20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC  (Lest 38435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC
« Svar #60 på: 26. Juli 2010, 17:45 »
Det jeg mener med at kredsanker ikke har rot i virkeligheten, er at ingen/meget få holder med et lag, kun fordi de vil ha respekt fra andre, det er rett og slett ikke sånn verden fungerer. Dessuten er ikke kredabilitet et norskt ord, og dersom det er ordet kredibilitet du tenker på, så betyr det troverdighet. Og det gir ikke mening at noen skulle løpe rundt å sanke troverdighet fra andre supportere. Jeg tror du heller mener "creds" som er et engelsk/amerikansk slæng-uttryk, og betyr i grunn respekt.

Men igjen har du ikke svart/kommentert innlegget mitt, men bare skrevet en haug store ord, for å få deg selv til å virke mer troverdig. Så det er vel egentlig du som er kredsankeren her, dersom du mener kred som i kredibilitet.
« Siste redigering: 26. Juli 2010, 17:48 av tveit »

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #61 på: 26. Juli 2010, 18:19 »
Uvitenheten til trådstarter lyser igrunnen tvers igjennom det første innlegget. Du bruker voldomt flotte ord og prøver å karakterisere oss som cred sankere, fordi du mener vi holder med et lag som aldri har vært i nærheten av noe som ligner sportslig suksess. Det her beviser bare hvor lite du følger med på fotball, eventuell hvor blaut du er bak øra. Dersom du ikke  husker mer enn 5 år bakover i tid kan jeg opplyse deg om et par ting. Newcstle tok en 3.plass og to 2.plasser samt to FA cup finaler på 90 tallet, diverse eurpoacuper så og si hvert år, og spilte i CL så sent som i 2004. Så kom ikke her og si at vi begynte å holde med laget bare for å være i opposisjon og samle sympati poeng..

Se litt av Newcastle fra 90 tallet og du skjønner kanskje litt hva vi mener, den her for eksempel:

God fornøyelse
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #62 på: 26. Juli 2010, 18:40 »
ErikLi:

Nei, det er ikke synd på meg. Men angrepene på meg forteller meg likevel noe om skribentene bak innlegget. Det dannes uansett et ganske tydelig bilde på at kredsankerkulturen står sterkt i denne leiren. Dere har noen ekstreme tilfeller (kø1, Håvard osv) og dere har noen som virker som om de har et mer sunt og avslappet forhold til dette (Andy, ratatosk osv), og dere har mange midt imellom.

tveit:

Ditt første avsnitt: Helt korrekt. Jeg legger meg paddeflat. Jeg tar meg likevel friheten til å fornorske det engelske ordet "creds", slik at mitt kredsanker-uttrykk blir som det er.
Ditt andre avsnitt: Troverdighet har jeg aldri hatt noen ambisjoner om å oppnå på dette forumet.

kebab:

Du nevner ikke noe nytt. Ihvertfall ikke noe jeg ikke vet. jeg er gammel nok til å huske siste halvdel av 90-tallet. Her går du i forsvarsposisjon.

(Jeg ser forresten at en eller annen skøyer har endret brukernavnet mitt. Jeg er ikke like imponert over nivået på humoren som over stå-på-viljen enkelte her har for å forsvare sin posisjon som "genuin supporter," men det er mulig spøken slår an hos noen andre. Det hadde nok vært hyggelig overfor skøyeren ihvertfall. :) )

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 26. Juli 2010, 18:46 »
Tror ikke du skal klage på noen her inne. Du setter Man Utd supportere i dårlig lys, dessverre.

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #64 på: 26. Juli 2010, 18:54 »
jeg nevner ingenting nytt, fordi jeg har ikke lest igjennom alt enda..men gleder meg til å ta fatt, ta her virker morsomt :)

Sterk kamp mot Kansas City foresten ;)
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 26. Juli 2010, 19:14 »
Er du en kredssanker siden du har "et annet syn på verden" som du selv skriver?

Å lene seg fullstendig på psykologiske teorier slik du gjør, får deg til å fremstå som useriøs. Jeg valgte newcastle når jeg gikk i 2.klasse. jeg samlet på fotballkort, og alan shearer var den beste av alle spillerne. Jeg hadde også en kompis som holdt med newcastle. Hjernen til en 7 åring passer ikke inn i kredssanking teoriene du har lest. Jeg valgte det laget som var best, og den spilleren som var best.

(men dette er jo en sentimental rettferdigjørelse av kredssanking) heheeh.
Jeg hadde forstått det hvis du sa at alle over 20 som velger newcastle er kreddsankere, men når du greier alle over en kam på den måten du gjør blir bunnløst. Jeg ser ikke små unger som velger å leke med 30 år gamle leker for å få kred. eller 7-8 åringer som blir emo for å få kred.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #66 på: 26. Juli 2010, 19:33 »
Sitat
Heisann Newcastle-supportere 

Vil bare si at jeg respekterer dere veldig, og at jeg er glad for at dere er tilbake i PL. Skal bli godt og se PL med Newcastle igjen, dere har jo så sinnsykt fine drakter! Det var en trist dag når dere rykket ned, satser på at det ikke skjer på VELDIG lenge!

MVH Ikke Newcastle-supporter 

Sitat
Nei det er jo Manchester United da. Vet jeg er kjedelig, men det ble no bare sånn da. ( Tenkte å skrive United, men da hadde vel flere reagert, hehe :) )

Dette vart skreve av brukeren "Samenz" på chit-chat tråden, han står med to innlegg.  Litt "ungdommeleg" preg på men forsatt skremmande lik mtp bruk av Smiley og parantes o.l.

Samenz: Registreringsdato: 30. Jun 2010, 04:15:
andersl aka tilbakestående idiot registeringsdato: Registreringsdato: 26. Jul 2010, 04:31:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Andrey

• Flaskebærer
  • *
  • Man Utd Supporter
    • Vis profil
« Svar #67 på: 26. Juli 2010, 19:47 »
Herregud så flaut for deg, Andersl.
Ikke utgi deg for å snakke for resten av united-supporterene ihvertfall.
Uff.   Alt jeg har å si er, hjertelig velkommen tilbake til Premier League, Newcastle!  :)

jeg nevner ingenting nytt, fordi jeg har ikke lest igjennom alt enda..men gleder meg til å ta fatt, ta her virker morsomt :)

Sterk kamp mot Kansas City foresten ;)
Fikk litt følelsen at du var sarkastisk i den siste setningen der.
Synes ikke det er så ille av et reservelag å klare å spille 1-2 mot et toppa lag ;)
Selvom det selvsagt var helt imot kampen at kansas city vant, men men, jeg antar man måtte se kampen for å forstå det ;)
« Siste redigering: 26. Juli 2010, 20:01 av Andrey »

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #68 på: 26. Juli 2010, 20:48 »
Interessant innlegg, annern. Fint å se et forsøk på å være konstruktiv. men vi er ikke helt enige.

En gjennomsnittlig 2.klassing har overraskende godt utviklet sosial intelligens, ihvertfall når det gjelder hvordan man skal bli akseptert i ulike sosiale grupper. Du trenger ikke være gamle gutten for å ha en grunnleggende forståelse for at ditt valg av fotball-lag vil være med å forme din identitet, og dermed hvordan dine klassekamerater og andre kompiser oppfatter deg.

Små unger går ikke med vesker full av buttons eller får seg emo-sveis for å få kred, men velger mange av dem fotball-lag etter hva som vil gi dem mest kred? Ja. Fotball er sannsynligvis den tidligste form for kred-kilde blant unge gutter. 

Jeg er nok ingen kredsanker siden jeg har et annet syn på verden, nei. Jeg forsøker tvert imot å være minst mulig opptatt av hva andre synes om meg. Jeg har vist kredsanker-tendenser tidligere i livet, men har kommet meg ut av det.

Bad Religion:

Seriøst... Skjerp deg. Dette er vel den tredje personen du anklager meg å være (sistemann så hyggelig ut, jeg kan godt være ham), men dette har ikke noe i denne tråden å gjøre. Jeg ser forøvrig på brukernavn og bilde at du er en klassisk kredsanker, er det derfor du er så bitter på meg?

Andrey:

Jeg snakker selvsagt ikke på vegne av noen andre enn meg selv. Hvor fikk du det inntrykket fra? Jeg er forresten svært lite imponert over din evne til å ignorere hva andre måtte synes om deg hvis du er så bekymret for at jeg skal ødelegge Man Utd-supporteres rykte her inne.

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #69 på: 26. Juli 2010, 20:49 »
Peter:

Sorry, jeg tok ikke humoren. var det kanskje du som endret brukernavnet mitt også? ;)

Peter

• Gjest
« Svar #70 på: 26. Juli 2010, 20:54 »
Nei, det var ikke noe humor i det heller, akuratt som dine innlegg heller ikke har. Hadde du skrevet med litt humor istedenfor å komme med disse angrepene mot alle Newcastlesupportere eller tatt på en del lure smileyer kunne responsen vært en annen. NOEN har kanskje vært opptatt av credsanking, men da bryr de seg heller ikke om klubben og ville ikke vært på forumet her heller. Kan'ke skjære alle over èn kam vettu! ;)

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 26. Juli 2010, 20:58 »
Ingen vits i å diskutere med ham. Har gått så langt nå, at det er nødt til å være en som kjeder seg veldig og bare er ute etter å provosere.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 26. Juli 2010, 21:08 »
Ja. 2klassinger er opptatt av å være poppulære. det er derfor mange velger manu for å få cred. En 2.klassing vil ikke velge newcastle, leeds, villa osv for å skille seg ut og få cred for å holde med et dårlig lag. Jeg har selv jobbet i en 2.klasse og vet at det er heller "gå med massen" istedenfor å skille deg ut.

Å bevisst skille seg ut kommer senere i livet. Du må komme med sitater fra psykologibøkene dine for å bevise at en 2.klassing bevisst velger vekk det som er mainstream. Alle holder med manu, Barcelona, Brasil osv. Det er først når vi blir eldre at hjernen er kognitivt godt nok utviklet til at vi kan gjøre bevisste valg (som du beskriver) som skiller oss ut for å få cred i miljøer. Ref. Emo kultur.
Igjen. Hadde det været 18-20 åringer du snakket om ville jeg vært med på noen av argumenetene dine.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 26. Juli 2010, 21:11 »
Bad Religion:

Seriøst... Skjerp deg. Dette er vel den tredje personen du anklager meg å være (sistemann så hyggelig ut, jeg kan godt være ham), men dette har ikke noe i denne tråden å gjøre. Jeg ser forøvrig på brukernavn og bilde at du er en klassisk kredsanker, er det derfor du er så bitter på meg?

Hahaha....her blir vi satt i bås gitt. Lættis at du kommer med dummere og dummere utsagn.

Du skal forøvrig passe deg litt for å komme med slike dømmende utsagn mot folk her, samt være litt forsiktig med å brøyte frem meningene om en situasjon(det å bli newcastle fan) du ikke selv har opplevd. Det er faktisk utrolig at du skjærer alle over en kam, det er ekstremt lite respektfullt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 26. Juli 2010, 21:19 »
Han skal ha for at han fortsatt prøver, selv om han har dumma seg ut i samtlige innlegg han har posta her.