20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt
« Svar #930 på: 18. Nov. 2011, 20:33 »
Ikke jeg som mener at folk møter seg selv i døra.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #931 på: 18. Nov. 2011, 20:33 »
Nå har jeg limt sammen to innlegg vilkårlig her, men det er for å komme til et poeng. Thomas har argumentert strålende som "kjerringa mot strømmen" her inne om at man KAN finne kvalitet uten å måtte ut med kjempesummer for det, og akkurat det har han til nå fått helt rett i, og skal følgelig ha honnør for.

Det må stå for Thomas' verste motstandere sin regning at Liverpool ikke har fått valuta for alle pengene sine. Vi viste, vistnok, ikke nok ambisjoner ved å kjøpe billig, mens Liverpool viste voldsomme ambisjoner pga summene de betalte for spillere, iflg enkelte. Samtidig mener flere av de samme at Liverpool har kjøpt dårlig. For meg høres det ut som det som heter å møte seg selv i døra.

Denne er først og fremst ikke rettet mot deg Kristoffer, fordi om du er quotet over. Det var mer for å få frem poenget mitt. For her har Thomas foreløpig hatt helt rett, og skal følgelig ha honnør for det.

Det er jo bare tull. Han skriver forsåvidt bra, men han har jo "ingen" gjeldende argumentasjon. Han har sagt at flere har ment at kjøpene til Liverpool har vært gode, men våre har vært dårlige. Jeg utfordrer deg og Thomas til å finne noen (flere* det er helt sikkert en eller annen der ute men...) som har vært av den mening. Det er vel heller ingen som har benektet at man kan finne kvalitet ved å ikke bruke store summer? Skal Thomas ha ære for å mene noe som egentlig sier seg selv? Makan til ting man skal klamre seg til.

Vi viste ikke nok ambisjoner ved å ikke bruke et eneste pund av de £35m vi fikk for Carroll. Det var det som ble diskutert. Ikke at vi ikke kastet penger ut vinduet slik som Liverpool.

Og hvorfor i all verden skulle det ha stått på disse mostanderenes regning at Liverpool ikke har fått valuta for pengene? For en utrolig spesiell konklusjon. I det hele tatt  - for et merkelig innlegg basert på ingenting.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #932 på: 18. Nov. 2011, 20:36 »
Ganske grei forskjell der. At mannen som får bruke penga heter Kenny Dalglish er jo en annen sak :P
Jeg ser hvor du vil - det er mulig å skaffe gode spillere til billig pris. Men skal vi på et nivå hvor vi faktisk, i mine øyne, kan starte snakke om CL-plass realistisk må vi også bruke noe i nærheten av det de andre laga bruker.

Det har du selvfølgelig helt rett i. Jeg ser heller ikke på CL som speislet realistisk for Newcastle helt ennå, selv om jeg jeg gjerne skulle sett at vi klarer å behole dagens tabellplassering i mai. Før CL er et reelt mål så må nok Newcastle United, FC, i mine øyne ta seg litt bedre tid til å bygge stein for stein.

Hele den røde delen av Merseyside sin "King Kenny" har resultatene å vise til, og det er jo det som gjør at han får diktere pengebruken der nå. Personlig er jeg ikke enig i alle valgene hans på overgangsmarkedet, eller spesielt begeistret for måten han spiller fotball på, men han skal i det minste ha for at det var et spenstig valg og et vist sjansespill å hente tilbake Bellamy da.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #933 på: 18. Nov. 2011, 20:40 »
Skal Thomas ha ære for å mene noe som egentlig sier seg selv? Makan til ting man skal klamre seg til.

Ikke bare noe som sier seg selv nei, men for at han har argumentert saklig for et syn han ble slaktet av flere for, fordi de var irriterte på Newcastle sin overgangspolitikk eller taktikk om du vil. Det syns jeg er beundringsverdig og valgte å gi Thomas honnør for. Det var vel også det jeg skrev.
« Siste redigering: 18. Nov. 2011, 20:43 av chickenman »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 18. Nov. 2011, 20:45 »
Ikke jeg som mener at folk møter seg selv i døra.

Så akkurat det fikk du med deg første gangen altså....  :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #935 på: 18. Nov. 2011, 20:45 »
Du sliter med oppgaven ser jeg.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #936 på: 18. Nov. 2011, 20:46 »
Skal Thomas ha ære for å mene noe som egentlig sier seg selv? Makan til ting man skal klamre seg til.

Ikke bare noe som sier seg selv nei, men for at han har argumentert saklig for et syn han ble slaktet av flere for, fordi de var irriterte på Newcastle sin overgangspolitikk eller taktikk om du vil. Det syns jeg er beundringsverdig og valgte å gi Thomas honnør for. Det var vel også det jeg skrev.

"Thomas har argumentert strålende som "kjerringa mot strømmen" her inne om at man KAN finne kvalitet uten å måtte ut med kjempesummer for det, og akkurat det har han til nå fått helt rett i, og skal følgelig ha honnør for. "

Det skrev du, og igjen, det sier seg vel egentlig selv. Den strømmen Thomas argumenterte mot var de som mente man burde bruke i det minste noe av de pengene vi ble lovet fra Carroll-salget. Du må selvsagt ha ditt syn på dette, men spesielt beundringsverdig synes jeg vel ikke det er.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #937 på: 18. Nov. 2011, 20:51 »
Man har brukt "i det minste noe av Carroll-spenna" 17Parker!

Jeg er heller ikke ute etter å bli sett på som spesielt beundringsverdig av deg.

