20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 656809 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Tremblem

• Gjest
Sv: Alan Pardew
« Svar #3255 på: 01. Jan. 2015, 16:33 »
Det jeg hentet frem var ett snitt over 3.5 sesonger og frem til hans siste kamp mot Everton. Ikke hva som skjedde for lenge siden.
På samme tid forrige sesong lå vi bedre an poengmessig enn sesongen vi endte på 5. plass.

Spillestil, oppførsel, osv er noe annet.

I fotball er 3,5 år lenge siden. Og hva du skriver her er mitt poeng "På samme tid forrige sesong lå vi bedre an poengmessig enn sesongen vi endte på 5. plass." Hva skjedde? Selger EN spiller og går fra topp 6 til dumpekandidat over natta. Skal ikke være mulig med det spillermaterialet han faktisk hadde tilgjengelig. En formdupp ja, den totale kollapsen vi opplevde? Nei.

Det var ikke 1 spiller. Det var den desidert beste spilleren NUFC har hatt på veldig lenge. Selve ryggraden i laget. Vi mistet også Debuchy i sommer. 2 gode ut.

Og den teorien din. Hvordan kan LFC gå fra å være tittelkandidat til å ligge ett par poeng forran oss? Greit de solgte Suarez, men det er jo bare 1 spiller? Og de har i tillegg hentet inn ett lass av nye.
Og ja, jeg kan komme med utallige flere eksempler på akkurat dette. Alle lag som mister sin(e) best(e) spiller(e) sliter til de har fått på plass noe annet. De aller rikeste lagene også, men de har også midler som gjør at løsningen aldri er langt unna.

Nekter da ikke for at salget av en nøkkelspiller ikke påvirker lagets form. Men som jeg sier, gå fra å være kandidat til topp 6 ene uka, til å bli dumpekandidat og dårligst form av samtlige siste halvdel av sesongen er patetisk når man ser hvilke type spillere vi faktisk hadde tilgjengelig. Var ikke så dårlig spillemateriale, men Pardew nektet å gjøre endringer på laget som ikke funka, og fortsatte med det samme rælet!

Når det gjelder Liverpool, så har de også manglet Sturridge hele sesongen, og som du sier, kjøpt inn et lass med spillere som tar tid å samspille. De har også hatt mange ekstra kamper i CL. De holder likevel koken ganske greit (til tros fra sutringen til pool-fansen) og kommer til å havne blant minimum topp 6.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3256 på: 01. Jan. 2015, 16:54 »
Jeg er uenig Tremblem. Når du blir tvunget til å spille med en sentral midtbane bestående av to defensive midtbanespillere, i tiote og anita, fordi vi selger vårt klart beste spiller vil resultatene lide. Taper man den sentrale midtbanen, taper man kampen, som regel.

LFC har brukt sinnsvakt mye penger, i motsetning til oss, så da skal det bare mangle at de kommer på 6. plass.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3257 på: 01. Jan. 2015, 17:06 »
Jeg er uenig Tremblem. Når du blir tvunget til å spille med en sentral midtbane bestående av to defensive midtbanespillere, i tiote og anita, fordi vi selger vårt klart beste spiller vil resultatene lide. Taper man den sentrale midtbanen, taper man kampen, som regel.

LFC har brukt sinnsvakt mye penger, i motsetning til oss, så da skal det bare mangle at de kommer på 6. plass.

Da som nå hadde vi Sissoko, som burde få spille sentralt fra vi kjøpte han. Ikke på høyre kant hvor Pardew på død og liv skulle bruke han av en eller annen grunn.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3258 på: 01. Jan. 2015, 17:25 »
Når det gjelder Liverpool, så har de også manglet Sturridge hele sesongen, og som du sier, kjøpt inn et lass med spillere som tar tid å samspille. De har også hatt mange ekstra kamper i CL. De holder likevel koken ganske greit (til tros fra sutringen til pool-fansen) og kommer til å havne blant minimum topp 6.

NUFC har toppet skadetabellen hele sesongen så der kan ikke LFC komme med unnskyldninger.
Du snakker om tid til å samspille laget. Det er jo akkurat det Pardew ikke hat fått tid til. Solgt nye spillere i hvert overgangsvindu, gjerne de beste spillerne også. Eller gjelder ikke det han?

PS! Dette er ikke et forsvar av Pardew. Det jeg vil poengtere er at så lenge Ashley drifter klubben som nå vil vi uansett aldri bli ett topplag, desverre. Ingen topplag kvitter seg med de beste spillerne sine med 6 mnd mellomrom.
« Siste redigering: 01. Jan. 2015, 17:27 av Frode »

Tremblem

• Gjest
« Svar #3259 på: 01. Jan. 2015, 17:36 »

NUFC har toppet skadetabellen hele sesongen så der kan ikke LFC komme med unnskyldninger.
Du snakker om tid til å samspille laget. Det er jo akkurat det Pardew ikke hat fått tid til. Solgt nye spillere i hvert overgangsvindu, gjerne de beste spillerne også. Eller gjelder ikke det han?

PS! Dette er ikke et forsvar av Pardew. Det jeg vil poengtere er at så lenge Ashley drifter klubben som nå vil vi uansett aldri bli ett topplag, desverre. Ingen topplag kvitter seg med de beste spillerne sine med 6 mnd mellomrom.

Tror ikke vi blir enige, og lar det være med det.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3261 på: 02. Jan. 2015, 22:11 »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3262 på: 02. Jan. 2015, 22:43 »
Nei.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3263 på: 02. Jan. 2015, 22:48 »
Har sjampisen på kjøling, mangler bare en endelig bekreftelse fra Newcastle eller Crystal Palace før korken smeller i taket!  :happy:

Dette må jo være en like god deal for Ashley som når vi betalte Blackburn for å kjøpe ut Graeme Souness! Tipper Jack Walker roterte av glede i grava når de fikk betalt en haug med pund for å bli kvitt den tosken. Ser Daily Mail hevder overgangssummen ligger på 3,5 mill pund: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2894885/Alan-Pardew-manage-Crystal-Palace-s-FA-Cup-tie-Dover-Eagles-agree-3-5m-compensation-deal-Newcastle-United.html
« Siste redigering: 02. Jan. 2015, 23:04 av Tremblem »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3264 på: 02. Jan. 2015, 23:17 »
Slipper ikke gleden fullt og helt før vi har en god manager på plass. Klart tar vi et skritt i en god retning ved å selge Pardew, men vi er avhengig av å få inn noen bedre enn Pards, Carver og lignende....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3265 på: 03. Jan. 2015, 00:30 »
Har sjampisen på kjøling, mangler bare en endelig bekreftelse fra Newcastle eller Crystal Palace før korken smeller i taket!  :happy:

Tippar Pardew har sjampisen sin på kjøling og. Men han ventar med å spretta'n til Asley selge Sissoko no i januar, ingen midtstoppar kjem inn, presentasjon av ny "Head Coach" og ikkje minst til han kan kosa seg med reaksjonen til alle som heiar på Newcastle United.  :ler: ;)

Tremblem

• Gjest
« Svar #3266 på: 03. Jan. 2015, 00:43 »

Tippar Pardew har sjampisen sin på kjøling og. Men han ventar med å spretta'n til Asley selge Sissoko no i januar, ingen midtstoppar kjem inn, presentasjon av ny "Head Coach" og ikkje minst til han kan kosa seg med reaksjonen til alle som heiar på Newcastle United.  :ler: ;)

Er det en ting livet har lært meg, så er det å sette pris på de små gledene man får, og ta bekymringene når de kommer, og ikke før de kommer! :) Så denne karamellen skal suges på og nytes den tiden jeg har muligheten.  :beer:

Får man heller ta bekymringene om en eventuell ny klovn i managerstolen når det kommer. Har tidligere uttalt at interessen min for NUFC ville dødd innen kort tid uansett med Pardew i managerstolen, står ved den. Om den dør med Pardew eller en annen klovn er for meg likegyldig.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3267 på: 03. Jan. 2015, 01:11 »
Den dør likefullt med Carver, men inntil videre feires dette med brask og bram.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3268 på: 03. Jan. 2015, 01:49 »
Synd at han får dra uten å ha fått sparken, men 3.5 mill for Pards får 35 mill for Carroll til å virke som ryddesalg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]