20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83485 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #375 på: 27. Sep. 2012, 19:25 »
Jebus! At folk framleis har tru på Obertan er for meg ei gåte. Altså, våre farlegaste angrepsvåpen igår var jo Ferguson og Tavernier! Obertan si side var fint lite farleg...

Tavernier som vårt farlegaste angrepsvåpen??? Nei, ta dg en bolle og sjå kampen en gang til!!!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 27. Sep. 2012, 19:25 »
Nå ble jeg bollesulten.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 27. Sep. 2012, 19:30 »
Tavernier var da ikke noe svakere enn Obertan offensivt? Strengt tatt var det det samme det skortet på, og det var da den avgjørende pasningen. Kjenner dog jeg har lettere for å tilgi Tavernier det enn Obertan da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #378 på: 27. Sep. 2012, 19:33 »
Tull og vas....tingen e att folk forventer det samme fra obertan som fra ben arfa. Det går ikke. Men no e dette mi personlige meining. Har trua på at obertan kan bli god, fortsatt ung. Men trur folk forventer ronaldo prestasjon av han.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 27. Sep. 2012, 19:38 »
Det syns jeg er tøv. Jeg er ganske sikker på at der er ikke en sjel her inne som overhodet forventer noe i nærheten av Obertan, fordi alle veit at han rett og slett er mange klasser svakere enn Ben Arfa. Det folk irriterer seg over er at han aldri viser tegn til forbedring. Sluttproduktet er like fraværende enda - på tross av gode løp inni boksen gang på gang. Det er selvfølgelig ekstremt frustrerende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #380 på: 27. Sep. 2012, 19:44 »
Viser no fortsatt tegn til forbedring fra i fjor. Då kom han ikke så langt att sluttprodukte var bra nok. Trur fortsatt at han med tida vil bli en komplett ving.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #381 på: 27. Sep. 2012, 21:07 »
Liker at vi går rett inn i tråden her og slakter Obertan. Marveaux var igjen akkurat like drit som Obertan, men det er det ingen som nevner.

Vil påstå at han var verre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 28. Sep. 2012, 03:16 »
Jeg syns Marve var forholdsvis god i førsteomgang. Slår veldig mange smarte baller og viser at han er en fotballsmart type. La nå han få i nærheten av like mye tillit som det Obertan får. Fyren har vært skadd i et år og har spilt begrensa med fotball. Har faktisk litt trua på at han med gradvis matching i PL kan bli et spennende alternativ på venstreving, jeg. Hadde vært flott med en slik venstrefot der utpå.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 28. Sep. 2012, 08:41 »
Liker at vi går rett inn i tråden her og slakter Obertan. Marveaux var igjen akkurat like drit som Obertan, men det er det ingen som nevner.

Pardew, er det deg?

Merket at du alltid tar Obertan i forsvar?

Så det er greit om Obertan spiller dårlig, så lenge noen andre spiller nesten like dårlig mener du?

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #384 på: 28. Sep. 2012, 10:43 »
Jeg har gitt Obertan en god break her, men naa begynner jeg aa tvile paa om han kan slaa igjennom paa toppnivaa.. ManU forsvaret var bare guttunger og han fikk lite til.. tipper han ender opp i fransk 1 div om noen aar, " Talentet som aldri blomstret"

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 28. Sep. 2012, 10:46 »
Spørsmålet er om vi har tid til å vente på spillere som Obertan og Gosling. Jeg tror ikke det skjer mirakler over natta med disse spillerne. De må få flere sesonger med masse spill for å være i nærheten av PL materiale. Vi har i tillegg spennende spillertyper som er yngre en disse. Sammy, Ferguson, Bigirimana, Abeid kan spille i Gosling og Obertan sin posisjon. I tillegg har vi Vuckic, Adam Campbell og Inman som spiller spiss/hengende.

Siden Gosling og Obertan åpenbart skal få en del spilletid denne sesongen synes jeg Pardew burde benyttet sjangsen til å låne ut f.eks Vuckic, Sammy og Inman (spesielt Inman). Tavernier ble sett på som et mye mindre talent en disse spillerne, men se hva 50 førstelagskamper har gjort med ham. Han hadde adde etter min mening aldri  klart å levere den kampen mot manu i går hvis han ikke hadde dratt på lån.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #386 på: 29. Sep. 2012, 11:50 »

Pardew, er det deg?

Merket at du alltid tar Obertan i forsvar?

Så det er greit om Obertan spiller dårlig, så lenge noen andre spiller nesten like dårlig mener du?
Nei, men jeg mener at det er urettferdig? at alle slakter Obertan hver eneste gang han ikke scorer og har to assists, mens folk tydeligvis har uendelig tålmodighet med Marveaux.

Jeg skal dog ikke legge skjul på at jeg har trua på at Obertan kan bli veldig god for oss.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 29. Sep. 2012, 11:57 »
Uendelig tålmodighet med Marve? Det er forskjell på å spille 2-3 dårlige kamper etter en skade enn å spille opp mot 30 håpløse kamper på litt over et år.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #388 på: 29. Sep. 2012, 12:07 »
Som et addendum til posten min så an det også nevnes at jeg synes noen burde forsvare Obertan litt, ettersom de aller, aller fleste andre jo har bestemt seg for at han er drit, samme faen hva han gjør.

Peter

• Gjest
« Svar #389 på: 29. Sep. 2012, 12:24 »
Alt han gjør er jo drit. Skal vi hylle ham, og late som det han gjør er bra?

Obertan har pace og brukbar teknikk, men fotballhjerne like god som bestemorra mi og skuddfot/pasningsfot på nivå med en 12 åring. Sorry, men fotballhjerne er noe man få ha, og når han ikke har fått det i en alder av nærmere 24, begynner man å lure på når den skal komme. På et tidspunkt må han begynne å prestere, og som fotballspiller lever man av prestasjonene sine på banen. Er som en vanlig jobb: Er man ikke kvalifisert til jobben, kan man ikke ha den. Obertan kunne åpenbart hatt godt av å "utdanne" seg et par år i en lavere divisjon, før han "søker" om jobben i Newcastle igjen.