20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #255 på: 08. Jan. 2012, 22:47 »
Det synd på Obertan som tjener 150-200k i uka for ikke å utrette en damn shit. Barn i afrika burde bare gå å legge seg...

Selvfølgelig er det ikke synd på han i den grad. Ikke i livet. Men fotballmessig. Do I need to get Captain Obvious?
Same old Shearer, always scoring!

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #256 på: 08. Jan. 2012, 22:49 »
Hvorfor synes du synd på fyren? Han er jo bare ikke god nok, akkurat som mange tusen andre fotballspillere. Kan vel ikke gå rundt å synes synd på alle som ikke er gode nok for øverste nivå :P

Fordi de andre fotballspillerne som ikke er gode nok, blir ikke mobbet på norske forumer :P

Det kan jeg garantere 100% at de blir.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 08. Jan. 2012, 22:51 »
Beklager at jeg viser litt sympati ovenfor et annet menneske. Jeg skal ta det til meg og forsøke å legge vekk denne fæle uvanen.
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #258 på: 08. Jan. 2012, 23:50 »
Det synd på Obertan som tjener 150-200k i uka for ikke å utrette en damn shit. Barn i afrika burde bare gå å legge seg...

Er du like dum som du gir uttrykk for, eller bare later du som?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #259 på: 08. Jan. 2012, 23:56 »

Er du like dum som du gir uttrykk for, eller bare later du som?

Hva sikter du til? Grunngi din påstand nå.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 08. Jan. 2012, 23:58 »
Colo brukte vel ca et år før han slo til skikkelig, det var ikke få her inne som ville ha jaget ham på dør dersom de hadde fått muligheten. Noen avskrev Ba allerede etter 3-4 innhopp.. Jeg har fortsatt tro på at han kan bli en god spiller, men for hver kamp hvor han blir buet av banen av egne supportere tror jeg ikke den klubben blir Newcastle dessverre.

Dette...

Hvorfor synes du synd på fyren? Han er jo bare ikke god nok, akkurat som mange tusen andre fotballspillere. Kan vel ikke gå rundt å synes synd på alle som ikke er gode nok for øverste nivå :P

... kunne vært sagt om f. eks. Coloccini også.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #261 på: 09. Jan. 2012, 00:09 »

Det er ingen som synes synd på Obertan for at han tjener bra med penger, uten mye å vise til i retur. Men han gjør sitt beste for klubben, men viser klar mangel på selvtillit og tillit..

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal dra inn barna i Afrika fordi Obertan sliter med å skinne i PL.
Den siste der er hovedgrunnen til min påstand.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #262 på: 09. Jan. 2012, 00:42 »

Det er ingen som synes synd på Obertan for at han tjener bra med penger, uten mye å vise til i retur. Men han gjør sitt beste for klubben, men viser klar mangel på selvtillit og tillit..

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal dra inn barna i Afrika fordi Obertan sliter med å skinne i PL.
Den siste der er hovedgrunnen til min påstand.

Se her, poenget mitt var noe så enkelt som at det ikke er synd på en spiller som får sjansen til å vise hva han kan uke ut og uke inn i på det aller øverste fotballnivå i verden. At han uten å vise tegn til en voksende læringskurve, noe som burde ha gjenspeilt seg i denne økende spilletiden han har lagt bak seg, men likevel klarer å oppnå den TILLITEN han får fra sin manager gjør det desto mindre medlidenhetsverdig. At han i tillegg får penger for det er enda en grunn. Har han så kronisk dårlig selvtillit som noen påstår at han har får han ta et avbrudd og gå til psykolog på heltid, eller komme seg ned til i liganivå som passer han bedre. Tenk på alle de som virkelig kunne fått det til men som ikke engang har fått en brøkdel av de mulighetene lille stakkars Gabby har fått... jeg blir kvalm. Syns synd på kan man gjøre med folk som har det virkelig ille, min personlige mening er at Obertan har det alt for godt.
« Siste redigering: 09. Jan. 2012, 00:56 av Dionysos »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 09. Jan. 2012, 01:20 »
Coloccini hadde i det minste bevist endel i Spania, Obertan har derimot aldri bevist noe som helst på høyt nivå. Nå veit jeg at jeg var negativ til Colo etter hans første sesong i klubben vår - men der er fortsatt endel ulikheter med han kontra Obertan.
Hovedsaklig det faktum at Obertan faktisk ikke har noe å vise til på høyere nivå enn U21. Samt at han også har vært i flere år på treningsfeltet til det beste laget i landet og således bør ha en viss peil på både hva tempo og fysikk angår. Han har jo også fått noen innhopp for ManU.
Colo derimot visste vi at hadde både fotballhjerne og alt annet slikt som kreves taktisk. Det var nettopp fysisk og tempomessig han slet og trengte tilvenning. Slik jeg ser det går Obertans problemer ut på at han har like stor fotballintelligens som Valgerd Svarstad Haugland. Fysisk har han det som kreves - men det har pokker meg James Perch også.

Obertan kan selvfølgelig enda slå igjennom - men foreløpig har jeg fortsatt like lite tro på karen som jeg hadde da vi kjøpte han. Nettopp fordi han har fortsatt å bevise at han enda ikke tar PL-nivået bra nok - og har disse svære manglene rundt fotballforståelse. At Ryan Taylor som høyreving går inn og gir oss det løftet jeg følte han gjorde på høyreving mot ManU syns jeg sier en del i seg selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #264 på: 09. Jan. 2012, 03:22 »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 09. Jan. 2012, 08:14 »
Eg tykkjer det er for gale at Newcastlefansen buar ut Obertan. Det har han ikkje fortent.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 09. Jan. 2012, 16:48 »
Eg tykkjer det er for gale at Newcastlefansen buar ut Obertan. Det har han ikkje fortent.

Buing når han spiller synes jeg ikke man skal bedrive. Jeg vet ikke hva du mener med at han ikke har fortjent det men. Snakker man spillemessig har han fortjent det til de grader. Det er dog Pardew som tar han ut, så det er i grunn han som burde bli buet.

Rop etter Ben Arfa og litt "hånlig" "endelig" applaus ved bytte,  støtter jeg derimot.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 09. Jan. 2012, 23:43 »

Enig. Å gjøre det mot en spiller uten selvtillit er selvskading. Å gjøre det mot stjerne spissen som flørter og ønsker seg bort synes jeg er helt greit. Svar på tiltale og mobbing/trakkasering er 2 forskjellige ting. Spesiell når man trenger backing.

I en drømme situasjon burde vi hatt en ving som utfordret han slik han kan få innhopp og lage seg sselvtillit. Det har vi ikke med vår tynne stall og da har vi en ond spiral. Håper Ben Arfa slutter å bestemme og starter neste kamp på vingen.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 10. Jan. 2012, 11:04 »
Man skal ALDRI bue eller håne egne spillere. Med mindre spilleren selv provoserer egne fans (ref. Rade Prica). Da kan man bue, kjefte, håne og smelle så mye man vil. Inntil spilleren ber om unnskyldning.

Stjernespissen som flørter med andre klubber og signaliserer at han vil bort, trenger ikke lenger bli sunget for, men ingen poeng i å bue han ut. Da vil han ihvertfall ikke være her mer.

En spiller som vil, vil, vil, uten å få det til, skal man oppmuntre.

Å rope på Ben Arfa er helt greit, han er den store publikumsfavoritten (i tillegg til Ba), det er helt naturlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon