20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle  (Lest 36453 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #45 på: 10. Nov. 2005, 19:00 »
Sitat fra: "Joakim"
Og jeg ber til høyere makter om at vi kan bryte Drogba-barrieren.

Drogba er suspendert (5 gule kort) så du slipper å be til høyere makter :-)
Men det skal jo også sies at det ikke bare er Drogba av Chelsea spissene som har god statistikk mot oss. Gudjohnsen har alltid også for vane å score mot Newcastle.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #46 på: 10. Nov. 2005, 20:08 »
Jeg tror Parker fort kan bli en joker i denne kampen. Ikke fordi han nødvendigvis scorer eller noe sånt, men han er nok utrolig revansjesugen. Tipper han er rimelig tent på å vise hva han er god for mot laget han aldri fikk tillitt i. Greier han å vinne midtbanekrigen mot Lampard og ta han ut av kampen, tror jeg vi kan gjøre det jævlig bra. Lampard er Chelseas viktigste våpen (mener jeg), og dersom Parker greier å spille han ut, mister Chelsea en viktig brikke i laget og usikkerheten vil spre seg. Det er jeg overbevist om.

Samtidig er det utrolig viktig at Solano og N'Zogbia holder bredden og severer gode innlegg til spissene våre. Ser helst at Ameobi starter på topp sammen med Owen, dersom Shearer ikke er klar.

Vet Ameobi ikke er spesielt populær for tiden, og jeg er ikke den største tilhengeren av han selv, men det er viktig at han spiller så vi har luftstyrke på de innleggene/oppspillene som måtte komme. Tror Terry og Gallas får små problemer med å sette Owen ut av spill dersom han spiller alene på topp. Ameobi kan vise seg å bli gull verd. Han har en tendens til å slå til når man minst venter det.

Uansett blir det veldig spennende å se hva vi kan få til. Har stor tro på at dette går veien. Alle forventer at Chelsea vinner. Det er de som er under press, vi må bare gjøre vårt beste for at de ikke lykkes. Håper Souness bruker friuken bra og motiverer gutta og gir dem troen på at dette faktisk kan gå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #47 på: 11. Nov. 2005, 12:43 »
Alt jeg forventer mot Chelsea er at alle som entrer banen i den sorte og hvite trøya ofrer bein, hode, tenner og edlere deler, for at Newcastle skal vinne. Det er likevel ikke sikkert vi greier det. Men så lenge gutta gjør sitt ytterste skal vi ikke klage, selv om vi måtte tape 5-0. Men det tror jeg ikke skjer, med mindre vi bare står og ser på.

Men jeg har liten tro på at vi vinner.
Jeg har derimot stor tro på at selv med Owen alene på topp kan vi skape store problemer for Chelsea. Og hvis Bowyer kommer seg på beina for å forsterke midtbanen, så vil det være enda bedre. Dyer vil savnes enormt i denne kampen, med mindre vi får med Bowyer.
Jeg skulle gjerne hatt to på topp og fem på midten jeg, men da måtte vi ofret forsvaret, og det har vi ikke råd til. Dermed er det Ameobi/Shearer som må ofres. For løpskraft på midtbanen vil være særdeles viktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Chelsea - Newcastle
« Svar #48 på: 11. Nov. 2005, 16:38 »
Souness sier idag at Chelsea kampen kommer mest sannsynlig for tidlig med tanke på Dyer og Luque. Han håper Shearer og Carr blir klare.

http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~740145,00.html
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #49 på: 11. Nov. 2005, 18:41 »
Jeg vet ikke hvordan det ligger an med Shearer, annet enn at han er tilbake i trening, men jeg skjønner ikke helt hvordan han skal være på banen igjen knappe to uker etter en operasjon.
Men vi vet jo at legevitenskapen ikke gjelder i fotball.

Hvis ikke Carr blir klar legger jeg meg ned og gråter. Vi MÅ ha med Carr mot Chelski.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #50 på: 11. Nov. 2005, 19:44 »
Jeg vet ikke hvordan det ligger an med Shearer, annet enn at han er tilbake i trening, men jeg skjønner ikke helt hvordan han skal være på banen igjen knappe to uker etter en operasjon.
Men vi vet jo at legevitenskapen ikke gjelder i fotball.

Hvis ikke Carr blir klar legger jeg meg ned og gråter. Vi MÅ ha med Carr mot Chelski.

Nå gjennomgikk Carr og Shearer nøyaktig samme operasjon, og om jeg ikke husker feil så var det bare 3 dager forskjell på operasjonsdatoen. Skulle Carr bli klar vil mest sannsynlig Shearer også være klar.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #51 på: 11. Nov. 2005, 20:44 »
Hehe nå må du ikke svartmale det helt da Joakim. Skjønner at du er fan av Carr, synes selv han er en fantastisk spiller, men han er ikke et helt lag alene. Enig i at vi fort kan få trøbbel på høyresiden dersom Ramage spiller. I så fall er det viktig at Taylor hjelper godt til som andre forsvarer. Det er også viktig at Parker gjør en god jobb defensivt som han gjorde mot Birmingham. Dette blir uansett utrolig spennende. Kan ikke si annet enn "Æ glær mæ" som de sier her i Trondheim, eller hva Joakim?  :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Chelsea - Newcastle
« Svar #52 på: 11. Nov. 2005, 20:54 »
Jeg digger bildet ditt, Paul :wink:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #53 på: 12. Nov. 2005, 13:48 »
Paul, Taylor spiller høyst sannsynlig ikke. Han er skadet, vet du.
Men jeg mener Carr vil være av så enorm verdi i denne kampen at vi taper kampen uten ham på banen. Ramage kommer til å bli fullstendig hakkemat, er jeg veldig stygt redd for. Og midstopperne våre vil få mer enn nok å stri med sjøl, om de ikke må være reserveback i tillegg.

Men heldigvis er det enda en uke til kamp.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #54 på: 12. Nov. 2005, 15:11 »
Paul, Taylor spiller høyst sannsynlig ikke. Han er skadet, vet du.
Men jeg mener Carr vil være av så enorm verdi i denne kampen at vi taper kampen uten ham på banen. Ramage kommer til å bli fullstendig hakkemat, er jeg veldig stygt redd for. Og midstopperne våre vil få mer enn nok å stri med sjøl, om de ikke må være reserveback i tillegg.

Men heldigvis er det enda en uke til kamp.

Jepp vet at Taylor er skadet, men satser på at han er klar kampen. Hvis ikke vet vi jo at Bramble tar plassen hans.

Jeg tror vi har ganske forskjellige syn på taktikk og hvem som kan kalles nøkkelspillere i denne kampen. Jeg mener at det viktigste er at det kollektive stemmer hvis vi skal komme bra ut av dette, ikke hvorvidt en enkelt spiller som Carr spiller eller ikke. Dersom vi greier å stresse Chelsea-spillerene til å gjøre feil og samtidig ikke begå feil selv, kommer dette til å gå bra. Derfor er det viktigste at hver enkelt spiller gjør den jobben han er satt til på banen. Jeg har selv spilt nok fotballkamper til å vite hvor mye viktigere det er at det kollektive stemmer enn at man stiller sitt antatt beste lag.

Men jeg er ENIG i at det vil være gunstig om Carr spiller og ikke Ramage. Men jeg tror ikke Souness lar Ramage spille hvis han ikke føler han klarer oppgaven.

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #55 på: 12. Nov. 2005, 16:54 »
Jeg tror vi kan vinne den og..
Jeg skal se Cech i aksjon idag på Ulvaall..

Min oppstilling til kampen:

(4-4-1-1)
                           Given
            Boumsong         Taylor(hvis han blir bra igjen)  
Carr                                             Babayaro

Parker
                  Bowyer(hvis han blir bra igjen)      
Solano                                          Luque

Emre

Owen

Vil høre deres meninger om denne formasjonen og oppstillingen!
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #56 på: 12. Nov. 2005, 17:52 »
Hmm. Jeg syns ikke Ramage sålangt har gitt meg så ekstremt mye å være redd defensivt. Syns i grunn ikke han har vært så mye værre enn det Carr har vært defensivt. Defensivt syns jeg han er god. Er faktisk mer redd for stopperne våre da.
Var nok mange som trodde at Ramage skulle bli maltraktert da Giggs var i form forrigesesongen da han ble kastet til ulvene. Det taklet han bra.
Enig med thepaul. Det er det kollektive som må stemme i denne kampen. Vi må ungå feil, og ta vare på sjanser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #57 på: 12. Nov. 2005, 18:38 »
Carr er hakket bedre enn Ramage offensivt, men defensivt holder Ramage samme nivå. Vi har tross alt holdt nullen i de fleste kampene han har spilt. Han har ihvertfall imponert meg i de siste kampene.

Vår gamle helt Malcolm MacDonald skryter voldsomt av Ramage i dagens Chronicle.

Newcastle have always been about superstars bought for a lot of money strutting their stuff.

The fans love that and I can understand why. In the entertainment business it's the headliners not the chorus line who sell tickets.

In football, however, you need the honest-to-goodness performers as well - and if they are local lads to boot then all the better.

Therefore, I hand you Peter Ramage who has done wonderfully well for United in recent weeks.

Ramage reminds me so much of my old playing colleague Frank Clark - he puts defending first on his list of priorities for a full-back.

That is terrific because the art of defending is being lost in the modern game.

Ramage deserves a lot of credit because he is a young, inexperienced lad who has come into the Premier League in front of 50,000 passionate Geordies in a position totally foreign to him and done exceptionally well.

I can see by watching him how much hard work he has put in to learn his new position. Never for a moment does Peter stop learning.

He has his feet on the ground and wants to make a career of professional football.

Ramage has retained his centre-half discipline playing at right-back.

He defends very simply, never tackling on his backside and always staying goalside.

He does not attempt to be a clever dick - if the ball needs launching he will boot it into Row Z.

Overlapping and crossing are new arts to be learned on the hoof and he is doing that.

Of course he's going to be erratic at first in these disciplines - but he's getting there. So much so that I wonder if United are better off with him than the much more experienced Stephen Carr.

Ramage is a better defender than the expensive former Spurs man.

It is hard for a kid coming into the Premiership. As a schoolboy he was head and shoulders above everyone else - that's how he was signed by a big club - but once in his new habitat he is the weak link.

That is when it comes down to how level-headed, how gutsy and how willing a kid is.

United have found three of them in Ramage, Steven Taylor and Charles N'Zogbia. They are all diamonds.

Ramage is probably less naturally gifted than the other two but he is making up for it in a big way.

He has been at two dinners I have attended recently and I have been glad to see him backing charity events. That is good and how it should be.

He is representing his club and the punters appreciate that.

Ramage has this week been part of those left behind in international week but long-term he may get his call to arms if he continues to learn.

In an interview with JOHN GIBSON.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Chelsea - Newcastle
« Svar #58 på: 12. Nov. 2005, 20:16 »
Owen er iallefall i form med to scoringer i dag  :D

Synd med Norge, må komme tilbake i andre omgang!

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #59 på: 13. Nov. 2005, 19:20 »
Dette kommer til å bli en knalltøff match, men det er viktig å ha troen ;) Med Owen i storform kan alt skje!
ignert Morten.