20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00  (Lest 92936 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton 25/2 kl. 16.00
« Svar #120 på: 21. Feb. 2012, 15:03 »
E du klar over at med obertan og raylot på laget havnet vi i CL posisjon? Ta d i sammen og ikke skriv sånt piss!! Dei var en del av laget som sørget for at viber i den posisjon som vi er....er åpen for forandring på laget, men ikke sånn som du skriver....

Havnet i CL-posisjon? Hva er det for slags vås? Vi var i CL-posisjon under Hughton og. Det deles ikke ut pokaler etter 5 eller 10 kamper Trondie. Vi hadde utrolig flyt i starten. Oddsene tippet vår vei til tross for enten ekstremt jevnspilte kamper, eller kamper der vi rett og slett ble overkjørt.  CL-plass tildeles etter fullspilt sesong, det er 38 kamper som skal spilles. Obertan og Raylor er middelmådige spillere som ikke bør starte for oss med mindre vi er plaget av skader.  Hvis du ikke er åpen for forandring i laget på de plassene der vi med tydelighet er svakest bekledd, da lurer jeg på hvor du vil se forandringer?

Folk som vil ha pardew sparket er latterlige, men nesten like latterlige synes jeg folk som argumenterer for at siden vi er på sjette plass så er alt perfekt - er.  Selv på forumene til Manchester United og Tottenham er det kritikk å finne av laguttak og taktikker.

Skal vi liksom slutte å analysere fordi vi tabellmessig ligger godt ann? VI ER PÅ SJETTE GUTTER, HENDENE VEKK FRA TASTATURET. SLUTT Å SKRIV. ALT ER   P - E - R - F - E - K - T.

Vi kan gjøre det bedre.

Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #121 på: 21. Feb. 2012, 15:09 »
Vi er 1 poeng bak cl plass. Og der har vi havnet tildes med begge 2 på laget. Eg klare ikke å skjønne korfor du ikke sef det. Selfølgelig kan vi bli bedre en ditta. Sikkert med andre spillerer og....men det du sier er at obertan burde bli skutt og ikke vær i newcastle. DER er eg uenig....han har vert en del av laget som har sørget for at vi ligger der vi ligger.....han er ikke noe ronalda som scorer og lager mål for andre i alle utenkelige situasjoner. Det ser eg.....men han har trossalt gjort en jobb for denne klubben han og.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 21. Feb. 2012, 15:13 »
 :banana:
Same old Shearer, always scoring!

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #123 på: 21. Feb. 2012, 15:27 »
Vi er 1 poeng bak cl plass. Og der har vi havnet tildes med begge 2 på laget. Eg klare ikke å skjønne korfor du ikke sef det. Selfølgelig kan vi bli bedre en ditta. Sikkert med andre spillerer og....men det du sier er at obertan burde bli skutt og ikke vær i newcastle. DER er eg uenig....han har vert en del av laget som har sørget for at vi ligger der vi ligger.....han er ikke noe ronalda som scorer og lager mål for andre i alle utenkelige situasjoner. Det ser eg.....men han har trossalt gjort en jobb for denne klubben han og.

Trondie, du ser deg blind på tabellen. Vi har ikke spilt bra fotball denne sesongen, men vi har i stor grad fått resultatene vi ønsket oss.  Det at vi ligger på sjette plass er flott, men det betyr ikke at hele førsteellevern ligger bortenfor legitim kritikk. Scott Parker rykka ned med West ham, Blackburn rykker ned med Yakubu, Samba og Hoilet. Er dette dårlige spillere siden laget deres rykker ned? På samme måte som det finnes gode spillere i dårlige lag, finnes det dårlige spillere i gode lag.

PDD er vi 1 poeng bak CL plass, vi er også 5 poeng foran Norwich, som er et nyopprykket championship lag. Du kan ikke argumentere på den måten.  Faktum er at Obertan ikke har gjort jobben som ving, han skaper minimalt med sjanser, utfordrer ikke på utsiden, dribler ikke, og legger sjelden inn. Han har 1 assist per 1200 minutter spilletid. Synes du dette er tilfredsstillende?

Ikke skjær laget over en kam basert på resultater. Våg å gå i dybden. Noen holder mål. Andre ikke.
:banana:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 21. Feb. 2012, 15:37 »
7 poeng ned til Norwich. Og ta en titt på forumet der for å se om noen klager. Selvsagt klager enkelte på forumene til Manure og til dels Spurs. De har jo forventninger om å ligge der de er eller bedre. DET er den store forskjellen. Godt heng på topp 4 etter 25 runder er ikke flaks, og selv om vi har spilt det du kaller dårlig i mange kamper har det null og nada og si så lenge vi vinner. Og hvis du i det hele tatt begynner å kalle noe det du presterer å komme med for legitim kritikk, ja da burde du slå opp betydningen av ordet "legitim".

Må forøvrig legge til at jeg selvsagt er enig at man uansett ikke skal være 100% fornøyd, men til nå så har de fleste spillerne og da laget i sin helhet gjort at man ikke kan være for langt unna heller. Også Obertan, Raylor og Simpson. La oss bare håpe at vi kan plusse på Ben Arfa på denne lista når sesongen er omme.

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #125 på: 21. Feb. 2012, 15:39 »
Fin diskusjon. Jeg var positiv til Obertan selv før sesongen, men han har i mine øyne vært en stor skuffelse. Kan være meget enig at han har bidratt med bortimot null og niks. Har vel hatt en halv bra omgang mot Stoke, der han og fikk assisten sin.
Når det gjelder Ryan Taylor så er jeg blandet. På venstreback mener jeg han er en katastrofe, mens på høyrekant, sentral midtbane har han vært "grei nok" som back-up.
Når det gjelder backer hos oss, virker det som om Pardew må gjøre noe. Synes at både Simpson, Santon, Raylor og eventuelle andre som har spilt der har plassert seg mellom barken og veden. De er på en måte delvis med fremover, og klarer ikke å komme seg tilbake raskt nok i riktig posisjon når vi mister ballen. På brudd i mot så ser vi at backen til stadighet er helt borte. Mulig vi kan legge noe av "skylden" på trenerteamet her?!?! Vi burde alltid sørget for at dersom venstreback blir med frem, så får høyreback stå igjen og motsatt.

Har ihvertfall et håp om å få se følgende lag på lørdag:

Krul
Raylor-Colo-Willy-Santon
Ben Arfa-Cabaye-Tiote-Jonas
Cisse-Ba

Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #126 på: 21. Feb. 2012, 15:48 »
E litt enig med dg obertan, men vi ligger der vi ligger på tabellen av en grunn;) kan godt hende vi gjør d bedre med andre spillera, men føle vi har fortjent plassen der vi ligge. Og obertan e en av grunnane til d. Ikke ben arfa. Kan hende vi gjør det bedre med arfa på kanten men tviler pr dags dato. Men eg ser dine synspunkt:)

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #127 på: 21. Feb. 2012, 15:50 »
7 poeng ned til Norwich. Og ta en titt på forumet der for å se om noen klager. Selvsagt klager enkelte på forumene til Manure og til dels Spurs. De har jo forventninger om å ligge der de er eller bedre. DET er den store forskjellen. Godt heng på topp 4 etter 25 runder er ikke flaks, og selv om vi har spilt det du kaller dårlig i mange kamper har det null og nada og si så lenge vi vinner. Og hvis du i det hele tatt begynner å kalle noe det du presterer å komme med for legitim kritikk, ja da burde du slå opp betydningen av ordet "legitim".

Må forøvrig legge til at jeg selvsagt er enig at man uansett ikke skal være 100% fornøyd, men til nå så har de fleste spillerne og da laget i sin helhet gjort at man ikke kan være for langt unna heller. Også Obertan, Raylor og Simpson. La oss bare håpe at vi kan plusse på Ben Arfa på denne lista når sesongen er omme.

Torfinn, vi har ikke spilt "dårlig". Vi har spilt dårlig fotball. Det er vanskelig å argumentere for noe annet, kan du nevne èn kamp der vi nogenlunde kontrollerte kampen i 90 minutter og ikke hang oss i sykkelstyret i ihvertfall deler av kampen. Selvfølgelig er det legitimt å være bekymret for fotballen vi spiller? Ba har scoret 50% av alle målene våre og vi skaper 4e færrest sjanser i Premier league. Vi har sluppet inn 4 mål i snitt de siste 6 tapene våre. Vi har 17 poeng på siste 14 kamper.

Du mener det har null og niks å si hvordan vi spiller så lenge vi vinner. Det er jeg delvis enig i, men jeg tror det er en sammenheng mellom å kunne kontrollere kamper og det å vinne kamper på lengre sikt. Vi spiller svært marginbasert og det er uvanlig for et topp-6 lag.

Hvis alt man baserer seg på er resultater, blir det få håndtak å holde seg fast i om resultatene skulle begynne å gå andre veien.  Jeg etterlyser en tydeligere filosofi enn "Hit BA!" som man kan se Pardew skriker til forsvarerne i kamp. Er det for kravstort?

« Siste redigering: 21. Feb. 2012, 16:07 av Gabriel Obertan »

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #128 på: 21. Feb. 2012, 15:51 »
E litt enig med dg obertan, men vi ligger der vi ligger på tabellen av en grunn;) kan godt hende vi gjør d bedre med andre spillera, men føle vi har fortjent plassen der vi ligge. Og obertan e en av grunnane til d. Ikke ben arfa. Kan hende vi gjør det bedre med arfa på kanten men tviler pr dags dato. Men eg ser dine synspunkt:)

Denne må du gjerne utdype,  I hvilken grad føler du at Obertan har vært pivotal denne sesongen med sine bidrag fra kanten?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 21. Feb. 2012, 15:57 »
Hadde vært bra solgt både obertan og Barfa syns jeg. Kjøpt en ny bredde ving som går rett i 11 ern. Gjør ikke noe om de to går ut og hoilett inn

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #130 på: 21. Feb. 2012, 15:58 »
Eg tenker ikke offensivt først og fremst. Simpson har fått mye hjelp fra obertan. Meir en ben arfa, det må du vær enig i. Simpson hadde ikkje hatt en så god sesong uten en mann som hjalp han...og dn mannen har ikke vert ben arfa.....obertan har vert en fast spiller på grunn av at at jobber mer hjemover en ben arfa.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #131 på: 21. Feb. 2012, 16:06 »
Eg tenker ikke offensivt først og fremst.

Dette er greit nok, men også litt trist. At man skal bedømme en ving defensivt først og fremst. Men Pardew er litt sånn, så okei.

Simpson har fått mye hjelp fra obertan. Meir en ben arfa, det må du vær enig i.
Ettersom Ben arfa har slitt ut 4 setetrekk fra sidelinjen denne sesongen er jeg enig i det ja :ler:

Simpson hadde ikkje hatt en så god sesong uten en mann som hjalp han

...og dn mannen har ikke vert ben arfa.....obertan har vert en fast spiller

Stemmer det ja.

jobber bedre hjemover enn ben arfa

Men så er det kanskje andre ting enn det å jobbe knallhardt hjemover som også er viktige for en ving...offensive bidrag foreksempel...litt oftere enn hvert 1200`ende minutt..

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 21. Feb. 2012, 16:07 »
Eg tenker ikke offensivt først og fremst. Simpson har fått mye hjelp fra obertan. Meir en ben arfa, det må du vær enig i. Simpson hadde ikkje hatt en så god sesong uten en mann som hjalp han...og dn mannen har ikke vert ben arfa.....obertan har vert en fast spiller på grunn av at at jobber mer hjemover en ben arfa.

Har vi sett forskjellig sesong eller?

Simpson er blant mine topp 3 vil bli kvitt spillere.

Gabriel Obertan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #133 på: 21. Feb. 2012, 16:12 »
Eg tenker ikke offensivt først og fremst. Simpson har fått mye hjelp fra obertan. Meir en ben arfa, det må du vær enig i. Simpson hadde ikkje hatt en så god sesong

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 21. Feb. 2012, 16:14 »
Eg tenker ikke offensivt først og fremst. Simpson har fått mye hjelp fra obertan. Meir en ben arfa, det må du vær enig i. Simpson hadde ikkje hatt en så god sesong

:gp: