20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 98036 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #555 på: 12. Mai 2006, 18:57 »
Enig, chickenman. Vi får bruke helga til å deppe ferdig, dersom det skulle behøves. Når Roeder etter all sannsynlighet får jobben på mandag, så har vi ikke lov til å være sure. Da skal vi stille oss 110% bak Roeder, så får vi tåle de skuffelser vi evt. måtte få med tanke på spillere som muligens drar.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 12. Mai 2006, 19:53 »
Sitat fra: "Joakim"
Enig, chickenman. Vi får bruke helga til å deppe ferdig, dersom det skulle behøves. Når Roeder etter all sannsynlighet får jobben på mandag, så har vi ikke lov til å være sure. Da skal vi stille oss 110% bak Roeder, så får vi tåle de skuffelser vi evt. måtte få med tanke på spillere som muligens drar.

Jeg har ikke så mye å deppe for egentlig, klart at slutten på Shearers kariere er litt kjedelig, men vi, og han selv også (heldigvis) viste at tiden måtte komme.

Tror du mange spillere kommer til å dra? Jeg kan egentlig ikke se at så veldig mange flere vil dra som følge av at Roeder skulle bli manager...
Mulig du sikter til Luque og Boumsong, men...
- drar Luque tror jeg han hadde gjort det om vi hadde fått en annen manager også... Selvfølgelig ren spekulasjon, men noe jeg liker å tro iallfall. Jeg føler meg nesten sikker på at det er en grunn til at Luque ikke har spilt mer enn han har, at det ikke er Roeder som har noe imot ham. Ergo: da bør ikke Roeder bli brukt som grunn til å dra for Luque.
- Hva Boumsong gjelder så virker det nesten litt feigt av ham å dra nå. Dersom han har spilt dårlig pga problemer på hjemmebane kan det aksepteres. Men han fikk den frien han trengte når muligheten var der. Etter det må han selv gjøre en innsats for å komme inn på laget igjen. Vi vet hva Boumsong kan, og til tross for problemer på hjemmebane (noe jeg selvfølgelig håper løser seg\har løst seg), kan han ikke bruke det som unnskyldning en hel sessong. Da må han tåle å bli satt ut. Å dra uten å prøve å kjempe seg inn igjen... vet ikke om det er en slik type spiller jeg vil ha uansett....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 12. Mai 2006, 21:21 »
Jeg er heller ikke imot at Roeder blir ny manager, selvom det er mange andre jeg heller ville ha hatt. Jeg vil feks bli gledelig overrasket om det var O'neil som ble presentert som ny sjef.

Men alt tilsier at det blir Roeder, og jeg er godt fornøyd med at vi har fått ham. Selvom han ikke akkurat kan vise til en god manager karriere.. :?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 12. Mai 2006, 22:51 »
Sitat fra: "kesse"
Jeg er heller ikke imot at Roeder blir ny manager, selvom det er mange andre jeg heller ville ha hatt. Jeg vil feks bli gledelig overrasket om det var O'neil som ble presentert som ny sjef.

Men alt tilsier at det blir Roeder, og jeg er godt fornøyd med at vi har fått ham. Selvom han ikke akkurat kan vise til en god manager karriere.. :?

Det er litt spennende sånt sett med Roeder. I stedet for å få et etablert navn som har meritter å vise til hadde det vert morsomt om Roeder hadde blitt en av Englands, og kanskje Europas, høyere respekterte managere gjennom de han fikk til med Newcastle. Nesten som at han blir stor i Newcastle, sånn som f.eks Wenger i Arsenal, eller BigSam i Bolton og Curbishley i Charlton for de som vil si at de to sistnevnte har blitt store gjennom hva de har gjort i "sine klubber".
Jeg liker tanken på at Roeder blir "Newcastle manageren som bla bla bla..." i stedet for å hente en som allerede er meritert for de han utrettet andre steder.
Men jeg tror jeg skjønner hva du mener, vist du mener at du ville stolt mer på en osm hadde mere meritter å vise til?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 13. Mai 2006, 15:03 »
Det er jo ingen tvil om at jeg hadde blitt mer fornøyd med en trener som har gode meritter. Jeg hadde valgt Hiddink eller Otmar forran Roeder uansett.

Men det jeg mente med god manager karriere er feks at Gillingham tapte 22 av 35 kamper? (correct me if im wrong) under Roeder. Han rykket ned med West Ham ( jeg vet at han lå på sykehuset), og fikk sparken i Watford. Og nå skal ha plutselig ta over Newcastle. Rart jeg er skeptisk?

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #560 på: 13. Mai 2006, 16:29 »
Forskjellen er at nå har han et kjempegodt trenerapparat rundt seg med Craig, Shearer og McDermott i spissen, og man ser jo allerede nå hvordan de har gjort det.

Jeg tror absolutt at Roeder er en kjempemanager bare han får beholde disse menneskene rundt seg, samtidig som han høster bred støtte hos fansen, og ikke minst hos sjefen sjøl': Shepherd.

Med disse elementene drevet i positiv retning tror jeg vi kan se med ambisiøse øyne på neste sesong.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

folesvert

• Gjest
« Svar #561 på: 14. Mai 2006, 11:00 »
... å vinne kamper nå i vår er ikke sikker empiri med tanke på hvordan det skal gå i fortsettelsen. Og CV'en er ikke imponerende nei, Kesse. Det har du rett i.

folesvert

• Gjest
« Svar #562 på: 14. Mai 2006, 11:14 »
Er Jewell irritert for ikke å bli spurt om å ta over Newcastle, eller har han et poeng? Ville eks. Wigan fått en slik dispensasjon som Newcastle har fått, og hvorfor lage masse regler når de bare kan omgås?

... ja ja - Roeder er i alle fall 99 % sikker som manager mandag morgen.

folesvert

• Gjest

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #564 på: 14. Mai 2006, 12:18 »
Wigan hadde helt sikkert og fått disposisjon ja, det er jo de andre PL-klubbene som har bestemt dette (flertallet sa ja) så hvorfor skulle ikke Wigan? Jeg tror at Jewell bare er missunnelig på Roeder og at han ville hatt jobben selv, eller i det minste blitt spurt.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 14. Mai 2006, 17:10 »
Fat Sam og Jewell er antakeligvis utrolig sjalu på Roeder. De virker ihvertfall til å være det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 14. Mai 2006, 17:40 »
Sitat fra: "folesvert"
... glemte linken http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=18668

Typisk konservativ engelskmann spør du meg.

mrlove

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
hmmm
« Svar #567 på: 14. Mai 2006, 20:01 »
synes ikke det er bra og ansette roeder..tror han flopper neste sesong jeg..
han har gjort en veldig god jobb med newcastle i år men om spillere som luque..boumsong forsvinner tror jeg ikke vi får noen bedre spillere tilbake..synes heller vi må satse på de og heller selge te januar om de ikke lykkes denne sesongen heller..

vi taper mange millioner pund om de går nå...og hvem skal erstatte de..

hørte cambell i arsenal men han er over toppen synes nå jeg..

er alltid sånn med newcastle at de kjøper spillere som har vært gode før og når ikke klubbeb vil ha de mere el blir reserver så er newcastle der med sjekkheftet med en gang..

hvofor skulle de bli bedre i newcastle..skal vi alltid være 6-8 beste laget i england..synes vi skal satse på 4plassen..og da nytter det ikke selge stjernene..luque har scoret i de siste 2kampene han har fått spille..

og ameobi som kaptein og nr 9.....da SPYR jeg faen med..men  tror så blir tilfelle om roeder blir manager...uff...

tror ikke newcastle hevder seg i toppen før 4-5 år jeg..eller det komer ann på hvor lenge roeder får kontrakt..

høres sikkert veldig negativt ut..men va faen gjør sheppard i newcastle ennå....han er en ræva direktør.....hadde man byttet  han ut med en investor...ja...........:)

men tror ikke det skjer...sheppard ødelegger klubben mer for vært år...
oger

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #568 på: 14. Mai 2006, 20:42 »
Skal si du var negativ mrlove, det har du vært i de fleste andre postene dine og. Vi har ikke så mye å syte over som det du sier. Ameobi blir ganske sikkert IKKE kaptein, men det er en ørliten sjanse for at han får nr9. bare for at det hjelper på selvtilliten hans.

Roeder er nok mye bedre enn det du vil ha det til, han er ikke noen optimal løsning, men han er langt i fra blant det verste vi kunne endt opp med heller, ville du heller hatt Glen Hoddle, Steve Bruce eller David O'Leary enn Glenn Roeder? De tre første går sikkert under kategorien ''toppmanagere'' hos Fat Fred og det hadde vært typisk ham å hente en av dem til Newcastle.

Sol Cambell er nok over toppen som du sier og jeg skjønner ikke hvorfor vi skulle hente ham i stedenfor å beholde Boumsong, men jeg tviler egentlig på at han kommer.

Jeg er enig med deg i at Freddy Shepherd er en dårlig styreformann og vi får bare håpe at Sir John Hall (eller hvem som har med annsettelse av styreformann å gjøre) også oppdager dette og sparker Fat Fred og ansetter en ny styreformann.

Forresten mrlove, så er det ingen lov mot å ha mindre enn to punktum etter en vanlig setning.  :wink:
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #569 på: 14. Mai 2006, 20:50 »
Norsktimene var trolig ikke en del av mrloves sterkeste interesseområde, ser jeg. Men det har ikke noe særlig med saken å gjøre.

Poenget mitt er at Roeder er en kjempemanager, og det at noen ikke vil gi han en sjanse til neste sesong etter den resultatrekken har prestert finner jeg nokså forkastelig. Det blir nesten litt sånn som Rosenborg tenkte etter at Ola By Rise fikk sparken etter å ha tatt seriegull!
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!