20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6450 på: 05. Aug. 2011, 14:00 »
10mp for Gamerio og Gervinho + 7mp for Erdinc er jo bekreftede bud vi har lagt inn, så vi er villige til å bruke penger.

Nei, det er ikke bra nok for en del folk. Hadde derimot vært henholdsvis  20mp for Gamerio, 20mp for Gervinho og 14mp for Erding, da hadde begynte å se ut som noe. Men 10 for to av de og 7 for en er langt ifra bra nok. ::)
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6451 på: 05. Aug. 2011, 14:04 »
10mp for Gamerio og Gervinho + 7mp for Erdinc er jo bekreftede bud vi har lagt inn, så vi er villige til å bruke penger. Derfor håper jeg fortsatt vi svir av noen kroner innen august er over, men gråter ikke dersom vi står igjen med det laget vi har i dag den 1 september.

Du kan da ærligtalt ikke vere fornøyd med laget vi har nå. Laget er jo syltynt. Står vi med dette laget 1 sep gråter jeg.
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 14:06 av Fluffy »

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6452 på: 05. Aug. 2011, 14:09 »
Er også enig med Flatline og Romance, skulle tro mange av dere har putta inn sparepengene deres i klubben slik som dere snur og vender på hver krone..

Jeg driter i om Mike Ashley tjener penger eller ikke, jeg vil at vi skal ta oss råd til å gi våre beste spillere lønn nok til at de blir værende i klubben, slik at vi kan bygge ett lag som kan kjempe i toppen, fremfor å produsere spillere til f.eks LFC, og fylle opp lommeboka til Mike.
Slik som det drives i dag kan vi ikke forvente oss andre plasseringer enn vi har hatt de siste 10 årene, og det kan ikke jeg som SUPPORTER ikke akseptere. Om vi bød 10 mp for Gameiro betyr vel ingenting, hvis Mike hadde tenkt å gi han 20 tusen pund i uka så hadde det ikke blitt noe av alikevel. Skal vi være med der oppe i toppen så må vi smelle til med ett par signeringer (som vi kanskje ikke har råd til), noen sjanser må man da ta!! Mulig noen av dere har større glede i å se på excel-ark, og studerer klubbens økonomi, jeg vil se klubben prestere på fotballbanen, og da må det skje noe før 1 september!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6453 på: 05. Aug. 2011, 14:22 »
Det blir omtrent som å si at Arsenal ikke har vunnet en dritt på 6 år, så det er ikke noe vits å satse lenger.

Kan ikke sammenligne Arsenal med NUFC, og det er en viss forskjell på å ikke ha vunnet en dritt på 6 år og NUFC med sine 85 år uten å ha vunnet serien. Nå vant riktignok NUFC FA cupen 3 ganger på 50 tallet, og jeg håper hvert år at de kan klare å gå til topps i denne turneringen og har litt trua på at det nærmer seg. Dette kan være en snarvei for å nå E-cup og bli mer attraktiv for spillere.

Men som jeg skrev tidligere. Visse personer må rett og slett bare innse at Arsenal, ManU og LFC er langt større klubber enn hva NUFC er. Sånn er det bare.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6454 på: 05. Aug. 2011, 14:26 »
Det blir omtrent som å si at Arsenal ikke har vunnet en dritt på 6 år, så det er ikke noe vits å satse lenger.

Kan ikke sammenligne Arsenal med NUFC, og det er en viss forskjell på å ikke ha vunnet en dritt på 6 år og NUFC med sine 85 år uten å ha vunnet serien. Nå vant riktignok NUFC FA cupen 3 ganger på 50 tallet, og jeg håper hvert år at de kan klare å gå til topps i denne turneringen og har litt trua på at det nærmer seg. Dette kan være en snarvei for å nå E-cup og bli mer attraktiv for spillere.

Men som jeg skrev tidligere. Visse personer må rett og slett bare innse at Arsenal, ManU og LFC er langt større klubber enn hva NUFC er. Sånn er det bare.

Greit nok det. Men bak 5-6 plass bør Newcastle vere. Det er jo heller ikke noen knøtte klubb.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6455 på: 05. Aug. 2011, 14:29 »
Romance. Da er vi tre. Men, vi er alle medsupportere. Eglingen bunner vel ut i at ingen av oss er fornøyde med tingenes tilstand.

