20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82394 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #420 på: 15. Juni 2011, 21:50 »
For å fundere litt annerledes enn mange andre her vil jeg sette fingeren på noe som ikke er nevnt.
Jeg begynner med Pardew og hans måte å spille på og formasjoner brukt i hans dager som manager i PL for West Ham og Charlton. Han benyttet en 4-4-2 formasjon og spilte tidvis offensiv og fin fotball, spesielt i West Ham. Det er også denne formasjonen assistenten John Carver er mest kjent med i NUFC fra sin tid under Sir Bobby Robson.
I en sånn formasjon og spillemåte mener jeg at Nolan definitivt ikke passer inn. Han er ikke et defensivt anker og han er heller ikke en ballfordeler. Han dekker heller ikke store nok rom på midtbanen til at han kan være 1 av 2 sentrale, mener jeg.
Jeg ser på Nolan som 1 av 2 indreløpere med en defensiv ballfordeler bak seg, der mener jeg han vil få mest utbytte av sine ferdigheter. I en klassisk 4-4-2 formasjon synes jeg det vil være vanskelig å finne en plass til han.

De fleste kritiserer Ashley og co for dette her, muligens med rette, akkurat det vet jeg ikke. Men om det istedenfor er slik at Pardew vil sette sitt preg på dette laget, få inn spillertyper som han mener passer best i hans måte å spille på, trimme stallen litt for å gjøre plass økonomisk og ferdighetsmessig til spillere han mener er bedre, da er det jo isåfall Pardew som skal ha "skyld" i dette, om det er det rette ordet å bruke.

Om det er slik at dette er Pardew og Carver sitt valg, så synes jeg det er tøft gjort. De kvitter seg med kapteinen, en godt likt personlighet og en man vet hva står for i PL. Men sjansene er jo også tilstede for at en evt erstatter ikke er noe dårligere, snarere tvert imot.

Jeg tror vi vil se NUFC fra en litt annen side spillemessig neste sesong. Slik vi spilte denne sesongen var det mye langt og ikke så mye finspill å se. NUFC var det laget som puttet mest mål på dødballer, og spillerne kjempet og kriget for nesten hver eneste ball, skikkelig god lagmoral. Det håper jeg vil fortsette også neste sesong, men at man kan blande det med litt "fin fotball" som vi hadde under Sir Bobby Robson.

Og til sist, det ser ut som at NUFC har lagt lista høyt når de nå søker etter spisser. Om man får inn noen skikkelig gode i den posisjonen der vil plutselig ikke savnet etter Nolan sine mål være så stort. Men om det fremdeles skal være Løvenkrands, Ranger og Ameobi som skal utgjøre spisskvartetten, da vil nok savnet etter Nolan fremdeles være der.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 15. Juni 2011, 22:00 »
I tillegg kan Ben Arfa og Cabaye også stå for noen mål hvis de slår til noe i nærheten av hva vi kan forvente. Det jeg er aller mest redd for er om noen kan ta det verbale ansvaret, gå foran og samle troppene.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 15. Juni 2011, 22:05 »
Godt fundert innlegg Frode..Men i følge Wikipedia kreves det stor løpskraft hos en indreløper ;)
Nolan passer perfekt inn i et lag som baserer seg på kriging og kjemping inne i boksen og poling  hvor han kan ta seg av nedfallsfrukten.  Der er han livsfarlig. Og han er god defensivt når vi har fått etablert oss. Synes det er en gåte stoke ikke kjøper ham jeg..
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 22:11 av InspectorC »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 15. Juni 2011, 22:11 »
Hvor passer Ben Arfa inn i en 442? Høyreving, sentral midtbane, spiss eller hengende spiss?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 16. Juni 2011, 01:10 »
Vi mistet Nolan. Vi kastet ham ikke ut. Det er ihvertfall litt betryggende.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 16. Juni 2011, 11:37 »
Her var det mye å lese siden igår...

Jeg tenker vel først og fremst at det er riktig at Nolan faktisk kan komme til å slite med å få spille fast neste sesong. Spilleren Nolan kan vi faktisk klare oss veldig bra uten. Derimot mister vi samlingspunktet i troppen, lederen og hærføreren på banen, og han som låner ut gjesterommet sitt når våre unge slabbedasker ikke vet å oppføre seg og trenger litt hjelp.

Vi trenger ikke spilleren, men vi trenger samlingspunktet, lederen, hærføreren og husverten. Spørsmålet er bare om Nolan ville fylt alle de andre rollene like bra neste sesong, som squad-player. Jeg er slett ikke helt overbevist om akkurat det.

Jeg syns selvfølgelig det er kjedelig at vi mister Nolan, men jeg innser at det finnes håp for Newcastle uten ham også, og håper at klubben klarer seg fint allikevel, og kanskje blir enda bedre enn denne sesongen, jamfør Frodes gode innlegg om spillestil og hvorvidt Nolan ville passet inn.

