20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659625 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1200 på: 02. Jan. 2013, 23:34 »
Einaste grunnen til at eg ikkje hyler høgt, men svakt, er at eg er so jeeeeevla skeptiske til alternativa som eventuelt skal ta øve. Og ein stor grunn til dette er eigaren vår.

Henning Berg er jo ledig? ::)

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #1201 på: 02. Jan. 2013, 23:40 »
Einaste grunnen til at eg ikkje hyler høgt, men svakt, er at eg er so jeeeeevla skeptiske til alternativa som eventuelt skal ta øve. Og ein stor grunn til dette er eigaren vår.

Enig. Det er enkelt å rope "Pardew UT!!!!", men når det ikke finnes mange gode alternativer, og når vi sitter med en gjøk som eier, så er jeg mildt sagt skeptisk til hvem som eventuelt skal ta over. Det kan like fort bli Dennis Wise og de gutta der som kommer inn portene igjen. Jeg vil gi Pardew litt mer tid. Nå har vi et "greit" kampprogram (er det noe som heter det lenger?) de neste 3 kampene. Blir det ikke mer enn 4 poeng der så føyer jeg meg kanskje inn i rekken med de som ønsker en Pardew-exit.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1202 på: 03. Jan. 2013, 00:18 »
Roberto di Matteo er vel kanskje den beste som er tilgjengelig for øyeblikket.

Det som skremmer meg for tiden er noen merkelige bytter som kommer på veldig merkelige tidspunkt som mot arsenal da vi plutselig skulle sette inn halve juniorlaget når vi skullle forsvare inn 3-3. Mulig det kommer av for få alternativer og slitne bein, men det ble jo totalt kaos etter at de gutta kom inn og ingen av dem hadde vel et eneste touch på ballen i de drøye ti minuttene de spilte.

Det å ta av Obertan rett etter hans gode forsøk idag også skjønner jeg lite av, enda mindre når det er Biggie som kommer på. Obertan var sammen med Marveux den største kreative kraften vår idag og vi ville fått enda mer ut av Ranger med han på banen enn med Biggie.

Tidligere synes jeg han gjore gode bytter på riktige tidspunkt og det syntes jo med at inbyttere kom inn og ga ny giv i laget. I det siste har det blitt motsatt, vi tar ut tonenangivende spillere på kritiske øyeblikk i kampene og sender innpå spillere som bruker tid vi ikke har på å komme seg inn i kampen.

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1203 på: 03. Jan. 2013, 00:24 »
Etter det Pardew viste i fjor kan vi rett og slett ikkje sparke han etter en dårlig haust-sesong. Han har nok feilberegna mykje, men husk også på alt som har gått imot han;

* Ei skadeliste som innheld;

D Simpson   
J Gutierrez      
H Ben Arfa   
S Taylor      
Y Cabaye      
D Gosling      
H Vučkić   
R Taylor   

Mange av dei viktigste spelarane frå ifjor altså.  Det er eit under at vi greide 4-3 mot United i en kamp vi førte, og 3-3 fram til det 80. minutt mot Arsenal.

* Demba Ba. Konstant krav om høgre lønn, rykter om at han skulle gå og ei "en-manns-lag"-holdning uten sidestykke. Det kan umulig ha våre lett for Pardew å ha ein spelar som meinte han var større en klubben, og vi skal være glad for at vi har ein manager med så pass bein i nasa at han tørr å sei at " INGEN spelar er større enn klubben".

* Cisse har ikkje funne formen heilt enda.

----

Nei å sparke Pardew no ville ha våre dumt. Trur han har eit ess i ermet, la han iallefall få sitte fram til sommaren, so får vi ta det derifra. Men som nevnt før i tråden, kven er erstatteren? jo, det blir en gammal fiasko-trener uten noken som helst forutsetninger for å lukkast denne gongen heller. Til dømes Roy Keane eller Steve Bruce, det vil ikkje hjelpe noke.  Einaste manageren eg kanskje kunne sett at hadde tatt over er Ian Holloway, han er kjapp i hovudet og i kjeften, og det han viste i Blackpool var intet mindre en festfotball. Men la oss holde på Pardew til vi ser at dette går til Championship, ser vi at det er mulig å holde oss i PL må vi holde på han ut sesongen.

