20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 344881 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #135 på: 28. Feb. 2007, 12:37 »
Santa Cruz er jo bare en langhåret dott som kommer til å være like giddalaus og slapp som Luque
Santa Cruz er en veldig god spiller, han er ganske høy og derfor sterk i hodeduellene, veldig bra teknikk og forståelse for spillet. Han er også rask, ikke som Martins og Owen, men vil allikevel si han har bra fart. Han er ingen utpreget "goalgetter", men et godt oppspillspunkt, som tillegg er flink til å spille fri andre, både på grunn av sin luftstyrke og hodestyrke, og på grunn av sin eminente teknikk med ballen i bena.

Så for meg ville det vært en perfekt erstatning for Sibierski som er gammel og langt fra like god.

Er det en ting som taler veldig imot for at vi bør signere Santa Cruz, så er det at han til nå i karrieren har vært skadeutsatt de siste sesongene. Det er kansje ikke det vi trenger mest akkurat nå, enda en spiller som eventuelt vil fylle opp "sykestua" vår. Men for øyblikket ser han ut til å være kvitt de værste skadene sine, og da er dette en billig løsning på å erstatte en spiller som Sibierski.   

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #136 på: 28. Feb. 2007, 12:47 »
Jo da Frode. Ingen tvil om at han er en god fotballspiller.
Men han spiller tross alt på et lag som er vant til å spille mot dårligere motstand og da kan selv de mest talentløse virke gode.

Vi så jo i VM for ufattelig lite han fikk til mot vanskelig motstand. Jo riktignok var han småskadet eller noe men allikevel.

Alt i alt tviler jeg ikke på Santa Cruz er en god fotballspiller, og jeg tror at han er typen som kunne ha scoret 10-15 mål pr sesong hvis han hadde spilt for Man U, Real eller lignende.

Men jeg tviler på at han er typen som kan løfte Newcastle til et bedre fotballag
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 28. Feb. 2007, 13:13 »
Jo da Frode. Ingen tvil om at han er en god fotballspiller.
Men han spiller tross alt på et lag som er vant til å spille mot dårligere motstand og da kan selv de mest talentløse virke gode.

Vi så jo i VM for ufattelig lite han fikk til mot vanskelig motstand. Jo riktignok var han småskadet eller noe men allikevel.

Alt i alt tviler jeg ikke på Santa Cruz er en god fotballspiller, og jeg tror at han er typen som kunne ha scoret 10-15 mål pr sesong hvis han hadde spilt for Man U, Real eller lignende.

Men jeg tviler på at han er typen som kan løfte Newcastle til et bedre fotballag
For det første, som en liten unnskyldning til hans innsats i VM, var at han på det tidspunktet akkurat var kommet tilbake fra skade. Det var således tvil om han i det hele tatt kunne spille i VM.

For det andre, greit at Bayern Munchen er et veldig godt lag, men den tyske Bundesliga er mer jevn og uforutsigbar enn du skal ha det til. Ta en titt på tabellen og se hvor jevn og hvor mange lag som kjemper om å vinne serien der. Jeg mener personlig at den tyske Bundesliga er den jevneste av de store ligaene i Europa, der det er flere som kjemper om å vinne tittelen hvert år.

PS! Sånn som Bayern Munchen ligger til nå, skal de faktisk slite med å kvalifisere seg til CL neste sesong. Ligger på fjerde plass, 9 poeng bak ledende Schalke 04, og "bare" 4 poeng foran Hertha Berlin på femte plass. som de skal ha bortekamp mot til helgen.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #138 på: 28. Feb. 2007, 14:37 »
Jeg er mer en klar over at Bundesliga er en veldig jevn liga, men det er et faktum at Bayern stort sett har et spillemessig overtak i de kampene de spiller i hjemlig serie mot de fleste lagene, med unntak av Werder, Schalke og noen til

Men uansett det blir bare spekulasjoner om Santa Cruz vil være en god signering eller ikke, men det er ingen spiller jeg ønsker meg ihvertfall
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #139 på: 28. Feb. 2007, 21:07 »
Frode: Sto jo på den linken du ga om Santa Cruz
Newcastlesupporter siden 1992

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 28. Feb. 2007, 22:58 »
Frode: Sto jo på den linken du ga om Santa Cruz
Javisst, det gjør det pinadø! Det så jeg faktisk ikke. Men under "tråden" som heter <Alonso, Garcia, Heinze og Lampard... « 1 2 »>, står det at han er en av spillerne som kontrakten går ut på. Men men, da stiller alt seg i et annet lys. Da blir han så dyr å kjøpe at jeg heller foretrekker en annen tror jeg, om vi da ikke får han på "supertilbud"! For billig er best, ikke sant?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 28. Feb. 2007, 23:33 »
Hvilke backer kunne dere tenkt dere? Jeg er desperat etter å få noen gode backer inn i laget.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 01. Mars 2007, 07:56 »
BRIDGE venstre!!! Stein go før Cole kom, men Cole har klippe kort.
Woodgate Sentralt!!! Skade fri i verfal et godt halvt år og hva kan man si om han skadefri? Steingo.

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #143 på: 01. Mars 2007, 09:43 »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 01. Mars 2007, 10:45 »
Kan det tenkes at Roeder bruker ca 100 millioner på den oppskrytte Ferdinand i sommer?

http://www.nettavisen.no/sport/pl/article916839.ece
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 01. Mars 2007, 11:03 »
Jeg ville heller brukt 100 mill på Woodgate, en Ferdinand.. 
Jeg føler at Anton blir sett på som ekstra god siden han har en storerbror som er en av verdens beste.. men uansett, hvis vi får ham for en god pris, så sier ikke jeg nei takk.

Hvis West ham rykker ned kan vi gjenre håpe på en bytthanddel  Bramble/Ferdinand
Carr/ferdinand eller babayaro/ferdinand     + ekstra penger selvfølgelig.

Reo-Cocker er jo også veldig interesant, han kan bli arvtageren til butt, og Harewood er jo også en meget god spiller!  I tilleg er alle 3 engelskmenn, og dette er jo veldig positivt!
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 01. Mars 2007, 11:08 »
Kan det tenkes at Roeder bruker ca 100 millioner på den oppskrytte Ferdinand i sommer?

Leste artikkelen, men det sto ikke noe om Roeder NUFC og 100 millioner der!! Er det et eget produsert rykte?

Men uansett, jeg er enig i at Rio Ferdinand IKKE er den sjefen i midtforsvaret som folk venter seg. Han har vært helt tragisk denne sesongen, mangler innsats og disiplin. Han er jo mer kjent for å bråke på byen enn å spille gode fotballkamper. Bra fotballnavn han har, men ikke bra spiller, mener nå jeg! Han har langt igjen til å være like god som sin bror Rio, og sin fetter Les!!!

Det siste jeg vil ha i klubben er festglade engelske ungutter som tror de er mye bedre enn hva de i realiteten er, og som har dårlige holdninger!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 01. Mars 2007, 11:15 »

Leste artikkelen, men det sto ikke noe om Roeder NUFC og 100 millioner der!! Er det et eget produsert rykte?

Roeder jobbet med Ferdinand i West Ham og Newcastle var linket til han i januar. Roeder har selv sagt at han vil gå for de samme spillerene til sommeren.

Roeder har ikke de beste kontaktene på overgangsmarkedet, og en spiller som  Ferdinand ville vært et typisk Roeder kjøp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 01. Mars 2007, 11:52 »
http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagenews.asp?newsid=163331
Jaha, og de 100 millionene da? Når han var linket til oss i januar, så var det vel snakk om halvparten om jeg ikke husker feil?