Bottom line: litt kjipt å miste Nolan, la oss bare håpe det ikke koster oss altfor mange andre spillere, ta da med i betraktningen at José Enrique kanskje allerede var på vei ut allikevel, og at Barton ikke akkurat gjør det enklere for klubben og beholde ham.

Newcastle har mistet større, bedre og viktigere spillere før, men reist seg igjen. Kjipt at Nolan er dratt, men han får ha lykke til i London og takk for alt han har utrettet på Tyneside!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 16. Juni 2011, 13:19 »
Kloke ord fra Mick Martin:

?I?m hugely disappointed to be honest,? Martin told the Chronicle.

?Nolan?s been a very good player for us and a big influence in the dressing room. His boots will take a lot of filling.

?I?m disappointed and the fans will be too. Why sell him? I don?t think he would want to go, or drop down a division.

?He?s settled here and it?s a long way to London, and not as easy to settle there.

?Like Joey Barton, he?s become a crowd favourite and these are the types you must retain. They both had difficulty settling in at first but won the crowd over, got their confidence back with a great season in the Championship and went on from there.

?Nolan worked hard, was a big influence in the Championship, and 12 goals this last season is a phenomenal return from midfield.

?It?s harsh he?s leaving and he?ll be hard to replace.

?Now they need to get someone in quickly and, while I believe in the value of signing foreign players who have done something, the greater priority should surely be on local players or at least those who are familiar with and known to the Premier League.

?These are the types of player fans can associate with.

?I?ve nothing against foreign players, but in Newcastle it?s important to have a presence from the North East and the UK.

?The club has struggled with that since Andy Carroll left and now Nolan is on his way.

?You still have the likes of Steven Taylor and Steve Harper but you need as many players with influence as possible. If Nolan goes, how long before Barton does?

?Crowd favourites are very difficult to replace, and letting them go just gives fans more ammunition to fire at the owner.?

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/06/16/mick-martin-questions-kevin-nolan-nufc-exit-72703-28888718/#ixzz1PR9FY3qH

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 16. Juni 2011, 13:21 »
Mye fornuftig. Stiller meg bak disse synspunktene.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #428 på: 16. Juni 2011, 14:58 »
"West Ham were celebrating last night after signing Nolan - but it will cost them a massive £16.5million."  :o Dette er ifølge "The Sun", men...
Gikk vel for rundt £3,5mill?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 16. Juni 2011, 15:00 »
De regner sikkert med overgangssum, sign-on-fee og lønn over hele kontraktsperioden. Siden det er the Sun legger de sikkert på en del ekstra etter dette også.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #430 på: 16. Juni 2011, 15:02 »
Tjah.

Lønna hans på ca £50.000 pr uke ganget med 52 (antall uker i et år) ganget med 5 (antall år i avtalen) blir ca £13.000.000.

Legger man så på £3.500.000 i overgangssum så blir det vel ca riktig det :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 16. Juni 2011, 15:05 »
Og uansett hvor viktig Nolan var, hvilket allerede er diskutert opp og ned og i mente her inne, så tror jeg ikke vi hadde fått så veldig mye mer enn £3,5 mil. for han. De pengene som er involvert i regnestykket til West Ham, men IKKE havner i Newcastle, driter jeg i uansett.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 16. Juni 2011, 21:58 »
Enkelt og greit sagt:

He's made a big contribution, but you just don't hand out a 5 years on 55K to a player who is almost 29 and likely to be benched from the first year.

In fact, it's barely worth an arguement.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 16. Juni 2011, 22:38 »
Enkelt og greit sagt:

He's made a big contribution, but you just don't hand out a 5 years on 55K to a player who is almost 29 and likely to be benched from the first year.

In fact, it's barely worth an arguement.

Det er jeg selvsagt helt enig i, men det er overhodet ikke poenget i den diskusjonen her hvis du prøver å antyde det. Poenget er at han hadde to år igjen av kontrakten, og vi kunne fint beholdt han videre, hvertfall ett år til. Men det er mulig Nolan så en mulighet til å sikre fremtiden nå når han hadde muligheten, samtidig som vi kunne cashe inn. Allikevel, så mener jeg vi burde beholdt han ett år til og gitt faen i de kontraktsforhandlingene som strandet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #434 på: 17. Juni 2011, 00:16 »
Det er trist, men iblandt må man rett og slett ta bikkja bak huset og skyte den.
Legendarisk kommentar! Likte og dei med utblåst rundingsbøye og blå i trynet etter 20 min ;) Kanskje det var nødvendig å selge Nolan, jævli trist, men nødvendig. Det kan kun datoen 1.9 fortelle oss...
Venter i spenning...