Who else...... Alan Shearer

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6456 på: 05. Aug. 2011, 14:32 »
En innskytelse; stemmer du tilfeldigvis FRP, flatline? Bare nysgjerrig...

Djises. Eit godt døme på at denne tråden har spora heilt av.

Det er "dommedagsprofetar" mot reine "Ashley-profetar" her inne. Og det er det same som går att. Ca 1000 av sidene kanskje...

Viss ein ser på laget per dags dato (utan Barton og Enrique sidan dei er på veg ut), kven meinar at mi forsterka, bør forsterka eller ikkje trenge forsterka?
Alan Pardew og spelargruppa meinar at mi bør få inn fleire, det meinar eg og. Det vart sagt 1 eller 2 til inn, og eg reknar med ein skal få inn evt erstattarar for Barton og Enrique. Det vil sei 3-4 til inn. Dette med Barton og Enrique er noko som har vore klart i lang til, det har lege i korta. Då bør ein kunne forventa at mi har erstattarar klare før dei forsvinne. Eg meinar å hugsa det vart sagt at mi skulle vera tidleg ute denne sesongen, men det er 1 veke att til seriestart og mi skal ha inn 3-4 til?!
Eg reknar sjølvsagt ikkje med at mi får inn so mange, det verte vel 1 til uansett kor mange som går. Er det ikkje litt bekymringsfullt at spelargruppa ber Pardew om fleire spelarar inn?
Viss ein ser på det mi har per dags dato, og med alle skadefri og utan suspensasjonar, so har mi eit godt lag å stilla med. Det er ein bra ting. Ta for eksempel Everton; dei føler eg aldri brukar pengar eller har ein nevneverdig god stall men havnar likevel høgt oppe og gjer det bra sesong etter sesong. Men PL-sesongen er utruleg lang, og ein bør ha meir breidde i stallen. Ta for eksempel Tiote, han må jo skjerpa seg kraftig frå forrige sesong for å unngå so mange gule kort. Mi ventar vel alle på ein spiss, og mi vil vel helst ha erstattarar for dei som går ut? Ein må vel ikkje vera ManU, Chelsea eller City for at ein skal forventa sopass. Desse forventningane bygger jo spesielt på kva Pardew har sagt, kor mykje pengar mi har fått inn på salg og det at mi ikkje har brukt so mykje på kjøp, og ikkje minst at stallen er for tynn.
Eg prøver berre å få ein oversikt øve kva folk meinar, utan å måtte lesa alle desse profetiane...
Kanskje folk kan gi meg ei kort oppsummering av kva dei meinar. Utan noko om Carroll, Ashley, økonomi osv. (Rotete innlegg, men sit på ein internetkafe:P)
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 14:46 av lgrinde »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6457 på: 05. Aug. 2011, 14:45 »
http://www.skysports.com/story/0,,11673_7082720,00.html

Må være mulig hente denne karen snart. 7 mill pund er jo grei pris også

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6458 på: 05. Aug. 2011, 14:47 »
Greit nok det. Men bak 5-6 plass bør Newcastle vere. Det er jo heller ikke noen knøtte klubb.

Ja, det bør så absolutt være et mål selv om det blir tøft. 2 lag av de antatt beste blir å finne utenfor CL plass. ManU, ManCity, Chelsea, LFC, Arsenal og Tottenham er 6 lag det er vanskelig å bryte inn blant. Men bak disse er det store muligheter. Everton er jo alltid også med der oppe.

Men som jeg har sagt hele tiden tror jeg at NUFC får inn flere spillere, og jeg tror også de blir å finne høyere på tabellen enn hva tilfellet var forrige sesong.
Forbedres hjemmestatistikken (NUFC var PL`s 3. dårligste hjemmelag forrige sesong) så er det ikke mange poengene oppover.

Pr. dags dato synes jeg heller ikke stallen er dårligere enn hva den var forrige sesong.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6459 på: 05. Aug. 2011, 14:49 »

Pr. dags dato synes jeg heller ikke stallen er dårligere enn hva den var forrige sesong.

Men heller ikkje so mykje betre? Då skal mi slita med å komma høgre enn i fjor. Det kan vel holda til ambisjonen om topp 10. Eg håpar mi får inn fleire.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6460 på: 05. Aug. 2011, 14:54 »
Noen som har hørt noe mer ang. Barton, vært stille ang. Han de siste dagene. .

Folkens, som flere siterer her inne. Vår fornuftige bruk av penger er sundt. Vi fikk 35 mill.Pund for Carroll, i tilegg har ashley sagt at han gledelig spytter inn 15 mill. Pund vært år i klubben for løpende utgifter. Dere må se at det ikke er dette som gjør klubben skakkjørt på, men flere andre avgjørelser styret har tatt som er horrible. Sparkinger, ansettelser, sesongbilleter, endre stadionavn osv.

Jeg er helt sikkert på at vi blar opp 10 Mill.Pund for en kvaltietspiss, om han går med på lønnskravene våre. Gjør han ikke det, tenker han kun penger og kan dra dit peppern gror. Selve overgangssummen i seg selv er ikke det viktigste, heller det faktum hva det koster å ha han i klubben.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6461 på: 05. Aug. 2011, 14:55 »
Dere misforstår med vilje. Jeg gir blanke f*** i om Ashley tjener penger. Jeg aner ikke hvordan jeg kan gjøre dette så mye mer tydlig, men Ashley er definitivt ikke det samme som Newcastle!

Som supporter så heier jeg på Newcastle United Football Club. Jeg er supporter og synes det er latterlig frekt å komme å si at jeg har sluttet å være supporter og blitt økonom. Jeg heier på klubben, ikke bare laget. Og selv om det tidvis kan være ønskelig så kan jeg ikke velge bort deler av klubben. Økonomien er en viktig del av det. Det er ikke dermed sagt at jeg heier på £ og ?, men at jeg erkjenner at god økonomi er en instrumental del av grunnlaget for videre drift.

Vi er alle i samme båt, og ønsker det samme.

Jeg føler at vi springer i ring med argumentene her og begynner å bli rimelig drittlei av det. Tror jeg følger lgrinde sin oppfordring å formulerer et mer ryddig innlegg i en annen tråd om hva jeg mener om de ulike aspektene når jeg har muligheten til det, også får folk ta det som de vil.
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 15:02 av Hughie »

vhermstad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6462 på: 05. Aug. 2011, 14:56 »
Ifølge expressen.se har Newcastle fulgt Malmø's Ivo Pekalski en stund. Ukjent spiller for meg. Noen som følger svensk fotball og kjenner til han?

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2518586/ajax-och-newcastle-studerar-pekalski

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6463 på: 05. Aug. 2011, 14:59 »
http://www.skysports.com/story/0,,11673_7082720,00.html

Må være mulig hente denne karen snart. 7 mill pund er jo grei pris også

Long til £7m er en fair deal. Må innrømme at jeg ikke kjenner grådig godt til fyren, men han virker som en ok spiller.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6464 på: 05. Aug. 2011, 15:03 »

Men heller ikkje so mykje betre? Då skal mi slita med å komma høgre enn i fjor.

Kommer helt an på hvordan du ser det. Nolan er forsvunnet og sto for mange mål, men jeg tror at Cabaye er flere hakk bedre på det aller meste.
Ben Arfa kan jo ikke være like uheldig som forrige sesong og Gosling har vel vært den beste spilleren nå i sesongoppkjøringen. Demba Ba hadde 16 mål på 28 starter forrige sesong, 7 mål på 10 starter for West Ham. En målscorer av rang kort oppsummerrt. Carroll hadde til sammenligning 13 mål på 25 starter.
Jeg tror at Tiotè og resten av spillerne er enda ett hakk bedre denne sesongen nå som de har fått en hel sesong på baken.

Tror også at laget opptrer bedre på hjemmebane og går for å "styre" kampene mer og spille bedre fotball. Bare det blir en lettelse fremfor gampefotballen som er spilt altfor lenge nå.

2-3 spillere inn til så tror jeg ikke laget er så langt unna. Vuckic og Abeid blir spennende å følge i årets sesong. Har vært veldig gode når de har fått mulighetene.