20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663921 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1170 på: 19. Des. 2012, 10:26 »
Syns det er rart at du kan si det var "en stor tabbe" å sparke Hughton? Er han en bedre manager enn Pardew? Har han bevist noe mer en Pardew? Isåfall hva?

Hvorfor svarer du ikke på ting du blir spurt om Snkz? Istedenfor å bare komme med ny negativitet, hadde det vært fint for diskusjonen om du også svarte på ting folk var uenige med deg om :)

Fordi jeg leser ikke alt, derfor ;)

Om han er en bedre manager en Pardew, det vet jeg ikke. Men jeg tror han kan utvikle seg til å bli en bedre i hvert fall.

Han hadde i hvert fall ikke gjort seg fortjent til å bli behandlet slik han ble, og det var også han som "bygde" opp det her laget igjen.
« Siste redigering: 19. Des. 2012, 10:28 av snkz »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1171 på: 19. Des. 2012, 10:27 »
Mye kan sies, men fakta er at vi gjorde en god sesong ifjor og det var ingen av lagene bak oss som fortjente å komme foran oss. fakta! Vi hadde også en del uheldige avgjørelser imot (Luiz sin nedbrøytning av Ba f.eks.)
Uten at jeg har noen tall, eller spesiellt mening om dommeravgjoerelser fra fjoråret, var vell poenget i innlegget litt over(Pontare) så er jo ikke poenget at vi ikke har fått dommeravgjoerelser imot, men at vi har fått flere for enn imot...

Blir lei av folk som sier at Pardew "egentlig ikke gjorde en så god jobb ifjor og at det var spillerne som ga oss 5." Fakta er at Pardew gjorde en strålende jobb ifjor. Han dyrket frem en vinnerpsyke og never say die attitude som er utrolig vanskelig, spør Berg og Solbakken, og han holdt dette oppe igjennom nesten hele sesongen. Nei Hakiki det var ikke flaks som gjorde at Simpson reddet på strek 5-6 ganger ifjor, det var dyktighet som da han leste spillet og sikret for Krul to ganger mot Man U. På samme måte var det ikke uflaks at Santon ikke klarte det i helgen, det var udyktighet og dårlig konsentrasjon. Så, tilbake til oppramsingen. Han fikk middelmådige PL-spillere som Guthrie, Best og Perch til å funke strålende ved å la dem spille på sine styrker og han balanserte laget helt ekstremt bra. Nest flest rene bur sier noe.

Ja, han har gjort en dårlig jobb sålangt i år og det skal han selvfølgelig kunne kritiseres for, men det å bruke fjorårets sesong som argumenter for å få han fjernet blir for rart mener jeg. 5 PLASS I PREMIER LEAGUE. Da har du gjort det meste riktig tross alt.
Ingen har vel brukt fjorårets sesong som argument for at han skal fjernes? Så vidt jeg har lest, de eneste som bruker fjorårets sesong som ett argument, er de som bruker det som ett argument for å frede han, og  sier "Årets manager for 5 måneder siden, nå sparken. Jaha, er du dum?" Denne fjorårs-sesongs-debatten er hvor lenge og hvor mye Pardew skal leve på den.

Han fikk middelmådige PL-spillere som Guthrie, Best og Perch til å funke strålende ved å la dem spille på sine styrker og han balanserte laget helt ekstremt bra. Nest flest rene bur sier noe.
Veldig korrekt, og bra at du tar det opp. Men for min del, er faktisk dette grunnen til at jeg er så skeptisk til Pardew. Det er veldig mye enklere å gjoere dårlige/middels spillere litt bedre fordi det krever få og enkle grep, enn det er å heve gode/veldig gode spillere det ekstra hakket opp til toppen. Dette tror jeg faktisk ikke Pardew er i stand til, jeg ser hvertfall veldig få tendenser til det. Jeg holder ut med Pardew så sant han snur dette, men for meg er han ingen Messias.

tn90

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1172 på: 19. Des. 2012, 11:17 »
Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi snakker så mye om å sparke han nå. Greit at vi ikke har levd opp til forventingene i år, og nedrykksstreken er faretruende nær, men hva hjelper det å sparke han?

