20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3375 på: 24. Okt. 2010, 00:40 »
Helt enig i at det er bedre med en rå produksjon enn at noe blir overprodusert. Men jeg synes ikke man skal gjøre produksjonen dårligere enn nødvendig, eller egentlig å gjøre den dårlig med vilje i det hele tatt. Det er slik jeg føler har blitt gjort med creep. Og for all del, det er mye bra musikk som er blitt skrevet i fylla, eller annen rus for den sags skyld, men jeg synes ikke man skal spille inn musikken på fylla, m.mindre man er et punk-band( á sex pistols, turboneger), hvor det nærmest er et must ;)
« Siste redigering: 24. Okt. 2010, 00:43 av tveit »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3376 på: 24. Okt. 2010, 00:42 »
Hehe - joda! Selv syns jeg jo The Edge og Bono er to av de største geniene - antakeligvis mest The Edge! :P
Men jeg klarer faktisk se forbi en litt dårlig vokal dersom noe annet er veldig tiltalende. Syns eksempelvis Skambankt har mye sinnsyk tøff musikk - selv om vokalisten er ganske begrenset.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3377 på: 24. Okt. 2010, 00:55 »
Bare synd du fucket opp quotinga. :P

Fiksa den samtidlig som du posta den her. Hæhæhæh!  8)
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3378 på: 24. Okt. 2010, 12:20 »

Husker jeg elsket denne da den kom!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3379 på: 24. Okt. 2010, 20:25 »
Radiohead var yndlingsbandet mitt i en årrekke. Nå har vel Archive overtatt ().

Creep var alltid en uinteressant og kjedelig sang i mine ører. Var litt for nærliggende Nirvana for min del. Karma Police var bra, men aldri en av de helt store. Syns det er vanskelig å trekke frem enkeltsanger hos Radiohead, da de er et "albumband" fremfor et hitband (hvis det gir mening), men jeg mener at "Pyramid Song" er det beste de noen gang har gjort.

Liker man rock, begynn med The Bends. Liker man progrock, begynn med OK Computer. Liker man elektronica, begynn med Kid A.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3380 på: 25. Okt. 2010, 00:30 »
REM's nye album blir hetende "Collapse Into Now", og kommer ut nå til våren. Kult!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3381 på: 25. Okt. 2010, 01:15 »
Jøss - blir både nytt U2-album og nytt R.E.M.-album da.
U2 samarbeider med produsent Danger Mouse (Gorillaz, Gnarles Barkley) med det som antakeligvis blir det kommende albumet utpå nyåret.
Samtidig arbeider de med produsent Red One (Lady GaGa, Will.I.Am, David Guetta) med et "club sounding" album, og et tredje album med sangene fra musikalen Spiderman som The Edge og Bono har skrevet. Dog er Adam og spesielt Larry lunken til den ideen. Med skrekkblandet fryd jeg går inn i 2011 som U2-fan, men digger at de fortsetter gjøre nye ting! :P

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3382 på: 25. Okt. 2010, 14:35 »
Hørt nye singelen til Black Eyed Peas på radioen, det er lett det aller jævligste eg nokon gong har hørt! Var likefør eg hengte meg på stedet!

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3383 på: 25. Okt. 2010, 16:37 »
Ikke overrasket egentlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3384 på: 25. Okt. 2010, 16:54 »
Jeg går ikke inn i 2011 helt ennå, Kristoffer. Men du må gjerne fortelle meg hvordan det nye albumet blir når du har kommet til mars måned, og jeg bare til 1. januar. ;D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3385 på: 25. Okt. 2010, 20:33 »
U2 samarbeider med produsent Danger Mouse (Gorillaz, Gnarles Barkley) med det som antakeligvis blir det kommende albumet utpå nyåret.
Dritkult! Nesten alt Danger Mouse har rørt i har blitt dritkult. For de som ikke har hørt noe på et av hans nyeste prosjekt, Broken Bells, bør sjekke det ut!
Albumet The Good, the Bad & the Queen (2007), som han produserte, må dere for all del også sjekke ut.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3386 på: 25. Okt. 2010, 21:02 »
Er veldig spent på dette ja! Tror og håper det blir ganske annerledes, jeg! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3387 på: 26. Okt. 2010, 23:45 »

Leken cover av en i utgangspunktet herlig sang!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3388 på: 27. Okt. 2010, 19:34 »

Deilig funky danselåt!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3389 på: 29. Okt. 2010, 18:24 »
Hørte "Written in the stars" på nach for akkurat 1 uke siden og har hørt på den rundt 100 ganger siden. Det der er my cup of tea, for å si det sånn.