20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle  (Lest 36318 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Chelsea - Newcastle
« Svar #15 på: 07. Nov. 2005, 21:58 »
Sitat fra: "chickenman"

LRK: enig med deg om Luque mot N'Zogbia, ingen grunn til å ofre sistnevnte nå fordi om Luque blir spilledyktig igjen. Men skal vi gå ut i 4-4-2 mot Chelsea er jeg ikke i tvil om at Luque bør starte hvis han kan spille! På en annen side tror jeg Luque er en type som er i stand til å utrette det helt store alene, og når en lang kamp med mye kriging går mot slutten kan Luque bli en joker som kommer inn mot slitne Chelsea bein. Uansett gleder jeg meg til at han skal bli skadefri å komme skikkelig igang for Newcastle nå!

lrm du mener eller?:P just call me lasse :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #16 på: 07. Nov. 2005, 22:54 »
Det har blitt foreslått på det andre forumet, og jeg kan ikke annet enn å si meg enig. Skal vi ha en sjanse mot Chelsea bør vi ha 5 på midten (med Dyer eller Bowyer i en løper-rolle) og Carr må spille høyreback. Ramage kan fort få rundjuling av Duff. Carr har vært ute i hardt vær før, og har i tillegg den offensive styrken vi vil ha stor bruk for i en kamp som denne. Jo flere som kan komme med gode innlegg, jo bedre. For i denne kampen får vi ikke mange sjanser, og da må vi sette de få vi får.
Jeg foreslår 4-5-1 med følgende oppstilling mot Chelsea:

---------------Given-------------------
--Carr - Taylor - Boum - Baba--
Solano - Bow/Dyer - Parker - Emre - Zog
----------------Owen-------------------
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
Chelsea - Newcastle
« Svar #17 på: 08. Nov. 2005, 14:43 »
Sitat fra: "Joakim"
Det har blitt foreslått på det andre forumet, og jeg kan ikke annet enn å si meg enig. Skal vi ha en sjanse mot Chelsea bør vi ha 5 på midten (med Dyer eller Bowyer i en løper-rolle) og Carr må spille høyreback. Ramage kan fort få rundjuling av Duff. Carr har vært ute i hardt vær før, og har i tillegg den offensive styrken vi vil ha stor bruk for i en kamp som denne. Jo flere som kan komme med gode innlegg, jo bedre. For i denne kampen får vi ikke mange sjanser, og da må vi sette de få vi får.
Jeg foreslår 4-5-1 med følgende oppstilling mot Chelsea:

---------------Given-------------------
--Carr - Taylor - Boum - Baba--
Solano - Bow/Dyer - Parker - Emre - Zog
----------------Owen-------------------

Luque må spares, mener jeg!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #18 på: 08. Nov. 2005, 15:03 »
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"
Sitat fra: "chickenman"

LRK: enig med deg om Luque mot N'Zogbia, ingen grunn til å ofre sistnevnte nå fordi om Luque blir spilledyktig igjen. Men skal vi gå ut i 4-4-2 mot Chelsea er jeg ikke i tvil om at Luque bør starte hvis han kan spille! På en annen side tror jeg Luque er en type som er i stand til å utrette det helt store alene, og når en lang kamp med mye kriging går mot slutten kan Luque bli en joker som kommer inn mot slitne Chelsea bein. Uansett gleder jeg meg til at han skal bli skadefri å komme skikkelig igang for Newcastle nå!

lrm du mener eller?:P just call me lasse :wink:

I stand corrected, Lasse  :D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #19 på: 08. Nov. 2005, 15:04 »
Sitat fra: "Noreng"

Å jeg mener at det er for tidlig å si allerede nå ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #20 på: 08. Nov. 2005, 17:10 »
Sitat fra: "Noreng"

Hva i all verden hadde det med lagoppstillinga mi å gjøre? Nevnte jeg overhodet Luque med et eneste ord? Vær sikker på at du siterer riktig innlegg, Noreng.
Jeg gjør ikke regning med at Luque er tilbake i toppform til Chelski, men jeg kan jo ta feil.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Chelsea - Newcastle
« Svar #21 på: 08. Nov. 2005, 18:53 »
Chelsea-80%
Uavgjort-10%
Newcastle-10%

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #22 på: 08. Nov. 2005, 19:32 »
Synes det blir feil å spille 4-5-1. Så lenge vi er agressive og uredde (slik vi en gang var..) og holder konsentrasjonen på topp er Chelsea fullt mulig å slå. Blir vi får defensive er vi fucked. I de kampene jeg har sett Chelsea i år, har de straffet lagene på feil de gjør. De ligger og venter på at motstanderen gjør en feil så slår de til. Derfor mener jeg at det er utrolig viktig at forsvaret gjør sin livs innsats i denne kampen. Greier vi å unngå frispark i farlig posisjoner og unngår personlig feil, noe det har vært mye av i de siste kampene, har vi en gylden mulighet. Den offensive styrken vår har jeg full tilitt til, bortsett fra Ameobi men la oss håpe han kan bidra.

----------Given-------------
Carr - Taylor - Boum - Baba
Solano - Parker - Emre - Zog
-------Owen - Ameobi-------

Nå har vi vunnet 4 kamper på rad med denne formasjonen så ser ingen grunn til å begynne å rokkere. Det kommer bare til å skape usikkerhet.
Jeg vil mye heller se et aggressivt lag på banen som faktisk gjør et tappert forsøk på å slå verdens beste klubblag, enn at vi spiller like feigt som Birmingham og taper. Dersom vi vinner med 4-5-1 skal jeg svelge mine ord, men tviler på at jeg kommer til å trenge det siden vi kommer til å spille 4-4-2. :wink:

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Chelsea - Newcastle
« Svar #23 på: 08. Nov. 2005, 21:56 »
spiller vi 4-5-1, blir det sånn DRITTKJEDELIG landslagfotball.. vi må gå ut i samme formasjonen som i de siste kampene! da har vi nok størst sjangs!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #24 på: 08. Nov. 2005, 23:43 »
enig her med ThePaul

Chelsea har sitt spille system og vi vårt. kan ikke endre på det fordi vi er redde for og tape.
!
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #25 på: 09. Nov. 2005, 14:39 »
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"
spiller vi 4-5-1, blir det sånn DRITTKJEDELIG landslagfotball.. vi må gå ut i samme formasjonen som i de siste kampene! da har vi nok størst sjangs!

Å spille med formasjonen 4-5-1 er ikke nødvendigvis det samme som at vi spiller Drillo-fotball. Dessuten tviler jeg litt på at Shearer er klar til den kampen, og da har vi uansett ingen å pole langballene på. Dessuten vil vi trolig ikke få mye offensivt spill i denne kampen, da vi nok vil bli presset langt ned på egen banehalvdel. Jeg tror vårt viktigste våpen da er løpssterke spillere, og kontringssterke spillere, så vi får med oss masse folk når vi først har muligheten til å kontre på Chelsea. For dette vil bli en helt helt annet kamp enn de vi har spilt til nå. Vi møter et mye mye bedre lag, og jeg mener vi må tenke annerledes for å vinne denne kampen. Vi trenger en ekstra midtbanespiller, som er mer løpsvillig enn Emre. Og Parker vil få mer enn nok med å fylle sine defensive oppgaver i denne kampen. Derfor trenger vi en som Dyer eller Bowyer (mest sannsynlig Bowyer) til å støtte opp bak Owen med offensive løp. Bowyer elsker å løpe, og i denne kampen vil han få rikelig med muligheter til det. Samtidig kan vi ikke sette ut noen av vingene. Og vi har ikke råd til å ofre en defensiv spiller. Og når sannsynligheten uansett tilsier at IKKE Shearer spiller denne kampen, så synes jeg det er bedre å satse på 4-5-1 og kontringsfotball.

For all del, vi skal satse offensivt, og vi skal gå for intet mindre enn tre poeng. Men å tenke mer defensivt i denne kampen enn mot WBA tror jeg vil være lurt.

Men det viktigste er uansett at Carr spiller høyreback. Uten Carr er vi sjanseløse.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #26 på: 09. Nov. 2005, 17:44 »
Mange fornuftige synspunkter her syns jeg!
ThePaul har kanskje rett i at vi er best tjent med å spille slik som vi er vant med og behersker best. Skjønner helt klart hvorfor du mener det. Og skal vi spille på den måten håper jeg virkelig Luque blir klar og kan spille på topp sammen med Owen. Samtidig håper jeg Bowyer blir klar, kan bli en verdifull midtbanespiller å sette inn når vi begynner å bli slitne på midten.

På en annen side er det kanskje like riktig å satse på en 4-5-1 i kampen mot PLs antatt beste lag. Skal vi gå ut i den formasjonen håper jeg fortsatt Bowyer er spilledyktig til kampen da han definetivt er den type "sliter" som vi vil trenge i den som skal være den ene ekstra på midtbanen.

Uansett har vi en ekstra lang pause før denne kampen og jeg er sikker på at Souness har tenkt mer på disse problemstillingene enn de fleste her på forumet, og da må vi bare håpe at han faller på den rette avgjørelsen og arbeider godt frem mot kampen med laget og evt. spillestilen.

Joakim: skjønner helt klart hvorfor du vil ha med Carr igjen i denne kampen, og jeg tror sjansene er gode, men syns det var å ta i litt at vi er sjanseløse uten han. Carr er ikke akkurat den typiske matchvinner....

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Chelsea - Newcastle
« Svar #27 på: 09. Nov. 2005, 17:58 »
Chelsea er heldigvis uten Drogba og Robben. I tillegg skriver Mirror idag at Crespo og Jose har hatt en heftig krangel. Med andre ord kan også han være ute. Wayne Bridge er klar for sin første Pl kamp for sesongen, men blir mest sannsynlig plassert på benken.

Chelsea stiller nok slikt.

Chech

Ferreira
Gallas
Terry
Del Horno

Joe Cole
Lampard
Essien
Makelele
Duff

Eidur
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Chelsea - Newcastle
« Svar #28 på: 09. Nov. 2005, 18:49 »
Søren han, vi skal knuse de russerhorene der ja :!:

Men fra spøk til alvor, tror jeg faktisk at vi kan klare uavgjort mot Chelsea. Jeg tror det er positivt for oss at de har fått en del tap i det siste, og vil gå inn i kampen med dårlig selvtillitt, mens Newcastle oser selvtillitt :lol:

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #29 på: 09. Nov. 2005, 19:22 »
Som alltid veldig opptimistisk når Newcastle entrer banen, selv om vi vel har tapt 6 av de 7 siste kampene mot Chelsea. Rett meg viss jeg tar feil.

Satser på vi stiller et lag uten svake ledd som dette:

Given
Bramble-Boum-Taylor
Parker-Bowyer
Solano-Emre-Luque
Owen-Shearer

1-2 til Nufc!