20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3330 på: 16. Okt. 2010, 14:48 »
Har du prøvd?  :D

Hvis ikke, styr unna Gorgoroth-konserter, siden Gaahl er homofil, det er en mann du ikke vil ha i rævva. I motsetning til alle andre man vil ha i rævva  8)

Gorgoroth med Gaahl var ekstremt bra live. Så de i 04 eller noe. Og til tross for at Gaahl er "syk" og blablabal, så har han en fantastisk scenepersonlighet. De spilte en del fra Twilight of the Idols (In Conspiracy with Satan), som suger MASSIVT. Men selv med det så var det en enorm konsert. Gaahl sa vel ikke et eneste ord mellom låtene, men det gjorde på ingen måte noe som helst. Litt av sjarmen hans som vokalist vr nettopp det. Det låt fett, stygt og jævlig, og det så enda stygger og jævligere ut. Knallkonsert, faktisk.

Men Gorgoroth på sitt beste er sykt knall.

Under the Sign of Hell (10/10) > Pentagram (9,5/10) > Incipit Satan (9,5/10) > Destroyer, or About How to Philosophize With the Hammer (9/10) > Antichrist (6/10).

Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt er grei nok, men ødelegges HELT av en superræva produksjon og både Twilight of the Idols (In Conspiracy with Satan) og Ad Majorem Sathanas Gloriam suger massivt. Ræva på alle måter!

Ellers blir det nok Watain og Destroyer 666 konsert i slutten av måneden. Watain er jo blitt relativt kjent for å gruse live, mens D666 er kjent for å være hinsides bra. Ser ikke hvordan det kan bli annet en massivt og helt hinsides fett.
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3331 på: 16. Okt. 2010, 15:07 »
http://www.vbs.tv/watch/music-world/true-norwegian-black-metal 

Den dokumentaren der er jo først og fremst med Gorgoroth og Gaahl i hovedrollene :D

Hadde bare "Ad Majorem..." i biblioteket mitt, får oppdatere det etter dine anmeldelser :)

Jeg pleier å gå litt etter denne siden når jeg velger ut album å laste ned jeg : http://allmusic.com/artist/gorgoroth-p310151/discography   

Virker som en seriøs side!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3332 på: 16. Okt. 2010, 15:49 »
Noen av dere som takler Lady Gaga? Det gjør tydeligvis jeg! Bestilte billettene i ikke-edru tilstand sammen med en god del kompiser. Er bare sånn litt tilhenger av musikken, men blir sikkert kult show og alt det der :P Må nok bare sørge for å være i ikke-edru tilstand under konserten også, så blir det nok gøy på søndag!

Har lite til overs for musikken og imaget - minner meg om en wannabe-Madonna! Men man er nødt til å elske ræva!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3333 på: 16. Okt. 2010, 22:15 »
Er litt frelst av Fields of the Nephilim for tida. Det er faktisk ikke så hardt som det høres ut heller :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3334 på: 18. Okt. 2010, 23:14 »
Oppfordrer ALLE til å høre det fantastiske albumet "The Martyrdom of a Catastrophist" med bandet Junius. Det er sikkert ingen av dere som kommer til å gjøre det, men det er i så fall synd, for dette er latterlig bra.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3335 på: 19. Okt. 2010, 18:33 »
Hehe, fortvil ikke. De aller fleste musikkinteresserte er vel såpass kresne at de ikke setter pris på den "bra" musikken i andre sjangre enn det de liker selv. Sånn er det ihvertfall med meg. Merker selv at jeg har blitt enda mer kresen også nå som spotify gir tilgang til enorme mengder bra musikk ekstremt enkelt, og det er ikke så mye som slipper gjennom nåløyet. :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3336 på: 19. Okt. 2010, 18:55 »
Sant det ;) Dette tror jeg riktignok er noe mange kunne likt. Veldig melodiøs post-rock. En anmeldelse skrev faktisk at dette bandet er for alle som liker alt fra Cave In og Isis til My Bloody Valentine og Joy Division rett og slett fordi det er et album som redefinerer sjangergrenser. Det er bare vanvittig bra! :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3337 på: 19. Okt. 2010, 20:02 »
Veldig melodiøs post-rock. En anmeldelse skrev faktisk at dette bandet er for alle som liker alt fra Cave In og Isis til My Bloody Valentine og Joy Division rett og slett fordi det er et album som redefinerer sjangergrenser.

Hadde du skrevet dette (samt HELST linka til et par låter eller bandets myspace) hadde jeg sjekka ut bandet så fort jeg så posten. Hjelper å skrive litt om bandet, annet enn at det er bra i dine øyne/ører.
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3338 på: 19. Okt. 2010, 20:18 »
Pøh, track recorden min taler for seg selv. :P

men uansett: http://www.myspace.com/junius

Hør i alle fall Stargazers and Gravediggers og A Dramatist Plays Catastrophist

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3339 på: 21. Okt. 2010, 12:33 »
Kvelertaks album må vere det viktigaste innan norsk rock på MANGE år!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3340 på: 21. Okt. 2010, 15:58 »
Kvelertaks album må vere det viktigaste innan norsk rock på MANGE år!

Enig. De kommer til å bli store, også i utlandet selv om de synger på norsk. De har allerede klart å etablere en viss "fanbase" utenfor Norge.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3341 på: 21. Okt. 2010, 16:26 »
Skal ikke se bort ifra at de blir store nei. Nå er ikke dette helt min musikksmak, men jeg klarer allikevel å høre at det er bra.
Men jeg synes for all del at de bør bytte bandnavn, for "kvelertak" er bare teit og harry.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3342 på: 21. Okt. 2010, 17:12 »
Selv synes jeg Kvelertak suger max. Burde være noe for meg, men blir bare irritert, trist og oppgitt når jeg hører skiva. Helt på trynet kjipt, faktisk.

Jævlig kult kåvver på skiva, dog. Det skal de ha. Men ser JEG vekk fra det suger det så mye at jeg blir trist.

Nei, får kose meg med Kina Grannis, tror jeg.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3343 på: 23. Okt. 2010, 00:22 »
Ikke tatt meg bryet med å sjekke ut Deluxe-versjonen av Industrial Silence for nå - men det jeg til nå har hørt av b-sides tyder jo på at de kunne gitt ut et dobbelalbum - og det ville allikevel blitt like episk som det allerede er. Mesterverk av dimensjoner, den plata!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3344 på: 23. Okt. 2010, 09:33 »
Selv synes jeg Kvelertak suger max. Burde være noe for meg, men blir bare irritert, trist og oppgitt når jeg hører skiva. Helt på trynet kjipt, faktisk.

Jævlig kult kåvver på skiva, dog. Det skal de ha. Men ser JEG vekk fra det suger det så mye at jeg blir trist.

Nei, får kose meg med Kina Grannis, tror jeg.

Kvifor det sug? Fordi det er norsk? ;)
Eg vil nok seie at dette overgår alt eg har hørt av amerikanske band i samme sjanger.  Skikkeleg manne-mann album!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!