20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt
« Svar #900 på: 17. Nov. 2011, 17:51 »
Du er kjapp i slaktingen av LFC som ligger tett oppi ryggen på oss. Sesongen er lang - og jeg tør iallefall ikke være så cocky ovenfor mine scouser-kompiser - akkurat som jeg unlot å være det for et år siden. Et lag som har spillere som Henderson, Bellamy, Carroll/Kuyt og Coates i bakhånd er selvfølgelig et godt lag.

Ja etter å ha brukt et norsk BNP på spillere så skal det jo bare mangle. Alle snakket om at LFC skulle være med helt i toppen i år, noe jeg ikke forstod med tanke på spillerene de kjøpte inn. Er Kuyt så mye bedre enn HBA og Mav? Og Coates har vært RÆV de gangene han har spilt. Slutt å anta at alle andre lags kjøp er gull, mens våre suger lut.

I det store og det hele så er vel den eneste konklusjonen jeg klarer å trekke ut her, at det er du som hevder våre kjøp er gull og alt annet er dritt.

Før sesongstarten var det flere som antok at vi alt vi kjøpte var dårlig, mens LFC kjøpte bare gode spillere. Er den overfokuseringen jeg prøvde å eliminere. Som sagt, at man bruker mye penger er ikke det samme som at stallen faktisk blir forsterket
« Siste redigering: 17. Nov. 2011, 18:00 av Thomas »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #901 på: 17. Nov. 2011, 21:06 »
I det overstående og det vesentligste enig med Thomas.
If it has tits or wheels, count on problems!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #902 på: 17. Nov. 2011, 21:17 »

Før sesongstarten var det flere som antok at vi alt vi kjøpte var dårlig, mens LFC kjøpte bare gode spillere. Er den overfokuseringen jeg prøvde å eliminere. Som sagt, at man bruker mye penger er ikke det samme som at stallen faktisk blir forsterket

Var det så mange da? Finnes alltid noen som skiller seg ut, men at så veldig mange skal ha sagt at det vi faktisk kjøpte var dårlig, og spillere som Adam, Downing og Henderson var gode, kan jeg rett og slett ikke huske å ha sett. Jeg vet du prøvde deg på at jeg var av den mening, men det er selvsagt tullprat av verste sort.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #903 på: 17. Nov. 2011, 21:50 »
Vi hadde den diskusjonen rundt Nolan f.eks. : Var flere som var skeptiske til et salg, mens jeg og noen andre påpekte at tap av Nolan ikke ville være krise, så lenge vi klarte å erstatte ham. Å selge en spiller er ikke nødvendigivs noe galt i seg selv. Det er hvis klubben ikke klarer å finne en fullgod erstatter at man vil ha et problem

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #904 på: 17. Nov. 2011, 21:53 »
Salgene av Nolan, Carroll og Barton har jo vist seg å være svært gode. Jeg har måttet spise hatten min der, og følgelig biter jeg meg litt i leppa fremover. Akkurat den økonomiske biten er disse to cockneyene fra London svært gode på. Ingen får "bra deals" av oss.

Enrique er vel den eneste, men det var spesielle omstendigheter.  Hadde vi tvunget han til å fortsette på kontrakten og vært på 3e til jul, 10 poeng foran Liverpool, kunne det tenkes han hadde revurdert...

Litt synd å tenke på. Men lett å være etterpåklok...
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #905 på: 17. Nov. 2011, 22:04 »
Ser fortsatt ikke at så mange har sagt at LFC har kjøpt veldig bra i sommer. Alle var vel heller ganske samstemte i at de overbetalte stort for spillerne de kjøpte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #906 på: 17. Nov. 2011, 22:09 »
Vi hadde den diskusjonen rundt Nolan f.eks. : Var flere som var skeptiske til et salg, mens jeg og noen andre påpekte at tap av Nolan ikke ville være krise, så lenge vi klarte å erstatte ham. Å selge en spiller er ikke nødvendigivs noe galt i seg selv. Det er hvis klubben ikke klarer å finne en fullgod erstatter at man vil ha et problem

Det var i så fall en annen diskusjon. En diskusjon som handlet om salg - ikke kjøp. Nolan husker jeg det var mange forskjellige meninger om. Personlig ville jeg i starten beholde, men ikke på hans betingelser. Videre er det en meget risikabel måte å drive på. Cabaye inn for Nolan var alltid et bra "bytte", men det er ikke alltid man klarer å få tak i like gode eller bedre spillere. Spesielt ikke med flere av de spillerene vi har nå.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #907 på: 17. Nov. 2011, 23:02 »
Var vel en god del som var skuffet, og litt sinte, for at vi solgte Nolan. Ihvertfall de par første dagene.
Jeg var nok også en av dem.

Men jeg tror dette kan ha noe med at Nolan var for mange en lederskikkelse, en utrettelig midtbanesliter, og for noen en "fans-favorite". Tror sesongen i CCC hadde blitt vanskeligere uten nettopp Nolan. Han ledet laget med bravur, og gikk foran som et godt eksempel.
For min del handlet det mer om at vi solgte personen Nolan, ikke fotballspilleren Nolan.

Og vi har hatt flaks/truffet blink med hva vi har kjøpt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Simmi

• Gjest
« Svar #908 på: 17. Nov. 2011, 23:14 »
Utrettelig? Snarere tvert i mot...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #909 på: 17. Nov. 2011, 23:17 »
Tja han var jo utrettelig i sitt hoftefeste!  :lol:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #910 på: 17. Nov. 2011, 23:18 »
Jovisst jobba han som en helt selv om han ikke var i nærheten like mobil som Cabaye for eksempel.
Ellers enig med Anders ellers. Godtok også ikke veldig lenge etter salget av Nolan at det kanskje var til det beste.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #911 på: 17. Nov. 2011, 23:19 »
Jeg innrømmer glatt at jeg slakta alle som ville bli kvitt Nolan. Jeg har nå innsett at det var rett. Spesielt siden han stjal så mange mål fra Amøba.. :p

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #912 på: 18. Nov. 2011, 00:09 »
Jeg må ærlig innrømme at det overrasker meg at salget av Nolan har slått såpass bra ut hittil. Men jeg vil likevel minne om at bredden ikke er all verden, og det kan komme tøffere tider hvor savnet av rutinerte midtbaneslitere som Barton og Nolan kan merkes. Og midtbanespillere som scorer mål er faktisk en sjelden gave, har sett lite av det fra Cabaye ennå, dessverre, selv om jeg er veldig godt fornøyd med hans bidrag. Og jeg skjønner ikke helt dette med at Nolan "stjal" scoringer. Det er da ett fett hvem som scorer, så lenge laget scorer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #913 på: 18. Nov. 2011, 10:16 »
Dette med at han stjal scoringer er jo vrøvl fra ende til annen og er vel mer noe folk kødder med enn tar seriøst. Det var måla samt personen Nolan jeg først og fremst var redd for at ikke skulle bli erstatta - men sålangt har ihvertfall to spisser sørga for mål.

FM Ruler

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #914 på: 18. Nov. 2011, 14:09 »
Salgene av Nolan, Carroll og Barton har jo vist seg å være svært gode. Jeg har måttet spise hatten min der, og følgelig biter jeg meg litt i leppa fremover. Akkurat den økonomiske biten er disse to cockneyene fra London svært gode på. Ingen får "bra deals" av oss.

Enrique er vel den eneste, men det var spesielle omstendigheter.  Hadde vi tvunget han til å fortsette på kontrakten og vært på 3e til jul, 10 poeng foran Liverpool, kunne det tenkes han hadde revurdert...

Litt synd å tenke på. Men lett å være etterpåklok...

Akkurat dette skrev vel jeg i Enrique-diskusjonen før han ble solgt!