20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC  (Lest 38849 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC
« Svar #45 på: 26. Juli 2010, 14:57 »
Hehe, at dere gidder engang. Han er jo kun ute etter 1 ting, å få dere til å tenne på alle plugger, noe han også klarer.

Jeg har ingen tilhørlighet til byen, og har heller aldri vært der. Jeg begynte å heie på Newcastle fordi da jeg var liten fikk jeg vite at jeg tok straffer som Shearer. Enkelt og greit. Tror jeg har blitt mer "mobbet" for å heie på Castle enn fått kreds for å si det sånn.

Om noen vil kalle meg kredhunter for det så skal de få lov til det. Men dette kan jeg aldri tenke meg er seriøst. Bryr meg heller lite hva andre mener.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 26. Juli 2010, 15:01 »
Uansett, tråden bør stenges. Kommer aldri til å bli enige uansett. Til slutt blir det bare drittslenging og tøys....

Eller: Tråden i seg selv er jo grei nok: Artig å høre hvordan folk ble supportere av NUFC, kanskje det er bedre at AndersL "stenges"  ;D

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 26. Juli 2010, 15:03 »
Du skriv at normale folk liker suksess. Heilt enig, men normale folk liker også og jobbe for suksess og jobbe for å oppnå noke. Du skal alltid ha noko og strekke deg etter. Det er den indre gløda til et menneske. Har du fått noko vil du han noko meir. Det du meiner er at me som ikkje har tilknytting til byen skal hoppe over til eit lag som vinner for og få ein indre glede av og vinne. Trur du at det er slik det fungerer? Eg vil følge Newcastle vidare for det er ingen ting som hadde gjeve med ein slik indre glede som og vinne med Newcastle som eg har fylt i snart 15 år. En evig suksess som kommer lett er det ingen som liker, det gir deg ingenting. Synes du møter deg sjølv i døra

oyvinvo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #48 på: 26. Juli 2010, 15:16 »
Sitat
Dere forsøker (som så mange før dere) å gjøre deres NUFC-forhold til noe mer enn noe litt kult på identitets-CV'ene deres.

For meg virker det dessverre svært lite troverdig. Det er mulig dere prøver å lure andre, det er mulig dere har klart å lure dere selv, men årsakene dere lister opp som gjorde dere til NUFC-fans er ikke annet enn annenrangs, mindre viktige, utløsende årsaker.

Fortell meg gjerne hva jeg prøver å lure andre eller meg selv med. Jeg prøvde å svare på emne i tråden, og har ikke hevdet at årsaken til at jeg begynte å holde med Newcastle er noe annet enn annenrangs, eller at det er en viktig årsak, har jeg?

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #49 på: 26. Juli 2010, 15:22 »
OK. Svarene mine blir kortere og kortere, men det får bare være. Regner med tråden roer seg litt etterhvert, og at folk blir litt mer reflekterte i skytset mot "teorien" min.

Håvard:
Svaret på spørsmålet er at jeg ikke synes du er mer eller mindre patetisk i noen av tilfellene. Jeg holder meg utenfor statusjaget det følger med å være fotballsupporter. Jeg gir ikke folk æren av å være en "god" eller "dårlig" supporter, bare for at de skal oppnå kredibilitet. At folk er opptatt av hvordan andre ser på dem som supporter er det eneste jeg synes er litt patetisk.

ErikLi:

Du har misforstått totalt. Dette handler om hvorfor folk gidder å holde med drittlag.

Kristoffer:

Eller skal jeg kalle deg Kred S. Ankeren? Dette var nemlig lett å gjennomskue. Det at du tydeligvis lar deg provosere kraftig samtidig som du sier du ser på meg som en nisse uten grunnlag for det jeg sier forteller meg at jeg treffer en nerve med det jeg kommer med. At kred og kynisk identitetsbygging er viktig for deg i valg av fotball-lag er vanskelig å innrømme, men i visse tilfeller lett å gjennomskue likevel.

Nikolaien:

Det nytter ikke å snakke om å "jobbe for suksessen" som fotballsupporter. Da er man i så fall skummelt naiv.

Sitat
Fortell meg gjerne hva jeg prøver å lure andre eller meg selv med. Jeg prøvde å svare på emne i tråden, og har ikke hevdet at årsaken til at jeg begynte å holde med Newcastle er noe annet enn annenrangs, eller at det er en viktig årsak, har jeg?

OK, mulig jeg misforstod deg. Det jeg mente var uansett bare at den desidert viktigste årsaken til at man holder med et lag som Newcastle er for å sanke kred. Ellers ville man ha valgt et lag som ga deg mer glede. naturlig nok.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 26. Juli 2010, 15:25 »
Klubbfølelse er et ord oppfunnet av kredsankere. Det å se ned på folk som bytter fotball-lag er en kynisk måte for kred-sankere å gjøre klubbfølelses-uttrykket mer verdifullt på.

Dette blir bare tullete. Kredsanker er et uttryk du selv har funnet på, som desverre(for deg) ikke har noe rot i virkeligheten. Hvis du vil noe sted med denne teorien din, så får du skrive en bok, men da kan jeg aller først gi deg en liten "heads up", og det er at boken kommer til å bli latterliggjort. rett og slett fordi det er en idiotisk teori, som du overhodet ikke har noen "bevis", eller kilder til å påvise.

Sitat
Dere forsøker (som så mange før dere) å gjøre deres NUFC-forhold til noe mer enn noe litt kult på identitets-CV'ene deres.

For meg virker det dessverre svært lite troverdig. Det er mulig dere prøver å lure andre, det er mulig dere har klart å lure dere selv, men årsakene dere lister opp som gjorde dere til NUFC-fans er ikke annet enn annenrangs, mindre viktige, utløsende årsaker.

Hvordan er dette svar på innlegget mitt? Hvis du faktisk ønsker å diskutere, så foreslår jeg at du leser hva vi skriver, istedet for å bare gå utifra at vi har feil, og du har rett.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 26. Juli 2010, 15:28 »
Åja? Jeg forteller hvorfor mange heier på Newcastle, nemlig fordi de var store på midten av 90-tallet. Jeg antar at du holder med United for de det er og var et topplag da du intresserte deg for fotball. Og som nevnt tideligere av Vepsoo: man bytter ikke fotballag. Ekte fotballfans gjør ikke det. Derfor heier folk fortsatt på Newcastle, selv om de havnet i Championship.

Men du svarte ikke på spørsmålet, jeg kom med noen grunner, som var uviktige, så da vil jeg at du skal komme med dine grunner til å holde med Man Utd.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 26. Juli 2010, 15:41 »
Det handler ikkje om og jobbe i dette tilfellet, men og lengte til en vis grad  etter det. Poenget er at det som komme flytande til deg ikkje kan tilfredsstille deg

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #53 på: 26. Juli 2010, 16:38 »
Nå har eg ikkje lest heile tråden, men det første som traff meg var at det var skremmande likt skrivemåten til CW.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 26. Juli 2010, 16:48 »
Var faktisk innom den tanken selv og :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 26. Juli 2010, 17:12 »
Ville jo vært nesten synd å stenge tråden, så denna forbanna taperen må søke seg et nytt sted. Du har det sikkert morro du nå, første gangen du har fått oppmerksomhet på noen år?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #56 på: 26. Juli 2010, 17:32 »
Sitat
Dette blir bare tullete. Kredsanker er et uttryk du selv har funnet på, som desverre(for deg) ikke har noe rot i virkeligheten. Hvis du vil noe sted med denne teorien din, så får du skrive en bok, men da kan jeg aller først gi deg en liten "heads up", og det er at boken kommer til å bli latterliggjort. rett og slett fordi det er en idiotisk teori, som du overhodet ikke har noen "bevis", eller kilder til å påvise.

Kredsanker er satt sammen av de to ordene "kred(abilitet)" og "sanker." Det er ikke noe revolusjonerende nytt ord, og jeg vil gjerne høre hvorfor det ikke har rot i virkeligheten.

Hvordan er dette svar på innlegget mitt? Hvis du faktisk ønsker å diskutere, så foreslår jeg at du leser hva vi skriver, istedet for å bare gå utifra at vi har feil, og du har rett.

Når man slenger ut noen beskyldninger mot folk som disse menneskene vet er korrekte, men som de selvsagt vil nekte for, vil de fleste umiddelbare svarene inneholde mye inkoherent rør og dårlig gjennomtenkt stråmannsargumentasjon. Det har jeg tatt høyde for, og ikke svart på alt jeg har blitt servert. Det tar jeg meg ikke tid til, beklager. Et eksempel er konspirasjonsteoriene jeg nå får slengt i trynet, som at jeg er både "Mackem" og "CW (?)." Jeg vil tro det er en forsvarsmekanisme mennesker har når noe viktig for dem er truet. Det er jo ironisk nok ingenting som kunne ha bekreftet mitt syn noe bedre enn den oppførselen enkelte har vist mot meg i denne tråden. En tankevekker?

En annen tankevekker er alle personangrepene folk lirer av seg i ren desperasjon. Å hobbypsykologisere meg er tydeligvis greit, til tross for at jeg blir beskyldt for akkurat det samme. Denne umodne og aggressive oppførselen er et klart tegn på at man lever ut seg selv i hvordan de blir sett på i signifikante andres øyne. Personlig synes jeg det er fascinerende hvor ekstremt forbannet enkelte klarer å bli bare fordi noen har et spesielt syn på verden. Kredsankere generelt tar seg selv for seriøst.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #57 på: 26. Juli 2010, 17:37 »
Heheh du er avslørt.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 26. Juli 2010, 17:39 »
;)
Kredsankere generelt tar seg selv for seriøst.

Word.
« Siste redigering: 26. Juli 2010, 17:43 av siddis »
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 26. Juli 2010, 17:45 »
Du skriver i det første innlegget ditt, at norske Newcastle-fans, tror de er bedre enn andre (angrep). Du spør også om hvordan det går an å heie på et møkkalag som Newcastle. Da er det vel ikke synd på deg som blir angrepet, når du kommer inn og slenger dritt uten videre?