20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82252 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #390 på: 15. Juni 2011, 17:59 »
lgrinde: What the fuck? Har eg sagt noko om Jose og Jonas? Det er berre Barton som har sutra om at Jonas skal bort. (Og dei fleste reknar med Jose er på veg bort)

Nei, det har du ikkje. Og det var ikkje meininga å få det til å sjå ut som du hadde det. Men det er vel sannsynleg at fleire forsvinn i løpet av sommaren. Og eg ser då ikkje heilt kva klubben og Pardew vil med det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 15. Juni 2011, 18:05 »
InspectorC: Mener Frode hostet opp en statistikk som sa at Nolan hadde omtrent likt antall mål og sjanser med og uten Carroll på banen, så det argumentet holder rett og slett ikke mål.

Nope. Etter salget av Carroll har Nolan skårt 3 mål. Han stod vel med 9?. Så det du evnt må sjekke er om Nolan skårte de 9 første målene med Carroll på banen.

Og med all respekt Lgrinde, det er bullshit å påstå at Nolan er godt trent.  Det er han ikke. Hvorfor tror du han alltid slår tversover eller støttepasninger? Det er ikke pga teknikken, men fordi han ikke er bevegelig nok til å posisjonere seg på en måte at han klarer å ta medtak. Jeg har sett bilder av Nolan i syne yngre dager i Bolton. Og han var mange kilo lettere enn det han er nå. Nolan yter alltid 100% på banen,  men det er ikke det samme som at han er topptrent.

Det der har du tydeligvis ikke peiling på, så bare dropp de pinlige analysene dine neste gang.

Å herregud Kyrre. Tror du faktisk jeg utaler meg om dette uten å ha sett pasningsstatistikken hans?  Stikk innpå guardians chalkboard og Nolans pasningsmønstret..  I flere kamper har han ikke hatt EN offensiv pasning. Det har jeg faktisk lagt ut her på forumet tidligere..

Her er pasningsmønsteret mot Blacburn. En kamp hvor vi eide midtbanen totalt. Likevel er det flest tversoverpasninger, og et par offensive.. Nolan er offensiv midtbane. Så ideelt sett skulle  han hatt ballfordelinger rundt motstanderens 16m

http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/2h1281g17D86GICkKbx2

Dette er kampen borte mot Fulham hvor vi tapte midtbanekrigen fullstendig. Savnet av Tiote var åpenbart stort. Her har ikke Nolan EN offensiv pasning. Han utførte 19 pasninger, og traff på 12 av dem.

http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/6dh8u7Rq1D20zK709ZGb

Så kan vi ta Guthries pasninger mot Fulham

http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/6E422448P21B361YD1F1

Legg merke til hvor stort område Guthrie dekker med pasningene side. De går i alle retninger, og han fordeler også ballene rundt mostanderens 16 meter. Av 45 pasninger, bommet han på 12, men som dere ser er vanskelighetsgraden og hyppigheten også bedre enn Nolans. Hadde vi hatt Tiote sammen med Guthrie ville vi mao. fått en helt annen pasningsdominans enn ett oppsett bestående av Nolan Guthrie. Guthrie måtte ta defensivt ansvar samtidig som han også måtte bidra offensivt pga Nolans fullstendige fravær av offensive ballfordelinger.

En spiller som scorer 12 mål fra midtbaneposisjon..

Det er akkurat dette jeg reagerer på at endel ikke reflekterer over. Nolan gjør ikke jobben sin som sentral midtbane, men målene hans gir han i manges øyne frikort i forhold til dette. Jeg er takknemmelig for målene, men føler at de i mange tilfeller går på bekostning av mål andre veien og ikke minst styringsgraden i kampene.
Jeg vil heller ha en midtbanespiller som scorer - la oss si 5 mål per sesong - og i tillegg har kapasitet til å ta ansvar på midten.

Nolan er kanskje i sin beste alder på papiret, men den biologiske alderen hans må vel i realiteten være nærmere 35. Han er i for dårlig form til å være CM.

Akkurat. Hadde det ikke vært for Tiotes fantastiske sesong tror jeg Nolans svakheter i større grad ville blitt avslørt. I tillegg skårte han ikke så mange mål etter at Carroll ble solgt. Samspillet mellom dem tre var  jo perfekt: crosser fra Barton, heading fra Carroll ned til Nolan som selvsagt var på rett sted..

Og nok ein gong er du heilt på jordet. *klapp klapp*

"Newcastle United won none of the eight Premier League games that Kevin Nolan missed in 2010-11. Howay."

Det sitatet ovenfor er litt for enkelt. Det du virkelig må sjekke er hvile ANDRE spillere som også manglet de gangene Nolan var ute. Barton har vært skadet og suspendert en rekke kamper. Om Tiote hadde spilt de resterende kampene kan det antas at vinnersannsynlighetene ville gått betraktelig opp.  Det er ikke sikkert Nolans tilstedeværelse mot WBA ville vært av betydning, men jeg er rimelig sikker på at Tiotes fravær  er viktig. Samme kan f.eks sies om kampen borte mot Bolton, der vi manglet Barton, Nolan og Tiote. Den sentrale midtbanen bestod av en utrent Guthrie og Smith. Altså er det KOMBINASJONEN av flere spillere  medførte poengtap, og ikke Nolan alene. Unntaket er selvsagt Tiote som er kanskje PLs beste DM. Savnet av  ham har mye større betydning for et kamputfall enn fraværet av Nolan, som  f.eks i kampen borte mot Fulham. I 4 av kampene Nolan ikke spilte, manglet også Tiote, hvis jeg ikke tar helt feil

« Siste redigering: 15. Juni 2011, 18:21 av InspectorC »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #392 på: 15. Juni 2011, 18:06 »
Dette er jo konge. Nolan er utvilsomt en forsterkning for castle. Det var jo en haug med klubber som lå flate for ham da han var på sitt beste. Men godeste sammy lee satt en stopper for den fremgangen. Håper han får den tilbake i castle fordi da har vi en jævlig god midtbanespiller som vi fikk for en billig penge.

::)

Voksent av deg å ta opp et innlegg som er over to sesonger gammelt. Debattføring i høy klasse!

Eg ser litt lenger enn to sesongar når eg vil at klubben og Pardew skal byggja eit lag. Har ikkje Nolan prestert bra i dei to sesongane? Eg meinar han har det, og ser for meg at han ville gjort det i mange til. Var det so jevla barnsleg då...

Jo, han har gjort en god jobb etter nedrykkssesongen, men det er ikke vanskelig å se de store mangelene han har, og at hans beste år nok er over. Han måtte gjerne blitt i klubben for min del, men dersom han insisterer på å få en lang lukrativ kontrakt så må han nok se seg om andre steder.  Det er tydeligvis så viktig for han at han heller går ned en divisjon istedenfor å bli og kjempe om en plass i laget og ny kontraktsforlengelse når den kontrakten han ble tilbudt nærmer seg slutten. Ambisiøst!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 15. Juni 2011, 18:10 »
Men ifht Nolans statistikk ifht Carroll så må jeg bøye meg i støvet..  :)
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 18:18 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 15. Juni 2011, 18:12 »
Jeg velger å applaudere Hughie's siste innlegg - og føler meg enig i det som blir sagt - etter litt selvransakelse. Selv føler jeg at enkelte dog tar latterlig lett på dette  - jeg frykter mer enn annet signaleffekten og påfølgende reaksjoner fra andre spillere. Til slutt er det hva fasit blir 1. september som er avgjørende - men jeg håper ikke ledelsen skal gamble på at spillere uten PL-erfaring skal gå inn å gjøre jobben fra start av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #395 på: 15. Juni 2011, 18:24 »
Eg ser litt lenger enn 29mnd sesongar når eg vil at klubben og Pardew skal byggja eit lag. Har ikkje Nolan prestert bra i dei to sesongane? Eg meinar han har det, og ser for meg at han ville gjort det i mange til.

Poenget var vel ikke hva du eller han måtte mene og hvor lang horisont man har på uttalelsene. Men du presenterte himmelfallent at InspectorC for 29 måneder siden ga uttrykk for at Nolan kunne bli en "jævlig god midtbanespiller" noe jeg mente var helt ute av kontekst og falt så til de grader på egen urimelighet.

