20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83580 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #195 på: 31. Des. 2011, 14:01 »
Helt enig Kristoffer, spillestilen hans har ikke modnet en dritt! Skulle tro han var en 18-åring sånn som han holder på med fintene sine. Det blir jo aldri noe uta det. De 2 assistene han har har kommet når han har gjort det enkelt, kan han ikke bare lære av det!!!!! :sint: Mannen har fotballhue som et dødt esel.... >:(

Skulle vært interressant å se en statistikk på hvor mange finter han tar mot hvor mange faktiske forbipasseringer. Tror den statistikken er skremmende :-\

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #196 på: 31. Des. 2011, 14:17 »
Eneste grunnen til at han spiller er at han er Pardews mann, altså hans kjøp. Det er naturlig at spillere man henter selv flår flere sjangser enn andre jevngode spillere. Vårt problem er at det finnes ikke jevngode spillere i klubben, ei heller på hele balløya. Tro faktisk vi må til "Knerten gifter seg" for å finne en som er jevngod, og han er en furu-pinne...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 31. Des. 2011, 15:02 »
Er det ikke typisk at han putter mot Manu da? :ler:

Man ser at Sammy er mye mer gjennombruddshissig enn det Obertan er, men jeg kunne like godt likt å se Santon på kant, eller ihvertfall fra start. Man ser han greier å prikke gode stikkere fra back/kant-posisjon. Han fant vel Vuckic i går tror jeg, spennende.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #198 på: 31. Des. 2011, 15:03 »
Er det ikke typisk at han putter mot Manu da? :ler:

Man ser at Sammy er mye mer gjennombruddshissig enn det Obertan er, men jeg kunne like godt likt å se Santon på kant, eller ihvertfall fra start. Man ser han greier å prikke gode stikkere fra back/kant-posisjon. Han fant vel Vuckic i går tror jeg, spennende.

Jeg har også etterlyst Santon på vingen, og synes han virker spennende i den posisjonen, så lenge AP ser ut til å foretrekke Raylor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 31. Des. 2011, 17:01 »
Jeg er åpenbart enig i det forslaget. Slik stallen er nå vil det bære spennende med Santon som ving. Skulle ikke være no problem defensivt heller da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #200 på: 01. Jan. 2012, 00:33 »
Ober and out

Alan Pardew is set to be forced into at least one change to his starting XI for Wednesday's game with Manchester United, after news of an injury to Gabriel Obertan.

The former Old Trafford winger was substituted in the closing stages of our year-ending game against Liverpool and has reportedly sustained another foot injury.

Obertan missed two games back in November with due to a toe problem and joins fellow French wide man Sylvain Marveaux on the sidelines. 

Kilde: nufc.com

Godt nyttår folkens!  :skaal: :cheers2:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 01. Jan. 2012, 00:38 »
Da kommer Pardew sannsynligvis til å sette inn Sammy Ameobi, som etter mitt skjønn er enda dårligere/mer uferdig enn Obertan. Så er ikke nødvendigvis så "glad" for det. Skulle derimot Ben Arfa eller Santon starte på høyre, da er det en annen sak.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 01. Jan. 2012, 01:40 »
Da kommer Pardew sannsynligvis til å sette inn Sammy Ameobi, som etter mitt skjønn er enda dårligere/mer uferdig enn Obertan. Så er ikke nødvendigvis så "glad" for det. Skulle derimot Ben Arfa eller Santon starte på høyre, da er det en annen sak.

Faktisk heilt einig. Og spesielt mot eit lag som Scums so verte Sammy fleire hakk for liten.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #203 på: 01. Jan. 2012, 03:36 »
Herre Jakob for en nyhet! Skål!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 01. Jan. 2012, 03:59 »

Faktisk heilt einig. Og spesielt mot eit lag som Scums so verte Sammy fleire hakk for liten.
Gutten spilte da en god kamp mot City, og tror han har en større arbeidsvilje enn Gabby...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 01. Jan. 2012, 05:24 »
Mener dere seriøst at Sammy kan gjøre en dårligere jobb enn Obertan?

Wow, just wow.....
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #206 på: 01. Jan. 2012, 05:40 »
torfinn og Ingride; takk!
Selv om jeg føler meg fryktelig alene ang det å faktisk like Gabby, skjønner jeg at folk kan bli frustrert... Men i mine øyne er ikke Sammy så jævlig mye bedre altså!
Hva er best? Å slå støttepasning, og holde ballen i laget? Eller å løpe (ikke drible) seg fast i den første forsvareren man finner?
Har troa på Sammy jeg altså, men akkurat nå er jeg sikker, nærmest bombesikker, på at Gabby er miles bedre :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 01. Jan. 2012, 05:49 »
Det det hele går ut på er jo at Sammy hvertfall viser prov av initiativ.. Der Obertan tar 753 overstegsfinter, som ikke engang lurer Sossen Krogh, prøver Sammy! Og det er en viktig egenskap og ta med seg.
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 01. Jan. 2012, 08:48 »
Når det gjelder arbeidsvilje/initiativ så er de helt på samme nivå. Når det gjelder teknikk/dribleferdigheter/fart/end product så er Obertan bedre. Konklusjon?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 01. Jan. 2012, 12:10 »
Nokon som la merke til når Obertan sprang i dommaren med ballen no mot Liverpool? Han stogga heilt opp og det såg ut som om han forventa å få frispark. Det tykte eg var litt provoserande å sjå på. Rett utanfor 16 m var det og. Litt turbo og innsats får å vinne atte ballen forventar eg i ein slik situasjon.
Uansett, heile laget var dårleg mot Lpool og dei fleste hadde vel like mange støyttepasningar.