Peter

• Gjest
« Svar #1204 på: 03. Jan. 2013, 00:31 »
Stusser på det jeg og, Andymag.

Hver gang en spiller, som ikke er Pardews "favoritt" spiller bra, og er på vei til å komme skikkelig inn i kampen og sette på turboen.. blir de tatt av. Ben Arfa blir alltid bytta ut, uansett hvor bra han spiller, Marve pleier å bli bytta ut, Obertan var frisk idag - ble tatt av. Skjønner lite av disse byttene. Spesielt når det som regel er AmeobiX2 og Ferguson som erstatter dem.

Jeg for min del føler at nok er nok. Pardew pisser på pengene folk har brukt for å se Newcastle spille. Han pisser på supportere og han pisser på spillerne. At Cisse, en av verdens beste avsluttere blir satt på kanten, bare for å se at Shola Ameobi tar plassen hans... eller at Tiote som virker å ha blitt voldtatt så hardt i hodet at han burde tvangsinnlegges på psykiatrisk avd. spiller istedenfor Bigirimana som er knallgod hver gang han får sjansen... det kaller jeg et hån mot spillerne som faktisk spiller bra.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1205 på: 03. Jan. 2013, 08:50 »
Roberto di Matteo er vel kanskje den beste som er tilgjengelig for øyeblikket.

Det som skremmer meg for tiden er noen merkelige bytter som kommer på veldig merkelige tidspunkt som mot arsenal da vi plutselig skulle sette inn halve juniorlaget når vi skullle forsvare inn 3-3. Mulig det kommer av for få alternativer og slitne bein, men det ble jo totalt kaos etter at de gutta kom inn og ingen av dem hadde vel et eneste touch på ballen i de drøye ti minuttene de spilte.

Det å ta av Obertan rett etter hans gode forsøk idag også skjønner jeg lite av, enda mindre når det er Biggie som kommer på. Obertan var sammen med Marveux den største kreative kraften vår idag og vi ville fått enda mer ut av Ranger med han på banen enn med Biggie.

Tidligere synes jeg han gjore gode bytter på riktige tidspunkt og det syntes jo med at inbyttere kom inn og ga ny giv i laget. I det siste har det blitt motsatt, vi tar ut tonenangivende spillere på kritiske øyeblikk i kampene og sender innpå spillere som bruker tid vi ikke har på å komme seg inn i kampen.

Byttene mot Arsenal forklares vel med at det ikke var noen bedre alternativer. Benken vår har sett skremmende tynn\svak ut i det siste, og det er tydelig at gutta ble slitne mot Arsenal. Det er også forståelig etter kampen mot MænJu på boxing day samtidig som Arsenal hadde spillefri den dagen. Tror også det var derfor vi tapte den kampen den siste halvtimen.

Kampen igår var muligens en litt annet scenario, men den fikk jeg ikke sett i sin helhet, så den skal ikke jeg mene så altfor mye om, (skal sies at jeg slo av Arsenal-kampen 10 min før slutt også riktignok).

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1206 på: 03. Jan. 2013, 09:01 »
Stusser på det jeg og, Andymag.

Hver gang en spiller, som ikke er Pardews "favoritt" spiller bra, og er på vei til å komme skikkelig inn i kampen og sette på turboen.. blir de tatt av. Ben Arfa blir alltid bytta ut, uansett hvor bra han spiller, Marve pleier å bli bytta ut, Obertan var frisk idag - ble tatt av. Skjønner lite av disse byttene. Spesielt når det som regel er AmeobiX2 og Ferguson som erstatter dem.

Jeg for min del føler at nok er nok. Pardew pisser på pengene folk har brukt for å se Newcastle spille. Han pisser på supportere og han pisser på spillerne. At Cisse, en av verdens beste avsluttere blir satt på kanten, bare for å se at Shola Ameobi tar plassen hans... eller at Tiote som virker å ha blitt voldtatt så hardt i hodet at han burde tvangsinnlegges på psykiatrisk avd. spiller istedenfor Bigirimana som er knallgod hver gang han får sjansen... det kaller jeg et hån mot spillerne som faktisk spiller bra.