Det finnes jo eksempelvis utsagn fra deg selv innenfor samme tidsperiode (Aug. 2008) som sier at det ville vært katastrofe for klubben om Ashley selger. Om jeg skulle dratt frem det hvis du eventuelt ga uttrykk for at du synes det var greit at Ashley solgte klubben i går så skjønner du kanskje hvor jeg vil hen? Spesielt siden du mener at man skal sitte på samme meningen "litt lenger enn 29mnd".

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #396 på: 15. Juni 2011, 18:25 »
Lykke til Nolan =) takk for alt. Men jeg gleder meg til neste sesong like mye for det om  ;D
Joey Barton 7

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 15. Juni 2011, 18:31 »
Eg ser litt lenger enn 29mnd sesongar når eg vil at klubben og Pardew skal byggja eit lag. Har ikkje Nolan prestert bra i dei to sesongane? Eg meinar han har det, og ser for meg at han ville gjort det i mange til.

Poenget var vel ikke hva du eller han måtte mene og hvor lang horisont man har på uttalelsene. Men du presenterte himmelfallent at InspectorC for 29 måneder siden ga uttrykk for at Nolan kunne bli en "jævlig god midtbanespiller" noe jeg mente var helt ute av kontekst og falt så til de grader på egen urimelighet.

Det finnes jo eksempelvis utsagn fra deg selv innenfor samme tidsperiode (Aug. 2008) som sier at det ville vært katastrofe for klubben om Ashley selger. Om jeg skulle dratt frem det hvis du eventuelt ga uttrykk for at du synes det var greit at Ashley solgte klubben i går så skjønner du kanskje hvor jeg vil hen? Spesielt siden du mener at man skal sitte på samme meningen "litt lenger enn 29mnd".

Takker Hughie :) Nå slapp jeg å skrive det selv ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 15. Juni 2011, 18:31 »
lgrinde: What the fuck? Har eg sagt noko om Jose og Jonas? Det er berre Barton som har sutra om at Jonas skal bort. (Og dei fleste reknar med Jose er på veg bort)

Nei, det har du ikkje. Og det var ikkje meininga å få det til å sjå ut som du hadde det. Men det er vel sannsynleg at fleire forsvinn i løpet av sommaren. Og eg ser då ikkje heilt kva klubben og Pardew vil med det.

At Enrique forsvinner har jo ligget i kortene siden LFC meldte sin interesse i desember/januar forrige sesong. Forundrer meg heller ikke om Enrique og LFC har en ferdigforhandlet deal liggende klar, men at NUFC priser han for høyt til at den kan bli noe av foreløpig. Jeg tror NUFC er villig til å vente til siste dag av transfervinduet med denne i håp om at LFC skal få litt panikk å punge ut det lille ekstra.

Med Nolan og Barton ble det et problem da de ikke ville signere nye kontrakter som de var tilbudt. Virker som klubben kjører steinhardt på dette og ikke firer på noe som helst krav fra verken agenter eller spillere. Det første tilbudet er det eneste.....

Pardew og co må passe seg for å forandre for mye på spillermaterialet for kjapt. Det slo feil ut for Souness og Allardyce.
Samtidig skal jo laget bli bedre og da må det handles spillere som er hakket "vassere" enn noen av de i startellveren og i stallen forøvrig var forrige sesong. Det må opp i kvalitet her om NUFC har planer om å kjempe på øvre halvdel av tabellen.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #399 på: 15. Juni 2011, 18:34 »
At Enrique forsvinner har jo ligget i kortene siden LFC meldte sin interesse i desember/januar forrige sesong. Forundrer meg heller ikke om Enrique og LFC har en ferdigforhandlet deal liggende klar, men at NUFC priser han for høyt til at den kan bli noe av foreløpig. Jeg tror NUFC er villig til å vente til siste dag av transfervinduet med denne i håp om at LFC skal få litt panikk å punge ut det lille ekstra.

Med Nolan og Barton ble det et problem da de ikke ville signere nye kontrakter som de var tilbudt. Virker som klubben kjører steinhardt på dette og ikke firer på noe som helst krav fra verken agenter eller spillere. Det første tilbudet er det eneste.....

Pardew og co må passe seg for å forandre for mye på spillermaterialet for kjapt. Det slo feil ut for Souness og Allardyce.
Samtidig skal jo laget bli bedre og da må det handles spillere som er hakket "vassere" enn noen av de i startellveren og i stallen forøvrig var forrige sesong. Det må opp i kvalitet her om NUFC har planer om å kjempe på øvre halvdel av tabellen.

+1 Veldig enig i det du sier her om diverse motiv.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 15. Juni 2011, 19:10 »
Alan Pardew sier i hvert eneste intervju hvor viktig Barton, Nolan og Enrique er, og hvor viktig det er for klubben å beholde slike spillere. Så går klubbledelsen hen og - sannsynligvis - selger dem alle tre, en etter en. Fordi de - etter sigende - ikke har villet signere nye kontrakter. Hva sier det om Alan Pardews posisjon? Jo, det tilsier at han er her for å gjøre det eneste Ashley og kompani ikke kan - trene og lede et fotballag. Pardew er her for ikke å klage, og for å gjøre jobben sin samme faen hva gutta på toppen skulle finne på. Han er her for "kontinuitetetens" skyld. For at manageren ikke skal stikke bare fordi han ikke får de arbeidsverktøyene han kunne tenkt seg.

Ved å selge Nolan, og sannsynligvis Barton og Enrique, så står Ashley laglig til for hugg. Det er dermed ekstremt viktig - om han skal ha noe håp om å få solgt klubben til den prisen han virkelig ønsker - at de spillerne som drar erstattes av spillere som er SYNLIG BEDRE.

Det er også veldig viktig at disse spillerne går godt sammen. At det blir et lag ut av det. Det er Pardews jobb. Og det blir den tøffeste utfordringen han noen gang i sitt liv har fått. Det blir som om Harald Aabrekk skulle bli manager i Real Madrid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 15. Juni 2011, 19:17 »
Nolan har jo en finger med i spillet her han også, det er jo faktisk han som takker ja til en avtale med West Ham. Jeg tror Nolan har innsett at hans beste dager er bak han, og han han har merket denne sesongen at den var mye hardere enn forrige sesong i championship. DErfor tror jeg det er Nolans eget valg å forlate Newcastle. Han skulle sikkert ønske å bli hos oss, men han vet nok selv at det kommer til å bli svært begrenset med spilletid for han fremover, mens i West Ham får han nok en fast plass i start 11. Nolan er ikke typen til å ta til takke med å bare sitte på benken og se pengene tikke inn, han vil spille kamper, og det får han hos West Ham.

Nolan er ikke sportslig sett et stort tap for oss, men det kan like vel bli katastrofalt om det ikke er noen andre som tar ansvaret for å beholde den gode moralen i klubben.

Lykke til i West Ham, Kevin Nolan!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #402 på: 15. Juni 2011, 19:18 »
Nolan har jo en finger med i spillet her han også, det er jo faktisk han som takker ja til en avtale med West Ham. Jeg tror Nolan har innsett at hans beste dager er bak han, og han han har merket denne sesongen at den var mye hardere enn forrige sesong i championship. DErfor tror jeg det er Nolans eget valg å forlate Newcastle. Han skulle sikkert ønske å bli hos oss, men han vet nok selv at det kommer til å bli svært begrenset med spilletid for han fremover, mens i West Ham får han nok en fast plass i start 11. Nolan er ikke typen til å ta til takke med å bare sitte på benken og se pengene tikke inn, han vil spille kamper, og det får han hos West Ham.

Nolan er ikke sportslig sett et stort tap for oss, men det kan like vel bli katastrofalt om det ikke er noen andre som tar ansvaret for å beholde den gode moralen i klubben.

Lykke til i West Ham, Kevin Nolan!

+1, godt innlegg.
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #403 på: 15. Juni 2011, 19:25 »
Før folk maler fanden på døren her, jeg ser for meg noe slikt neste sesong:

Krul

Simpson  S.Taylor   Coloccini  M?bengue,

Cabaye  Tiote
Ben Arfa                           N?zogbia

Ba      Erding

Synes ikke det ser så ille ut  ;D
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #404 på: 15. Juni 2011, 19:29 »
OK den der ja, men det blir som å starte fra scratch med mer eller mindre nytt lag. Så det kan gå litt begge veier da. Vi må også huske på at skader nok vil herje litt med den 11-eren der så vi må sørge for at det er konkurranse/backup i alle ledd.