylor og en bauta i Faye, vi har 3 (Rozen,Cacapa,Enrique) spillere som er "unproven" i PL og som vi fortsatt ikke vet hva står for.

Midtbane - Her er det nok kun Barton etter min mening som ville ha relaivt grei sjans til å kjempe om en plass på et topp 4 lag. Kanskje en Emre i toppform også... Zoggy og Milner er altfor ustabile.

Angrep - En Owen i form ville selvsagt spilt for et topp4 lag, desverre er det lenge siden han har prestert. Martins ville også kjempet om en plass i et slikt angrep. Resten av spissene våres hadde ikke vært i nærheten.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 08. Nov. 2007, 19:50 »
Når en spiler som Voronin greier å spille så mye som han gjør på Liverpool, så kunne jammen meg Viduka greid det også.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 08. Nov. 2007, 19:56 »
Javel? Jeg hadde valg Voronin foran Viduka hvertfall.. Men at Viduka hadde fått noe spilletid når spissrekka er Voronin, Crouch, Kuyt og Torres ser jeg på som svært SVÆRT usannsynlig.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 08. Nov. 2007, 20:16 »
Alle for no egentlig spille i Lierpool med Benitez, men eg hadde aldri bytta Voronin mot Viduka. Voronin er bare middelmådig uten ekstreme ferdigheter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 08. Nov. 2007, 21:16 »
Når en spiler som Voronin greier å spille så mye som han gjør på Liverpool, så kunne jammen meg Viduka greid det også.
Selvfølgelig! Og Viduka har da også spilt for et "topp 4 lag", han spilte i Leeds når de var helt på topp i PL og var også på banen for Leeds når de nådde CL semifinalen der de tapte for Valencia. Kan også ta med at Viduka kom på 4. plass på toppscorer listen i PL i fjor med 14 mål på 22 kamper tror jeg, det samme antall mål som Rooney bare at han hadde langt flere kamper!

Synes også kesse utelater noen selvsagte spillere som f.eks. Duff.

Og når du kesse nevner at spillerne må være i form for å kjempe seg inn på et "topp 4 lag", har jeg en litt annen vri. Om spillere som Martins, Owen, Duff, Viduka, Barton, Given og Emre er i form, så er de ikke bare gode nok for et "topp 4 lag", da er de blant de beste i hele Premier League i sin posisjon, akkurat det har de bevist før! I tillegg har vi Geremi og Butt som også har spilt for topplag. Da har jeg utelatt våre unge fremtidige stjerner som Milner, Zoggie, Taylor og Enrique, samt spillere med flust av rutine ute på øverste hylle i Europa som Cacapa, Faye, Rozenhal, Beye, noen av dem kapteiner for sine tidligere klubber!

Jeg synes ikke det ser så hakkanes gæli ut, og sammenligner vi lagene så synes jeg vi kommer veldig godt ut av det også, bortsett fra Chelsea og Manure som jo er i en egen klasse.
« Siste redigering: 08. Nov. 2007, 21:18 av Frode »

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #58 på: 08. Nov. 2007, 21:36 »
vil bare ta mark viduka litt i forsvar.
Noen som husker dette?

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/eng_prem/1006644.stm
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 08. Nov. 2007, 22:02 »
Jeg er svært usikker på Barton, og Emre er veldig ustabil. Viduka spilte for Leeds da de var på sitt beste, men det var før Premier League ble skuffende forutstgbart og de samme fire lagene dannet topp fire hvert eneste år. Viduka per dags dato er altfor skadet, og altfor mye humørspiller til å være god nok for topp 4.

Zoggie på sitt beste er helt klart god nok for topp 4, og han er da også på sitt beste en av de beste unge spillerne i Premier League. Det begynner å bli en liten stund siden Taylor viste seg fra sin aller beste side, men han har utvilsomt potensiale til å bli en av Englands beste stoppere.

Jeg vil dog si at det per dags dato er kun Owen, Martins, Duff og  Given som er gode nok for topp 4. Så har vi "bobler" som Emre, Barton og N'Zogbia. Våre nye utenlandske venner vet vi altfor lite om i Premier League-sammenheng. Fransk liga er noe helt, helt annet, så vi kan ikke automatisk si at Cacapa, som har vært kaptein på CL-laget Lyon er god nok for topp 4. Og det han har vist hittil i Newcastle-trøya er ikke akkurat Terry-klasse, selv om han bare har hatt to virkelig dårlige kamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon