20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 97952 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #585 på: 15. Mai 2006, 15:47 »
Det går litt på intuisjon også. Har liksom fått skikkelig troen på Newcastles nye trenerteam med Roeder/Craig/Shearer/McDermott. Sånn er det bare. Man skal leve i troen og håpet også, og jeg mener definitivt at godeste Roeder fortjener en sjanse.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 15. Mai 2006, 15:49 »
Joda. Souness hadde også en god periode. Men to månder? Tre måneder er mer riktig å si. Vi er i mai nå, vet dere. Men uansett. Roeder har gjort mer enn bare å ha hatt en god periode som careteker.
Han har forvandlet laget totalt. Han har funnet et stopperpar som fungerer og som gjør få feil. Han har gitt spillerne stor tro på egne ferdigheter, og han har fått ut det beste av Michael Chopra, som fullt fortjent, har fått flere sjanser enn noen gang tidligere denne våren. Han har endret fokuset på skader fullstendig. Skader er en del av fotballen, og det har Roeder forstått. Derfor sier han at får vi skader, så får noen andre trå til. Dermed har han lagt grunnlaget for at Matthew Pattison kan bli en fremtidig midtbanesliter for Newcastles a-lag. Han har lagt grunnlaget for at Michael Chopra kanskje kan få en ny kontrakt, og han har gjort Titus Bramble til en forsvarsklippe.

Dessuten vil jeg tro at mye av årsaken til at Roeder får jobben er at Martin O'Neill har vist svært liten interesse for jobben. Vi får neppe vite sikkert, men mye tyder på at O'Neill har fått et muntlig tilbud, men har drøyd altfor lenge med å svare. Og i mellomtiden har Roeder imponert bare mer og mer, og ført oss til europacup, noe som virket totalt usannsynlig 2. februar 2006.

Selv om Roeders CV ikke er imponerende, så er det viktig å vite at West Ham rykket ned med en rekordhøy poengsum, og at de på tross av å ha hatt Defoe, Lampard og gutta i sine rekker, så var ikke West Ham et godt nok lag totalt sett, til å hevde seg spesielt mye høyere enn de gjorde. Og det var ikke han som ledet laget i slutten av 2002/03-sesongen, da sykdommen gjorde det vanskelig og utilrådelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #587 på: 15. Mai 2006, 17:09 »
Bramble blir med videre
Skrevet av Joakim, 15 Mai 06

Etter mye godt spill i serieavslutningen belønner Glenn Roeder sin trofaste tjener Titus Bramble med en ny og forlenget kontrakt. Bramble skal visstnok også få en sentral rolle i Roeders ?nye? Newcastle.

Ikke bare sendte Titus Bramble oss til Intertoto cup med en nydelig volley mot Chelsea. Han har også hatt store forbedringer i innsatsen på trening, og bedret sine defensive ferdigheter mye. Det har imponert Roeder som vil gå langt i å be styreformann Shepherd åpne lommeboka og innlede samtaler med Bramble om en ny og forbedret kontrakt etter VM.

Roeder har aldri lagt skjul på sin elsk for Bramble. Og han var ikke sen med å anbefale sin fremadstormende midtstopper til avtroppende landslagssjef Sven Göran Eriksson. Selv om Bramble har vært litt opp og ned etter at han ble kjøpt av Sir Bobby Robson fra Ipswich i 2002, så har han takket for tilliten fra Roeder med å levere en rekke gode kamper i Newcastles midtforsvar, sammen med australske Craig Moore. De to har spilt så godt sammen at de har skjøvet Jean-Alain Boumsong, som trolig forlater klubben i sommer, og Peter Ramage ut i glemselen, og har vært med på å sørge for at Newcastle avsluttet sesongen med tre strake clean sheets, atlså tre strake kamper uten baklengsmål.

Bramble og Moore har imponert sammen i midtforsvaret, og i det siste har forsvaret sett ut som et av de beste på lang lang tid. Og med Steven Taylor endelig tilbake fra skulderskaden sin har Newcastle tre midtstoppere som bør kunne slå godt fra seg. Likevel er påtroppende manager Glenn Roeder interessert i å styrke denne delen mer. Boumsong vil høyst trolig bli solgt, for å finansiere kjøpet av en ny og bedre midtstopper. Og en ny venstreback skal være på vei for å gi Celestine Babayaro konkurranse.

Hovedprioriteten på overgangsfronten vil uansett være å få Michael Owen til å bli, samt å hente inn to nye spisser. Roeder skal ha blitt lovet penger fra Shepherd for å gjøre dette, mens resten må finansieres ved salg av spillere. Derfor er det også en viss sannsynlighet for at James Milner kan bli solgt til Aston Villa. Selv om han som 20-åring med masser av talent og en stor fremtid, er den typen spiller Roeder liker å jobbe med.

Pressekonferansen som vil gjøre ansettelsen av Roeder offentlig, har blitt utsatt til i morgen. Ifølge The Journal angivelig fordi Shepherd var innblandet i en liten trafikkulykke fredag, på vei fra en familiebegravelse.

---------------------------------------------------------------------------------
En vel skrevet nyhet og egentlig gode nyheter etter min mening, uten om Milner-nyheten. Jeg føler at forsvaret blir rimelig bra med disse finansineringer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #588 på: 15. Mai 2006, 17:26 »
Takker for ros, Noreng.

Jeg er heller ikke begeistret for at Milner trolig forsvinner. Men det får så være.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

folesvert

• Gjest
« Svar #589 på: 15. Mai 2006, 18:09 »

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 15. Mai 2006, 22:00 »
uansett hvor bra bramble og moore har spilt burde taylor etter min mening være et soleklart 1 valg. han har alt en stopper skal ha, er en geordie og spiller som han skulle vært 10 år eldre!

moore er 30 sier og taylor 20, er ikke tvil om hvem man må satse på, men ekke mitt valg.

uansett tror jeg det kommer til og bra med roeder som manager så lenge vi får inn enda fler spillere. spillerne fra før skryter jo veldig av han og det er et godt tegn.

med souness var det mer at de støtta han når det gjaldt skader, men det var vel mest ramage som øyna sjansen til litt 1 lag spill
lt;3 Newcastle <3

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 15. Mai 2006, 23:37 »
Sitat fra: "Doffi"
uansett hvor bra bramble og moore har spilt burde taylor etter min mening være et soleklart 1 valg. han har alt en stopper skal ha, er en geordie og spiller som han skulle vært 10 år eldre!

moore er 30 sier og taylor 20, er ikke tvil om hvem man må satse på, men ekke mitt valg.

uansett tror jeg det kommer til og bra med roeder som manager så lenge vi får inn enda fler spillere. spillerne fra før skryter jo veldig av han og det er et godt tegn.

med souness var det mer at de støtta han når det gjaldt skader, men det var vel mest ramage som øyna sjansen til litt 1 lag spill

Dette med at Taylor har klippekort det skjønner jeg ærlig talt ikke. Det er greitt at han er både, ung, lovende og en lokal. Men stopperduoen får ros så det holder for sin innsats, og da er det ingen selvfølge at en av de to må vike fordi Taylor er "fit for fight". Alikevel er det jo snakk om på slutten av sessongen nå at Bramble\Moore har vert et stødig stopperpar for oss. De som spilte fast nå på slutten kan heller ikke være garantert en fast plass fra høsten av igjen. Men jeg tror Roeder ser dette og at de 11 som går ut på banen i sessongens første PL kamp er de 11 som er i best form. Er en av de 11 Stephen Taylor bør han starte. Men er det Titus Bramble og Craig Moore bør de deffinetivt starte. Så enkelt er det!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 16. Mai 2006, 10:30 »
Når er pressekonferansen??

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #593 på: 16. Mai 2006, 12:00 »
Endelig! Da var den bekymringen ute av verden! Jeg tror at Roeder kan gjøre det godt i Newcastle og at vi nå har en god sjanse til å komme tilbake der vi hører hjemme igjen, i toppen av tabellen!

Forresten, var det ikke en her på forumet som lagde en post om at han ikke ville at Glenn Roeder skulle ha noe med denne klubben å gjøre? Dette var før han ble caretaker, men det kunne vært litt artig å høre hva han synes nå når han er blitt manager.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #594 på: 16. Mai 2006, 14:43 »
Intervju med Roeder

Fantastisk at han er så offensiv og optimistisk. Fallhøyden er stor, men jeg har i alle fall tro på mannen.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 16. Mai 2006, 15:21 »
Selvom jeg har vært skeptisk til å ansette Roeder så støtter jeg han 110%! Håper han kan fortsette i samme sport som han har gjort, og det blir svært spennende å se hvilke spillere han henter inn i sommer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 16. Mai 2006, 15:45 »
Kan ikkje sei eg jubler akkurat. Etter det manangerane som har vert linka er Roeder ein nedtur. Han fikk jobben kun på grunn av glimrende sesongavslutning.Så spørs det da kor mykje av den som var roeders fortjeneste og kor mykje som har med det løftet laget ofte får etter managerskifte.

Og i tillegg mister me garantert Alberto LUQUE nå  :x  :x  :x
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #597 på: 16. Mai 2006, 17:32 »
Roeder har vært god til nå, og kan også fortsette i de baner. Men vi kan nok ikke forvente så mye av ham.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #598 på: 16. Mai 2006, 17:46 »
Hvor mye mener du vi kan forvente da? Jeg mener absolutt at vi bør forvente topp 6.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #599 på: 16. Mai 2006, 18:17 »
Jeg mente å si at vi ikke burde ha så store forventninger til ham. Det kan fort gå annerledes enn ventet.