20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92456 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #150 på: 21. Feb. 2012, 19:27 »
Gabriel Obertan: 

I det ene øyeblikker vil du avlive hele høyresiden. I det andre øyeblikket hyller du bredden i stallen og sier at vi skal være i stand til å spille ut "dårlige lag" i 90 min.

Du slakter støttepasninger og tversoverpassninger, men hyller liverpool, henderson, adam og spearing. Liverpool spiller dårlig fotball og det har de gjort i flere sesonger. At du i det hele tatt nevner de som et eksempel på fin fotball får meg til å lure på om du i det hele tatt ser fotball. Liverpool sitt vingspill er like dårlig om ikke dårligere en newcastle sitt. (med unntak av bellamy denen sesongen).

Swansea og Norwich fortsatt med samme spillesystem og spillere som de hadde i Championship og har lykkes med dette. I enkelte kamper spiller de kanonfint. Bra for dem.

Manu, Chelsea, Arsenal, City, Tottenham har alle latterlig mye bedre spilletropp. De har i tillegg relasjoner i laget som strekker seg over mange år. Kanskje vi også trenger mer kvalitet i bredden og bedre relasjoner?

Hvilke spillere startet mot blackburn? Og hva tilsier at vi skal dominere slike kamper? Du har jo tidligere postet at nedrykkslagene har flere klassespillere. Hva når våre klassespillere er borte/karantene og møter disse klassespillerne? Skal høyresiden og spissene som du slakter fikse biffen?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 21. Feb. 2012, 20:27 »
Vi har fått flere nye spillere og enkelte av har fortsatt til gode å finne fotfestet i PL (Cabaye, Santon, Ben Arfa, Obertan, Cisse, Gosling, Marveux). Spillere som Simpson, Best, Obertan, Ameobi, Williamson, Santon har alle spilt veldig mange kamper denne sesongen..
:whut:
Jeg antar du må ha skrevet feil gang nr. 2. Santon kan da vel umulig tiløre begge kategorier?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 21. Feb. 2012, 21:00 »
Santon har 11 kamper fra start og 2 innhopp. Veldig mange er kanskje å ta litt hard i, men han har absolutt spilt en viktig rolle denne sesongen. williamson har 10 kamper fra start. Ameobi har 9 start og 9 innhopp. Best har 19 kamper, Raylor 21, Perch 6 kamper og 9 innhopp, Simpson 27
Obertan 18 (  :) )

Poenget mitt er at de har alle spilt en viktig rolle i denne sesongen og alle har gjort det meget bra. Men dette er ikke spillerne som evner å dominere kamper med finspill i PL.
Cabaye, Tiote, Colo, Ba, S.Taylor og delvis Jonas er i en egen klasse. Når mange av disse er ute gjør det meg ingenting at vi ikke spiller fint, fordi jeg mener de nevnte erstatterne ikke evner å spille så fint. De får det beste ut av sine ferdigheter ved å være i et sterkt kollektiv.

Til denne kampen som egentlig skal diskuteres får vi alle nøkkelspillerne tilbake minus S.Taylor. Det gir forhåpninger om større dominans. I tillegg har vi fått en ekstra klassespiss. Jeg tror det blir mye bedre fremover  :)

« Siste redigering: 21. Feb. 2012, 21:48 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 21. Feb. 2012, 21:36 »
Vi har ikke beveget oss litt langt unna Wolves kampen nå? :)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 21. Feb. 2012, 23:18 »
 :gp:
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 21. Feb. 2012, 23:29 »
Det han mener når han sier at LFC spiller bedre fotball er jo at de evner dominere kamper mot de laga de skal dominere kamper mot. Et annet faktum er at LFC skaper sjanser i store monn. Det gjør ikke vi - vi har to vinger som skaper ALT for lite. Jonas er ikke fantastisk, men jobber bra bakover og skaffer i det minste flust med frispark. Obertan holder derimot ikke mål. Som footballingside er LFC bedre enn oss ja uansett.

Det er ikke dermed sagt at vi nøvendigvis skal forvente å være på det nivået. Men jeg klager gjerne på at vi ikke tør spille mer fotball mot lag som Norwich - for vi skal ha evnene innad i laget til å dominere slike kamper. Er det å kreve for mye? Er det så forbanna grusomt å mene at vi har mer igjen for å satse på en spiller av Ben Arfas kaliber kontra Obertan? Virkelig?! Samtlige ManU-fans jeg spør sier akkurat det samme - hva faen starter den fyren kamper for? Fyren har enda ikke bevisst en dritt som tilsier at han bør satses på. Det er min åpenbare mening.

Rolvsøy prøver se bak resultatene og på de reelle prestasjonene. Er det så ille?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
« Svar #156 på: 21. Feb. 2012, 23:47 »
Kristoffer har fått med seg essensen i det jeg skriver.
Det handler om fotballen for meg. Tabeller og resultater er midlertidige og kan være misvisende, men som Sir Bobby Robson sa: Alt handler om fotballen man spiller. Da kommer alt det andre etter.

Liverpool er ubrukelige foran, men de er en klassespiss unna å være på tottenhams level imo. Vi har mer grunnleggende problemer enn dem, all den tid alt de mangler er en spiss som kan sette sjanser. Vi mangler den elementære evnen til å bygge opp et angrep fra egen halvdel, og dette er primært Alan Pardews ansvar, for vi har definitivt spillerne til å mestre det.

Til de av dere som mener jeg er altfor kravstor: Hadde vi byttet spillet og ligaplasseringen med Swansea er jeg den siste som hadde klaget.  Ingen forventer at vi skal spise kirsebær med de store, og jeg ber ikke om det heller. Det jeg derimot ønsker meg er at vi i større grad prøver å skape vår egen identitet og spillestill som motstanderne må forholde seg til og prøve å demme opp for.

Slik det er nå virker det som Pardew legger opp taktikken avhengig av motstanderen, og strategien er å nøytralisere og "containe" deres angrep for så å kontre langt opp til Ba eller Best.
Hvor deilig hadde det ikke vært å stille med en sterk offensiv ellever og la motstanderen istedet bekymre seg for Ben Arfa, for Ba, for Cabaye i en fremskriden rolle, for Cisse som hele tiden jobbet av skulderen til Demba.

Det er bare dette jeg etterlyser. Drit i resultatene. Drit i tabellen for en gangs skyld som et argument for ikke å endre på noe. Jeg er kjempefornøyd med der vi er nå.  Langsiktigheten, formingen av vår egen identitet istedenfor å hele tiden kontre motstanderens lag.  Det er det jeg søker :)
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 22. Feb. 2012, 00:25 »
Kristoffer har fått med seg essensen i det jeg skriver.
Det handler om fotballen for meg. Tabeller og resultater er midlertidige og kan være misvisende, men som Sir Bobby Robson sa: Alt handler om fotballen man spiller. Da kommer alt det andre etter.

Liverpool er ubrukelige foran, men de er en klassespiss unna å være på tottenhams level imo. Vi har mer grunnleggende problemer enn dem, all den tid alt de mangler er en spiss som kan sette sjanser. Vi mangler den elementære evnen til å bygge opp et angrep fra egen halvdel, og dette er primært Alan Pardews ansvar, for vi har definitivt spillerne til å mestre det.

Til de av dere som mener jeg er altfor kravstor: Hadde vi byttet spillet og ligaplasseringen med Swansea er jeg den siste som hadde klaget.  Ingen forventer at vi skal spise kirsebær med de store, og jeg ber ikke om det heller. Det jeg derimot ønsker meg er at vi i større grad prøver å skape vår egen identitet og spillestill som motstanderne må forholde seg til og prøve å demme opp for.

Slik det er nå virker det som Pardew legger opp taktikken avhengig av motstanderen, og strategien er å nøytralisere og "containe" deres angrep for så å kontre langt opp til Ba eller Best.
Hvor deilig hadde det ikke vært å stille med en sterk offensiv ellever og la motstanderen istedet bekymre seg for Ben Arfa, for Ba, for Cabaye i en fremskriden rolle, for Cisse som hele tiden jobbet av skulderen til Demba.

Det er bare dette jeg etterlyser. Drit i resultatene. Drit i tabellen for en gangs skyld som et argument for ikke å endre på noe. Jeg er kjempefornøyd med der vi er nå.  Langsiktigheten, formingen av vår egen identitet istedenfor å hele tiden kontre motstanderens lag.  Det er det jeg søker :)

Jeg er helt enig med alt du har skrevet her. Har prøvd å ta det opp tidligere, men blir som regel slått rett ned igjen av folk som ikke klarer se bak resultat og er blendet av plasseringen atm.

Takk for at det er noen som deg :)

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 22. Feb. 2012, 08:20 »
Alle er vel enig i at vi vil se god fotball. Men når det er sagt så faller jeg av på resten av skrivet ditt. Du skriver det som negativt å klare spille forskjellig etter hvem man møter og der tar du helt feil. Det er faktisk eneste veien å gå for oss. Når vi møter arsenal, manu, city, Spurs er vi helt ødelagt på papiret. Eneste måte ha sjanse på er en god taktisk plan. Som da vi slo manu 3-0. Helt fantastisk. Du må også huske at nøklene i laget er rimelig ferske.dette laget vil bare bli bedre og bedre. Og alan har gjort en utrolig jobb.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
« Svar #159 på: 22. Feb. 2012, 13:30 »
Den eneste veien å gå er å alltid tilpasse taktikken motstanderlaget? Ok da er vi uenige, jeg mener vi burde prøve å spille vår egen fotball og heller la andre bekymre seg for oss.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 22. Feb. 2012, 13:34 »
Når vi møter arsenal, manu, city, Spurs er vi helt ødelagt på papiret. Eneste måte ha sjanse på er en god taktisk plan.

Den eneste veien å gå er å alltid tilpasse taktikken motstanderlaget? Ok da er vi uenige, jeg mener vi burde prøve å spille vår egen fotball og heller la andre bekymre seg for oss.

Tenk om du i alle fall hadde prøvd å se på hva folk faktisk skriver. Mener du at vi bør satse på å styre kampene mot disse lagene?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 22. Feb. 2012, 13:39 »
Der er jeg enig med Toon. I slike kamper skal ikke vi forvente å kunne styre kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 22. Feb. 2012, 13:40 »
I utgangspunktet tror jeg planen er å styre hver kamp, og den enkle grunnen til at det ikke har fungert noe særlig siden 4. januar er Tiotés Afrika-eventyr og Cabayes suspensjon. Mot Tottenham tror jeg vi hadde forhåpninger om å få til noe av det du etterlyser Obertan, uten at det kan sies å ha vært særlig vellykket. Hvis vi ikke evner å skape mer nå som vi har tilnærmet fullt lag og møter antatt dårligere motstand, ja da mener jeg at kritikken vil være langt mer berettiget. Men jeg mener helt klart at du, og flere andre, er altfor kjappe på avtrekkeren her.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 22. Feb. 2012, 13:43 »
Med et realistisk perspektiv er første pri for alle supportere at vi vinner kamper. Deretter er andre pri at man spiller bra fotball. Dette vil si at man ønsker at man skal styre de kampene man kan styre, mens man i andre kamper vil være fornøyd med et kompromiss om at man ikke går for å styre kampen og heller konsentrerer seg om å bedre sjansene for å få poeng. Hvis man koker det ned til dette, hvor mange er det egentlig som kan være uenige?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 22. Feb. 2012, 13:48 »
Det er jeg også meget interessert i å vite. Jeg kan til og med strekke meg til å godta seiere i kamper der vi er forventet å dominere, uten at vi nødvendigvis har gjort det. Trangen til å klage/kritisere er hos enkelte altfor sterk.