20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle  (Lest 36316 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Chelsea - Newcastle
« Svar #30 på: 09. Nov. 2005, 20:45 »
3-5-2!?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #31 på: 09. Nov. 2005, 21:10 »
Ja var meningen det. Kanskje litt risky, men laget er blottet for svake ledd! Formasjonen ville krevd noe enormt av Parker og Bowyer. Men begge er jo kjent for stor arbeidskapasitet og innsats!

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #32 på: 09. Nov. 2005, 22:31 »
hmm tror ikke vi skal tøffe oss med sånne taktikker mot PL's beste lag på bortebane. Bedre å satse på et system vi vet fungerer nogenlunde

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #33 på: 09. Nov. 2005, 22:33 »
Ja kanskje det, men 4-4-2 og 4-5-1 har vist seg til å være skjebnessvangre mot et hissigt Chelsea lag.
Dristighet kan lønne seg av og til!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #34 på: 09. Nov. 2005, 22:59 »
3-5-2? Det er jo selvmord. Newcastle kan bare ikke spille med tre bak. Hva søren skal da Carr bidra med? Carr må vi ha i denne kampen. Han vil være veldig viktig. Både defensivt og offensivt.
Vi må ha fire bak.

Shearer kommer neppe til å spille kampen. Da synes jeg like godt vi kan ofre den ekstra spissplassen, og putte inn en ekstra mann på midtbanen. Hvordan vi har gjort det med den formasjonen mot Chelski før har ingen betydning. Nå har vi et bortimot skadefritt mannskap, vi har et klart bedre lag enn sist vi ble slaktet, og legger vi opp taktikken riktig, er det ingen grunn til at 4-5-1 ikke skal kunne fungere. Det er muligheter for å forandre til 4-4-2 underveis, dersom det skulle vise seg å være nødvendig.

Men jeg mener bestemt at vi trenger fem mann på midten. Vi må ha inn Bowyers løpskraft, og vi har ikke råd til å ofre verken Solano, Parker, Emre eller Zoggie. Men vi har råd til å ofre en spiss som sannsynligvis uansett ikke kommer til å spille.

Selv om Souness tror Shearer blir klar, så har jeg, uten å være særlig medisinsk sakkyndig liten tro på at han er tilbake så raskt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #35 på: 09. Nov. 2005, 23:01 »
Owen i 4-5-1 er vel heller ingen slager!

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #36 på: 09. Nov. 2005, 23:05 »
hmm nei.....men Ameobi er vel forsåvidt heller ingen slager :), så vi kan vel likesågodt stille med bare Owen og satse på kontringer. Med en hardt arbeidende midtbane og bredtliggende vinger vil vi uansett få noen muligheter til å score mål, og Owen har en tendens til å være på rett sted til rett tid.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #37 på: 09. Nov. 2005, 23:10 »
Jeg går for 4-4-2, da det er den formasjonen vi presterer best i. Vil ikke bli for baktunge, og jeg vil gjerne ha med Shearer/Ameobi fremme til å gi Terry litt bank.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #38 på: 10. Nov. 2005, 14:26 »
Vi skal ikke bli for baktunge hvis vi setter inn riktig spiller, og legger opp taktikken riktig. Jeg tror ikke vi vil bli noe bedre av at noen gir Terry juling. Han kommer til å gi likså mye juling som han får uansett.

Hvis Bowyer får den ekstra midtbaneplassen, og vi vet å utnytte hans løpsstyrke, samtidig som vi benytter oss av Emres playmakeregenskaper, tror jeg en Owen som snuser på bakrommet, vil være gull verdt. Fordelen med å bruke Owen og ikke Ameobi eller Shearer, er at ingen av våre spillere bør bli straffet for å være stor og sterk. Som både Shearer og Ameobi svært ofte blir. Owen er ikke stor og sterk. Så hvis Owen får juling kan vi være sikker på at noe ureglementert har foregått. Og det er ikke manshitter vi spiller mot. Dermed bør sjansen for at dommeren ikke er kjøpt og betalt være tilstede.

Jeg har stor tro på at 4-5-1 kan fungere, om Souness bare gjør de riktige valgene. Noe jeg håper han gjør. Selv om vi har prestert godt i 4-4-2 i det siste, så tror jeg vi får likså mye ut av å spille 4-5-1 mot Chelski. Så lenge vi ikke setter inn feil spillere og dermed blir for baktunge selvsagt. Men jeg håper Souness har lært av sine tidligere blemmer.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #39 på: 10. Nov. 2005, 15:40 »
4-5-1 er ingen formasjon for Newcastle. Kan aldri hugse vi har hatt suksess med 4-5-1. Syns det er en skam å spille slik. Blir for tamt og kjedelig. Vi er nok forutsigbare som vi er!"

