20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 664361 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #3285 på: 04. Jan. 2015, 17:06 »
Hadde ikkje bytta Janmaat med noken andre høgrebacker i PL, utover det veldig einig med Frode.

Drøyt synes jeg. Ikke på topp 5 på min liste engang. Litt for svak 1 vs 1 og veldig unøyaktige på pasninger. Faktisk en av lagets svakeste på det området om man følger med på statistikkene. Ble også utelatt fra den nederlandske troppen til siste landskamper.
Men når det er sagt så har han vært god. 4 assists, offensiv og skuddvillig. Gode skudd også. Men ikke uerstattelig.
Kanskje Santon kan gi han konkurranse om de har tenkt å bruke han på høyresiden.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3286 på: 04. Jan. 2015, 17:13 »
Hadde kanskje byttet han i Clyne, men utover det er det få som er gode som ikke er 28+ år gamle. Med Debuchy vet jeg ikke helt, selv om Janmaat har fått en bedre start på NUFC-karrieren. Debuchy har hatt få kamper for Arsenal, men har hatt noen veldig gode kamper.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3287 på: 04. Jan. 2015, 17:26 »
Hadde ikkje bytta Janmaat med noken andre høgrebacker i PL, utover det veldig einig med Frode.

Drøyt synes jeg. Ikke på topp 5 på min liste engang. Litt for svak 1 vs 1 og veldig unøyaktige på pasninger. Faktisk en av lagets svakeste på det området om man følger med på statistikkene. Ble også utelatt fra den nederlandske troppen til siste landskamper.
Men når det er sagt så har han vært god. 4 assists, offensiv og skuddvillig. Gode skudd også. Men ikke uerstattelig.
Kanskje Santon kan gi han konkurranse om de har tenkt å bruke han på høyresiden.

Syns Janmaat har vært den som vært mest jevn i prestasjonene i forsvars fireren denne sesongen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3288 på: 04. Jan. 2015, 17:32 »

Syns Janmaat har vært den som vært mest jevn i prestasjonene i forsvars fireren denne sesongen.

Hvem er referansene igjen?  ;)

Altså, Coloccini, Williamson, Dummett og S. Taylor er ikke noe vi skal sammenligne med.
Coloccini tror jeg ville vært en meget solid stopper om han kunne fått en solid stopper ved sin side. Sånn som det er nå må han styre hele forsvaret alene. Han gjør tidvis mye rart han også.
« Siste redigering: 04. Jan. 2015, 17:36 av Frode »

Tremblem

• Gjest
« Svar #3289 på: 04. Jan. 2015, 18:09 »
God skrevet, hentet fra "We are the Geordies" på Facebook:

Six things Alan Pardew WAS responsible for at Newcastle United

Whatever else you think about Mike Ashley, there are two things about him which I don?t think are open to argument:

First, he is an incredibly successful businessman.

Second, he is very unpopular with a very large section of the NUFC support.

In light of those two facts, the announcement that Alan Pardew?s replacement will be appointed under the title of ?Head Coach? can only be a good thing.

I know that in recent days we?ve heard Tony Pulis saying that the job title didn?t matter (?you can call me Chief Bottle Washer if you like?) ? but he is wrong. Especially at Newcastle it will be a real step forward to have a clear definition of roles.

I don?t think for a minute that there was ever any doubt inside the club under Pardew about who was responsible for what ? if you?re a good businessman (and Ashley certainly is) you make sure of that. But a big problem throughout Pardew?s time was with the perception of what was going on from the outside.

Players got sold ? Pardew took some of the blame. Players didn?t get bought ? Pardew took some of the blame. Now under a traditional English manager it would be reasonable enough to hold him responsible for that ? but it became more and more apparent as time went by that as far as a large part of what went on was concerned, Pardew was left dangling as nothing but a puppet ? a mouthpiece left to try to justify decisions which he was never allowed to take.

That was damaging in two ways. First, it meant that we had a deeply unpopular manager ? and a lot of the stuff which made him unpopular wasn?t within his power. But secondly, it took critical attention away from the things which were part of his job.

Like team selection.

Like set-piece training.

Like tactics.

Like substitutions.

Like player development.

Like not head-butting the opposition.

Those are the things he should be held to account for.

Anyway, as I said at the top, Mike Ashley is an incredibly successful businessman ? he makes Alan Sugar look like a market trader (not that I?ve got anything against market traders?.).

I expect that he has realised only too well that Pardew was tainted by association with him, and with his decisions, and he?s trying to arrange things better for his replacement. Not that we can expect any change at all in the money side of the business. But at least there will be a clearer definition of roles.

So, when the new man comes in, if we?re unhappy about players being sold ? don?t blame the new man.

If we?re unhappy about not signing a new centre forward, or failing to get yet another signing ?over the line? ? don?t blame the new man.

He?ll only be the Head Coach ? he?ll work with what he?s given.

If, however, we go another two years without putting a decent corner into the box??

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3290 på: 04. Jan. 2015, 18:36 »
Forsåvidt godt skrevet, og samtidig et veldig godt eksempel på litt av problemet med denne klubben og dens fans når det allerede nå begynner å publiseres artikler med meninger om hva som er rett og galt å holde den nye head-coach'en ansvarlig for og ikke.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3291 på: 04. Jan. 2015, 18:43 »

Hvem er referansene igjen?  ;)

Altså, Coloccini, Williamson, Dummett og S. Taylor er ikke noe vi skal sammenligne med.
Coloccini tror jeg ville vært en meget solid stopper om han kunne fått en solid stopper ved sin side. Sånn som det er nå må han styre hele forsvaret alene. Han gjør tidvis mye rart han også.

Hehe, point taken.  ;)

Vedr. Coloccini så er det litt sånn at han som enhver annen fotballproff spiller i den klubben han er god nok for. Det er en grunn til at klubber som City og Chelsea, for å bruke to kjøpeglade og ambisiøse engelske klubber, aldri har lagt store summer på bordet for ham. Det er også en grunn til at Colo aldri fikk en lang karriere i AC Milan, men heller ble en viktig del av et langt mer ustabilt Deportivo lag hvor han også til tider var "all over the place". Når det er sagt er det ingen tvil om at Newcastle burde hatt en bedre makker til Colo enn det han har måttet slite med de siste sesongene.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3292 på: 05. Jan. 2015, 18:04 »
http://www.standard.co.uk/sport/football/crystal-palace-boss-alan-pardew-i-was-right-to-leave-newcastle-united-9957578.html

Legg spesielt merke til hva han uttaler litt ned i teksten: "I am going to promise them two things: that we are going to put the ball at risk and that we are going to have a go.?

:lol: :spytt:

Er i gang igjen med samme vrøvlet med å love ting han ikke kan holde vedrørende spillestil. Tar nok ikke lange tiden før Palace ligger med 9 mann rundt 16-meteren og kælker ballen oppover mot en stakkar jævel som står alene på midtbanen.

Denne påstanden og syns jeg er latterlig drøy: "He often clashed with Newcastle owner Mike Ashley but he has a good relationship with Palace chairman Steve Parish"

Han har da aldri gjort annet enn å rævslikke Ashley. Samtidig er det spesielt å hevde at han allerede har et kjempegodt forhold til den nye sjefen sin.

Gleder meg til fortsettelsen der i gården.... :popcorn:
« Siste redigering: 05. Jan. 2015, 18:09 av Tremblem »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3293 på: 05. Jan. 2015, 18:19 »
Kan du ikkje berre ynskja han lukke til? :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3294 på: 05. Jan. 2015, 19:08 »
Kan du ikkje berre ynskja han lukke til? :)

Det trenger han. :)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3295 på: 05. Jan. 2015, 19:23 »
"I said to the players that an FA Cup run gives confidence and it breeds a winning mentality, so we're in the hat and, like in any cup competition, if you're in it, you can avoid defeat."

Klassisk Pardew.

Hele fotball England er vel lysten på at Palace vinner mot oss neste kamp etter den "forferdelige" behandlingen han fikk av oss urealistiske fans. Har også en dårlig følelse at det vil skje + at Pardew kommer til å gjøre det OK med Palace denne sesongen. Er likevel umulig å forklare hvor glad jeg er for at Pardew ikke lenger er vår manager. Håper det store egoet hans knuses gjennom de neste sesongene.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3296 på: 05. Jan. 2015, 20:06 »
Her viser du til eit omskrive sitat frå N-O.

Det Pardew sa var "if you're in it, you can win it". Pardew er langt nede på mi liste over Newcastle-relaterte folk og fe, men grunnstammen på Newcastle-Online er uendeleg mykje jævligare enn AP.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3297 på: 05. Jan. 2015, 21:47 »
Se der ja. Dårlig kildekritikk av meg, men etter alle de uttalelsene hans de siste årene gadd jeg ikke gi han tvilen tilgode.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3298 på: 09. Jan. 2015, 18:02 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/11335990/Alan-Pardew-cannot-rewrite-history-he-only-has-himself-to-blame-for-Newcastle-abuse.html

Akkurat som da Luke Edwards skrev en glimrende tekst om hvorfor Newcastle-fans ikke hadde noen som helst grunn til å beklage protestene i starten av denne sesongen - skriver han igjen glimrende om hvorfor Pardew kan takke seg selv for at han ikke har høyere stjerne blant fansen - ikke lokalpressen som han er flink til å peke fingeren mot i nylige intervjuer.
Endel interessante "avsløringer" som Ryder skriver her. Ikke overraskende har regimet, tilsynelatende med Pardew som pådriver, sperret ute presse fordi de ikke likte hva som ble skrevet, ikke fordi det nødvendigvis var feilaktig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tremblem

• Gjest
« Svar #3299 på: 10. Jan. 2015, 18:12 »
Tror faen ikke mine egne ører når jeg hører intervjuet med Pardew før kamp nå!

"I like my team to be on the front fot, and to many times you see teams set up with an attitude to stop the oposition and try to exploit your chanses. My experience is that it's difficult to win enough games to that way"

WTF????? ER JO SLIK DU HAR SATT OPP NEWCASTLE I 4 FUCKINGS ÅR!!!!!!!! 

Gud bedre jeg er glad den nepa er borte!

Registrerer Petter Myhre sier mye rart i studio og. "Pardew er kjent for offensiv fotball og liker å ta sjanser"... Herregud, følg med da gutter!
« Siste redigering: 10. Jan. 2015, 18:19 av Tremblem »