20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Shearer 37 år  (Lest 18944 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Alan Shearer 37 år
« Svar #75 på: 15. Nov. 2007, 18:53 »
Uansett hvor han blir assistent manager så tror eg det vil gå bra. Blir han det i Newcastle vil det gå mye bedre under Big Sam for er sikker på begge da vet hvem sjefen og at Big Sam vil kunne ta i mot råd fra Big Al, noe ikke Ruud Gullit klarte....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 18. Nov. 2007, 18:49 »
http://www.thefootballnetwork.net/main/s70/st122995.htm

Shearer nevnes som mulig etterfølger til Steve McLaren til verdens hardeste managerjobb, i dagens søndagstabloider. Selvfølgelig ikke noen gode kilder det, men interessant er det uansett.
Frank Rijkaard har uansett trua på at Alan Shearer har det som trengs for å kunne lykkes som England-manager.
Det hadde vært sinnsykt rått og beundringsverdig dersom noe slikt hadde skjedd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 18. Nov. 2007, 18:54 »
Trodde FA skulle stjele manageren vår jeg, til stor glede for enkelte på dette forumet.
Tror forøvrig ikke Shearer er gal nok til å ta landslagsjobben uten å ha noe som helst ballast fra før av. Han vet hvor utsatt den posisjonen er. Hvis ikke du vinner et sluttspill, blir du jo stemplet som en udugelig idiot, totalt blottet for talent av alle landets aviser. Og Shearer har jo uttrykt stor medfølelse med Graham Taylor og Terry Venables, som han føler ble urettferdig hengt, bare fordi de ikke greide å vinne et mesterskap (eller i Taylors tilfelle, ikke greide å kvalifisere seg til et mesterskap).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #78 på: 18. Nov. 2007, 19:03 »
Jeg tror ikke Shearer kommer til å ta den jobben før han har vært manager en eller anen plass. Om det er Newcastle som blir hans første klubb er jeg å sikker på.
Mener han hadde hatt godt av å lede en Championship klubb, der han kunne ha høstet erfaring. Eller tatt en assisterende jobb på landslaget, slik at han tar med seg litt erfaring.
Men at vi for se Shearer som Newcastle manager iløpet av de 10 neste årene, det er iallefall sikkert.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 18. Nov. 2007, 19:08 »
Mener han hadde hatt godt av å lede en Championship klubb, der han kunne ha høstet erfaring. Eller tatt en assisterende jobb på landslaget, slik at han tar med seg litt erfaring.

Støttes. Hvis vi lar han lede en CCC klubb kan vi se hvordan han er som manager. Selv om du er en stor spiller betyr ikke det at du er en stor manager, selv om jeg tror Shearer er typen til å lykkes i jobben.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #80 på: 18. Nov. 2007, 19:55 »
Forresten folkens??
Er det noen som vet hvordan det går med hans trenerkurs?? Er han feridg eller holder han fortsatt på med utdannelsen??
Å hva er det for et kurs er det han holder på med A-B-C-D- eller hva de heter. Hva trengs for å trene Newcastle å England??
Jeg er grønn på dette området, derfor henvender jeg meg til dere?
Takker for svar på forhånd :)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 18. Nov. 2007, 20:21 »
Er jo flere managere i dagens fotball som begynte sine karrierer som landslags-sjefer. For å nevne de mest kjente som Mark Hughes, Marco van Basten, Slaven Bilic, Michel Platini, Franz Beckenbauer, Hristo Stoichkov, Gheorghe Hagi, Jurgen Klinsmann osv. Noen med særdeles gode resultater, både med store nasjoner og mindre kjente nasjoner. Blant disse jeg nevner her har vi også personer som har ledet laget til VM gull, VM sølv, VM bronse samt andre særdeles sterke plasseringer og resultater. Noen har også gjort det strålende med klubblag de har ledet, om vi ikke kun ser på titler. Det også er en del unge managere her som kansje har det som skal til for å bli en god klubbtrener i fremtiden.

Så om Alan Shearer har det som skal til er en annen sak, men jeg tror personlig at England kan ha godt av en slik autoritær og samtidig morsom og "ungdommelig" trener/manager som Shearer. Eriksson var brukbar men det ble ikke helt den engelske stilen, han prøvde å innføre litt av spillemåten fra Sør-Europa (Italia, Spania, Portugal, osv) uten det helt store hellet ifølge det engelske folk. McClaren var assistent til Eriksson og drar derfor med seg mye av det samme synes jeg........

Jeg tror Alan Shearer har det som skal til for å følge i fotsporene til de over her, og jeg tror England vil ha godt av et "kulturskifte" på landslaget og synes det hadde vært spennende med Shearer som sjef der. Håper det er hold i disse ryktene og at England taper mot Kroatia til onsdag.

Om vi skal plusse på eks spillere som har tatt over store klubber eller klubber på øverste nivå som sin første manager oppgave kan listen bli utrolig lang, så det er absolutt ingen grunn for at Shearer MÅ prøve seg i en CC klubb først for å få erfaring, der spiller de jo også en litt annen type fotball enn hva man gjør på øverste nivå og behøver ikke å ha noen pekepinn på hvor god manager han er..............

Fordelen ved å ha vært en god spiller er at man kan få toppjobben rett etter man har lagt opp, noen lykkes mens andre mislykkes. Jeg tror Shearer ville lykkes!  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 18. Nov. 2007, 23:23 »
Marco Van Basten var vel juniortrener i Ajax i et par år, før han ble landslagssjef for Nederland. Men jeg forstår poenget ditt. Det er ikke det at jeg ikke tror Shearer kunne hatt noenlunde suksess, men poenget er at England-jobben er den absolutt tøffeste jobben i Europa. Det engelske folk, pressen og FA KREVER at England vinner et internasjonalt mesterskap. Enten det være seg EM eller VM. Og hvis en ikke greier det, så blir en spist levende. Det har skjedd med alle som har prøvd seg etter 1966. Og spesielt ille har det vært på 90-tallet og utover.

Jeg tror ikke England er i stand til å vinne mer enn et EM, hvis de har flaks. Men selv det kan bli veldig vanskelig, fordi man skal ha et såpass kaldt hode at man kan vinne en straffekonk. Det har England kun greid én eller to ganger siden 1990. Og møter man Tyskland, så er man utslått allerede på forhånd.
Hoddle forsøkte å bryte denne trenden med psykologi, og ble hånet ut av sjefsstolen, når det ikke gikk bra.

Selv ser jeg ikke bort ifra at Shearer kan bidra med mye positivt, men det er selvmord for en sylfersk manager å lede England. Det vil jeg tørre å påstå. Uansett om man heter Alan Shearer, Stuart Pearce eller David Beckham.

Selv om det er tøft å være landslagssjef for Frankrike, Tyskland og Nederland, så er England-jobben noe helt, helt annet. Halvveis suksess og godt spill holder ikke. Det eneste som er godt nok er seier. Seier, seier, seier. McClaren fikk jo fyken av pressen allerede etter sitt første tap som landslagssjef. Hvordan tror du da en sylfersk mananger, totalt blottet for erfaring, vil ha det da?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 19. Nov. 2007, 10:32 »
I følge Shearer selv så har han 2 moduler igjen før han er ferdig med trenerkurset. Da er han utdannet til å kunne trene på Premier League nivå i England. Hvor lang tid det vil ta er jeg usikker på men jeg mener han sa noe om å bli ferdig til våren.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 19. Nov. 2007, 15:13 »
Forresten folkens??
Er det noen som vet hvordan det går med hans trenerkurs?? Er han feridg eller holder han fortsatt på med utdannelsen??
Å hva er det for et kurs er det han holder på med A-B-C-D- eller hva de heter. Hva trengs for å trene Newcastle å England??
Jeg er grønn på dette området, derfor henvender jeg meg til dere?
Takker for svar på forhånd :)

Må vel ha noen andre utdanninger enn a-b-c-d trenerkurset. Finns vel i alle fall 7-8 stykker her i Florø som har c trenerkurs og en med d. Uansett har eg aldri hatt noe tro på sånne kurs. Er det en treer så er du det. Det eneste du kan lære er vel litt øvelser og slikt. Finnst kanskje ett par eksempel på trenere som gjør alt etter regelboke, som f.eks Lars Lagerbæck i Sverige.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 19. Nov. 2007, 17:05 »
Shearer virker utvilsomt som typen til å bli en god manager, og vi ser nå at det er en ny generasjon på vei inn i managerrollen. Mark Hughes og Steve Bruce har allerede vært managere enn stund, mens Gareth Southgate er rimmelig fersk. På kontinentet har allerede Koeman holdt på lenge, mens Rijkaard også har nyt stor suksess i Barcelona, mens Donadoni tok steget opp til en toppjobb da han tok over Italia. I tillegg har vi navn som Van Basten og Klinsmann i trenerroller også. Jeg kan ikke se hva de fleste av disse navnene har som Alan Shearer IKKE har iallfall. Vi vet alle at Shearer kommer til å komme tilbake til fotballen i en managerrolle, uansett om det blir for England, Newcastle eller Carlisle. På ett tidspunkt er jeg iallfall nesten helt sikker på at Shearer kommer til å lede Newcastle på St.James Park fra trenerbenken, og jeg tror Shearer kan bli en dyktig manager, jeg vil iallfall ikke tro noe annet før jeg ser det.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 19. Nov. 2007, 17:21 »
Marco Van Basten var vel juniortrener i Ajax i et par år, før han ble landslagssjef for Nederland. Men jeg forstår poenget ditt. Det er ikke det at jeg ikke tror Shearer kunne hatt noenlunde suksess, men poenget er at England-jobben er den absolutt tøffeste jobben i Europa. Det engelske folk, pressen og FA KREVER at England vinner et internasjonalt mesterskap. Enten det være seg EM eller VM. Og hvis en ikke greier det, så blir en spist levende. Det har skjedd med alle som har prøvd seg etter 1966. Og spesielt ille har det vært på 90-tallet og utover.
Er veldig uenig i det du skriver, faktisk i nesten hele innelgget ditt Joakim. Grunnen er som følger, du fremhever England som den absolutt tøffeste jobben i Europa, det er jeg ikke enig i, at England jobben troner alene på toppen på den listen. Italia, Spania, Frankrike, Tyskland, ja til og med landslag som Tyrkia har særdeles høye krav til sine landslagsjefer.
For å ta Italia, Arrigo Sacchi ble kjeppjaget som Italias landslagsjef etter EM i 1996, selv om han 2 år tidligere førte sitt land til VM finale der de tapte for Brasil på straffekonk. Roberto Donadoni hadde kniven på strupen i helgen, og har egentlig hatt det i hele kvalifiseringen. Det samme har Franrikes landslagsjef Raymond Domenech hatt, begge ble jo hardt presset av nasjoner som Skottland og Ukraina i kvalifiseringen.

Så greit at man har presset på seg som Englands landslagsjef, men det kan du ta deg faen på at managerne til Italia, Tyskland, Frankrike, Spania, Nederland, osv har også. Så det å hevde at England jobben er den desiderte vanskligste synes jeg blir helt feil. Store nasjoner har like stort press på seg, der dårlige kamper, dårlig kvalifisering eller dårlig mesterskap fører til sparken! At pressen og folket henger på nakken er bare noe som følger med jobben, takler man ikke det har man ingenting å gjøre i et manager yrke i det hele tatt.

Men så tilbake til managere uten erfaring som tar på seg store jobber, der vil jeg fremheve Tyskland og ta de som eksempel. Franz Beckenbauer tok over Tyskland uten noen som helst manager erfaring og ført laget til VM sølv i 1986, semifinale i EM 1988 og GULL i VM 1990. Meget sterkt for en mann uten erfaring. Han ble etterfulgt av Berti Vogts, en annen tysker uten nevnverdig mye erfaring som tok over landslaget. Han hadde riktignok blandet suksess som landslagsjef, men førte nasjonen til 2 EM finaler derav 1 ble vunnet!
Rudi Vøller førte Tyskland til VM sølv uten erfaring i 2002, og Jurgen Klinsmann førte nasjonen til VM bronse i 2006 uten erfaring.

Når disse kan, hvorfor skal ikke Alan Shearer kunne? Og hvorfor i granskauen mener du/dere at England jobben er vanskligere enn de andre store nasjonene som jeg har nevnt over her? Er kravet om VM og EM gull virklig større i England enn f.eks. Italia og Frankrike?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 19. Nov. 2007, 17:40 »
I England hadde du blitt folkehelt og kanskje kronet til Sir eller en annen tittel hadde du klart å vinne noe med det engelske landslaget, uansett spillestil. I Real Madrid derimot får du sparken etter å ha vunnet serien fordi du ikke underholder nok. Enig i at England-posten er en MEGET krevende jobb, men det fins andre manager-jobber som er fullt på høyde, hvis ikke tilogmed verre!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #88 på: 19. Nov. 2007, 17:47 »
Er enig i at alle managere har et eget press på seg alt etter hvilke målsetninger laget har fått. Ingen managere har det så mye enklere enn andre så lenge de er managere i toppserier eller for store landslag.

Når det gjelder Shearer så tror jeg han er meget bevisst på hvilken stjerne han har både for England og Newcastle. Han vet også at han kommer til å ha medias øyne på seg i myyyyyye større grad som manager enn som Newcastle- og England legende. I tillegg så har han sagt at Sam må ha tid på seg og at han har stor tro på han som manager selv om han ikke skulle vinne serien i år. Det tar tid å bygge opp et lag. Når den dagen kommer at Sam gir seg så ser Shearer for seg at Peter Beardsley er en større kandidat enn han selv for å ta over managerjobben, både fordi Peter har mer "ansinnitet" enn Shearer fordi Peter har gjennomført trenerkurset tidligere.

Som tidligere nevt så tror jeg at Shearer ikke kommer til å ta trenerjobben i Newcastle på maaange år med mindre det skjer noe helt spesielt som at Peter Beardsley ikke blir å ta jobben (Noe han har ymtet at kan være aktuelt i framtiden) og at Sam blir å slutte eller bli sparket i løpet av sesongen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 19. Nov. 2007, 18:00 »
For å være helt ærlig har jeg ingen tro på at Peter Beardsley blir manager i Newcastle noen gang....Mannen nærmer seg 50 år og har NULL erfaring som manager i en alder av 46...Jeg tror løpet er kjørt for Beardlsey sin del, men kanskje han kan være en fremtidig assistent.....vår neste Terry McDermott?

Jeg håper at Shearer enten blir innlemmet i et trener team for england, eller blir u-21 sjef..En annen mulighet er å ta over et lag lenger nede i divisjonene, sånn som Tony Adams gjorde da han tok over Wycombe for noen år siden..Hva med Shearer som trener for Carlisle eller Hartlepool..gjerne en større klubb også...kunne vært en fin erfaring for Shearer før han tar over Newcastle, skal vi si om fem år? Jeg håper det :D
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM