20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82233 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

marius91

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #360 på: 15. Juni 2011, 17:17 »
GANSKE så sikker på at dette er et spillerbytte, demba ba kommer nok andre veien skal dere se!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 15. Juni 2011, 17:18 »
Neste sesong blir himmel eller helvete.

kaptein som er blå i trynet etter 20 minutter kan nevnes?

Kvifor er du so jevla usakleg og respektleus mot ein mann som mi kan takka for at klubben er i PL? Ein skikkeleg profesjonell fotballspelar med gode haldningar. Du viser skikkeleg lavmål med desse uttalelsane dine.
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 17:20 av lgrinde »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #362 på: 15. Juni 2011, 17:20 »
Et interessant spørsmål: Tror noen at vi hadde klart å komme tilbake fra 0-4 mot Arsenal uten spillertyper som Nolan og Barton?

Et annet interessant spørsmål: Hvor mange har klart å komme tilbake fra 0-4 mot Arsenal uavhengig av spillertyper. Den kampen er så nærme "once in a lifetime" som man kommer, og det er nok et langt mer sammensatt svar på spørsmålet ditt enn hva du legger opp til.

Det vi kan si, med fasiten i hånd, er at man trengte Nolan og Barton for å komme tilbake fra 0-4 mot Arsenal. Men om vi spiller den kampen 100 ganger der vi begynner på 0-4 etter 26 min. så tror jeg ikke forskjellen i utfallet varierer veldig om 50 kamper er med Barton og Nolan, og 50 kamper er uten.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 15. Juni 2011, 17:21 »
InspectorC: Mener Frode hostet opp en statistikk som sa at Nolan hadde omtrent likt antall mål og sjanser med og uten Carroll på banen, så det argumentet holder rett og slett ikke mål.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 15. Juni 2011, 17:22 »
Et interessant spørsmål: Tror noen at vi hadde klart å komme tilbake fra 0-4 mot Arsenal uten spillertyper som Nolan og Barton?
For å snu på spørsmålet: Hadde vi ligget under 4-0 mot Arsenal med mer løpssterke og utfordrende spillere enn Nolan og Barton?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 15. Juni 2011, 17:22 »
Tror de fleste er enige om at spilleren Kevin Nolan ikke er uerstattelig, selv om han helt sikkert ville startet mange kamper særlig når Tiote skal til afrikamesterskapet også. Utenifra virker han ekstremt viktig som kaptein og person så slikt sett hadde jeg sett at man heller hadde tatt for seg andre løsninger. Vi har allerede kvittet oss med Campbell og Smith, Xisco, R. Taylor, Perch, Routledge, Guthrie og Løvenkrands kunne vi heller dratt for min del. Så selv om han er en byrde økonomisk så burde det finnes andre bedre muligheter å få budsjettene til å gå opp på enn å selge vår kaptein. I tillegg må vi ha inn en sentral midt for en del millioner pund + lønn hvis ikke Guthrie skal være førstevalg på midten når Tiote er borte.

At en del må forlate oss for at vi skal ta de neste stegene å konkurere om Europa er jeg helt enig og at Nolan burde da ikke ha den rollen han hadde denne sesongen. Men det er en mellomting mellom å beholde han som fast førstevalg og å selge han. Tror på ingen måte dette var det beste alternativet.

For dere som er opptatt av statistikk kom optajob med dette på twitter;
OptaJoe Opta Sports
0 - Newcastle United won none of the eight Premier League games that Kevin Nolan missed in 2010-11. Howay.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 15. Juni 2011, 17:23 »

En spiller som scorer 12 mål fra midtbaneposisjon..

Det er akkurat dette jeg reagerer på at endel ikke reflekterer over. Nolan gjør ikke jobben sin som sentral midtbane, men målene hans gir han i manges øyne frikort i forhold til dette. Jeg er takknemmelig for målene, men føler at de i mange tilfeller går på bekostning av mål andre veien og ikke minst styringsgraden i kampene.
Jeg vil heller ha en midtbanespiller som scorer - la oss si 5 mål per sesong - og i tillegg har kapasitet til å ta ansvar på midten.

Nolan er kanskje i sin beste alder på papiret, men den biologiske alderen hans må vel i realiteten være nærmere 35. Han er i for dårlig form til å være CM.

Akkurat. Hadde det ikke vært for Tiotes fantastiske sesong tror jeg Nolans svakheter i større grad ville blitt avslørt. I tillegg skårte han ikke så mange mål etter at Carroll ble solgt. Samspillet mellom dem tre var  jo perfekt: crosser fra Barton, heading fra Carroll ned til Nolan som selvsagt var på rett sted..

Og nok ein gong er du heilt på jordet. *klapp klapp*

"Newcastle United won none of the eight Premier League games that Kevin Nolan missed in 2010-11. Howay."
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 17:25 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 15. Juni 2011, 17:24 »
For å snu på spørsmålet: Hadde vi ligget under 4-0 mot Arsenal med mer løpssterke og utfordrende spillere enn Nolan og Barton?

Viss mi hadde vore Barca meinar du? Sist eg sjekka so var mi ein nyopprykka klubb, som har for vane og tapa mot Arsenal.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #368 på: 15. Juni 2011, 17:25 »
Jeg kjenner at fat mike føkker opp livet mitt alt for ofte. Nå ser man hva lovnaden om at Nolan skulle fortsette som Kaptein under Pardew var verdt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 15. Juni 2011, 17:25 »

Viss mi hadde vore Barca meinar du? Sist eg sjekka so var mi ein nyopprykka klubb, som har for vane og tapa mot Arsenal.
Sist jeg sjekka så er det forskjell på å være Barcelona og å ligge under 4-0 etter drøye 20min på hjemmebane.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 15. Juni 2011, 17:27 »
Neste sesong blir himmel eller helvete.

kaptein som er blå i trynet etter 20 minutter kan nevnes?

Kvifor er du so jevla usakleg og respektleus mot ein mann som mi kan takka for at klubben er i PL? Ein skikkeleg profesjonell fotballspelar med gode haldningar. Du viser skikkeleg lavmål med desse uttalelsane dine.

Helt enig. Er mye latterlig utsagn om Nolan ang. hans fysiske form fra folk som ikke vet hva de snakker om. Likte også Rooney eksemplet ditt. Det er samme case med han.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 15. Juni 2011, 17:28 »
InspectorC: Mener Frode hostet opp en statistikk som sa at Nolan hadde omtrent likt antall mål og sjanser med og uten Carroll på banen, så det argumentet holder rett og slett ikke mål.

Nope. Etter salget av Carroll har Nolan skårt 3 mål. Han stod vel med 9?. Så det du evnt må sjekke er om Nolan skårte de 9 første målene med Carroll på banen.

Og med all respekt Lgrinde, det er bullshit å påstå at Nolan er godt trent.  Det er han ikke. Hvorfor tror du han alltid slår tversover eller støttepasninger? Det er ikke pga teknikken, men fordi han ikke er bevegelig nok til å posisjonere seg på en måte at han klarer å ta medtak. Jeg har sett bilder av Nolan i syne yngre dager i Bolton. Og han var mange kilo lettere enn det han er nå. Nolan yter alltid 100% på banen,  men det er ikke det samme som at han er topptrent.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #372 på: 15. Juni 2011, 17:29 »
Så du synes det er helt irrelevant at han går ned en divisjon kø1?

Så lenge Nolan ikke scoret, så var han en passasjer på laget, og lagånd kan bygges på flere måter enn rundt en person.

Jeg tror Allardyce er mye av årsaken til at han går til West Ham, så jeg mener faktisk det. 12 mål fra sentral midtbane taler for seg selv gjør det ikke? Gratispassasjer var han ikke, da tror jeg du må følge litt mer med når du ser kamper.

Nytter ikke diskutere så lenge folk mener han bidro mye utover målene. Det var ikke tilfellet. Han løper og kjemper i 90 minutter - ja - men det spiller ikke noe rolle når spillet går forbi han, han har ikke kapasitet til å involvere seg selv i spillet, og blir nesten som apen i midten. Når han ikke scoret så la man ikke merke til at han var på banen omtrent.

Det er mange lovord om Nolan her nå. Eneste klubben som har vist interesse for Nolan er et lag i divisjonen under. Dette etter at Nolan har scoret 12 mål fra midtbaneposisjon i PL. Hvorfor har ikke flere lag kastet seg på dette kuppet? Han har god løpskapasitet, jobber bra defensivt, scorer mye mål, er en krigar-kaptein, en inspirator - listen kunne sikkert vært lengre. Høres ut som noe et hvert lag i PL kunne trengt.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 15. Juni 2011, 17:30 »

Sist jeg sjekka så er det forskjell på å være Barcelona og å ligge under 4-0 etter drøye 20min på hjemmebane.

Svar på spørsmålet ditt; JA

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 15. Juni 2011, 17:31 »
Nope. Etter salget av Carroll har Nolan skårt 3 mål. Han stod vel med 9?. Så det du evnt må sjekke er om Nolan skårte de 9 første målene med Carroll på banen.

Nettopp. Mener å huske at to av målene fra før salget var uten Carroll involvert. Ligger antageligvis mange, mange sider tilbake i transfertråden, men der gidder jeg ikke lete.

Edit: Fant det, det var Hughie som fortjente credit for statistikken:

Nolan er veldig flink til å være på de ballene som faller ned innenfor motstandernes 16 meter, gjerne på en retur eller 2. ballen. Derfor står han også med 10 mål frem til Carroll ble solgt, mens han etter salget av Carroll kun har 2 mål.

Etter det jeg kan se har han scoret 4 mål i kamper der Carroll ikke har spilt (han var skadet i kampene mot West Ham og Sunderland i januar) og 8 uten.

Faktum er at han har scoret i 5 kamper der Carroll har spilt, og i 4 kamper der Carroll ikke har spilt. Han hadde 31 avslutninger i de 15 kampene de spilte sammen (14 på mål), og 31 avslutninger i de 16 kampene de ikke spilte sammen (11 på mål). Så forskjellen er ikke så ekstrem som du vil ha det til, men Nolan nøt nok godt av å ha Carroll der framme likevel.

Vi må også huske på at det ikke er noen garanti for at Cabaye og Ben Arfa slår til i PL selv om de har spilt for Frankrike og gjort det bra i L1.

Ser at forskjellen i mål er 8-4, men i kamper med mål kun 5-4. Så det argumentet er i beste fall litt magert.
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 17:36 av torfinn »