20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager

Klopp
15 (65.2%)
Remi Garde
1 (4.3%)
Frank De Boer
7 (30.4%)

Stemmer totalt: 23

Skrevet av Emne: Hvem vil du se som vår neste manager?  (Lest 222921 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du se som vår neste manager?
« Svar #540 på: 04. Jan. 2015, 15:13 »
Lett å bli koko i hue av alle navna og ryktene. Føler kanskje typer som ranieri kanskje er litt over the top. Så en artikkel med en del navn som kunne vært aktuelle og dennis bergkamp kom opp. Er ikke han "læregutten" til de boer? I tillegg til å ha trent aldersbestemte lag for ajax.. mener jeg så han på benken for ajax i champions league denne sesongen. Tror ikke han hadde vært det verste.  Har garantert samme filosofi som de boer og ajax emperiet.

Enig i at det er mange navn som "svirrer rundt" nå, men det er da også litt spennende.
Er også enig i at Ranieri etter alt og dømme er over the thop og kanskje litt for gamledags nå, men i edruelighetens tegn er han langt fra den verste som (C)Ashley kan finne på å ansette.

For å oppsummere litt da:
Det eksisterer vistnok en liste over kandidater til head-coach, en liste med 6-7 navn som inkluderer:
- John Carver
- Remi Garde
- Christophe Galtier

Kandidater som har meldt sitt kandidatur:
- John Carver
- Temuri Ketsbaia

Grøsser litt over at ett og samme navn er med under begge kategoriene over. Av det jeg har lest her inne virker det som Remi Garde er manges foretrukne førstevalg.

Og til slutt, hele bunken med navn som er linket i media:
- Glenn Hoddle
- Eddie Howe
- Claudio Ranieri
- Dick Advocaat
- Thomas Tuchel
- Michael Laudrup
- Rafa Benitez

- Fabricio Coloccini
- Aitor Karanka
- Steve McLaren
(Disse tre ar foreløpig selv distansert seg fra jobben)

Tremblem

• Gjest
« Svar #541 på: 04. Jan. 2015, 15:27 »
Remi Garde virker som en spennende type, og er vel uten arbeidsgiver i øyeblikket?

Ser Lyon stort sett har havnet blant topp 5 senere år, og husker jeg ikke helt feil har de slitt med økonomien? Er kurant å klare å holde seg i toppen til tross for dårlig økonomi, og i konkurranse med moneybags som PSG og Monaco.

Noen som vet hvodan han er på spillerutvikling?

Få inn Garde, kan han ta med seg Lacazette i samme slengen!  :thumbu:
« Siste redigering: 04. Jan. 2015, 15:31 av Tremblem »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 04. Jan. 2015, 16:07 »
Etter kyllingmannens flotte oppsummering skulle det bare mangle at vi tok en ny poll...  :frenetisk: :frenetisk:

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du se som vår neste manager? (med ny avstemming)
« Svar #543 på: 04. Jan. 2015, 16:15 »
Slo meg plutselig at hvis Charnley/(C)Ashley virkelig ønsker å ansette Carver, alså ser ham som første valg, så kunne han vel strengt tatt allerede vært ansatt. Da hadde det liksom ikke vært veldig mye å vente med...?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 04. Jan. 2015, 16:17 »
Etter kyllingmannens flotte oppsummering skulle det bare mangle at vi tok en ny poll...  :frenetisk: :frenetisk:

Er denne Michael Tuchel som er med pollen i slekt med han tyske Thomas Tuchel som trente Mainz tidl. og var vagt linket til Newcastle-jobben?  :P

Edit: jeg kunne satt finger'n på ett navn til, men vil helst ikke bli banna....  ::)
« Siste redigering: 04. Jan. 2015, 16:19 av chickenman »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 04. Jan. 2015, 16:18 »
Kan hende de venter og ser an om det funker sånn nogenlunde. De venter nok til Carver allerede har totalødelagt sesongen før de ansetter en permanent.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 04. Jan. 2015, 16:29 »
Slo meg plutselig at hvis Charnley/(C)Ashley virkelig ønsker å ansette Carver, alså ser ham som første valg, så kunne han vel strengt tatt allerede vært ansatt. Da hadde det liksom ikke vært veldig mye å vente med...?

Kan vel ikkje skade å sjekke litt rundt om det finnes billigere alternativer der ute. Carver stikker jo uansett ikkje av.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 04. Jan. 2015, 16:44 »

Er denne Michael Tuchel som er med pollen i slekt med han tyske Thomas Tuchel som trente Mainz tidl. og var vagt linket til Newcastle-jobben?  :P

Edit: jeg kunne satt finger'n på ett navn til, men vil helst ikke bli banna....  ::)

Endret, fornøyd? ? ? ? ? ;)

Er det Souness du tenker på eller? :ler:
« Siste redigering: 04. Jan. 2015, 16:57 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 04. Jan. 2015, 16:50 »
Som i det aller meste så blir man bedre jo lenger man har vært i yrket. Det er alltid noen unge managere som ser lovende ut, så prøver de seg i en større klubb og faller fullstendig igjennom.
Jeg tror at på trener/manager siden må klubben gå for en rutinert herremann som vet hva dette gjelder.

Hvorfor ønsker folk seg en ung manager?

Remi Garde, hva er det han har gjort som fortjener alle disse store ordene? Om han skulle gjøre det bra, så blir vel Arsenal neste? Hva er han har gjort som gjør at han fortjener de store overskriftene? Hva slags fotball står han for? Registrerer at han fikk en 5. plass i Ligue 1 i sin siste sesong med Lyon.
Husker han best som en temposvak midtstopper som satt mest på benken i Arsenal, og som ble erstattet av Gilles Grimandi.

Thomas Tuchel, hva har han gjort for noe imponerende? En helt ordinær 9. plass i sin første sesong i Mainz. Deretter en sterk 5. plass, før han to sesonger på rad kom på 13. plass. I sin siste sesong ble det en 7. plass.

For all del, kan godt være at enhver disse vil bli en perfekt match til NUFC, men jeg er nok heller litt skeptisk.

Med Benitez får vi en dyktig taktikker, en god coach og manager, og en jeg er sikker på vil klare å holde klubben på øvre halvdel av tabellen og som alltid gjør det bra i cupene.
Minuset er at han er grusom defensiv.
Uansett, har ikke trua på at han velger bort Napoli til fordel for NUFC.

Ranieri er en annen rutinert mann. Stabil og god trener. Aldri vunnet noe særlig bortsett fra ett par cuper. En skikkelig rundbrenner av en trener. Ingen personlig favoritt.

Michael Laudrup er en personlig favoritt, men håper ikke han tar over NUFC. Vi har ikke spillertypene i stallen til å spille fotball slik Laudrup vil. Han vil heller ikke kunne hente spillere han kjenner fra før som han gjorde i Swansea. Da faller litt av poenget med å ansette han. Har et enormt stort navn i Spania og delvis i Italia også.

Jeg synes ikke vi skal gå for en fersking som Eddie Howe heller. Det er av mange årsaker.
En ung manager vil la seg lettere pille på nesen enn en eldre og mer erfaren mann. Graham Carr, en 70 år gammel mann som bestemmer hvem som skal inn og ut og til hvilken sum, sammen med Lee Charnley, kan gjøre det tøft for neste head coach. Derfor håper jeg de tørr å ansette en god og rutinert manager. Tviler derimot på at de tørr dette. De vil styre mest mulig selv og går derfor for en ung og fersk trener. Det kan bli bra, men det kan også gå skikkelig skeis. Hvem vil evt da få skylden?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #549 på: 04. Jan. 2015, 18:17 »
Beggars can't be choosers.

Det er klart det er spørsmålsteikn rundt dei fleste namna her. Men samtidig må ein jo ta med i betraktning at vi neppe kan velge frå øverste hylle, og at det er truleg at MA helst vil ha inn ein utan klubb (slik at han slepp å betale ut kompensasjon). Dei fleste her inne uttrykker vel ganske klart at dei ikkje har ekspertkompetanse på dei namna som vert trekt fram, så med dei sedvanlege unntaka ser eg ikkje heilt kvar desse "store orda" du refererer til er.

Dei fleste vil vel som deg ta imot de Boer med åpne armer, men det er vel naturleg at vi diskuterer andre moglege kandidatar (då det langt frå er sikkert at det er han som dukkar opp i managerstolen vår). Frank de Boer har vel berre fire år erfaring som hovudtrenar, han også. På eit betrakteleg lavare nivå enn PL.

--

Benitez hadde vel for øvrig ein sesong der Liverpool var ganske klart mestscorande (2008/09-sesongen) i PL. Napoli nr. 2 i "Mål for"-kolonna i 2013/14-sesongen (tre bak Juve), delt andreplass denne sesongen (seks bak Juve). Så at han skal vere defensiv, er vel eit inntrykk som i noko stor grad er basert på Chelsea-opphaldet og dei fyrste Liverpool-sesongane.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 04. Jan. 2015, 20:09 »
Hvorfor ønsker folk seg en ung manager?
Jeg vet ikke om alle skriker etter en ung trener. Det er vel heller at de fleste er ganske lei typiske engelske trenerer som er grå og kjedelige. Det er nå heller ikke slik at Klopp, Rodgers, Martinez og Pochettino var noen trofesikker signeringer. De står for en moderne fotballfilosofi som appelerer for mange fans. Jeg tror rett og slett at mange bare vil se litt positiv fotball etter trenerer som Allardyce, Souness og Pardew.
Nufc under Ashley er heller ikke i en posisjon der vi kan velge trofetrenerer, og da blir det at vi havner på "hyllen med spennende trenerer med potensiale".
Av navnene på listen så er jeg enig at Benitez ville vert den beste. Jeg ser den bare ikke komme med Ashley bak roret. Garde og Galtier kan jeg for lite om. Tuchel har fått til bra ting med et knøttlite budsjett i Mainz, i en omtrent like sterk liga som pl. Arbeidsmetoder som virker friske og som er god med talent.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 04. Jan. 2015, 21:28 »
Allardyce gjør det jo passe bra i West Ham nå han.
Tror det er viktig å ikke skjære alle trenere under en kam på grunn av nasjonalitet. Sir Bobby Robson var jo en engelsk trener og den beste vi har hatt siden PL ble etablert. Han var riktignok litt oppi årene når han ankom og det var jo flere fans som brukte dette mot han når det gikk litt trått på slutten, om vi kan si det sånn. Presset fra fansen kan være brutalt sett i ettertid.

Jeg hadde ikke hatt noe imot en britisk manager. Han hadde heller ikke behøvd å være en kopi av SBR. Men en like sterk personlighet, stahet og vilje til å trumfe gjennom sine meninger er viktig når du har 2 tullinger (Carr og Charnley) over deg.

Og "moderne", hva er det?
Nå spiller LvG med 3-5-2/5-3-2 formasjon i Manure. På 90 tallet og begynnelsen av 2000 tallet gjorde faktisk Glenn Hoddle og Kevin Keegan det samme med det engelske landslaget. Forskjellen var at de hadde offensive vinger, kontra LvG som bruker de mer defensivt.

Uansett nasjonalitet så foretrekker jeg en erfaren manager. Det er det flere årsaker til. Det viktigste er å prøve å begrense de 2 over (Carr og Charnley) fra å gjøre som de vil.

Vil også påpeke at når Manure nå først ansatte en ny manager gikk de for en dreven og rutinert mann. Dette går igjen i veldig mange storklubber.

Vi (NUFC) kan ikke sammenlignes med de, men det er massevis av gode managere og coacher der ute. Og jeg synes det er en særdeles stor risiko å ta å velge en som kun har vært i yrket noen få sesonger og har noen midt på treet plasseringer med en middels klubb.

For min del kan vi gjerne velge utenlandsk, jeg vil bare ha en litt mer erfaren trener inn.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 04. Jan. 2015, 21:57 »
Allardyce gjør det jo passe bra i West Ham nå han.
Tror det er viktig å ikke skjære alle trenere under en kam på grunn av nasjonalitet. Sir Bobby Robson var jo en engelsk trener og den beste vi har hatt siden PL ble etablert. Han var riktignok litt oppi årene når han ankom og det var jo flere fans som brukte dette mot han når det gikk litt trått på slutten, om vi kan si det sånn. Presset fra fansen kan være brutalt sett i ettertid.
Nå var dette begrepet om engelske trenerer bare et typisk begrep som går igjen, og ikke direkte myntet på nasjonalitet. Allardyce gjør det bra akkurat nå, men som med Pardew så skal det fryktelig lite til før han har fansen på nakken igjen. Og siden du er så kritisk til disse unge trenerne hvem kunne du tenkt deg inn utenom Benitez som hadde vert realistisk? De Boer, hvorfor er han så mye bedre enn andre. Har noen få år som trener i en svak nederlandsk liga.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 04. Jan. 2015, 22:43 »
Det har jeg forklart lengre bak her. Gidder ikke å skrive det 2 ganger.
Jeg ser uansett på De Boer som litt usannsynlig.

Men hvorfor vil du ha Thomas Tuchel? Hva står han for? Hvordan spiller han? Hvem har han fått frem av unge spillere? OSV

Jeg skal innrømme at selv om jeg synes jeg følgerihvertfall litt med på tysk fotball har jeg aldri hørt om denne mannen. Kan godt være han er et fenomen. Men så lenge jeg ikke har hørt om han så forbeholder jeg meg retten til å være skeptisk.

NUFC er ikke en klubb som er enkel å lede. Det vet til og med de mest erfarne trenerne. Hvordan takler en ukjent ung manager dette?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 04. Jan. 2015, 23:03 »
Det har jeg forklart lengre bak her. Gidder ikke å skrive det 2 ganger.
Jeg ser uansett på De Boer som litt usannsynlig.

Men hvorfor vil du ha Thomas Tuchel? Hva står han for? Hvordan spiller han? Hvem har han fått frem av unge spillere? OSV

Jeg skal innrømme at selv om jeg synes jeg følgerihvertfall litt med på tysk fotball har jeg aldri hørt om denne mannen. Kan godt være han er et fenomen. Men så lenge jeg ikke har hørt om han så forbeholder jeg meg retten til å være skeptisk.

NUFC er ikke en klubb som er enkel å lede. Det vet til og med de mest erfarne trenerne. Hvordan takler en ukjent ung manager dette?
Ja jeg gidder heller ikke å lete tråden igjennom for å finne De Boer argumentene. Jeg regner med at det handler om Barcelona fortiden osv. Jeg tar gledelig imot De Boer, akkurat som jeg gjør med Tuchel. Var bare det at du var veldig skeptisk til unge trenerer med lite erfaring, noe De Boer også har. Likevel er du ikke skeptisk til han. Mainz skal ikke være i nærheten av å ligge på topp 5 i Bundesliga. Og for å være helt ærlig så synes jeg det er mer imponerende enn det De Boer gjør med nederlandsk største klubb.

http://philosofooty.afootballreport.com/post/1436102324/mighty-mainz
En annen morsom fact om Tuchel er den lille klassikeren der han spiller med runde baner for å hindre at man bruker langpasninger.
Dessverre så tror jeg ikke fremtiden til Tuchel ligger hos nufc.