20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345168 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #195 på: 03. Mars 2007, 16:56 »
Skjønner ikke hvorfor vi skal ha så mange West Ham spillere. Ser ikke ut som de gjør det så bra :P

De viste blant annet forrige sesong at det bor mye potensiale der. Men det er ytterst få, kanskje 3-5 West Ham spillere som jeg faktisk mener er god nok for PL. (A Ferdinand, Reo Cocker, Tevez, Ashton og han benayoun) Men om de er gode nok for oss er en annen sak. Men det skal ikke mye til å forsterke et lag der Bramble har fast plass
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 03. Mars 2007, 20:34 »
Skjønner ikke hvorfor vi skal ha så mange West Ham spillere. Ser ikke ut som de gjør det så bra :P

De viste blant annet forrige sesong at det bor mye potensiale der. Men det er ytterst få, kanskje 3-5 West Ham spillere som jeg faktisk mener er god nok for PL. (A Ferdinand, Reo Cocker, Tevez, Ashton og han benayoun) Men om de er gode nok for oss er en annen sak. Men det skal ikke mye til å forsterke et lag der Bramble har fast plass

Ashton og Reo kunne vært OK, men reste kan holde seg vekk. Benaoyoun er en god spiller men han er ikke bedre enn de vi allerede har.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 04. Mars 2007, 08:18 »
Evening Chronicle melder at Roeder er veldig interessert i Anton Ferdinand, men også Dean Ashton er i Roeder sitt søkelys! Les her for mer.

Evening Chronicle melder også at Roeder ser på Steve Sidwell som en god erstatter for Emre. Dette kan du lese her.

Angående Ferdinand, er ikke det en spiller jeg vil at klubben skal bruke store summer på å hente. Er Ferdinand en mye billigere løsning enn de andre han har "forspeilet" seg, kan det forsvares. Men dette er ikke en spiller som i mine øyne er verdt allverdens.

Dean Ashton har jo verdt skadet hele sesongen, og har ikke alt for mye grunnlag til å dømme han nå. Men er vel uansett grei å ha som backup for Martins og Owen, og er en bedre spiller en Ameobi.

Når det gjelder Steve Sidwell, så er det en spiller jeg gjerne kunne tenkt meg som erstatter for Emre. Han kommer jo til en del avslutninger fra sin midtbane posisjon, og er mer målfarlig enn det Emre er. Det vil jo også være en god handel, da vi sansynligvis får sånn ca. 4 millioner pund for Emre, mens Sidwell vil komme gratis ettersom kontrakten hans er gått ut!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 04. Mars 2007, 08:34 »
Roeder sier til Evening Chronicle at Charles N`Zogbia ikke er til salgs, og ber derfor Arsenal om å glemme han. Han er en ung spiller som vil være med å forme laget i flere år fremover. Dette er positivt, han er jo bare 20 år og er et veldig stort talent. Slike spillere må vi ha i klubben! Les her for mer.

Samtidig melder samme avis at Oguchi Onyewu er desperat etter å få en permanent kontrakt med NUFC, og han forteller bare god ord om klubben. Spennende å se om han får ny kontrakt når sesongen er over! Les her for mer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 04. Mars 2007, 08:47 »
Savnet etter Shearer er tydligvis stort, noe vi også ser på kampene. Ingen som åpner kjeften og "pisker" lagkammeratene til å gi det siste lille ekstra i hver kamp. Dette savner jeg spesielt når vi blir presset, og når vi ikke har dagen. Dette så vi jo senest igår!

Newcastle United boss Glenn Roeder is looking for big characters ahead of the summer market.
"I want to hear more loud voices in our dressing room and out on the field and this will be reflected in any signings I make in the summer," Roeder told the Evening Chronicle.

"Scott Parker is very good in the dressing room but we need to have a few more characters and a louder dressing room and that's what I am looking for."

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #200 på: 04. Mars 2007, 09:00 »
Shearer som manager =)=)  ;D
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 04. Mars 2007, 11:13 »
Er nok ingen fasit på hvem som er den rette manageren eller ikke for oss (NUFC). Er nok en del enklere å være "etterpåklok", og hevde hvis hvis hvis, om og men! Det blir bare spekulasjoner! Men jeg avviser så absolutt ikke forslaget ditt, det er OK det!! ;)

Men dette hører hjemme i en annen "tråd"!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 04. Mars 2007, 11:29 »
Så har Roeder og NUFC transfer target Anton Ferdinand benyttet noen dager ekstra fri til en real fest i USA, sammen/hos en kammerat! Det er viktig å holde på formen nå som West Ham er i nedrykkstrøbbel, og det gjør Ferdinand med glans!

Er bare et par dager siden jeg la til en "link" her der det sto at Ferdinand må møte i retten for bråk utenfor en nattklubb, men det var i London! Skal si denne mannen har hendene fulle, i tillegg til å prøve å holde Hammers i PL, er det minst like viktig å reise rundt å feste, lage bråk og være i rettsmøter! Perfekt representant av klubben sin.

Jeg gråter ikke om denne "proffesjonelle og ambisiøse" spilleren ikke kommer til NUFC. Synes heller han kan representere noen andre klubber på sin egen spesielle måte.

LINK

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 04. Mars 2007, 12:42 »
Nå ser jeg for meg tre kjøp som er livsviktige for at laget vårt skal kunne hevde seg bedre i Premier League neste sesong.

For det første: KJØP JONATHAN WOODGATE! Skjønner egentlig ikke hva problemet til Roeder er om han ikke ser at det er mannen som kan ordne opp i alle våre forsvarsproblemer. Riktignok har forsvaret vært bedre i de seneste kampene, og Bramble har vært rimelig god. Men uansett oser det autoritet av Woodgate, og jeg ser fortsatt på ham som en av verdens beste midtstoppere. Han kan tilføre resten av backfireren trygghet vi så sårt mangler. Bramble blir for ustabil, og jeg ser helst at han blir solgt. Det samme med Peter Ramage. Taylor - Woodgate som stoppere er i mine øyne en svært lovende stopperduo. Woody har noen sesonger igjen, og holder han seg skadefri er han verdt sin vekt i gull. Taylor har fortsatt potensialet til å bli en landslagsstopper. I tospann med Woodgate kan han utvikle seg enormt, spesielt mentalt. I tillegg håper jeg vi signerer Onyewu, da han også har vist fine takter. Fin som backup.

Deretter må vi få inn en venstreback av klasse. Bridge, Heinze eller Bale er spillere jeg skulle likt å sett på venstreback. Babayaro og Bernard kan pakke kofferten og dra for min del. De duger ikke som venstrebacker på høyt PL-nivå. Edgar har jeg heller ikke helt tro på. Han og Huntington kan muligens bli brukbare spillere, men ikke i en klubb som sikter mot topp 5 i Premier League. Vi har lenge slitt med venstrebacken. Skjønner ikke hvordan klubben ikke kan innse dette og kjøpe en kvalitetsback. De som har spilt der denne sesongen er ikke til å stole på. Jeg tror Bridge ville løst problemet vårt veldig bra.

Ellers trenger vi en goalgetter som Shearer. Vi har savnet ham veldig denne sesongen. Martins er veldig god, men ikke en typisk goalgetter. Han har ikke helt den evnen til å lese spillet som typiske goalgettere har. Ameobi og Luque bør vi kvitte oss med. Sibierski er bra backup. Michael Owen kommer tilbake neste sesong, men ingen vet hvor god han er når han returnerer. Det tryggeste ville vært å investere i en fysisk sterk målscorer, som f.eks. Huntelaar. En klubb som skal hevde seg i Europa er avhengig av tre gode spisser. Det får vi i Martins, Owen og et eventuelt nytt spisskjøp.

Føler ikke at vi trenger flere folk på midtbanen. Sentralt er Parker og Butt veldig gode ankere. Dyer og Emre er gode nok som offensive sentralt. Duff og N'Zogbia på venstrekant er i utgangspunktet veldig bra, bare de kommer i form. På høyrekant er Milner selvskreven. Hadde allikevel ikke skadet med en alrounder som Wesley Sneijder, som jeg drømmer om.
Får ikke Roeder sving på laget på slutten av denne sesongen må han vurdere sin egen posisjon. Får han ikke gjennomført de kjøpene jeg nevner, ser jeg ikke helt at han er den rette mann for vår stolte klubb.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 04. Mars 2007, 13:59 »
Bra forslag Lerbakk, og Sneidjer er en mann jeg også drømmer om.

Personlig håper jeg disse signeres i sommer:

Bridge - Ny venstreback må på plass
Woodgate - Verdensklasse stopper
Young - Charlton rykker ned. La oss hente deres nest beste spiller som er høyreback
Sidwell eller Sneijder - Vi må en mer kreativ midtbane som kan lage mål
Babel - Samme begrunnelse som over
A Hughes - Gammel helt vender tilbake for å være backup i forsvaret.
Klose, Huntelaar, Bent, Defoe eller Ashton - Klassespiss

Ut kan disse gå:
Ramage
Bramble
Moore
Bernard
Baba
Carr
Ameobi
Pattison
O'Brien
Luque
Kanskje Sibbe
Får vi en høy pris for Emre bør vi selge han også

Dette ble litt mange omveltninger og helt sikkert alt for mye å håpe på. Dette skjer ikke uansett.

Et bytte på managerfronten hadde heller ikke vært å forakte
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Noreng

• Gjest
« Svar #205 på: 04. Mars 2007, 14:32 »
Keeper:
Inn:

Ut:
Pavel Srineck

Forsvar:
Inn:
Young/Degen
Onyweu
Bridge/Boka/Bale/Annen venstreback
Aaron Hughes
Ny kontrak - Edgar
Ut:
Bramble
Moore
Vi bør beholde Baba og Carr en sesong til, før vi selger de

Midtbane:
Inn:
Steven Sidwell (Kun hvis Emre stikker)
Ut:
Emre (Håper ikke)

Spiss:
Inn:
Klasnic

Ut:
Luque

Da har vi dette laget med dobbelt dekning:

------------Given-----------
Degen/Young--Onyewu-Taylor-Bridge/Boka/Bale
Milner-Parker-Dyer-Duff/N`Zogbia
--------Owen----Martins---------

------------Harper-------------
Carr--Huntington-Edgar-Baba + Hughes på alle plasser
Solano-Butt-Sidwell/Emre-Duff/N`Zogbia
---------Ameobi--Klasnic------------

På andrelaget har vi sterke spillere som Sidwell/Emre, Duff/N`Zogbia og Klasnic. Da får vi STERK konkurranse i laget. Vi har også solide spillere som Solano, Butt, Ameobi, Harper
Vi har også store talenter som Huntington, Edgar, Carroll, LuaLua, Troisi, Pattison(kanskje ikke så stort) og O`Brien

Bør dette fakses til Roeder eller :P?

« Siste redigering: 04. Mars 2007, 14:39 av Noreng »

Noreng

• Gjest
« Svar #206 på: 04. Mars 2007, 14:40 »

Kanskje ikke manager, men en slags trenerrolle kan han vel få? ;D

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 04. Mars 2007, 17:44 »
Roeder skulle ha hørt på meg i Januar. Tevez viser hva det bor i han nå mot Tottenham. Vært meget god i tillegg scoret han nettopp på et kjempefrispark.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #208 på: 04. Mars 2007, 18:02 »
Bra Asbjørn!
Da er vi to som ønsker Tevez :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 04. Mars 2007, 18:15 »
Roeder skulle ha hørt på meg i Januar. Tevez viser hva det bor i han nå mot Tottenham. Vært meget god i tillegg scoret han nettopp på et kjempefrispark.
Jeg ønsker meg Tevez jeg også, briljant teknikk og bra overblikk, i tillegg er han ung. Gi han tid i England, så kommer han til å bli stor!

Nå prøvde Roeder seg på Tevez i fjor sommer, men fikk da til svar at han ikke var til salgs!? Uansett, det er lov å prøve igjen!