20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92429 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #165 på: 22. Feb. 2012, 13:51 »
Selvfølgelig er det førsteprio. Men vi må da også kunne se bak resultatene og kanskje slikke oss litt på fingertuppen og fyre fingeren i været for å sjekke ut hvor vinden har blåst siden den fine starten.
Jeg er veldig fornøyd med sesongen og resultatene sett under ett - men det betyr overhodet ikke at det freder enhver avgjørelse Pardew gjør, slik jeg føler er litt gjennomgangsmelodi her. En blir jo sett på som en forbanna pessimist og sytpeis dersom en er uenig i prioriteringene til Pardew, og blir kjapt henvist til ligatabellen.
Et greit argument - men en kan se bak både våre prestasjoner og kanskje atpåtil se bak endel andre lag som i svær grad har prestert møkkdårlig uten at vi skal nødvendigvis dra den diskusjonen rundt andre veldig mye lenger ut. Vi kan heller konse på hva som muligens kan gjøres bedre hos oss da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 22. Feb. 2012, 14:03 »
Jeg er enig med deg. Vi har spilt for mange kamper som ikke har vært det helt store. Det virker likevel som alle meninger rundt temaet enten er at vi, som du påpeker, ikke kan kritisere fordi vi gjør det såpass bra, eller at alt bare er galt, som Torfinn påpeker.

Om vi skal prøve å se nogenlunde nøkternt på det så har vi hatt en sesong som har gått over all forventning, men det er fremdeles rom for forbedringer og vi har et laveste nivå som må bli bedre neste sesong om vi ønsker å henge med i toppen. Jeg tror at dette kan skyldes den svake bredden vi har i troppen som gjør at vi synker ganske kraftig i kvalitet hver gang en av nøkkelspillerne våre er ute. I en kamp som denne bør vi uansett vinne da disse nøkkelspillerne skal være tilbake igjen. Noen foreslo å bruke Ben Arfa på høyre kant nå som han har flere gode spillere rundt seg og det trenger absolutt ikke være dumt.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #167 på: 22. Feb. 2012, 14:18 »
Uenighet og diskusjon, ihvertfall positiv sådan, er med på å skape utvikling. Uten utvikling har man heller ingen fremgang, men heller sjangsen - faktisk sannsynligheten, for det motsatte.

Det er faktisk en svært stor forskjell på kritikk - den kan enklest deles opp i positiv og negativ. Og det kan ofte være vanskelig å putte kritikk i den ene eller andre boksen da den enkelte tolker ting på sitt eget vis.

Vi må få lov å være uenige med hverandre og, for den saks skyld, Pardew. Alle har rett til sin egen mening - hvor enn feil man tar! ;)

Likevel er det kanskje en tanke å ikke være så forbanna bombastiske når man skribler ned en mening. Det er svæææært sjeldent at ting er 100% svart/hvitt og vi må alle, i allefall de fleste av oss her inne vil jeg tro, innfinne oss med at vi ikke er med i garderoben til Pardew før, under og etter hver kamp. Ei heller i styremøtene med Ashley. Ei heller har fullstendig innsikt i sinnet til hver enkelt NUFC spiller.

Derfor har, i prinsippet, ALT vi sier og mener her inne en viss feilmargin enten vi liker det eller ikke. Deal with it! ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 22. Feb. 2012, 14:38 »
Det hadde vore litt stilig å lage ei undersøking, der eit representativt utval (helst så mange som mulig) gav score frå 0 til 10 på ein del spørsmål (f.eks om Pardew, Ashley, spelarane, den daglige drifta, transferpolitikken), og deretter samanfatta ei slags matrise over kvar folk stod på ein akse. Ein av dei tinga som er artig her inne er jo at det stort sett ikkje er ein einaste ting som alle er enige om. Det er eit bra mangfold av meiningar her inne, sjølv om kanskje dei mest ekstreme ikkje er veldig representative for den gemene hop.

Så kunne ein eksempelvis tatt den same undersøkinga igjen eitt år seinare, der ein såg om mønsteret har endra seg. Ser for meg at det best lar seg gjere etter sesongslutt 2011/2012 og sesongslutt 2012/2013.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 22. Feb. 2012, 15:08 »
Hehe. Det hadde absolutt vært morsomt ja. Selv tror jeg kanskje ikke det er så ekstremt som det kan virke til. Mulig jeg virker jævla lite fornøyd med Pardew, det er jeg selvfølgelig ikke. Men jeg er tidvis på et litt annet sted fotballfilosofisk, og mener det er et noen ting som kan priroiteres annerledes for å gjøre oss enda noen hakk bedre. Men jevnt over føler jeg meg ganske trygg på at Pardew eksempelvis vil få ganske høy score inne her.
Hadde uansett faktisk vært en dritbra ting å gjøre. Veit om ei U2-side som har sånn årlig survey, det hadde vært helt sjeft å få til noe lignende ved hver sesongslutt her. Vurdering av ulike aspekter ved Pardews styring, Ashley - samt overall børs på hver eneste spillers sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #170 på: 22. Feb. 2012, 15:22 »
Enig med dere! Man blir veldig fascinert hvordan folk her inne har så forskjellige meninger, men også hvordan folk skifter meninger. En spiller som Guthrie ville jo "alle" gi vekk nærmest gratis før denne sesongen. Nå vil folk gi han ny kontrakt og nevner han i landslagsdiskusjonen Colo er et annet eksempel på en spiller folk har skiftet totalt mening om.

Hadde jeg hatt en uke fri like etter sesongslutt, så kunne jeg ha satt i gang med et sånt prosjekt. Dessverre får jeg nok aldri en uke fri igjen, så det får bli med tanken...
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 22. Feb. 2012, 15:38 »
Man blir veldig fascinert hvordan folk her inne har så forskjellige meninger, men også hvordan folk skifter meninger. En spiller som Guthrie ville jo "alle" gi vekk nærmest gratis før denne sesongen. Nå vil folk gi han ny kontrakt og nevner han i landslagsdiskusjonen Colo er et annet eksempel på en spiller folk har skiftet totalt mening om.

Hehe! Kan det ha noe med prestasjoner på banen å gjøre? ::p

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 22. Feb. 2012, 15:40 »
I utgangspunktet er vel slikt det aller mest sjarmerende med fotball. Der er intet fasitsvar, ting endrer seg kjapt og følelser utgjør en stor del av det hele.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 22. Feb. 2012, 16:30 »
Konklusjonen er vel at både styret, spillerne, økonomien,drifta hadde godt av å rykke ned. Fikk ryddet opp i masse dødt kjøtt og ble kvitt overkjørene i garderoben. Newcastle har ikke bare en sportslig oppgang i år, men kanskje viktigst økonomisk vekst. Er egentlig bare ta av seg hatten for feiten med pengesekken. Han har gjort mye rart men sammendraget av det han har gjort er jo himmelsk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 22. Feb. 2012, 16:31 »
Vel, den diskusjonen kan vi holde der den hører hjemme, og den har jo ganske grundig blitt diskutert. Og jeg er selvsagt ikke veldig enig med det du skriver der.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #175 på: 22. Feb. 2012, 18:24 »
Mtp diskusjonen rundt vår evne til å dominere mot antatt svakere motstand, gleder jeg meg til å se kampen mot Wolves hjemme. Et skoleeksempel på en kamp som vi skal kunne kontrollere. Ønsker å være tydelig bedre enn wolves i alle spillets faser på lørdag. Spesielt ønsker jeg å se at vi tydelig vinner sjansestatestikken.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 22. Feb. 2012, 18:32 »
Konklusjonen er vel at både styret, spillerne, økonomien,drifta hadde godt av å rykke ned.
Full på en onsdag!?

Neida. Men jeg er også ganske uenig med deg her, men som kristoffer har sag er dette allerede blitt heftig diskutert i riktig tråd.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #177 på: 22. Feb. 2012, 19:14 »
Man blir veldig fascinert hvordan folk her inne har så forskjellige meninger, men også hvordan folk skifter meninger. En spiller som Guthrie ville jo "alle" gi vekk nærmest gratis før denne sesongen. Nå vil folk gi han ny kontrakt og nevner han i landslagsdiskusjonen Colo er et annet eksempel på en spiller folk har skiftet totalt mening om.

Hehe! Kan det ha noe med prestasjoner på banen å gjøre? ::p
Selvfølgelig! :D Jeg hadde heller ikke troa på f.eks. Guthrie, og så aldri i verden for meg at han kunne være såpass god for oss som han faktisk har vært i år. Fascinerende hvor fort ting forandrer seg!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 22. Feb. 2012, 20:22 »
Når vi først er så til de grader off topic som vi er, og man først har nevnt Guthrie, så vil jeg bare påpeke at jeg (ihvertfall i utgangspunktet) har hatt stor tro på Guthrie hele tiden, basert på det jeg så av han de to første sesongene i NUFC. Guthrie var en av få som leverte godkjent i 08/09. Jeg har alltid sett på Guthrie som en "fattigmanns Gerrard". Og akkurat for Guthries del mener jeg det er positivt. Denne sesongen har han også vist seg godt i stand til å gjøre en habil jobb i Tiotes fravær.

Guthrie er en ressurs vi bør ta vare på. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg begynte å tvile når han var så dårlig i fjor, men han har stått frem denne sesongen, og jeg håper han skriver ny kontrakt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #179 på: 22. Feb. 2012, 22:12 »
Da skal jeg kontre med å si at også jeg var delvis imponert av Guthrie i begynnelsen, men alt i alt synes for meg som at han har vært meget ustabil siden han kom fra Liverpool. I årets sesong synes jeg han har vært veldig bra og han har vist prov på at han har forbedret pasningsfoten og evnen til å styre spillet. Som en squadplayer kan han være mye verdt da han står for hjerte og glød, men noen dyr kontrakt synes jeg ikke han skal få. Mot tottenham var han kanskje vår svakeste, yes I said it :)

Skal bli veldig moro å se oss mot Wolves. Jeg håper på en opplagt ben arfa ut til høyre fra start. Det hadde vært et trekk som kunne satt wolves alvorlig på prøve. Funker det ikke bra nok kan man sette inn Obertan for å få mer løpstyrke.