20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824415 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3345 på: 23. Okt. 2010, 10:23 »
Fordi det er norsk? Hva slags kommentar er det? Kunne ikke brydd meg mindre om hvor et band er fra, så lenge det låter fett. Driter så jævlig hardt i om det er norsk, svensk, chilensk, israelsk, japansk eller singaporsk. Bryr meg så lite at jeg får AIDS.

Jeg synes Kvelertak suger fordi de har:

1. Ekstremt dølle riff.
2. Ekstremt døll vokal.
3. Ekstremt døll produksjon.
4. Ekestremt døll trommis.
5. Ekstremt døllt forsøk på å være orginale, og blande dødskjip BM med ræva Punk.

Kan sikkert fortsette om du vil det?

Nei, skal jeg høre på band som blander Punk og Black Meal hører jeg heller på Skitsystem's "Stigmata", Martyrdöd, Iskra, Okkultokrati osv. Ikke at noen av de der låter som Kvelertak da. Nevnte band fokuserer mer på Crust enn Punk Rock og er langt mere brutale.

Skal jeg høre noe norsk som har med Punk og gjøre, hører jeg heller på Okkultokrati. Stygt, brutalt og altfor fett, både på skive og live. Om jeg ikke tar feil fikk faktisk skiva en 5er i både VG og Dagbladet. Årets overraskelse. Hadde aldri trodd de skulle andmelde den her typen musikk, og langt mindre gi så sinnsykt bra tilbakemeldelse. Men forstålig, da skive gruser!

Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3346 på: 23. Okt. 2010, 15:27 »
Jeg kan stort sett se hva som appellerer med det meste av musikk jeg ikke liker selv, men den forferdelige skrikingen til band som f.eks kvelertak kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor folk gidder å høre på. :P

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3347 på: 23. Okt. 2010, 15:42 »
Likte det ikke før jeg heller, men det har vokst på meg. Nå synes jeg mye av det er veldig rått!

Og Kvelertak liker jeg, liker punk og metal så passer meg midt i blinken :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3348 på: 23. Okt. 2010, 15:42 »
Vokalen til Kvelertak er vel det som er grunnen til at de ikke er et BRA band ja, men resten er litt tøft! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3349 på: 23. Okt. 2010, 17:12 »
Fordi det er norsk? Hva slags kommentar er det? Kunne ikke brydd meg mindre om hvor et band er fra, så lenge det låter fett. Driter så jævlig hardt i om det er norsk, svensk, chilensk, israelsk, japansk eller singaporsk. Bryr meg så lite at jeg får AIDS.

Jeg synes Kvelertak suger fordi de har:

1. Ekstremt dølle riff.
2. Ekstremt døll vokal.
3. Ekstremt døll produksjon.
4. Ekestremt døll trommis.
5. Ekstremt døllt forsøk på å være orginale, og blande dødskjip BM med ræva Punk.

Kan sikkert fortsette om du vil det?

Nei, skal jeg høre på band som blander Punk og Black Meal hører jeg heller på Skitsystem's "Stigmata", Martyrdöd, Iskra, Okkultokrati osv. Ikke at noen av de der låter som Kvelertak da. Nevnte band fokuserer mer på Crust enn Punk Rock og er langt mere brutale.

Skal jeg høre noe norsk som har med Punk og gjøre, hører jeg heller på Okkultokrati. Stygt, brutalt og altfor fett, både på skive og live. Om jeg ikke tar feil fikk faktisk skiva en 5er i både VG og Dagbladet. Årets overraskelse. Hadde aldri trodd de skulle andmelde den her typen musikk, og langt mindre gi så sinnsykt bra tilbakemeldelse. Men forstålig, da skive gruser!

Hehe skal seiast at det vart sagt med eit glimt i auge, da eg hadde fått inntrykk av at du ikkje likte norske metal band. ;) Bandene du nemne er intrumentalt veldig bra, langt superior til Kvelertak i seg sjølv når det kjem til riff, trommis stemning o.s.v.

Personleg så er det den herlege og fengande energien i Kvelertaks materiale som fenga meg. Riffa er enkle, men somme av dei har veldig bra timing. Eg vil ikkje seie noko på produksjonen faktisk, trur nok kanskje det er nettopp den som har løftet bandet mtp begrensingane instrumentalt. 
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3350 på: 23. Okt. 2010, 17:45 »
Tjah...må bare 2 sider tilbake for å finne sist jeg skrev om norsk musikk. Da skrev jeg "Under the Sign of Hell (10/10) > Pentagram (9,5/10) > Incipit Satan (9,5/10) > Destroyer, or About How to Philosophize With the Hammer (9/10) > Antichrist (6/10)." ++, hvor jeg gir 4 norske album meget god karakter, samt en som fikk middemådig.