Jeg har egentlig blitt lei mye av svartmalingen som har foregått her inne en stund nå, og bestemte meg ganske enkelt for å provosere litt, og syns følgelig jeg har klart det helt utmerket til nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #938 på: 18. Nov. 2011, 20:59 »
Jeg blir bare provosert over at man skal forsøke tilegne enkelte meninger som aldri har blitt ytret. Folk har poengtert at de skulle ønske en kunne satset som LFC gjør - samtidig er det ingen jeg kan huske som har sagt at LFC har brukt pengene veldig fornuftig. Henderson-kjøpet ble vel stort sett ledd av her inne. Det er vel heller ingen som har vært negativ til våre kjøp kontra LFC sine i stor grad.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #939 på: 18. Nov. 2011, 21:03 »
Man har brukt "i det minste noe av Carroll-spenna" 17Parker!

Jeg er heller ikke ute etter å bli sett på som spesielt beundringsverdig av deg.

Jeg har egentlig blitt lei mye av svartmalingen som har foregått her inne en stund nå, og bestemte meg ganske enkelt for å provosere litt, og syns følgelig jeg har klart det helt utmerket til nå.

Langt ifra nok. Det meste av pengene vi brukte i sommer på spillere kom fra Nolan og Enrique. Det er ingen svartmaling. Vi ble lovet at Carroll-pengene skulle bli brukt på laget. Jeg forstår og støtter fullt og helt at vi ikke bruker absolutt alt, men det vi brukte var, igjen, på langt nær nok.

Hehe, huff. Om dine provokasjoner er innlegg med null reelle poeng, har du nailet det.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #940 på: 18. Nov. 2011, 21:12 »
Se! Der sørger du for å vise at ett av mine poeng er reelle igjen. Hvorfor i allverden har ikke nok av Carroll-penga blitt brukt? Du har tydligvis mye mer inside info fra klubben enn jeg har, ettersom du vurderer deg selv til å være i en posisjon til å bedømme akkurat det. Og så lite som gutta på toppen av klubben deler med omverden så tillater jeg meg å betvile det. Og det må du bare pent leve med mens du bedømmer ting du ikke vet nok om, samtidig som du beskylder mine provokasjoner for å ha null reelle poeng samtidig som du akkurat beviser at jeg har ett poeng igjen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #941 på: 18. Nov. 2011, 21:18 »
Jeg blir bare provosert over at man skal forsøke tilegne enkelte meninger som aldri har blitt ytret. Folk har poengtert at de skulle ønske en kunne satset som LFC gjør - samtidig er det ingen jeg kan huske som har sagt at LFC har brukt pengene veldig fornuftig. Henderson-kjøpet ble vel stort sett ledd av her inne. Det er vel heller ingen som har vært negativ til våre kjøp kontra LFC sine i stor grad.

Jeg hadde også blitt irritert hvis folk forsøkte å tilegne meg menninger som jeg ganske enkelt ikke har. Jeg mener ikke selv at jeg har prøvd å tilegne deg meninger du ikke har, det er den evinnelige svartmalingen fra enkelte som ingen ende vil ta, som irriterer meg litt, særlig når de samme oppbrukte høytlopplesingene går igjen og igjen uten å være spesielt gjennomtenkte.

Men da refererer jeg heller ikke først og fremst til deg Kristoffer!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #942 på: 18. Nov. 2011, 21:24 »
Se! Der sørger du for å vise at ett av mine poeng er reelle igjen. Hvorfor i allverden har ikke nok av Carroll-penga blitt brukt? Du har tydligvis mye mer inside info fra klubben enn jeg har, ettersom du vurderer deg selv til å være i en posisjon til å bedømme akkurat det. Og så lite som gutta på toppen av klubben deler med omverden så tillater jeg meg å betvile det. Og det må du bare pent leve med mens du bedømmer ting du ikke vet nok om, samtidig som du beskylder mine provokasjoner for å ha null reelle poeng samtidig som du akkurat beviser at jeg har ett poeng igjen.

Vær så snill. Vi brukte rundt £300k i sommer. I tillegg fikk vi Ba og Marveaux, mens Barton forsvant. Jeg er klar over at Ba og Marveaux ikke kom gratis, men så veldig mye kostet de ikke. Vi burde hatt nok tid og penger både til en forsvarer og en spiss, uten at jeg gidder å dra den diskusjonen noe lenger.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #943 på: 18. Nov. 2011, 21:34 »
Marveaux-overgangen gikk jo veldig fort og var "plutselig i orden" slik jeg husker den, så den kan ikke ha vært så veldig komplisert slik jeg har forstått det? Men Ba-overgangen virket som en komplisert sak slik jeg forsto det, og når en overgang blir komplisert så er det jo svært ofte penga hit og dit som gjør den (overgangen) komplisert, grådige agenter? Men heller ikke det vet jeg nok om. Det blir antagelser basert på at overgangen dro ut en god stund før den ble i orden. Det dro jo lenge ut med Erdinc også, før han selv sa nei, og det skyldtes jo agenthonnorarer ble det hevdet, så jeg sammenlignet Ba-overgangen litt med den siden begge altså dro ut.

Men du har rett i at vi ikke behøver å dra den diskusjonen lenger. Det er nok ganske fornuftig, så får vi heller være enige om at vi er uenige om enkelte ting.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #944 på: 18. Nov. 2011, 21:42 »
Men du har rett i at vi ikke behøver å dra den diskusjonen lenger. Det er nok ganske fornuftig, så får vi heller være enige om at vi er uenige om enkelte ting.

Jepp  :)