Jeg tviler på at Pardew er i nærheten av å få sparken. Jeg tror de istedenfor tenker på hvordan man kan forsterke laget og forventer å få inn flere spillere nå i januar.
Men kva tykkjer du? Viss me no taper borte mot Norwich? Eg finn det då vanskeleg fortsetja å forsvara Pardew. Eg begynnar å tvila på at han skal greia å redda oss frå nedrykk.
Jeg ser at laget har klare begrensinger, ihvertfall med de skadene som nå er, derfor er det heller ikke spesielt overraskende at vi sliter såpass mye. At vi tapte idag forventa jeg når jeg så lagoppstillinga, den var ikke god nok, men hva var alternativene?
Jeg er heller ikke overrasket over at laget sliter såpass etter suksessen forrige sesong. Vi har sett mange andre lag gå i samme fella. Everton endte på 4. plass med Moyes som manager i 2004/05 sesongen. Sesongen etter klarte de ikke å kvalifisere seg til CL, slet voldsomt i serien, men kom seg utover i sesongen og endte til slutt på en 11. plass.
Jeg synes styret med Ashley og Llambias var altfor sparsommelige i sommer. Da burde det kommet flere og bedre spillere inn enn hva det gjorde. Dette er helt klart styret sitt ansvar da det viser seg gang på gang at Pardew har lite han skulle sagt der.
Angånde Pardew var vel jeg en av de som var sterkest imot ansattelsen da han først ble linket og er ikke akkurat overbegeistret over han nå heller. Jeg tror Pardew nyter stor tillit av Ashley og Llambias, derfor har han også fått en 8 års kontrakt som enda strekker seg i 7,5 år, og da kan jeg ikke se for meg at han får fyken med det første heller.
Om han mot alle odds skulle få fyken er jeg redd for hvor attraktiv NUFC som klubb vil være å trene og hvilket navn Ashley, Llambias og co vil gå for. Frykter vi kunne endt opp med noe mye verre..... Men skulle styret klart å hente en skikkelig dyktig manager som spiller attraktiv fotball så er det selvfølgelig ikke meg imot. Ser at noen nevner Di Matteo. Han er ikke erfaren og spiller definitivt ikke attraktiv fotball, så det er i mine øyne ikke noe bedre enn hva vi har nå.
Pardew er dessuten ikke så udugelig som flere her inne vil ha det til. Han har flere gode resultater med sine tidligere klubber og forrige sesong var jo en suksess fra start til slutt.
Jeg er helt overbevist om at Pardew, Carver og co kan snu dette og at ting kommer til å snu etterhvert som nye spillere kommer til og andre kommer tilbake fra skade. Det er kort vei ned til under streken, men det er også ganske tett oppover tabellen, så noen seire kan fort forandre veldig mye. De kan fort komme nå når Cabaye, S. Taylor, m. fl. nærmer seg comeback etter skade.
Så kort oppsummert så ser jeg på det som ganske usannsynlig at Pardew skal få fyken. Da tror jeg det må mange flere tap til. Derfor gidder jeg heller ikke å bruke så mye tid og energi på dette scenariet. Kommer det inn en manager men ikke nye spillere vil jeg fremdeles sitte å være forbanna over å måtte se Williamson, Perch, Simpson, Ameobi, osv rote det til gang etter gang.
Er derfor mye mer interessert i å forsterke stallen. Trenger bedre spillere og et minimum er 1 midtstopper og 1 spiss, selv om jeg synes at dette også er i minste laget. Aller helst 2 mer, 1 spiss, 1 god rask offensiv ving, 1 midtstopper og 1 som kan bekle både midtstopperplassen og defensiv midtbane. Da er vi godt på vei til å slippe å se de udugelighetene som har fått altfor mye spilletid til nå denne sesongen.