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #40 på: 10. Nov. 2005, 16:24 »
Hvis ingen vil at vi skal slippe inn mål, og ingen vil at vi skal score mål hvorfor ikke bare spille 5-5-0?

Jeg mener vi kan ta rotta på de med å satse offensivt! 4-3-3. Sånn som Manchester vant hadde aldri vi klart! Vi hadde ikke klart og hatt ballen 15% av tida og ikke score mål... Nei vi burde heller sjokke Chelsea, spille 4-4-2 eller 4-3-3...

Eksempel i 4-3-3

--------------Given---------
Carr-Bou-Bramble.eller.Taylor---Baba

------Solano--Parker--Emre------------

-----Owen--Shearer--Luque---------

Superkort om taktikk: Shearer vinner i lufta og Luque og Owen truer bakrom evt. kommer de til innlegg og Shearer goller!
Midtbanen spiller sentralt i forsvar, mens i angrep har de en back rolle...

Det at Chelsea har tapt de 2(?) siste kampene tror jeg er negativt... De har neppe mistet så mye selvtillit ettersom de vant serien i fjor og sist kamp var Mourinhos første ligatap siden forrige vinter... De har nok enda jævla god selvtillit og p.g.a de "dårlige" resultatene i det siste bestemmer de seg nok for å knuse oss!  :cry:

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #41 på: 10. Nov. 2005, 17:08 »
Håper vi spiller slik vi har gjort de siste kampene. Shearer er jo tilbake i lett trening alt, så regner med at han er klar til kampen. Hvis ikke kan vi jo ha Owen og Luque på topp...

Men jeg stoler på at Souness gjør de rette valgene!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #42 på: 10. Nov. 2005, 18:28 »
Jeg har ikke sagt at vi bare skal unngå å slippe inn mål, Torjus. Jeg vil mer enn noe annet score mål. Men jeg tror ikke vi scorer så veldig mange flere mål ved å ha Ameobi sammen Owen på topp, og ikke ha med Bowyer. Fremfor å ha med Bowyer, som erstatter for Ameobi. Bowyer har en løpskraft som er gull verdt, og en skuddfot som også vil komme til nytte offensivt. Owen lukter stadig bakrom. Og jeg vil ha offensive kantspillere, som kan være med og støtte Owen offensivt, og bidra til at det blir mer en 4-3-3 når vi angriper, eller kanskje 4-2-3-1.
Greier vi å utnytte Owens hurtighet i bakrommet, og samtidig får involvert vingene, som kan slå solide innlegg, og får opp Emre og Bowyer som kan skyte fra distanse, skal Chelsea være fullt skjerpet om de skal unngå baklengs.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #43 på: 10. Nov. 2005, 18:38 »
Spørr du meg så er forsåvidt 4-3-3,  4-2-3-1 og 4-5-1 ganske like formasjoner. Alt kommer ann på hvordan man ser det. Det viktige blir at vi klarer å holde bredden, for da vil kantspillerne før eller siden klare å legge inn til Owen som lurer innenfor 16-meteren. Tror vi skal droppe Ameobi og heller prøve å putte inn på Luque i det 60 min og legge om taktikken om det nødvendig, han har i tilleg et utrolig dødelig langskudd

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #44 på: 10. Nov. 2005, 18:52 »
Derfor vil jeg også beholde Solano og Zoggie på hver sin kant (Om Luque blir klar får han nøye seg med benk, og kan heller komme inn som en joker. Som Dyer mot WBA), og ha Carr på høyrebacken (ekstremt viktig). Og for å hindre at den sentrale midtbanen blir for stasjonær, vil jeg ha Bowyer for å ha en løpsvillig terrier, som kan slite ut Chelseas midtbane. Om vi kaller det 4-3-3 eller 4-5-1 er selvsagt ikke så viktig. Poenget er at vi har de riktige spillerne på banen og legger opp taktikken riktig, skal det være mulig å slå Chelsea selv uten Alan Shearer eller Shola Ameobi til å banke opp Terry.

Så lenge vi slipper å se Huth sparke meningsløst fra seg, uten å bli straffet for det. Så er i det minste det en begynnelse. Og jeg ber til høyere makter om at vi kan bryte Drogba-barrieren.