20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 664539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #3240 på: 31. Des. 2014, 11:00 »
Men han vil aldri innfinne seg med å måtte la Carr ha større makt i spillerrekrutteringen.
For vår del er jo det kjekt - for Pulis vil jo normalt sett bygge et lag av murbrekkere, mens Carr har et langt bedre øye for mer underholdende spillere. Når vi først har den modellen vi har, burde Ashley både ansette en manager som evner bruke spillertypene vi henter, samt en manager som er god på videreutvikling av spillere. Slik maksimerer han jo da også både prestasjonene våre - samt økonomisk utbytte som er hovedfokuset hans.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3241 på: 31. Des. 2014, 11:39 »
Tipper vi ender opp med Steve Bruce jeg. Ashley lærer aldri!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Valdic

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3242 på: 31. Des. 2014, 11:55 »
Tim Sherwood er nær ved å bli ansatt som ny manager i WBA. Han kan få med seg Tony Pulis på lasset. Han blir da sportsdirektør.

Finnes det noe likere fra nettavisen i dag tro?

Da hadde vi fått vekk to stk som Ashley kunne funnet på og ansette :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3243 på: 31. Des. 2014, 13:51 »
 Lee Ryder        ✔ @lee_ryder
Follow

So we can cross off Steve Bruce, Tony Pulis and Tim Sherwood from the list for the #nufc job. No immediate news on new boss expected today.

« Siste redigering: 31. Des. 2014, 14:10 av boris. »
Nei.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3244 på: 31. Des. 2014, 14:26 »
Når vi først har den modellen vi har, burde Ashley både ansette en manager som evner bruke spillertypene vi henter, samt en manager som er god på videreutvikling av spillere.

Mhm. Om Pulis-stilen skulle fungert i United, så måtte han jo endra relativt mykje allereie i komande vindu. Ser for meg at han hadde vore relativt misfornøgd med at vi manglar både targetmen, reindyrka vingspelarar (à la Pennant, Etherington, etc.) og backar under 1.90 m på strømpelesten. Heller ingen - utanom Ryan Taylor - som har noko som helst distribusjon å skryte av. Hadde vel raskt trengt 10 nye inn i løpet av dei to neste vindua? Sjølvsagt heilt uaktuelt for Ashley etter innkjøpa sommaren som var.

Stakkars Vurnon Anita om Pulis hadde fått jobben. Hadde vel blitt sendt ut i skogen for å bli villdyrmat.

-
Trur vi for øvrig kan krysse vekk WBA som nedrykkskandidat om Pulis stikk dit. Ein spelartropp og ein klubbtype som passar han perfekt. Tramp in a tracksuit.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #3245 på: 31. Des. 2014, 16:10 »
Ryktene skal ha det til at Pulis har sagt nei til Newcastle.

Ryktene skal ha det til at mitt hjerte ikke gråter av dette.

takk gud for det,, mer tragisk fotball skal man lete lenge etter

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3246 på: 31. Des. 2014, 17:48 »

Bør ikke lete lenger enn et Newcastle-lag for noen få dager siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3247 på: 01. Jan. 2015, 10:30 »

Bør ikke lete lenger enn et Newcastle-lag for noen få dager siden.

Samtidig har vi tatt brukbart med poeng. Fra 2011/12 sesongen og frem til nyttår er det 7 klubber som har tatt mer poeng enn NUFC. Felles for de fleste av dem er at de har brukt mye mer i transfers enn det NUFC har gjort. Det er ManCity, ManU, Chelsea, Arsenal, Tottenham, LFC og Everton, i den rekkefølgen.
En klubb som Swansea, som får masse skryt for hvordan de spiller, er ikke i nærheten. De ligger på rett i overkant av 40 poeng pr sesong. Skiller 18 poeng over samme tidsrom.
Aston Villa har til sammenligning tatt tilsammen 43 poeng mindre enn NUFC under Pardew. På 3,5 sesonger er jo det ganske mye.

Så kan vi ta med at av de klubbene jeg nevner der så er NUFC under Pardew den eneste klubben som har solgt sine beste spillere uten å hente erstattere, både i januar og i sommervinduet. En klubb som Swansea har hentet solide spiller i hvert overgangsvindu, som f.eks Bony, Michu, Sigurdsson, Hernandez, Fernández, osv. En klubb som virkelig har støttet sine managere.

I tillegg så er det kun Everton og NUFC som kan sammenlignes når det kommer til hvor mye som er brukt på kjøp av nye spillere. Er minimalt i forhold til de andre klubbene de siste 5 sesongene.
Tottenham har jo godt i pluss på overgangene sine, men har til gjengjeld kjøpt spillere for en samlet sum som vil ta dem opp blant de aller beste på det området. NUFC og Everton er ikke i nærheten.

Så nå er vi kvitt Pardew. Men det er ikke dermed sagt at vi automatisk vil gjøre det bedre. Kanskje vi vil se mer offensiv fotball, men skal vi høyere opp på tabellen må klubben først begynne å bruke penger på nye spillere.
« Siste redigering: 01. Jan. 2015, 10:33 av Frode »

Tremblem

• Gjest
« Svar #3248 på: 01. Jan. 2015, 14:10 »
Ta vekk 5.plass-sesongen Frode og se hvordan det ser ut for oss da?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3249 på: 01. Jan. 2015, 15:05 »
Veldig godt innlegg Frode. Du poengterer noe særdeles viktig etter min mening, Pardews resultater og spill må ses i lys av midler og spillere som han har hatt til rådighet. I motsetning til andre lag, som har beholdt sine beste spillere, og investert videre, har vi solgt våre beste og erstattet dem med talenter.  Pardew hadde etter min oppfatning stilt en god del svakere om vi hadde erstattet cabaye med en spiller av tilsvarende kvalitet. I stedet har vi hentet inn talenter, som kan på sikt kan bli like gode, men som per dags dato ikke er det, og dermed opplever vi spille- og resultatsvikt.

At Pardew forsvinner løser bare et symptom mener jeg, det løser ikke problemet/årsaken som er MAs styring av klubben. Han gjør noe riktig,men MAs meget konservative pengebruk gjør at vi aldi kommer til å bli en CL-utfordrer så fremt vi ikke vedet under får opp en scholes-beckham-giggs-generasjon og samtidig gjør noen uhyre gode kupp på transfermarkedet. 

Femteplassen var etter min mening et avvik fra det normale. Av og til har lag en god sesong til tross for spillermaterialet. Pardew presterte over evne den sesongen, og vi var ekstremt heldige med skade. Det skal egentlig ikke være mulig å komme på femteplass med spillere som Simpson, Obertan, Taylor x 2 og Williamson på laget.
« Siste redigering: 01. Jan. 2015, 15:09 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3250 på: 01. Jan. 2015, 15:16 »

Haha, hvorfor det? Skal jeg ta vekk 5. plassen til Everton også da og se hvordan det hadde vært for dem da?
Må forholde oss til fakta og realiteten.
Samtidig som han har hatt flere svake resultater har han også hatt flere gode. Spesielt mot de antatt beste lagene har vi levert jevnt over bra.
Satt det litt i sammenheng så er ikke den statistikken jeg viste noe endelig svar på noe som helst. Men om man setter den sammen med alt det andre, tar bort skylappene og ser det litt "bredere" på det så er det ikke så galt som mange skal ha det til.

Se på det laget vi har nå, kontra det som rykket ned. Er ikke store forskjellen, er det? En dårlig trener/manager og vi er i nedrykksstriden igjen.

http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/ayoze-perez-part-reason-alan-pardew-leaving/

Det som kanskje er det mest positive med at Pardew er ute er at nå har Ashley sjansen til å vise litt ambisjoner. Hvem vi ansetter og hva som skjer på transferfronten vil vise dette.
Det kan bli veldig bra, det kan bli veldig dårlig eller det kan bli midt i mellom, som vanlig.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3251 på: 01. Jan. 2015, 15:29 »

Haha, hvorfor det? Skal jeg ta vekk 5. plassen til Everton også da og se hvordan det hadde vært for dem da?
Må forholde oss til fakta og realiteten.
Samtidig som han har hatt flere svake resultater har han også hatt flere gode. Spesielt mot de antatt beste lagene har vi levert jevnt over bra.
Satt det litt i sammenheng så er ikke den statistikken jeg viste noe endelig svar på noe som helst. Men om man setter den sammen med alt det andre, tar bort skylappene og ser det litt "bredere" på det så er det ikke så galt som mange skal ha det til.

Se på det laget vi har nå, kontra det som rykket ned. Er ikke store forskjellen, er det? En dårlig trener/manager og vi er i nedrykksstriden igjen.

http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/ayoze-perez-part-reason-alan-pardew-leaving/

Det som kanskje er det mest positive med at Pardew er ute er at nå har Ashley sjansen til å vise litt ambisjoner. Hvem vi ansetter og hva som skjer på transferfronten vil vise dette.
Det kan bli veldig bra, det kan bli veldig dårlig eller det kan bli midt i mellom, som vanlig.

Fotball er ferskvare. Vår gode venn Joe Kinnear hadde også noen meget gode sesonger med Wimbledon, og sikkert et ok snitt. Pardew har hatt noen gode perioder/resultter, men vurderer man helheten av hans tid her, er det alt for svakt etter mitt skjønn. Destruktiv drittfotball, feil bruk av spillere, fått lite ut av e rekke utvilsomt talentfulle spillere, går fra topp 6 kandidat til dumpekandidat over natta osv... Det er etter mitt syn helt uinteressant hva han fikk til i en sesong for noen år siden, eller over korte perioder, om trenden totalt sett har vært negativ.

« Siste redigering: 01. Jan. 2015, 15:32 av Tremblem »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3252 på: 01. Jan. 2015, 15:35 »
Det jeg hentet frem var ett snitt over 3.5 sesonger og frem til hans siste kamp mot Everton. Ikke hva som skjedde for lenge siden.
På samme tid forrige sesong lå vi bedre an poengmessig enn sesongen vi endte på 5. plass.

Spillestil, oppførsel, osv er noe annet.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3253 på: 01. Jan. 2015, 15:43 »
Det jeg hentet frem var ett snitt over 3.5 sesonger og frem til hans siste kamp mot Everton. Ikke hva som skjedde for lenge siden.
På samme tid forrige sesong lå vi bedre an poengmessig enn sesongen vi endte på 5. plass.

I fotball er 3,5 år lenge siden. Og hva du skriver her er mitt poeng "På samme tid forrige sesong lå vi bedre an poengmessig enn sesongen vi endte på 5. plass." Hva skjedde? Selger EN spiller og går fra topp 6 til dumpekandidat over natta. Skal ikke være mulig med det spillermaterialet han faktisk hadde tilgjengelig. En formdupp ja, den totale kollapsen vi opplevde? Nei.

Å ha fått den fyren ut av Newcastle er den beste nyheten jeg har fått på lenge.  :toon:

Så skal jeg gi deg helt rett i dine betraktninger rundt Ashley og en ny manager. Får vi inn en ny klovn som bare skal holde skuta flytende, eller får han inn en manager som kan utvikle klubben i den retningen han faktisk har uttalt han ønsker?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3254 på: 01. Jan. 2015, 15:54 »

I fotball er 3,5 år lenge siden. Og hva du skriver her er mitt poeng "På samme tid forrige sesong lå vi bedre an poengmessig enn sesongen vi endte på 5. plass." Hva skjedde? Selger EN spiller og går fra topp 6 til dumpekandidat over natta. Skal ikke være mulig med det spillermaterialet han faktisk hadde tilgjengelig. En formdupp ja, den totale kollapsen vi opplevde? Nei.

Det var ikke 1 spiller. Det var den desidert beste spilleren NUFC har hatt på veldig lenge. Selve ryggraden i laget. Vi mistet også Debuchy i sommer. 2 gode ut.

Og den teorien din. Hvordan kan LFC gå fra å være tittelkandidat til å ligge ett par poeng forran oss? Greit de solgte Suarez, men det er jo bare 1 spiller? Og de har i tillegg hentet inn ett lass av nye.
Og ja, jeg kan komme med utallige flere eksempler på akkurat dette. Alle lag som mister sin(e) best(e) spiller(e) sliter til de har fått på plass noe annet. De aller rikeste lagene også, men de har også midler som gjør at løsningen aldri er langt unna.