20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle  (Lest 36373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #60 på: 14. Nov. 2005, 09:48 »
Jeg mener Carrs rutine er det avgjørende i "duellen" mellom han og Ramage, også er det det at Carr er bedre offensivt enn Ramage. Greit, Ramage jobber meget godt offensivt, men han er ikke i nærheten av å lykkes like ofte og godt som Carr. Carr har en glimrende skuddfot og innleggsfot, og han er en glimrende breddeholder på høyresiden.
Defensivt er Carr på det jevne. Der er kanskje Ramage et ørlite hakk tryggere. Men mot Chelsea mener jeg Carr er klart tryggest, på grunn av sin rutine, og at han kjenner rollen sin ut og inn.

Men uansett hvem som spiller, så er hovedsaken at kollektivet fungerer. Gjør det ikke det, blir vi slaktoffer. Skulle kollektivet derimot fungere, så har vi gode sjanser til å vinne, hvis også enkeltspillerne kan gjøre det lille ekstra som trengs. Og jeg er ikke uenig i at Parker nok er en nøkkelspiller i denne kampen. Ikke så mye pga at han kanskje vil vise Mourinho at han duger, men rett og slett fordi han innehar kanskje den viktigste rollen i laget vårt. Han er den som skal stoppe Chelseas midtbane, hindre dem i å nå frem med baller til Gudjohnsen, eller hvem det nå er som stepper inn for Drogba. Og Parker må anonymisere Lampard. Klarer han det, har vi store muligheter til å vinne kampen.

Men jeg står fortsatt på at jeg også kunne tenkt meg Bowyer til å forstyrre Makelele, og jage baller bakfra. Han vil kunne skape likså mye trøbbel for Chelseas forsvar som Ameobi eller Shearer. Dog på en annen måte. Og om det innebærer at vi må ta bort en spiss, så får det bare være. Vi trenger en ekstra kraftplugg på midtbanen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #61 på: 14. Nov. 2005, 13:37 »
Jeg er enig med det Joakim når det kommer til Carr, han blir en av mange sentrale og viktige brikker i denne kampen. Forutenom sentrallinja vår blir Carr en av de viktigste!

Sentrallinja bør bestå av Boumsong, Taylor(forhåpentligvis klar), Parker, Emre og Owen...

På kantene vil jeg ha Carr, pga hans arbeidsvilje og innsats, både forover og bakover. Babayaro er vel selvsagt på andre backen, siden vi ikke har bedre alternativ.
Jeg regner ikke med at Luque blir klar til denne kampen, så da blir det Zogbia (ikke no dårlig alternativ det) og Solano som bekler kantene....
Owen ligger aleine på topp!

Nå har jeg en mann for lite her, og jeg må revurdere oppstillinga...Parker og Bowyer sentralt på midten, med Emre som en offansiv mann mellom Owen og midtbanen. Det tror jeg kan funke bra, Emre jobber som en helt han også!

Det jeg frykter i denne kampen, er at vi skal gå på en ordentlig smell, eller mer presist, vi henger godt med i store deler av kampen, helt til en eller annen Chelski-mongo skader Owen, Emre eller Parker, da rakner det!

Jeg har håp om at vi kan klare dette her, men troen er ikke like stor som håpet. Men med godt kollektivt arbeid, samhold og samkjøring, og presise avleveringer, så kan det gå veien! og en liten porsjon flaks ;)

Bjørn - semi-optimistisk
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Chelsea - Newcastle
« Svar #62 på: 14. Nov. 2005, 18:13 »
4-4-2 tror jeg ville vært gull! jeg regner ikke med dyer er tilbakers.

given
carr - boum - taylor - baba
bowyer - emre - parker - zoggie
luque - owen
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #63 på: 14. Nov. 2005, 18:38 »
Ja mye heller Luque på topp enn Ameobi! Amen!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #64 på: 14. Nov. 2005, 22:24 »
altså, å spille me ameobi er som å spille med en mann mindre på banen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Chelsea - Newcastle
« Svar #65 på: 14. Nov. 2005, 22:57 »
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"

Ja hehe. Og som de sa om Ronaldo på RM: Det å bruke Ronaldo fra start er å starte med en 1-0 ledelse og spille med en mann mindre på banen.

Skulle ønske vi kunne sagt det om Ameobi, men diverre... Scorer på reservelaget vertfall, kanskje han kan begynne å putte jevnt og trutt på A-laget også nå da. Men tror nok det er for sent til å slå igjennom på A-laget.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #67 på: 15. Nov. 2005, 09:31 »
Sitat fra: "NUFCern"
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"

Ja hehe. Og som de sa om Ronaldo på RM: Det å bruke Ronaldo fra start er å starte med en 1-0 ledelse og spille med en mann mindre på banen.

Skulle ønske vi kunne sagt det om Ameobi, men diverre... Scorer på reservelaget vertfall, kanskje han kan begynne å putte jevnt og trutt på A-laget også nå da. Men tror nok det er for sent til å slå igjennom på A-laget.

Ja viste takter på reservelaget i går ja. Chopra og for den del!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #68 på: 15. Nov. 2005, 13:10 »
Dette er vel de første målene Shola har scoret på reservelaget i år?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

• Gjest
Chelsea - Newcastle
« Svar #69 på: 15. Nov. 2005, 14:34 »
Jeg tror helt ærlig på at Ramage vil gjøre en bedre defensiv jobb enn en Carr nettopp tilbake fra skade. Offensivt er det klasseforskjell favør Carr enda, men jeg tror Ramage blir en av spillerne vi må ha med i vår langsiktige plan, og det gjør han bare godt å spille mot knallgode lag. Som nevnt tok han lurven av en Giggs i storform, og det sier ikke rent lite. Høyrebackplassen blir neppe avgjørende for kampen uansett, i allefall ikke alene.

---------------------- Given --------------------

Ramage - Bramble - Boumsong - Babayaro

Solano ---- Parker ---- Emre ---- N'Zogbia

----------- Ameobi ----- Owen -------------

Dette ville vært laget jeg hadde sendt ut til å starte. Forutsetter at Shearer ikke blir klar. Dette er ikke kampen til å eksperimentere og forvirre, vi må heller ta med oss selvtilliten vi har i de kjente rollene fra de siste kampene.

Benk:
Harper
Carr
Clark
Bowyer
Chopra

Med denne benken har vi flere gode alternativer dersom et taktikkbytte skulle bli nødvendig. Carr kan komme inn som offensiv back (evt tilnærmet ving) dersom vi ligger under. Leder vi, kan han komme inn og gi oss 5 bak. Bowyer kan bidra med midtbanekrig, kanskje inn for Ameobi, og gli over til 5 på midten. Clark har rutine og evner som kan hjelpe oss til å ri på en evt. ledelse. Chopra kan komme inn på topp, og gjøre en meget god jobb.

DanMan

• Gjest
Chelsea - Newcastle
« Svar #70 på: 15. Nov. 2005, 14:34 »
Og i tilfelle kritikk for valget av Ameobi fremfor Chopra: Som sagt er ikke dette kampen for å teste nye ting. Jeg er fan av Chopra, men med tanke på hans begrensede erfaring og at man i allfall vet hva man får når man velger Shola, er det i grunn et enkelt valg. Får bare håpe Ameobi har dagen.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #71 på: 15. Nov. 2005, 20:45 »
Sitat fra: "Joakim"
Dette er vel de første målene Shola har scoret på reservelaget i år?

Stemmer det. Har spillt ELENDIG de andre kampene!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #72 på: 15. Nov. 2005, 22:28 »
Shola du Shola

Du solstråla mi

Men Ameobie mot Chelsea kan funke, han pleie ha nokon bra kamper mot gode lag men for all del hold han på benken om det er muligt.

Benson: Lei av Ameobie
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Chelsea - Newcastle
« Svar #73 på: 16. Nov. 2005, 16:41 »
Sitat fra: "Benson"
Shola du Shola

Du solstråla mi

Men Ameobie mot Chelsea kan funke, han pleie ha nokon bra kamper mot gode lag men for all del hold han på benken om det er muligt.

Benson: Lei av Ameobie

Ja hvem kan vel glemme målet mot nettopp Chelskji for to år siden?? Det var faktisk et ganske bra mål av Shola, så vi får håpe han gjentar bedriften på lørdag  :P

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #74 på: 16. Nov. 2005, 17:43 »
herregud... ameboi? omfg.. jaja.. kan jeg bare få lov til å spørre hvorfor noen vil ha han fra start? ja, vi vet hva vi vil få av han. hodepine.