For det første synes jeg det er LATTERLIG at ikke ble forsterket mer fra i fjor. Hele klubben visste at vi fikk flere kamper i år enn i fjor med Europa Liga spill.
I fjor hadde vi mye flaks, slapp mye skader på de viktigste spillerne bl.a.
Starten av desember i fjor møtte vi Chelsea, og da lå vi godt plassert på topp 4, mange dommeravgjørelser går mot oss og vi taper kampen. Steven Taylor blir skadd og han blir ute i lang tid. Det tror jeg var avgjørende for at vi ikke fikk CL-plass i fjor. Alle her skjønner at Perch og Willy ikke holdt mål som erstattere.

Men det jeg skal frem til: I sommer hentet ikke Mike inn forsterkninger. Han skulle absolutt prute ned prisen på hver og en. Det lider vi av i år!
At spillerne ikke starter sesongen i god nok form er en ting, men når vi først er inne i en negativ trend, så hjelper det ikke med skader i alle ledd. Ikke nok med det, men de skadde er de som var framtredene i fjor.

Å gi Pardew skylda er lett når det går galt (han ble hyllet av ALLE for 6 mnd siden), og jeg synes selv det var latterlig å gi han 8 års kontrakt uten at han har bevist noe mer enn en god sesong. Men han fikk ikke gjort noe med laget i sommer. I år vet alle hva laget står for, alle forventer at det skal bli knalltøft mot oss. Og når i tillegg ikke spillerne er 100% form så blir det vanskelig. Tror ingen annen trener ville gjort det så mye bedre med dagens stall.

For all del, Pardew må ta sin del av skylda, men han har ikke mye å jobbe med når han sitter igjen med 10 og en halv mann.

Tror og håper Pardew snur dette, men er redd det blir en tøff jul før det snur!
Newcastle United <3
&
Lyn<3

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1173 på: 19. Des. 2012, 11:49 »

Nei Hakiki det var ikke flaks som gjorde at Simpson reddet på strek 5-6 ganger ifjor, det var dyktighet som da han leste spillet og sikret for Krul to ganger mot Man U.

Ingenting med Simpson tilsvarer dyktighet...

Denne spilleren er udyktig til ALT han foretar seg, så om det var noen andre skulle jeg vært villig til å si det var dyktighet, men når det var Simpson så stod han bare der tilfeldigvis.

Husker forsatt hvordan han plasserte seg på frisparket til Bellamy mot Pool ifjor, fantastiske greier.
Er så saklig dette... ???

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1174 på: 19. Des. 2012, 12:05 »
Ikke snakk om å være saklig, er bare snakk om enorm frustrasjon og sinne over at vi forsatt er stuck med denne tullingen....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1175 på: 19. Des. 2012, 12:15 »
Noe av samme følelsen jeg får av å lese innleggene dine med andre ord...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1176 på: 19. Des. 2012, 12:21 »
snkz - hva med den gangen Steven Taylor gjorde no lignende på frispark? Husker ikke mot hvem med det samme - men han gjorde presis det samme. Jeg ser mye påstander om at den og den personen er tullinger og udugelig - men svært lite som bygger opp dette..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1177 på: 19. Des. 2012, 12:25 »

Men du skal jo få føle som du vil :)

Håper for din skyld han får en god og lang kontrakt og en flott fremtid her i vår forsvarsfirer.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1178 på: 19. Des. 2012, 12:27 »
snkz - hva med den gangen Steven Taylor gjorde no lignende på frispark? Husker ikke mot hvem med det samme - men han gjorde presis det samme. Jeg ser mye påstander om at den og den personen er tullinger og udugelig - men svært lite som bygger opp dette..

Jeg dro frem et enkelt eksempel på hans inkompetanse og udugelighet, men kan prøve å lage en liste om du er uenig?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1179 på: 19. Des. 2012, 12:28 »
Men dette er ikke en Simpsontråd, men Alan Pardew, så beklager jeg snakket om det her :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1180 på: 19. Des. 2012, 12:47 »

Men du skal jo få føle som du vil :)

Håper for din skyld han får en god og lang kontrakt og en flott fremtid her i vår forsvarsfirer.

Virkelig...?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1181 på: 19. Des. 2012, 12:52 »
Om det er det han vil, så håper jeg jo det skjer :)

Vil alltid folk skal få sine ønsker oppfylt  så langt det er mulig :)

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1182 på: 19. Des. 2012, 14:51 »
Nei Hakiki det var ikke flaks som gjorde at Simpson reddet på strek 5-6 ganger ifjor, det var dyktighet som da han leste spillet og sikret for Krul to ganger mot Man U. På samme måte var det ikke uflaks at Santon ikke klarte det i helgen, det var udyktighet og dårlig konsentrasjon.

Så argumentet at Simpson var dyktig som leste spillet, funker kliss motsatt for Santon som tross alt sto på rett sted?  At Santon var klønete/uheldig der (og han blir jo faktisk forstyrret i det øyeblikket selv om ballen ikke endrer retning) gjør han ikke direkte udyktig.  På samme måte som at Simpson VAR på rett sted ikke nødvendigvis gjør ham dyktig.  Hvis det var utelukkende dyktighet som gjorde det burde han også ha hatt en del strekredninger allerede i år.

Men misforstå meg rett her, jeg sier ikke at Pardew ikke gjorde en god sesong i fjor, det gjorde han.  Og jeg sier ikke at hele sesongen var flaks, vi hadde mange gode prestasjoner også.  Men i en hvis andel av kampene kan vi ikke se bort i fra flaksen.  Hvis vi antar at laget som det står nå er et lag som kan forvente 50-55 poeng på en sesong, så lå vi 10 poeng over det i fjor.  I år ligger vi ann til å havne på 10 poeng under dette.  Hvis vi da tilegner disse 10 poengene fra eller til (altså 20 poengs forskjell) til flaks, eller "flaks" om dere vil, så er det jo fortsatt en del poeng som blir tatt bare basert på prestasjonene. 

Og det sies at gode lag har flaksen med seg, eller marginene om du vil.  Det jeg savner er at Pardew ikke ser ut til å klare å ta grep for å snu periodene der alle marginer går mot, og der prestasjonen i tillegg blir laber.  Hvis vi nå går til langt ut i januar uten å  ta nevneverdig mer poeng og spesielt i kampene vi har sjans i, så må vi bjynne å vurdere om Pardew er rett mann.  Hvis ikke er jeg SVÆRT skeptisk til neste gang vi går inn i en dårlig periode, og vi da vet at den sannsynligvis kan vare i flere måneder.  Da går vi potensielt glipp av MANGE viktige poeng.
Genius by birth. Slacker by choice.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1183 på: 19. Des. 2012, 15:58 »
Mener du at alle blokkeringene til Taylor også er flaks da? Sier ikke at Santon er udyktig, sier at han i den situasjonen var udyktig. Uheldig? Ja, men like fullt udyktig, han har ingen andre å skylde på der. Simpson var dyktig ifjor til å gjøre jobben sin som back (ved noen anledninger) og fikk som resultat av det reddet mange baller på streken. I år har han ikke hatt mulighet til å redde noen utifra det jeg har sett så kan derfor ikke kalle det udyktig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1184 på: 20. Des. 2012, 18:03 »
Jeg mener det hører til historien at det var flere ganger Simpson selv som gjorde feilene som førte til at han et par trekk senere måtte redde ballen på streken. Det er en kombinasjon av dyktighet (er på rett plass til rett tid, gir ikke opp) og flaks (dårlig avslutning fra motstander, ballen spratt på en heldig måte etc.) at han hadde alle disse strekredningene.

Man kan ikke si at det var BARE flaks eller ren og skjær dyktighet. Det samme gjelder Taylors blokkeringer. Det er noen ganger en villet handling, (han viker bevisst ikke unna når ballen kommer mot han) og noen ganger en tilfeldighet at han står akkurat der ballen kommer (gjerne et resultat av en svak avslutning).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon