20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #210 på: 01. Jan. 2012, 12:19 »
Husker den jeg også ja, slett innsats. Men må nesten legge til at Probert ikke gjorde imponerende mye for å komme unna situasjonen.  :P

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #211 på: 01. Jan. 2012, 12:38 »
Når det gjelder arbeidsvilje/initiativ så er de helt på samme nivå. Når det gjelder teknikk/dribleferdigheter/fart/end product så er Obertan bedre. Konklusjon?
Du trenger nye briller?

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 01. Jan. 2012, 14:43 »
Når det gjelder arbeidsvilje/initiativ så er de helt på samme nivå. Når det gjelder teknikk/dribleferdigheter/fart/end product så er Obertan bedre. Konklusjon?

Say what?
Same old Shearer, always scoring!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 01. Jan. 2012, 14:47 »
Fordi han er uenig med deg?

Ærlig talt, er det så overraskende at Enrique hadde full kontroll på Obertan på Anfield. Han har så langt denne sesongen vært den desidert beste venstrebacken i PL, kanskje også den beste backen totalt sett i PL. NUFC kom med en defensiv og baktung måte å spille på, noe som ikke gjorde det enklere å få til noe fremover.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #214 på: 01. Jan. 2012, 15:17 »

Ærlig talt, er det så overraskende at Enrique hadde full kontroll på Obertan på Anfield. Han har så langt denne sesongen vært den desidert beste venstrebacken i PL, kanskje også den beste backen totalt sett i PL. NUFC kom med en defensiv og baktung måte å spille på, noe som ikke gjorde det enklere å få til noe fremover.

Hvis du mener meg, så svarte jeg sånn fordi innlegget la opp til et sånt svar

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 01. Jan. 2012, 15:20 »

Hvis du mener meg, så svarte jeg sånn fordi innlegget la opp til et sånt svar

Grunnlag for en god debatt da.......

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 01. Jan. 2012, 15:40 »
Lov med litt humor da Frode! Han la litt opp til den. Lo godt jeg:) Og tror ikke han mente noe vondt med det.

Men må si jeg stusser litt av at han mener at Gabby og Sammy har samme arbeidsnivå. Det er ihvertfall ikke det jeg har sett

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 01. Jan. 2012, 15:45 »

Er for all del ikke bare mot liverpool at Obertan har vært ræva!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 01. Jan. 2012, 15:51 »
Hvis noen mente at jeg dro en spøk, pluss at de mener Sammy legger ned så vanvittig mye bedre innsats enn Obertan, ja da vet jeg ikke hvem som trenger briller. Eller jo, det vet jeg egentlig ganske godt.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #219 på: 01. Jan. 2012, 15:59 »
Pardew har no skrytt over arbeidsinnsatsen til obertan. Simpson har fått god hjelp, e en grunn til han har gjort d ganske greit dinna sesongen....og jonas har ikkje vert noke bedre i år en obertan har vert. Einaste grunnen til at han får spille e at vi har ingen reine venstre vinga i klubben.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 01. Jan. 2012, 16:05 »
Obertan vandrer jo rundt der som ei dame på 95, som prøver å finne fram til kassa på rimi.

Null fornuftig arbeid og det å stå stille og ta 79 overstegsfinter, kaller ikke jeg initiativ.....

Men lov å ha forskjellig mening såklart.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 01. Jan. 2012, 16:20 »
Folk glemmer kjapt. Jonas var en av våre bedre i starten av sesongen - og om du ser på stats utover at begge er ineffektive og har lite tellende resultater i assists og mål - finner du at Jonas bidrar til å skaffe oss frispark på frispark i gode posisjoner. Hvor ofte ser du at Raylor slår frispark fra Obertan sin side kontra Jonas sin?
Obertan er milevis fra Jonas spør du meg. En spiller med enorme mangler på fotballforståelse - og jeg blir oppgitt over at Pardew ikke vil bruke Routledge for så å kjøpe inn en helt lik spillertype....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #222 på: 01. Jan. 2012, 16:33 »
Hvis noen mente at jeg dro en spøk, pluss at de mener Sammy legger ned så vanvittig mye bedre innsats enn Obertan, ja da vet jeg ikke hvem som trenger briller. Eller jo, det vet jeg egentlig ganske godt.
Jeg mente ikke at du dro en spøk, men måten du la opp innlegget ditt på, gjorde at jeg ikke kunne motstå å smashe den inn, for å si det på sportsspråket. Hvis noen blir fornærma av slikt, da er terskelen lav. Beklager isåfall, og skal spørre om lov før jeg prøver en humoristisk vri neste gang. ( den siste gikk til Frode og var 100% humorfri)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 01. Jan. 2012, 16:35 »

Er for all del ikke bare mot liverpool at Obertan har vært ræva!

Nei, men det er ikke eneste kamp Jonas, R. Taylor, Simpson eller Tiotè heller har vært heller. Det er ikke slik at Obertan drar de andre med seg ned. Obertan var faktisk helt OK mot Bolton og var ganske delaktig i det lille NUFC skapte fremover da. Spesielt etter at Ben Arfa kom inn virket det som også Obertan fikk fart på seg.
Skal det letes etter en synder er kanskje Jonas den aller største. Er jo ikke i nærheten av hva han presterte tidligere i sesongen og har i løpet av de siste 10-12 kampene gjort seg mest bemerket av ett rødt kort på Old Trafford, og det er vel ikke en spiller som har kostet NUFC flere poeng enn R. Taylor om dere først er ute etter kun èn syndebukk.
Tiotè har vært svak hele sesongen, og Simpson viser jeg stadig fra sin mindre gode side når han møter over middels spillere.

Og Kristoffer, R. Taylor har 2 assists i årets PL, og maks 1 av dem er isåfall på dødball etter at Jonas har fått et frispark. Det andre kom i spill mot Bolton. Så det kommer nok ikke alltid så mye ut av de berømte frisparkene som Jonas får tildelt.

Skal NUFC igjen begynne å vinne kamper må flere spillere finne tilbake til tidligere form og Pardew kanskje begynne å tørre å vinne kamper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 01. Jan. 2012, 16:36 »
Det er da ikke Jonas sin feil at Raylor er variabel i avleveringene og at vi ga vekk vår beste dødballtaker heller da. Jonas skaper fortsatt mye trøbbel fra sin side - og frispark i disse posisjonene er i utgangspunktet gode muligheter for å skape farligheter og sjanser.
Et annet viktig moment syns jeg er at Jonas er bedre til å involvere Raylor i spillet - bruke ham på overlapp og sette ham opp i innleggsposisjoner. Obertan klarer ikke løfte blikket og Simpson på overlapp blir sjelden eller aldri brukt. Det ble jo hyppig brukt som argument av enkelte mot Barton, da burde det i enda større grad brukes mot Obertan. Simpson har jo bevist denne sesongen at han faktisk er i stand til å slå brukbare innlegg han også når han får muligheten til det.

Obertan skal selvfølgelig heller ikke ha skyld i at andre spillere ikke leverer - Obertan kan dog kritiseres for i seg selv å ikke være god nok. Hva han velger å gjøre med ball og hvordan han beveger seg på banen kan ikke hans medspillere i all grad skyldes for.
« Siste redigering: 01. Jan. 2012, 16:40 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida