20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #165 på: 01. Mars 2007, 22:50 »
Anton skjerper seg nok hvis han kommer til en ordentlig klubb som Newcastle. Ville også vært drita og sloss på byen om jeg spilte for West han :)

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #166 på: 02. Mars 2007, 00:01 »
Heinze er god men for gammel.Vi skal ha unge sultne spillere. ikke soon over the top spillere!

Tja.. å kalle en snart 29 år gammel Gabriel Heinze for å være FOR gammel blir vel å skyte seg selv i leggen.

Vi kan da ikke stille et lag med bare barneromper.
Hvem er det som skal stå for rutinen når det stormer som verst på banen?
Hvem er det som skal holde hodet kaldt når kampene begynner å dra seg til?

Jeg skjønner at Roeder vil bygge et lag for fremtiden, men man kan ikke basere seg på bare spillere under 25 år. Å utelukke spillere fordi de er eldre enn Roeders max-grense er litt for dumt.

Hvem vet, kanskje ikke Roeder overlever 2 år i sjefstolen engang, og hvorfor kunne han da ikke bruke noen spillere som fremdeles kan yte minst ett par år på toppnivå?

Han vil vel helst ha disse "gamlingene" på free transfer han...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 02. Mars 2007, 00:32 »
vi beholder nøkkelspillere som Given,Owen,Duff.

Er disse som skal stå for erfaring og kalde hoder :) . Jeg må si jeg elsker Rhoders tankegang på overgangsmarkedet.Han tar ingen hast kjøp.Sløser ikke med pengene.Kjøper de unge og sultne.

Jeg er strålende fornøyd med det han har gjort til nå.Martins,duff. Virkelige knall kjøp. Gleder meg til neste år jeg. Tror vi vil henge med i toppen allerede da. Og var magi og beholde Milner. knall!!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 02. Mars 2007, 00:35 »
Dvs. neste sesong selvfølgelig :)

Om Rhoder får lært seg litt om hvordan  lede et lag under kamp, :) vil han være en meget god manager.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 02. Mars 2007, 09:42 »
Kan noen fortelle meg hva dere ser i duff?? som ikke har slått litt igjenom hos newcastle.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 02. Mars 2007, 10:13 »
Kan noen fortelle meg hva dere ser i duff?? som ikke har slått litt igjenom hos newcastle.

Vi husker hva han gjorde i Blackburn og Chelsea.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #171 på: 02. Mars 2007, 10:37 »
så da bør han få klippe kort??
DÅ komme me nok aldri t cl
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 02. Mars 2007, 11:37 »
Heinze er god men for gammel.Vi skal ha unge sultne spillere. ikke soon over the top spillere!

Tja.. å kalle en snart 29 år gammel Gabriel Heinze for å være FOR gammel blir vel å skyte seg selv i leggen.

Vi kan da ikke stille et lag med bare barneromper.
Hvem er det som skal stå for rutinen når det stormer som verst på banen?
Hvem er det som skal holde hodet kaldt når kampene begynner å dra seg til?

Jeg skjønner at Roeder vil bygge et lag for fremtiden, men man kan ikke basere seg på bare spillere under 25 år. Å utelukke spillere fordi de er eldre enn Roeders max-grense er litt for dumt.

Hvem vet, kanskje ikke Roeder overlever 2 år i sjefstolen engang, og hvorfor kunne han da ikke bruke noen spillere som fremdeles kan yte minst ett par år på toppnivå?

Han vil vel helst ha disse "gamlingene" på free transfer han...

Du har ett godt poeng her nemo, vi trenger en kombinasjon av unge og fremmadstormende spillere og noen "rutinerte ringrever". Men til tross for sine 29 år er ikke Heinze noen "rutinert ringrev" og han er ikke typen som klarer å holde hodet kaldt når det drar seg til. Mannen er jo et levende gult kort. Bortsett fra det syns jeg han er en interessant spiller. Det er med andre ord MANGE gode venstrebacker der ute jeg ønsker meg til Newcastle før Heinze. Men at han beklær både back- og stopperplassn er forsåvidt en stor fordel.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 02. Mars 2007, 11:39 »

Vi husker hva han gjorde i Blackburn og Chelsea.
Nettop, gi ham tid og jeg tror det vil gange klubben. Duff har heller ikke hatt verdens beste arbeidsforhold siden han kom til St.James. Ingen ren venstreback bak seg mer enn toppen en tredjedel av kampene han har spilt, i tillegg har han vært mye skadet og vi har blitt nødt til å rokere mye på laget og Duff har måttet håndtere mange ulike roller.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 02. Mars 2007, 11:47 »
så da bør han få klippe kort??
DÅ komme me nok aldri t cl

Han bør få sjanser. MANGE sjanser. Du er kanskje mer for at vi gjør med han som vi gjorde med Albert Luque?

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 02. Mars 2007, 12:32 »
Nai klart ikje.
Men jeg liker ikke og hørre :  "duff var stein go i chelsea og kom der fra Så han MÅÅ vi bruke.. Han har stort navn"
Duff har ikke betalt tilbake samme hvor lite penger vi betalte for han, så og kalle det et stort kjøp vil jeg ikke ennnå..
kanskje snart??

Jeg vil også ha duff, ikke misforstå

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 02. Mars 2007, 12:45 »
Nai klart ikje.
Men jeg liker ikke og hørre :  "duff var stein go i chelsea og kom der fra Så han MÅÅ vi bruke.. Han har stort navn"
Duff har ikke betalt tilbake samme hvor lite penger vi betalte for han, så og kalle det et stort kjøp vil jeg ikke ennnå..
kanskje snart??

Jeg vil også ha duff, ikke misforstå

Enig med deg Rissen, og Duff var/er langt fra en billig spiller. Greit han kostet kun 60 millioner, men han har da hele 850.000 i ukelønn. Nesten dobbelt så mye som Luque.

Ser man hva Duff har prestert i Newcastle er det på nivå med en middelmådig tippeligaspiller. Greit at han har vært litt skadet, men ikke noe mer enn den gjennomsnittlige Newcastle spiller. Duff har alltid vært skadet noen uker i løpet av en sesong så dette er ikke noe nytt fenomen. De eneste Duff har prestert mot er de dårligste UEFA cup motstanderene og West Ham på bortebane. I de resterende kampene har han vært middelmådig eller elendig. Med andre ord ikke noe særlig bedre enn Luque. Her snakker vi om en spiller som er oppvokst med PL kontra en spiller som ikke har fått tillitt til å tilpasse seg PL. Når Duff spilte i Blackburn og Chelsea kunne han avgjøre en kamp alene når laget ikke hadde dagen. I Newcastle med sine 850.000 i ukelønn har han foreløpig vært en stor skuffelse. Når man kjøper en slik spiller forventer man at han skal slå til ved første øyeblikk slik han gjorde i Chelsea.

Duff har blitt kåret til Newcastles beste en gang. Det var mot et av de tragiske UEFA-cup motstanderene. Da spilte han venstre back. Med andre ord noe som ikke stemmer. Jeg er ganske så sikker på at han hadde vært en helt annen spiller om han hadde valgt å gå til Tottenham. Er ganske så sikker på at den angrepsfotballen Martin Jol står for ville passet Duff langt bedre.
« Siste redigering: 02. Mars 2007, 12:47 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 02. Mars 2007, 13:56 »
Takk for det.

Kanskje blir det bedre nå fram øve.

Mitt poeng er ikke at luque skal spille.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 02. Mars 2007, 14:43 »
Her er dagens transfer-rykter:
Ifølge The Times er NUFC favoritter til å skaffe seg Dean Ashton. Les mer her!

Og "jaggu" er vi ikke interessert i Nigel Reo-Cocker også, men her får vi visst konkurranse fra ManU, Arsenal og Tottenham. Dette melder Daily Mail her.

The Daily Mail melder jo da også selvsagt at vi er interessert i å kjøpe Anton Ferdinand. Dette kan du lese her.

Og her sier Emre sin agent at spilleren ønsker seg tilbake til Italia og Serie A. Dette kommer jo heller ikke som en overraskelse.

Men alle disse ryktene er fra veldig useriøse kilder, og må nok tas med stor ro og en klype salt. Men nå er det ihvertfall nevnt!

Nå er jo The Times og Daily Mail to av de mest seriøse avisene i England. Snakker man useriøse aviser i England nevner man The Sun og News Of The World. Andre seriøse aviser er Independent, Telegraph og til dels Guardian.

Kan også nevne at det var nettopp The Times Owen brukte når han skulle fortelle hvorfor han valgte Newcastle og Real Madrid. Da skrev han selv et langt innlegg i avisen.
« Siste redigering: 02. Mars 2007, 14:50 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."