20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 97835 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #570 på: 14. Mai 2006, 22:41 »
Kva har Roeder egentligt gjort ? Forutan eit par månder som overbevisande måneder som Newcastle manager ?

Det kan gått hende Roeder flopper neste sesong og eg håper ikkje han får for lang kontrakt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #571 på: 15. Mai 2006, 00:34 »
Roeder har snudd ett drittlag på vei ned i divisjonene til ett lag som kjempet om UEFA-cup plass.

"Bare" det.

Men er litt enig i hva du sier. Roeder har overbevist, men det er ikke over lang nok periode. Likevel er det nok mindre sjangs for at han flopper, enn feks. Hitzfeld.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #572 på: 15. Mai 2006, 01:18 »
Sitat fra: "haavesv"

Roeder er nok mye bedre enn det du vil ha det til, han er ikke noen optimal løsning, men han er langt i fra blant det verste vi kunne endt opp med heller, ville du heller hatt Glen Hoddle, Steve Bruce eller David O'Leary enn Glenn Roeder?

Du er vel ikke en soleklar sekserkandidat når norskeksamene rettes du heller mister? :)

Men nok om det...

Er på mange måter litt skuffet over at vi ender opp med Roeder. Hadde gjerne sett at vi hadde hentet en manager med et litt større navn til klubben. Selv om vi nå ender opp med Roeder ser jeg ikke så svart på det heller. Han kjenner klubben ganske godt og han har hjertet sitt der. Spillerne ser ut til å ha stor tiltro til ham og han er veldig respektert innad i klubben. Ser ut som han har god kontroll på spillerne (i forhold til Robson), uten at det skaper trøbbel (Souness, selv om han ikke var den eneste som bidro til at det ble litt ståhei). I tillegg så har Roeder vist hva han er i stand til å gjøre, med dagens spillerstall... Ganske imponerende, spesielt med tanke på den lange skadelisten vi hadde i en periode...

Under Roeder har ingen av Souness sine storkjøp spilt noe særlig. Owen har vært skadet hele tiden, Luque har knapt nok vært på banen, Boumsong var jo vraka på slutten. Når i tillegg spillere som Parker, Emre, Taylor, Carr, Bramble, Shearer, Dyer, Bowyer og Babayaro har hatt skader sier det litt om hvor stor prestasjonen til Roeder er... Hadde vært artig å sett hva Newcastle kunne stelt i stand om de noensinne kunne stilt et skadefritt og toppet mannskap...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #573 på: 15. Mai 2006, 01:45 »
Sitat fra: "journalisten"
Poenget mitt er at Roeder er en kjempemanager, og det at noen ikke vil gi han en sjanse til neste sesong etter den resultatrekken har prestert finner jeg nokså forkastelig. Det blir nesten litt sånn som Rosenborg tenkte etter at Ola By Rise fikk sparken etter å ha tatt seriegull!

Lurer litt på hvorfor du mener Roeder er en "kjempemanager" når vi bare har 14 kamper å dømme utifra? Han har gjort en god jobb etter at Souness forsvant, men en elefant ville gjort en bedre jobb enn skotten.

Roeder har alt annet enn en imponerende manager CV å vise til bortsett fra sitt mini-opphold i Newcastle.

folesvert

• Gjest
« Svar #574 på: 15. Mai 2006, 11:22 »
Lasse sier: "Men er litt enig i hva du sier. Roeder har overbevist, men det er ikke over lang nok periode. Likevel er det nok mindre sjangs for at han flopper, enn feks. Hitzfeld".

... den synes jeg var drøy. Mener Hitzfelt har mer og fare med enn Roeder, og det har han bevist via seriemesterskap, cupmesterskap og seier i CL. Roeder har fått sparken i to klubber (eller er det tre), hjerneslag og han har vunnet endel kamper med Newcastle. Ikke akkurat en levnetesbeskrivelse det står voldsom respekt av.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #575 på: 15. Mai 2006, 12:18 »
For å være helt ærlig ville jeg mye heller ha valgt Hittzfelt
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #576 på: 15. Mai 2006, 12:36 »
Sitat fra: "Benson"
Kva har Roeder egentligt gjort ? Forutan eit par månder som overbevisande måneder som Newcastle manager ?

Det kan gått hende Roeder flopper neste sesong og eg håper ikkje han får for lang kontrakt.

hahahah. Han har gjort ganska myckje for å være ærligt med deg. De måndene der har han "nesten" tatt like mye poeng som topp lagene. Vært litt uheldig med skader osv. Neste år så står fansen bak han,spillerne,vi, og det skal være nok for å kjempe om toppen. Newcastle er allerede et topp lag brw. 7 plass,fair det;)
ax

DanMan

• Gjest
« Svar #577 på: 15. Mai 2006, 13:40 »
Forstår faktisk Jewell jeg, og mannen har selvsagt et poeng. Hva er poenget med regler dersom det er nok å være enige i at reglene ikke skal gjelde? Når det er sagt er han selvsagt misunnelig på Roeder, nok en gang helt forståelig.

Når det gjelder Roeder skal han få min uforbeholdne støtte som manager, selv om jeg mye heller ville hatt Hitzfeld. Det Roeder har gjort i Newcastle har vært meget bra, det kan ingen benekte.

Men, og det er jo alltid et men på lur, KAN det skyldes at Souness la et meget bra grunnlag som de fleste med et snev av taktisk sans ville fått mye ut av?

Jeg liker mye av det Roeder har sagt og gjort med spillerne, men bygger vi ikke et spanskeslott ved å innbille oss at alt blir "Champions League" under Roeders ledelse? Bramble har spilt meget bra, men det gjorde han også under Souness, la oss ikke glemme det. Da synes jeg det blir feil å gi Roeder all ære for dette, selv om han, gammel midtstopper som han er, selvsagt har bidratt med sitt.

Og hva med den delen som Souness var drivende dyktig på? Rykter går om at Milner, Boumsong og Luque skal bort, og at Sol Campbell er en av de som skal inn. Boumsong mot Campbell?? Alvorlig talt, det hadde vært direkte dumt. å "gi bort" vår fremtidlige høyreving er også, for meg, helt formålsløst. La oss håpe dette er årlig journalistikk og rykteproduksjon.

I tillegg er det mulig at spillerne har prestert over evne for å "beholde jobben". Vi husker truslene om at "deres fremtidige manager ser dere; prestér!", og uten at det skal vektlegges for mye, mennesker presterer bedre med kniven mot strupen enn ellers.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #578 på: 15. Mai 2006, 14:07 »
Sitat fra: "folesvert"
Lasse sier: "Men er litt enig i hva du sier. Roeder har overbevist, men det er ikke over lang nok periode. Likevel er det nok mindre sjangs for at han flopper, enn feks. Hitzfeld".

... den synes jeg var drøy. Mener Hitzfelt har mer og fare med enn Roeder, og det har han bevist via seriemesterskap, cupmesterskap og seier i CL. Roeder har fått sparken i to klubber (eller er det tre), hjerneslag og han har vunnet endel kamper med Newcastle. Ikke akkurat en levnetesbeskrivelse det står voldsom respekt av.

For det første. Du mener vel ikke seriøst at hjerneslag kan ha noen innvirkning på karrieren hans? Da må jeg bare le av deg, og kommer aldri mer til å ta deg seriøst.

For det andre. JA, Hitzfeld har mer erfaring. Han har klart mer enn Roeder har. Han har kanskje bedre CV enn Roeder. Men er det noen som helst garanti for at han vil slå til her? Det er hva han gjør i fremtiden som teller, ikke HVA han har gjort! Vi har ingen som helst garanti for at han vil gjøre det bra, på lik linje har vi heller ingen garanti for at Roeder vil gjøre det bra videre. Men han har i det minste prestert med Newcastle før.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

folesvert

• Gjest
« Svar #579 på: 15. Mai 2006, 14:33 »
... det med hjerneslag var bare en spøk (kanskje litt stygg)? Men mener jo selvfølgelig at en treners erfaringer har masse å si for hvordan det vil gå.

Argument med at 'man aldri vil vite hvordan det går' er kaosteori som selvfølgelig kan vise seg å holde stikk, men forut for det bør en jo holde seg til faktiske opplysninger.

'Perry' I Ålesund har jo vunnet noen kamper nå, men er ikke aktuell av den grunn. Hitzfeld har tross alt vist at han duger ... Roeder kan kanskje være på vei til å vise.

... ønsker han lykke til og håper på det beste.

folesvert

• Gjest
« Svar #580 på: 15. Mai 2006, 14:34 »
... og er det garantier du er ute etter er du i feil forum

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 15. Mai 2006, 14:36 »
Den siste tok jeg ikke. Satser på at det var en like dårlig spøk som isted.

Uansett så kan du ikke si at det er større sjanse for at Hitzfeld eller noen andre vil gjøre det bra i Newcastle enn at Roeder vil gjøre det bra! For hva hvis Hitzfeld ikke kommer over ens med spillerne? Eller med trenerteamet? Eller Fat Fred? Noe vi allerede VET at Roeder gjør?

folesvert

• Gjest
« Svar #582 på: 15. Mai 2006, 15:05 »
... ja ja - det mener nå i alle fall jeg, selv om ingenting er sikkert og det ikke kan gis garantier i fotball.

Ha en fin dag.

LAH

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #583 på: 15. Mai 2006, 15:26 »
Etter en liten kikk på CVen til Glenn Roeder har jeg funnet ut at å ansette han er meget risikabelt. Han var manager for Gillingham i bare et år, da klubben endte opp på neste siste plass på tabellen.

I Watford klarte han nesten å lede laget til opprykk, men i påfølgende sesong slet de så mye at han fikk sparken i februar. Det hele endte med nedrykk. Historien gjentok seg i West Ham. Laget slet på bunn av tabellen da Roeder ble rammet av hjerne svulst. West Ham klarte ikke å redde plassen, og etter en dårlig start på neste sesong fikk han fyken.

Han har gjort en bra jobb som caretaker i Newcastle og fortjener en sjanse, men jeg er fortsatt litt skeptisk. Vi får se det på følgende måte. Vi skulle sikkert alle ønsket oss en manager med litt mer erfaring, men dersom ingen er villige til å gi han en sjanse vil han jo aldri få den erfaringen han trenger.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 15. Mai 2006, 15:33 »
Jeg er helt enig jeg LAH. Jeg syntes det er rart at så mange baserer seg på 2 måneder med god fotball når de mener Roeder er mannen! Hvis noen har glemt det så hadde også Souness en svært god periode som manager når han tok over for Bobby.

Vi tar nok engang en stor sjanse, får vi ansetter Roeder. Det er ikke det at jeg ikke støtter Roeder, eller håper han kommer til å gjøre det bra. Men jeg er skuffet over at vi ikke klarer å få inn en klasse manager...