20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92563 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #135 på: 21. Feb. 2012, 16:16 »
Sitat
Simpsons Gode sesong

Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 21. Feb. 2012, 16:26 »
Har ikke så mye imot Obertan, men det er en ting som irriterer meg så grenseløst ved han, og det er feigheten. Går ALDRI inn i en 50/50 duell og hadde han startet mot Villa hadde vi tapt to poeng. Kan aldri se for meg Obertan ofre seg i den duellen med Warnock som Raylor gjorde!

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #137 på: 21. Feb. 2012, 16:33 »
Kan nevne 3-4 ting til...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 21. Feb. 2012, 16:44 »
99% sikker på Obertan er en villmann i senga. Ser faktisk ingen annen grunn til hvorfor AP lar han spille så og si hver eneste kamp.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 21. Feb. 2012, 16:46 »
Obertan hadde aldri kommet seg i den posisjonen i utgangspunktet.
Jeg sier det igjen - kjøpet av Obertan har jeg vært negativ til hele veien - og det står jeg for. Han har bevist bortimot null og niks som tilsier annet enn at han enda ligger langt bak til å bli en god PL-spiller - ihvertfall en PL-spiller til et lag som har som mål å kvalifisere seg for Europa etterhvert. Jeg begynner vel også å se at Simpson må nedgraderes til back-up etterhvert, selv om han har hatt en godkjent sesong. Han har dog ikke fått så grusomt med hjelp fra Obertan - det var mye klaging her i starten over Obertans svake defensive innsats. Han har forbedra seg kraftig der, men er fortsatt like svak offensivt.

Jeg er også enig med Flatline/Rolvsøy/Gabriel Obertan i denne holdninger her om at det har blitt et slags tabu blant mange her inne å kritisere Pardew og laget for noe ettersom vi ligger der vi gjør på tabellen. Vi må evne å se at der fins faktorer som kan gjøre oss bedre. Selv ikke under Sir Bobby hørte jeg folk bruke et tåpelig slogan som "In Sir Bobby I trust"...

For all del - vi har hatt en fantastisk bra sesong. Men jeg er Glimt-fan, og selv om det selvfølgelig blir på et helt annet nivå, så ser jeg likheter til sist Glimt rykka opp og gjorde en knallsesong for deretter skuffe enormt året etterpå. Glimt vant også de fleste kampene sine med marginale sifre - og hadde en vannvittig innsatsvilje og evne til å grinde out resultater. Glimt var dømt nord og ned - men viste en in-your-face-innstilling og gav 10 ekstra prosent utpå bana som gav resultater. Sesongen etterpåvar overraskelsesmomentet borte. Newcastle var også dømt ganske langt nord og ned - faktisk som nedrykkskandidat blant endel. De har hatt en lignende innstilling denne sesongen - og grinda ut resultater fra starten av. Nå kan er en i større grad klar over hva dette laget er i stand til - og vi plukker ikke fullt så mye poeng lenger. Spillet vårt har heller ikke vært fantastisk denne sesongen jevnt over - men vi kriger enormt bra. Denne sesongen vil automatisk føre til at vi skrur opp forventningene kommende sesong, og de andre laga veit i større grad hva de møter. Hvordan takler vi det?

Jeg reagerer også på at Pardew prata veldig om hans ønske om at vi skulle bli et mer spillende lag denne sesongen. Det har vi vel delvis blitt - men jeg mener ærlig talt at det enda er masse rom for å utbedre dette enda mer. At vi skal gå for en direkte spillende taktikk mot et lag som Norwich føler jeg stadig er å spille på deres premisser fremfor våre egne. Vi har nok av kvaliteter til å spille ut det laget - uavhengig av om stopperne våre kom til å bli knust av Holt og Morrison i luftduellene på motsatt side.

Rotete innlegg, men..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #140 på: 21. Feb. 2012, 16:58 »
Kristoffer, jeg tviler faktisk ikke på at Pardew ønsker å gjøre oss til et spillende lag. Jeg er bare litt usikker på om han er i stand til det, tror ikke helt han vet hvordan det skal gjøres.

En ting er sikkert, med to defensivt orienterte midtbaner, to negative vinger og Ba på topp blir det nok mye hoofing fremover. Så får vi se hvor effektivt det er.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 21. Feb. 2012, 18:06 »
Vi har hatt 1 sesong i PL. Vi har fått flere nye spillere og enkelte av har fortsatt til gode å finne fotfestet i PL (Cabaye, Santon, Ben Arfa, Obertan, Cisse, Gosling, Marveux). Spillere som Simpson, Best, Obertan, Ameobi, Williamson, Santon har alle spilt veldig mange kamper denne sesongen..

Hvordan kan folk forvente at et lag bestående av noen kvalitetsspillere + under gjennomsnittlige spillere + nye kjøp skal dominere og spille fisefin fotball? jeg tror vi hadde tapt enormt med poeng med en slik naiv tilnærming til sesongen. Vi har ikke bredden i laget til å innarbeide et mer spillende system.

Forhåpentligvis vil vi få inn mer kvalitet i laget til neste sesong, noe som vil føre til bedre spill. Pardew har ikke vært manager lenge, og jeg tror han stadig jobber med å gjøre laget mer spillende. Kvaliteten på fotballen vi spiller er bedre en forrige sesong, og folk klager fortsatt. Hvis den blir ende bedre neste sesong vil de samme mest sansynlig fortsatt klage.
« Siste redigering: 21. Feb. 2012, 18:11 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 21. Feb. 2012, 18:17 »
:gp:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 21. Feb. 2012, 18:28 »
Godt innlegg, annern.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 21. Feb. 2012, 18:45 »
 :gp: annern.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 21. Feb. 2012, 18:50 »
Vi har plukket 17 poeng på de siste 14 kampene. Det er nedrykkskamp-statistikk.  Å si at vi må holde oss til oppskriften blir derfor feil. Vi har levd på vår sesongstart lenge nå.  Endringer må gjøres, og det starter på høyrekanten. Danny Simpson ble lenge unnskyldt fordi datteren svevde mellom liv og død, men det er blitt pinlig åpenbart at han ikke takler nivået. Det sure trynet og de krakilske forsøkene på å skylde på andre etter hver brøler gjør heller ingenting for å mildne antipatien..  Obertan bør tas med bak huset og skytes som en hund, og Ryan Taylor fungerer i beste fall som benkpotet.  Ser enkelte her inne omtaler Gabby Obertan som en "Impact player". Kall det hva dere vil så lenge han aldri starter igjen.

Hiv på Ben arfa og flytt cabaye oppover, så kan vi kanskje røske med oss 15+ poeng til før vi skriver sommern.

Vær litt modig nå da, Alan. Din lille konepuler. Vinner vi ikke denne, ser nok Boris seg nødt til å beholde skjegget. Og DET er det vel ingen som vil.

Howay the lads!

Eg tykkjer det er trist at me lyte sitja lesa slikt oppkast på eit forum med ein sopass høg standard som det til vanleg pleiar å vera her inne. Der folk som elskar klubben Newcastle kan sitja heile dagen diskutera. Spar meg, ver so snill. Er det nødvendig forklara det nærmare? (Kanskje eg er i eit dårleg humør akkurat no, men slikt hjelper vertfall ikkje på å endre det.)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 21. Feb. 2012, 18:53 »
Det er etter min mening et så lite nyansert syn på virkeligheten som overhodet mulig, der alt blir tolket og sett på på verst tenkelige måte. Tipper det kommer av forskjellig mentalitet. Heldigvis er ikke jeg og de fleste andre så jævla pessimistiske. ;)

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #147 på: 21. Feb. 2012, 18:53 »
Vi har hatt 1 sesong i PL. Vi har fått flere nye spillere og enkelte av har fortsatt til gode å finne fotfestet i PL (Cabaye, Santon, Ben Arfa, Obertan, Cisse, Gosling, Marveux). Spillere som Simpson, Best, Obertan, Ameobi, Williamson, Santon har alle spilt veldig mange kamper denne sesongen..

Hvordan kan folk forvente at et lag bestående av noen kvalitetsspillere + under gjennomsnittlige spillere + nye kjøp skal dominere og spille fisefin fotball? jeg tror vi hadde tapt enormt med poeng med en slik naiv tilnærming til sesongen. Vi har ikke bredden i laget til å innarbeide et mer spillende system.

Forhåpentligvis vil vi få inn mer kvalitet i laget til neste sesong, noe som vil føre til bedre spill. Pardew har ikke vært manager lenge, og jeg tror han stadig jobber med å gjøre laget mer spillende. Kvaliteten på fotballen vi spiller er bedre en forrige sesong, og folk klager fortsatt. Hvis den blir ende bedre neste sesong vil de samme mest sansynlig fortsatt klage.

Nåja, nå får du det til å høres ut som om vi er Reading som kommer opp i premier league for første gang. Det at vi rykket ned var en freak-accident, og det var lassevis av kvalitetsspillere som tok turen ned, og turen opp. Så jeg synes det får være grenser for hvor lenge vi skal klamre oss fast til det nedrykket som et argument for at man ikke spiller fin fotball.  At enkelte spillere hos oss fremdeles sliter med å finne fotfestet får stå for deres egen regning, Norwich og Swansea fant umiddelbart formen ihvertfall. Du får det til å høres ut som om vi sliter med et begrenset mannskap. Her er jeg bare delvis enig. Vi har lassevis av kvalitet, og slik stallen ser ut for øyeblikket, avspeiler troppen vår tabellen på en ganske treffende måte. Liverpool burde kansje vært over oss all den tid de har en vesentlig bredere tropp, men ellers? Ganske korrekt vil jeg si. 

Det blir misvisende å fremstille det som om Pardew har skapt et topp-6 lag av en begrenset tropp som hører hjemme på nedre del av tabellen. Vi har massevis av klassespillere som hadde spasert inn på 19/20 lag i ligaen som soleklare førstevalg.

Jeg synes det er litt trist når man tilskriver spillerne våre så lite evner at man tror de ikke er i stand til å spille en pass-and-move fotball.  Betydelig dårligere lag enn oss klarer dette, og Liverpool gjør det med en midtbane bestående av Henderson, Spearing og Adam.  Ville dere bytta noen av de mot Tiote, Cabaye og Ben Arfa?
Ikke jeg heller..

Jeg er heller ikke enig i at fotballen vi spiller i år er så mye bedre enn forrige sesong? Er den noe bedre i det hele tatt? Rent spillemessig, omtrent likt vil jeg si.. med bedre spillere.

Det er ingen som klager over resultatene eller tabellen her, men jeg mener vi i altfor liten grad klarer å dominere kamper. Mot bånnlagene må vi klare å cruise inn i 90 minutter til en grei seier, ikke sitte på kanten av sofaen samtlige siste 15 hjemme mot Wigan og blackburn. Det tror jeg kommer til å straffe seg i lengden.

Jeg etterlyser mer spesifikt en midtbane som sitter litt høyere for å tilby en link-up langs bakken til våre spisser, samt mer offensive vinger som kommer på overlappende løp litt oftere. BEVEGELIGHET, rett og slett.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 21. Feb. 2012, 18:54 »
Eg har både før og etter Spurskampen etterlyst dei gode prestasjonane frå heile laget og det gode spelet. Det er sterkt å ta 3 poeng på ein dårleg dag, men no har me vore ganske dårlege heilt sidan etter Scumskampen. Derfor er det på tide at me viser at me vil gå for Europaspel eller CL - plassen på bana. Eg krev at me spelar som eit topplag heime mot Wolves.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #149 på: 21. Feb. 2012, 18:57 »
Vi har plukket 17 poeng på de siste 14 kampene. Det er nedrykkskamp-statistikk.  Å si at vi må holde oss til oppskriften blir derfor feil. Vi har levd på vår sesongstart lenge nå.  Endringer må gjøres, og det starter på høyrekanten. Danny Simpson ble lenge unnskyldt fordi datteren svevde mellom liv og død, men det er blitt pinlig åpenbart at han ikke takler nivået. Det sure trynet og de krakilske forsøkene på å skylde på andre etter hver brøler gjør heller ingenting for å mildne antipatien..  Obertan bør tas med bak huset og skytes som en hund, og Ryan Taylor fungerer i beste fall som benkpotet.  Ser enkelte her inne omtaler Gabby Obertan som en "Impact player". Kall det hva dere vil så lenge han aldri starter igjen.

Hiv på Ben arfa og flytt cabaye oppover, så kan vi kanskje røske med oss 15+ poeng til før vi skriver sommern.

Vær litt modig nå da, Alan. Din lille konepuler. Vinner vi ikke denne, ser nok Boris seg nødt til å beholde skjegget. Og DET er det vel ingen som vil.

Howay the lads!

Eg tykkjer det er trist at me lyte sitja lesa slikt oppkast på eit forum med ein sopass høg standard som det til vanleg pleiar å vera her inne. Der folk som elskar klubben Newcastle kan sitja heile dagen diskutera. Spar meg, ver so snill. Er det nødvendig forklara det nærmare? (Kanskje eg er i eit dårleg humør akkurat no, men slikt hjelper vertfall ikkje på å endre det.)

Statistikken og tallene er korrekte. Så du må nok forklare det nærmere ja. Obertan er en ubrukelig spiller jeg helst ser at fyrer opp romfergen sin snarest mulig, og det er en mening jeg forbeholder meg retten til å ytre  :smug: Når det gjelder økenavnet til Pards er det faktuellt korrekt. Det samme kan sies om Ryan Giggs, der kunne man kanskje slengt på enda et ord. Beklager hvis disse opplysningene støter deg Igrinde  :o
« Siste redigering: 21. Feb. 2012, 19:17 av Gabriel Obertan »