+1, +2, +3

Hadde gjerne byttet Pardew mot Di Matteo når som helst!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1207 på: 03. Jan. 2013, 10:00 »
Det er mye jeg har å sette fingeren på hos Pardew, og det aller meste er nevnt fra før. Men det er ikke dermed slik at jeg vil ha han ut nå. Kontinuitet er ikke bare et begrep, det er ganske essensielt hvis vi skal komme oss videre i verden. Siden jeg ble frelst sommeren 1996, som så mange andre, har vi hatt omtrent like mange managere som det har gått år. Om ikke flere. Det er sånn at jeg som supporter har problemer med å huske rekkefølgen og alle navnene. Og enda større problemer med å huske når den og den fjotten var manager. Og nå skal vi sparke enda en? Pardew har vært her i to år, ledet oss til EL og vips så skal vi kaste han på båten?

Samtidig, resultatene er langt unna gode nok. Når vi vinner én av 10 kamper er vi i deep shit. Vi har begge beina solid plantet i nedrykksgjørma, og lagene bak oss plukker poeng de også. Selv det å ta igjen Sunderland virker som et nesten håpløst prosjekt. I de tre neste seriekampene møter vi tre lag som er vesentlig svakere enn oss på papiret. Selv om vi stiller veldig b-preget. Men ett av disse lagene ligger foran oss på tabellen (Norwich), og ett lag har flere sjokkseiere på samvittigheten denne sesongen (Villa). Reading virker håpløst fortapte, men mot oss har de store muligheter for tre poeng.

Vi har hatt spillemessig fremgang i flere kamper i det siste, men så lenge resultatene fullstendig uteblir, og vi spiller våre beste kamper mot lag som er vesentlig bedre enn oss. Vi har siden begynnelsen av november tatt grusomme 7 poeng.

Jeg mener vi MÅ kreve at vi på våre tre neste tar MINIMUM 7, helst 9 poeng. Tar vi færre enn 7 poeng (altså poeng i samtlige kamper) mener jeg vi ikke har stort annet valg enn å bytte manager. Selv 6 poeng mener jeg er for lite. Ett poeng er VELDIG STOR forskjell for oss i den situasjonen vi er i nå. Hvert eneste poeng er livsnødvendig. Feiler vi i å ta poeng enten på Villa Park eller på Carrow Road eller for den del på hjemmebane, så mener jeg vi ikke har stort annet valg enn å hive ut Alan Pardew. Da MÅ vi gjøre et bytte. Om ikke annet, så bare for forandringens skyld.

Dessuten blir jeg stadig mer redd for at Alan Pardew faktisk har mistet garderoben, og det for ganske lenge siden. Har han det må vi bytte han ut i dette sekundet. Da har vi ingen tid å miste. En manager uten spillernes tillit vil ikke kunne få de nødvendige resultatene. Har du først mistet garderoben, får du den aldri tilbake.

Men jeg antar de tre neste kampene vil vise oss om spillerne fremdeles tror på managern sin eller ikke. Første test kommer først neste lørdag. Brighton-kampen gir ikke mye svar i så måte.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1208 på: 03. Jan. 2013, 10:11 »
Laget i går har flere svakheter synes jeg. Den ene er forsvaret, men pga tynn stall er det nok få alternativer til dette. Eneste var å eventuelt sette Bigi inn på midten med Anita som back for å få Perch ut.

Sett utenfra er det horribelt å sette Ameobi på en spissplass og en av ligaens beste avsluttere på ving. Derfor ville jeg valgt et forsvar som i går, men alikevel latt Bigirimana fått plass på DM sammen med Tiote. Anita eller Marveaux på ving eller OM. Samt Cisse som midtspiss. Det fortjener han nå. Det er lenge siden jeg har sett en så ektefølt feiring som Cisse hadde i går. Han trenger tillit på spissplass.

Altså en lagoppstilling slik:
                              Krul

P*rch      Williamson   Colo        Santon

Bigi              Tiote

Marveaux          Anita               Obertan

Cisse

Personlig var ikke den største nedturen selve tapet, men startelveren. Vi har få alternativer, men vi må i alle fall bruke det beste vi har tilgjengelig...       
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1209 på: 03. Jan. 2013, 11:55 »
Godt innlegg, siddis. Ameobi frå start må vere i tospann med ein han kan jobbe tett med. Det blir noko den same problematikken som Ba/Cissé-paret. Framover bør Cissé vere midtspiss, med Ameobi som eventuell 'impact sub'.

Eg er litt skeptisk til å la Marveaux bli pressa ut på ein kant, då eg synest han har vore tidvis fenomenal i den sentrale rolla. Eg kan godt tenke meg å sjå han halde fram der. Eg synest også Mr T må få seg eit lengre avbrekk på benken når det ein gong blir forsvarleg med tanke på dekning i stallen. Han er verkeleg sløv om dagen.

Får vi inn eit forsvar som ikkje tilsvarer dikene i New Orleans under Hurricane Katrina, så skal vi sjå at dette blir triveleg ein gong i framtida.

Marveaux, Obertan, Anita, Cabaye, Ben Arfa, Bigirimana. Det er i alle fall ingen grunn til at Jonas skal få særleg mange sjansar på midtbanen framover. Omskolere han til backup for Debuchy, AP?

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1210 på: 03. Jan. 2013, 15:12 »
Enig i hva de fleste skriver om Tioté. Samtidig er det som du sier Hans vanskelig å sette ham ut pga tynn stall.

Marveaux spiller tidvis som en Gud. Assisten hans mot Arsenal er det nesten bare Ben Arfa, Mata og Silva som gjør etter ham i PL. Burde også fått assist i går på et perfekt gjennomspill. Problemet var bare at det var Ameobi som tok imot gjennomspillet...

Og om det så var kunne Marveaux byttet rolle med Anita i oppstillingen min, men kanskje at Marveaux gikk ut på kanten om vi ble presset bakover da Anita dekker større flater og er råere defensivt.
Det er slike grep jeg savner litt fra Pardew. Taktikk underveis. Vi så f.eks. Arsenal som klarte å gjøre taktiske grep mot oss slik at det løsnet. Eneste plan B som forekommer i denne klubben er 4-4-2 med lemping og en gjeng som spiller uten mål og mening.

Det er ikke alltid slik at vi MÅ bytte for å kunne snu en kamp, spesielt med tanke på den benken vi stiller med. Det kan være at man underveis gjennom en løpende analyse kan gjøre grep. Det har Arsenal, United og Everton klart mot oss. Jeg vet ikke hvordan arbeidsfordelingen på benken er, men noen burde i løpet av en kamp klare å klekke ut en plan som er mulig å omstille seg til. Slik jeg har sett kampene i det siste har det vært lite av dette.

Kanskje bare mitt inntrykk?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #1211 på: 03. Jan. 2013, 17:10 »
Må sei eg vert irritert på denne Pardew ut haldningen. Stallen vår er syltynn, og me gir Man.U, Arsenal og Everton hard konkurranse med Williamson, Perch og Simpson i forsvaret. Ein kan vere ueinig i mange ting han gjer, og det er eg sjølv og.

Men å skylde dette på Pardew er latterlig. Det meiner eg.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1212 på: 03. Jan. 2013, 20:22 »
Pardew ser jo også hva laget mangler. Det går jo klart fram av hva han sier etter kampene. Han vil ha mer styrke og fart i angrepet og mener laget tidvis mangler fart. Det stemmer jo ganske godt.
Han nevner også at vi trenger noen som kan gjøre laget mer "giftig" på dødballer. Det er jo også sant, vi trenger vel egentlig en god dødballtaker også....

Så får vi bare håpe at Pardew får det han ønsker seg. Har jo vært ganske klart at han ikke har altfor mye han skulle sagt når det kommer til transfers bestandig.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1213 på: 04. Jan. 2013, 09:33 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/9778747/Newcastle-United-manager-Alan-Pardew-warns-owner-Mike-Ashley-they-could-go-down-unless-they-spend-big.html

Vår godeste Pardew sier mye bra i denne artikkelen syns jeg.

Liker også det jeg leser om at vi har møtt kravet til Marseille på Remy, og at vi ikke skal hale det ut for så å ikke sitte igjen med noen som helst slags erstatter for Ba.

Men så gjenstår jo det å se om Ashley faktisk åpner lommeboka da..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1214 på: 04. Jan. 2013, 10:38 »
?But it doesn?t mean to say it?s more difficult. There?s always a player who can enhance a team. We have a couple of strikers [on our list] who can play out wide, which would push Cabaye forward to play in a loose No 10 role for us, which is a role he?s done very well for us in the past. And we have a couple who would link up well with Papiss [Cisse] through the middle.

Endelig har han skjønt det! :D