20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292312 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6465 på: 05. Aug. 2011, 15:06 »
http://www.skysports.com/story/0,,11673_7082720,00.html

Må være mulig hente denne karen snart. 7 mill pund er jo grei pris også

Long til £7m er en fair deal. Må innrømme at jeg ikke kjenner grådig godt til fyren, men han virker som en ok spiller.

Veel, Han har en sesong bak seg hvor han har prestert bra ellers er ikke målstatestikken hans spesielt imponerende. I liga sammenheng har han 46 mål på 176 Kamper. Gjelder både Championship og Premier Leauge. Men 23 ligamål for Reading i fjor er bra!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6466 på: 05. Aug. 2011, 15:08 »
Er bare det at vi litt mer voksne i hodet skjønner at Newcastle er ikke i krise men uten ashley hadde vi vært det. Han har reddet en
Meget skakkjørt klubb. Og transfer politikken er glimrende på sikt. Er det nøkkelen ligger, kjøpe ungt, billig og smart. Ikke slik Newcastle har gjort i årevis før ashley. Dere må heller ikke glemme at ashley er Newcastle supporter. Ikke bare hjernen men hjertet hans vil klubbens beste. Sier sitt når han aldri har tatt penger ut av klubben. Han er en helt ikke judas!!!!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6467 på: 05. Aug. 2011, 15:09 »
Ja 23 mål av long . Carroll hadde 17 mål:)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6468 på: 05. Aug. 2011, 15:11 »
Dere misforstår med vilje. Jeg gir blanke f*** i om Ashley tjener penger. Jeg aner ikke hvordan jeg kan gjøre dette så mye mer tydlig, men Ashley er definitivt ikke det samme som Newcastle!

Som supporter så heier jeg på Newcastle United Football Club. Jeg er supporter og synes det er latterlig frekt å komme å si at jeg har sluttet å være supporter og blitt økonom. Jeg heier på klubben, ikke bare laget. Og selv om det tidvis kan være ønskelig så kan jeg ikke velge bort deler av klubben. Økonomien er en viktig del av det. Det er ikke dermed sagt at jeg heier på £ og ?, men at jeg erkjenner at god økonomi er en instrumental del av grunnlaget for videre drift.

Vi er alle i samme båt, og ønsker det samme.

Jeg føler at vi springer i ring med argumentene her og begynner å bli rimelig drittlei av det. Tror jeg følger lgrinde sin oppfordring å formulerer et mer ryddig innlegg i en annen tråd om hva jeg mener om de ulike aspektene når jeg har muligheten til det, også får folk ta det som de vil.

Du må også forstå at det å kritisere eiere og styre ikke er uforenlig med å støtte klubben.
Du poengterer at man må skille Ashley og klubb, all den tid han er ansvarlig for absolutt alt Newcastle foretar seg finner jeg det litt vanskelig. Når finanser, spillerkjøp, transferlisting og salg foretas av en enkelt person er det nærliggende å trekke trådene i den retning.

Økonomistyring er viktig, men det er absolutt ingen her på forumet som ønsker en ny lønnsgalopp med Luque Xisco Owen osv. Samtidig synes jeg man skal være litt forsiktig med å trekke disse spillerne frem HVER GANG noen nevner noe om at vi kanskje burde strekke oss litt for å sikre oss spillere.

Enhver kritikk av at en spiller glipper blir møtt med fakler og bilder av tidligere overbetalte spillere som underpresterte her, er dette virkelig fruktbart som utgangspunkt som en diskusjon rundt lønnsnivået?

Det lukter litt av en sosialistisk tilnærming hvis man skal ha et individuellt lønnstak som gjelder ALLE spillere, da ender vi opp med en haug av middelmådigheter etter en stund..

If it has tits or wheels, count on problems!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6469 på: 05. Aug. 2011, 15:12 »
Og ingen argumenter med Carroll , nolan og nå barton forandrer det. Alle skjønner summen for Carroll kan man ikke si nei. Og de to andre spillerne er aldrende kjøtthuer så bare bra bytte ut de.

Juma

• Gjest
« Svar #6470 på: 05. Aug. 2011, 15:19 »

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6471 på: 05. Aug. 2011, 15:43 »
Og ingen argumenter med Carroll , nolan og nå barton forandrer det. Alle skjønner summen for Carroll kan man ikke si nei. Og de to andre spillerne er aldrende kjøtthuer så bare bra bytte ut de.

Haha nå må du faen meg gi deg. 2 kjøtthuer?
I tillegg, Ashley Newcastle-supporter, fordi han drakk seg drita i drakta under Arsenal-matchen?
For å bruke det eldgamle Mess-Tv ordtaket "Ta deg en bolle a!".

Ashley sa jo tidlig i et intervju i det han tok over at han tidligere har støttet Spurs. Barton og Nolan var to av våre beste spillere i fjor. Ja, greit de ikke har 10 år igjen med pure class, men å pisse på de på den måten her fungerer jo ikke.