Men jeg bryr meg ærlig talt ikke hvor band kommer fra, hvilket språk de synger på, hva de synger om, image osv. Så lenge jeg synes musikken er bra så liker jeg det.

Kan ramse opp masse, masse, masse norske band/artister som jeg digger helt hinsides mye.

Last.fm'n min, om noen er såppass interessert i min musikksmak, heh: http://www.last.fm/user/BlackfuckinFlag
Om det er noen her med last.fm bruker så er det bare og adde meg, men gi meg beskjed om hvem du er. Hah!

Som man kan se er den relativt ny, så har ikke spilt mer enn 600 låter enda. Men gir jo et visst inntrykk av hva jeg liker, da man finner alt fra Ambient (Brian Eno osv.) til Rap (Hijack osv.), Pop (Kina Grannis osv.), Punk (Discharge osv.), Rock (Kagrra, osv.),  Heavy Metal (Angel Witch osv.), Black Metal (Leviathan osv.) til Grindcore (Unholy Grave osv.) osv. Men tar jo tid før den virkelig viser hva man virkelig liker osv.

Og jeg så faktisk ikke det glimte i øye ditt. Heh, sorry! :)

Hill! Nå er det snart fotball of øl, så da skal jeg slutte å tenke på musikk. ;D
« Siste redigering: 23. Okt. 2010, 17:48 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3351 på: 23. Okt. 2010, 17:59 »
Det går bra! Tok å la deg til, eg!
for a logical solution!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3352 på: 23. Okt. 2010, 18:01 »
Har i det siste fått skikkelig sansen for Big Bang, og spesielt sangene Play Louder, og To the Mountain.
Tidligere har jeg ikke likt Big Bang noe særlig, men i det siste har jeg fått skikkelig sansen for de.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3353 på: 23. Okt. 2010, 19:36 »
Samme her. Long distance man er også fin :)
Hvis jeg får tid, drar jeg på konserten i bergen 15dec.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3354 på: 23. Okt. 2010, 19:47 »
Samme her. Long distance man er også fin :)
Hvis jeg får tid, drar jeg på konserten i bergen 15dec.
De spiller i Stavanger 15. desember ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3355 på: 23. Okt. 2010, 20:19 »
Har i det siste fått skikkelig sansen for Big Bang, og spesielt sangene Play Louder, og To the Mountain.
Tidligere har jeg ikke likt Big Bang noe særlig, men i det siste har jeg fått skikkelig sansen for de.
Samme skjedde med meg for et år siden. Gikk fra å mislike dem til å elske dem på et par måneder. Var faktisk de to låtene jeg startet med også. Mye bra på Radio Radio TV Sleep!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3356 på: 23. Okt. 2010, 20:26 »
Bare å se Big Bang live, det, så fatter du hvor tøffe de er! Greni rocker sinnsykt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3357 på: 23. Okt. 2010, 20:49 »
Tenkte eg skulle begynne å gå litt djupare til verks angåande Black Sabbath og Led Zeppelin. Kva album anbefalar dykk? Har berre hørt Heaven & Hell med Dio på vokal og seff Paranoid med Ozzy.
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3358 på: 23. Okt. 2010, 20:55 »
Tenkte eg skulle begynne å gå litt djupare til verks angåande Black Sabbath og Led Zeppelin. Kva album anbefalar dykk? Har berre hørt Heaven & Hell med Dio på vokal og seff Paranoid med Ozzy.

Med Black Sabbath så går du sånn her:

Master of Reality > Black Sabbath > Vol. 4 > Sabbath Bloody Sabbath > resten med Ozzy > så med Dio.

Og Led Zeppelin:
Led Zeppelin IV > Led Zeppelin > Led Zeppelin II > Physical Graffiti > resten.

Masse fet musikk og kose seg med, for å si det mildt.

Ang. Black Sabbath necner jeg alle Ozzy-albumene først, rett og slett fordi de knuser alt det andre bandet ga ut. Men spesielt de fem først Black Sabbath albumene er ekstremt gode.
« Siste redigering: 23. Okt. 2010, 20:57 av boris. »
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3359 på: 23. Okt. 2010, 22:37 »
Vokalen til Kvelertak er vel det som er grunnen til at de ikke er et BRA band ja, men resten er litt tøft! :P

Det er jeg enig i, resten av musikken er jo faktisk kul. Men de skulle hatt en ordentlig vokalist, så slapp de den forjævlige brølingen. :P

Vokalen er tross alt det viktigste "instrumentet" i et band, så musikken deres er nok uansett helt uhørbar for meg.