20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Shearer 37 år  (Lest 18991 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Shearer 37 år
« Svar #60 på: 08. Nov. 2007, 22:12 »
Frode: Viduka har som du sier spilt for et topp 4 lag, men det er mange mange år siden og han er langt i fra like nå som han var den gang, selvom han fortsatt er en veldig god spiss. Det Joakim sier om Viduka er og PL generellt er selvsagt helt sant.

Duff valgte jeg og ikke ta med da det begynner å bli 2-3 år siden vi så han i storform. Den forimen har vært i de siste 2 årene ( det er mange årsaker til det, feks skader ) er rett og slett for dårlig til i det hele tatt å være i nærheten av et topp4 lag.

Altså, jeg nekter ikke for at vi har gode spillere. Men jeg mener vi har få spillere som ville spilt jeg inn på et av topp4 lagene per i dag, faktisk så mener jeg kun Martins, Owen og Given er i nærheten. Vi er milevis unna Arsenal, Liverpool, Chelsea og ManU når man tenker tropp mot tropp. Skal vi først begynne å sammenligne oss så bør det være mot lag om Blackburn, City, Pompey, Tottenham og Everton..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 09. Nov. 2007, 03:22 »
Henke Larsson klarte seg bra for ManU. Jeg er ikke i tvil om at Viduka hadde vært en god spiller å hatt i stallen også for topp 4-laga. Ikke noen fast førstelagsspiller, men en mer enn god nok backup.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #62 på: 09. Nov. 2007, 18:11 »
Henke Larsson klarte seg bra for ManU. Jeg er ikke i tvil om at Viduka hadde vært en god spiller å hatt i stallen også for topp 4-laga. Ikke noen fast førstelagsspiller, men en mer enn god nok backup.

Ganske enig. Viduka holder mål enda, selv om det er lenge siden han spilte på et lag av topp4 materiale (tenker på Leeds fra 2000-2002). Etter hva jeg kan huske så scoret Viduka flere ligamål i fjor på et middelmådig Boro lag enn hva samtlige av f.eks. Liverpools spisser gjorde. Om han ville fått plass på noen av topp4 lagene gidder jeg ikke si så mye om, men tror han ville ha forsvart en plass på Chelsea (shev er århundrets flopp, kun drogba duger) og Liverpool. Ser ærlig talt ikke hva f.eks. Kuyt har som Viduka ikke har - ja bortsett fra å løpe rundt som en hodeløs kylling i 90 minutter og omtrent aldri være tilstede inne i boksen.

Kan jo også legges til at Boro sliter som aldri før med å score mål etter at Viduka dro, og vi har vel faktisk slitt litt selv etter at han ble skadet. Med Big Sams taktikk MÅ vi ha en stor og sterk Viduka der fremme.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 09. Nov. 2007, 18:14 »
Så du vil heller ha Viduka på laget enn Kuyt? Ærlig talt....

Men greit nok, han ville ikke gjort seg bort. Da har vi 4 spillere som ville hatt en sjans til å spille seg inn på et topp 4 lag, Given, Martins, Owen og Viduka. Da mangler vi bare 7 fra å faktisk ha mulighet til å bli et slikt lag ;)

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #64 på: 09. Nov. 2007, 18:18 »
Nå spiller Barton seg i form, da hadde han vert aktuell han og...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 09. Nov. 2007, 18:38 »
Given, Duff, Martins og Owen er spillere jeg er sikker på kunne spilt fast for et lag som kjempet om ligagull....Det er våre beste spillere etter min mening..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 09. Nov. 2007, 18:45 »
Hvis Duff kommer tilbake på et slik nivå han engang var så ville han ha god sjans til å spille seg inn på et topp4 lag, helt enig. Men OM han faktisk blir så god igjen er jeg usikker på, håper for gudsskyld det! Vi trenger han sårt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 09. Nov. 2007, 19:01 »

Men greit nok, han ville ikke gjort seg bort. Da har vi 4 spillere som ville hatt en sjans til å spille seg inn på et topp 4 lag, Given, Martins, Owen og Viduka. Da mangler vi bare 7 fra å faktisk ha mulighet til å bli et slikt lag ;)
Si meg hvorfor Kuyt er så mye bedre enn Viduka kesse........
Om vi ser på toppscorertabellen fra ifjor, ligger Viduka over Kuyt med sine 14 mål, Kuyt har 12. På assist statistikken har Viduka 5 målgivende mot Kuyt sine 4. Dette oppnådde Viduka for Middlesbrough på 22 kamper, i forhold til Kuyt sine resultater som han måtte ha 27 kamper for å klare for Liverpool.
Men dette er jo kun statistikk, men synes uansett at Viduka er bedre enn Kuyt, både når det gjelder det å bli brukt som oppspillspunkt, holde på ballen og sende den videre til medspiller. Synes også at Viduka har ganske slepen teknikk. Ikke det at Kuyt er dårlig, men jeg synes Viduka er bedre, bare så synd han er en del eldre også.....

Når det gjelder dine 4 spillere som du mener har muligheter til å spille seg inn på topp 4 lag synes jeg du utelater noen. Hvorfor ta med Owen på en slik liste når du utelater Duff? Selvfølgelig skal begge med på denne lista, selv om de har vært og er skadet. Samme med Barton, han skal være milevis bedre enn Flamini og/eller Sissoko f. eks. Geremi og Smith er jo i sin beste alder, og har allerede vært innom Manure og Chelsea før vi snappet dem opp. Synes Smith var meget god på slutten av forrige sesong da han kom tilbake fra benbruddet og var sterkt delaktig i Manure sin sesong avslutning. At spillerne må være i form er jo egentlig en selvfølge, men det gjelder jo ikke bare våres spillere, det gjelder jo alle spillere. En spiller som ikke er i form forsvarer ikke en plass i noen lag...................

Men men, dette er jo smak og behag.........

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #68 på: 09. Nov. 2007, 19:13 »

Det ville jeg nok ja. Men det skal sies at jeg nok hadde foretrukket Kuyt i fjor sommer da han var sterkt linket til oss. Det var jo heller ikke måte på hvor god denne spissen var, men allerede i fjorårets VM ble jeg skeptisk, og jeg er glad vi tilslutt endte opp med Oba. Roeder gjorde mye rart som Newcastle manager, men en ting er jeg helt enig med han i ang. Kuyt: aldri i verden om han er verdt £11mp. Han hadde jo en svært bra scoringstate i Nederland (som også en annen flopp Kezman hadde), men har skuffet en del i Liverpool. Dette var jo mannen som endelig skulle bli den første LFC-spissen på mange år som kom over 20 ligamål i sesongen, tror han endte opp med 12. Det som taler i mot Viduka er at han er en god del år eldre enn hollenderen. Men jeg klarer liksom ikke å se hva som Kuyt så spesielt god. Når jeg ser Liverpoolkamper så er han liksom litt god på det meste, altså middelmådig - ingen ekstremferdighter bortsett fra å løpe mye. Og førstetouchet og fotballforståelsen er til tider grusom. En typisk arbeidsspiss. Man vinner sikkert hjertene til mange supportere med å løpe mye men ikke stort mer, men jeg har aldri hatt sansen for slike spillere. Viduka er litt motsatt type. Han er litt lat, men det er noe han er ekstremt god på - god med mann i rygg og god til å binde opp forsvarsspillerne slik at det skaper rom for medspillerne sine. Vi har allerede en arbeidsspiss i Smith (i den grad han spiller spiss) og jeg ser ikke behovet for enda en :-)

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09. Nov. 2007, 19:37 »
Er det ingen moderatorer som kan gripe inn her? denne tråden skal jo handle om Big Al, men nå diskuteres jo det om alle andre....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 09. Nov. 2007, 19:51 »
Frode: Jeg synes rett og slett Kuyt er en bedre spiller enn Viduka. De er på veldig mange måte like, hodesterke, sterke i kroppen, grei teknikk osv. Men Kuyt har et mye høyere arbeidsnivå i tillegg til et langt langt bedre skuddbein. Han har har alt Viduka har, men litt mer. Det eneste Viduka er bedre er som du sier den litt "slepne" teknikken.

Når det gjelder Owen og Duff så er jeg forsåvidt enig, begge er gode nok, de var hvertfall! Om vi noen gang kommer til å se de slik de engang var gjenstår å se. Så per i dag så er det vel da faktisk Martins, Given og Viduka i vår tropp som ville kjempet om en plass i et topp4 lag. Det Owen har gjort i Newcastle tilsier hvertfall ikke at han skal være god nok..

Geremi og Smith derimot er langt i fra gode nok, det har de vist tidligere, både i sine gamle klubber og i Newcastle.

Det her blir jo kun personlige meninger fra begge sin side. Men jeg synes det er så rart at folk i det hele tatt tror at vi har et lag som er i nærheten av topp 4, fordi for meg så vi langt langt unna.

Kingkev: Enig i veldig mye. Hvis du tenker verdi i penger, så var Viduka et bedre kjøp enn Kuyt da Kuyt var overpriset deluxe og Vid var gratis :)

At vi allerede har en arbeidsspiller i Smith er greit nok, men det jeg mener er at spiller for spiller, så Kuyt en bedre enn Viduka.

Viduka i sin "prime" var kanskje bedre enn det Kuyt er, men per i dag så mener jeg Kuyt er bedre.

Ak84:

Enig. Jeg lager en ny tråd som diskusjonen kan fortsette i :)
« Siste redigering: 09. Nov. 2007, 19:54 av kesse »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 09. Nov. 2007, 22:04 »
Er det ingen moderatorer som kan gripe inn her? denne tråden skal jo handle om Big Al, men nå diskuteres jo det om alle andre....
Greit det, men det er jo det som er litt av sjarmen med dette forumet synes jeg, at det kan falle litt ut og at de lar diskusjonene fortsette. Det er jo fotball og meninger og morsomt å se andre sine synspunkter uten at noen stopper det.
Men greit vi fortsetter i den andre tråden som kesse startet.

Forresten gratulerer med dagen Alan..........  :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #72 på: 15. Nov. 2007, 09:30 »
Former England striker Alan Shearer is ready to ditch television punditry for a management role with either England or Newcastle. (Daily Express)
Spennende tanke. Tror han hadde hatt godt av å komme seg inn under Allardyces vinger jeg. Da har vi en genial manager å en enda mer genial assistent..
Allardyce er taktisk klok, å har vært forsvarsspiller å en Shearer som alle vet hva er god for, offensivt.
Det perfekte trenerteam ;D
Hva mener dere andre om dete???
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 15. Nov. 2007, 12:03 »
Synes det er en håpløs tanke at Shearer skal gå inn som assistent i Newcastle, rett og slett fordi han en dag skal bli manager selv...og jeg har sett litt for mange tilfeller av assistent trenere blir hovedtrenere uten suksess...

Jeg  er heller positiv til at han blir assistent for england, blir sjef for u-21 landslaget eller noe lignende...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 15. Nov. 2007, 16:00 »
I Newcastle tror jeg fort hans blåtte nærvær kan undergrave Big Sams autoritet. Blant fansen, altså.
Jeg tror kanskje at McClaren kan ha bedre av Shearers hjelp. Med Venables og Shearer som hjelpetrenere kan kanskje McClaren få et løft. Ser ikke for meg at Shearer skal ta fra Psycho ansvaret med U21-landslaget. Tror heller en assistentrolle på a-landslaget kan passe ham bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon