20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83059 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #225 på: 01. Jan. 2012, 16:40 »
Jeg kan heller ikke se at det hjelper på obertans sak at jonas eller raylor igså stinker. Obertan er den nye sholadinho. Foreløpig uten oppturene

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 01. Jan. 2012, 16:41 »
Det er da ikke Jonas sin feil at Raylor er variabel i avleveringene og at vi ga vekk vår beste dødballtaker heller da.

Absolutt ikke, men det hjelper han heller ikke hva han selv har prestert eller fått til de siste 10 - 12 kampene. Ser at stadig flere på andre forumer nå vil ha han på benken.
Men for all del. Det er altfor mange som spiller under pari for øyblikket, og jeg er helt enig i at Obertan er en av dem. Jeg var selv ganske imot det å kjøpe han. Men han er definivt ikke alene om å prestere dårlig pr dags dato.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 01. Jan. 2012, 16:42 »
Greit nok det Frode, men dette er en Obertan-tråd og da skal Obertan evalueres. Og konklusjonen er at han suger:)
Same old Shearer, always scoring!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 01. Jan. 2012, 16:46 »
Jeg har fortsatt trua, og så lenge vi ikke har noe bedre enn Sammy Ameobi på benk er det ingen vits å sette ut Obertan.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 01. Jan. 2012, 17:05 »
Jeg kan heller ikke se at det hjelper på obertans sak at jonas eller raylor igså stinker. Obertan er den nye sholadinho. Foreløpig uten oppturene

Og Obertan har 0,5 år med pl-erfaring. Må gi mannen en sjanse. Finnes nok av eksempler på spillere som var ræv i begynnelsen av sin pl-karriere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 01. Jan. 2012, 17:08 »
Ikke uenig der, Frode. Jonas har dalt i kvalitet, i likhet med flere andre i laget. Men han har bevist noe. For meg har aldri Obertan bevist noe som helst. Jeg innrømmer det - jeg var i mot kjøpet hele tiden, han har vist null og niks som tilsier at han har noe i PL å gjøre mens han var i Manchester. Og jeg tror vel heller ikke det er uten grunn at han fikk så lite spilletid som han gjorde under Sir Alex.
For meg er det så frustrerende å se på at vi har en spiller som Ben Arfa på benk, men som plent nektes å spille på ving. Han har jo gjort det tidligere i karrieren sin. Og ja, han er ikke kommet i superform enda - men man ser jo at han har mye mer i seg enn Obertan de gangene han får spille.
Jeg er redd Pardew har litt problemer med slike spillertyper - det viste han også tegn til i West Ham med de to argentinerne. Jeg håper han ikke driver Ben Arfa vekk uten at han overhodet har fått en real sjanse til å skinne for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 01. Jan. 2012, 17:10 »

Og Obertan har 0,5 år med pl-erfaring. Må gi mannen en sjanse. Finnes nok av eksempler på spillere som var ræv i begynnelsen av sin pl-karriere.

Han har endel år på treningsfeltet til ManU med Sir Alex som manager også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #232 på: 01. Jan. 2012, 17:51 »
Jeg sier ikke at man skal sette ham på ei celle og kaste nøkkelen. Jeg sier at han må vike plass for noen andre, og heller prøve seg i 20 minutters innhopp noen kamper. Han kan lett erstattes av følgende spillere i stallen vår; HBA, Santon eller Raylor, Sammy, Løven, Fergie (hvis Jonas skifter side).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 01. Jan. 2012, 22:42 »
I første omgang synes jeg vi kan la Sammy og Obertan få veksle på å bekle høyrekanten. Nå får sannsynligvis Sammy muligheten mot ManU, så får vi se om han greier å fremstå særlig mye bedre enn Obertan. Obertan har egentlig ikke vært så fryktelig dårlig i det siste, og har flere brukbare kamper bak seg, før han var katastrofe (i likhet med nesten hele laget) mot Liverpool. Sammy har aldri vist spesielt mye mer enn Obertan, men han prøvde i det minste å utfordre i fart i forrige kamp, selv om han ikke fikk til noen verdens ting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 02. Jan. 2012, 00:31 »

Problemet er at spillestilen hans ikke modner. Hadde han vært en 18-åring så hadde man ikke forventet mer enn noen fine finter og noen glimt innimellom, men mannen er ikke 18! Han viser ingen tegn på at spillestilen hans begynner å modne og det er bekymringsverdig.

Mannen har 2 assist i år og begge kom da han for en gangs skyld gjorde det enkelt å la inn med en gang (mot Stoke og Bolton). Sykt at han ikke lærer av det! Han har nå fått en sjanse på 16 PL-kamper fra start og da bør man vel kunne begynne å forvente at han presterer noe, du kan da ikke være uenig i det?

Håper virkelig at han snart blir bedre, men har dessverre mine tvil... :(

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #235 på: 02. Jan. 2012, 00:40 »
Jeg har fortsatt trua, og så lenge vi ikke har noe bedre enn Sammy Ameobi på benk er det ingen vits å sette ut Obertan.

Jeg er enig her. Mot Liverpool var det umulig å ikke bli frustrert av Obertans hodeløse valg og passivitet, men jeg ser ikke helt denne innsatsviljen og engasjementet til Sammy som veldig mange andre tydeligvis ser (ref kamptråden).

Jeg ser en Sammy som både er blottet for teknikk og styrke, noe som er ganske destruktivt å mangle når man er angripende ving...

Konklusjonen min får vel bare være at begge to foreløpig ikke er gode nok til det PL-nivået vi ønsker oss, og at vi trenger en ny høyreving.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #236 på: 02. Jan. 2012, 11:40 »
Synes det er skremmelig å se at folk allerede nå avskriver Obertan. Var et jo et av verdens største talenter og gutten er ikke gamme heller. Han har enda mange år foran seg som spiller. Leste en statistikk at han var den som hadde skaffet laget flest sjanser på egenhånd av samtlige spillere. Mye av dette pga hans fart

Peter

• Gjest
« Svar #237 på: 02. Jan. 2012, 11:46 »
Synes det er skremmelig å se at folk allerede nå avskriver Obertan. Var et jo et av verdens største talenter og gutten er ikke gamme heller. Han har enda mange år foran seg som spiller. Leste en statistikk at han var den som hadde skaffet laget flest sjanser på egenhånd av samtlige spillere. Mye av dette pga hans fart

:besty:

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #238 på: 02. Jan. 2012, 13:18 »
Enig i kponklusjonen til Pleb.
Steppe: En sånn påstand må nok kalles et sagn eller en myte med mindre du hoster opp en link. Obertans facebook profil teller ikke :-)

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #239 på: 02. Jan. 2012, 14:27 »
Jeg har fortsatt troa på Obertan, men som andre har nevnt tidligere bør franskmannen settes ut av laget hvis han har helt horrible kamper. Vi kan ikke tolerere svake prestasjoner. Skjønner at dette blir vanskelig å gjennomføre når man kun har Sammy som eventuell erstatter. I det hele tatt blir det vanskelig å praktisere ettersom man i enkelte kamper nærmest måtte ha byttet ut samtlige.

Steppe: En sånn påstand må nok kalles et sagn eller en myte med mindre du hoster opp en link. Obertans facebook profil teller ikke :-)

Unfriend..  :P

Post on Gabriel's wall: "I've decided to unfriend you, because of your current form. Oh, and also 'cause I think you look like an alien which quite honestly scares the hell out of me."