Når t.o.m spillere syter over liten stall og dårlig managment bør det lukte dritt lang vei. En sak har gjerne to sider, men når Shearer, Shepard, Nolan, Barton, Enrique, Carroll, Keegan og til en viss grad Hughton sier det er noe alvorlig galt, burde det kanskje veie litt?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6472 på: 05. Aug. 2011, 15:55 »
De to er trøbbel. Kan du vel ikke nekte for. Barton har til og med sitti inne. Og st de to sjefer og syter er jo noe alle vet. Så i min bok to kjøtthuer!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6473 på: 05. Aug. 2011, 16:00 »
Det som er helt sentralt i forhold til økonomien i klubben er i hvilken grad det påvirker stallen.
Hva hjelper det at økonomien blir bedre hvis det ikke har noen innvirkning på spillerkjøp i det hele tatt.
Det er ikke noe vits for meg i å diskutere i hvilken grad Newcastle har blitt en bedre drevet klubb under Ashley, han er en businessmann og en dyktig en i så måte, så det er ingen grunn til å tro at vi skal bli drevet på en annen måte enn Sportsdirect, som går med dundrende overskudd.

Dette er vel og bra, men hvis det ikke påvirker stallen og forsterkninger der på noen som helst måte synes jeg det blir noe perifert å glede seg over de finansielle statistikkene.

Chelsea gikk 700 millioner i underskudd i fjor, uten at jeg tror det tar nattesøvnen fra de fleste av fansen deres...

Det sportslige står for meg i fokus, og er grunnlaget for hvordan jeg dømmer driften av LAGET. Klubbfinansene får de som interesserer seg for det, kommentere og synse om.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6474 på: 05. Aug. 2011, 16:12 »
Det sportslige står for meg i fokus, og er grunnlaget for hvordan jeg dømmer driften av LAGET. Klubbfinansene får de som interesserer seg for det, kommentere og synse om.

Til syvende og sist så er det såklart det sportslige som avgjør. Jeg har bare helt enkelt forsøkt å forklare hvorfor det sportslige ikke er på ønskelig nivå om dagen. Enkelte mener det er fordi Ashley er gjerrig, andre mener at det bunner ut i en elendig klubbøkonomi. Det er dette som er stridens kjerne for min del oog hvordan man underbygger sine argument.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6475 på: 05. Aug. 2011, 16:16 »
Det som er helt sentralt i forhold til økonomien i klubben er i hvilken grad det påvirker stallen.
Hva hjelper det at økonomien blir bedre hvis det ikke har noen innvirkning på spillerkjøp i det hele tatt.
Det er ikke noe vits for meg i å diskutere i hvilken grad Newcastle har blitt en bedre drevet klubb under Ashley, han er en businessmann og en dyktig en i så måte, så det er ingen grunn til å tro at vi skal bli drevet på en annen måte enn Sportsdirect, som går med dundrende overskudd.

Dette er vel og bra, men hvis det ikke påvirker stallen og forsterkninger der på noen som helst måte synes jeg det blir noe perifert å glede seg over de finansielle statistikkene.

Chelsea gikk 700 millioner i underskudd i fjor, uten at jeg tror det tar nattesøvnen fra de fleste av fansen deres...

Chelsea gikk med 700 Millioner i underskudd i fjor med en helt annen profitt en det vi har:
Dette er hva de får mer en oss:
- Sponsor avtaler på sikkert 20 Mill. Pund mer enn oss.
- Rundt 40 Mill. Pund for spill i europa
- Rundt 30-40 Mill. Pund for salg av supporter utstyr.
- Høyre opp på tabellen, rundt 15 mill. Pund

Her kan man helt sikkert plusse på flere inntektskilder. .

Som sagt finnes det en bråte med gode spillere der ute som vil til oss, for en "billig" lønn. Vi kan ikke riskikere å satse 700 millioner kr. På mulig suksess. Husker ikke du hvordan det gikk sist. Med Owen, Martins, Viduka, Beye, Bassong osv. Vi rykket ned!Vi hadde et bedre lag på papiret, men det hjalp oss ikke.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6476 på: 05. Aug. 2011, 16:18 »
Chelseas eier har 15 ganger mer penger enn ashley, Ashley spytter inn 15 mill. Pund i året i klubbens drift. Da kan man tenke seg hvor pengene blir av når ikke de går til spillerkjøp. jo, på å unngå konkurs, med en klubb som har over en milliard i gjeld.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6477 på: 05. Aug. 2011, 17:14 »
spennende!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6478 på: 05. Aug. 2011, 17:56 »
Jeg tror egentlig alle er enige i det meste her, alle er enige om at Ashley er forbanna tulling. Alle har et mål og en drøm om at Newcastle skal spille seg inn i toppen igjen, der vi er uenige er hvordan vi skal komme oss dit.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6479 på: 05. Aug. 2011, 18:13 »
De fleste er nok enige ja, det er nok mangelen på ambisjoner som er frustrerende for endel her inne, mens den andre leiren anser en bedring av økonomien som en forutsetning for å i det hele tatt begynne å investere i laget. Jeg tror de to går litt hånd i hånd, bruker man penger får man også en positiv spiral av kommersiell vekst ( og forhåpentligvis også vekst i form av sportslig suksess som i sin tur bærer med seg endel ekstra penger). Det er dette jeg mener med uttalelsene om å spare seg til fant/drive klubben på knapper og glansbilder. Da vil tilskuddene mht. sponsorpenger, draktsalg, belegg på stadion osv synke i tråd med utgiftene.

Modellen som blir brukt idag fokuserer mest på reduksjon av lønninger samt salg av spillere, og det er ikke en veldig spennende strategi sett med supporter-øyne, i tillegg bærer den i seg en risiko for å kompromittere kvaliteten i laget.