20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 20/10: Newcastle - Man. City 21.00 [C+ Sport 1]  (Lest 35415 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 20/10: Newcastle - Man. City 21.00 [C+ Sport 1]
« Svar #180 på: 21. Okt. 2008, 13:56 »
Ameobi var IKKE ensom spiss! det var to spisser i 1. omg og deler av 2. omg. Martins var den andre, og hvis folk ikke ser forskjell på de, så ere på tide å oppsøke opptikker! Ameobi orka knapt å løpe i slutten av 1. omg. og HELE 2. omg!
Helt riktig, det var to spisser på banen, men kun en av de spilte spiss. Martins var på venstrekant. Og hvis du ikke har fått med deg at vår egen trener sa det, bør du ta opp barneskole-engelsken din!

Kinnear picked out Oba Martins, who played a wide-left role, and Shola Ameobi for particular praise, saying: "Oba did exceptionally well - he ran himself into the ground.

"The same with Shola up front: he was up there by himself fighting away."

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #181 på: 21. Okt. 2008, 15:17 »
Given: 7- Holder oss inne i kampen, sjanseløs på målene. Gir oss trygghet der bak.
Beye: - Gjorde seg bemerket ved at han satte inn den desidert beste taklingen jeg har sett av en Newcastle-spiller siden Parkers takling på Joe Cole. Synd at dommeren gjør en håpløs avgjørelse.
Taylor: 7- Stødig. Gjør et par meget viktige blokkeringer, og har en fantastisk innsats (mrk Ched Evans-taklingen).
Coloccini: 8 - BB i mine øyne. Trygg, rolig og gjør alt rett. Spiller seg ut på en fantastisk måte, og begynner å se ut som den stopperen vi sårt trenger.
Bassong: 6,5 - Tøff i duellene, men sliter litt med plasseringa i enkelte situasjoner. Har allerede blitt et bedre alternativ enn Enrique, og kan bli meget god utover sesongen.
Geremi: 7 - Beste kampen jeg har sett av Geremi i år. Tar høyresida for seg selv både offensivt og defensivt, og løser det på en god måte. Har endel å gå på når det gjelder dødballer.
Butt: 6,5 - Er flink i gjenvinningsfasen, men gjør ofte pasningsfeil. Bedre enn i de siste kampene, men det er ingen tvil om at Butt må ut etter sesongen.
Guthrie: 7 - Kloke ballvalg, og er en av årsakene til at vi faktisk klarte å etablere ett visst press med såpass lite offensiv kraft.
Duff: 7,5 - Meget god kamp. Klarer endelig å true backene istedet for å slå konstant i støtte. Virker som om selvtillitten er tilbake.
Martins: 7 - Jobber under vanskelige arbeidsforhold, men er fortsatt et stort uromoment. God defensiv jobb da han ble trukket ned på vingen.
Ameobi: 7 - Mye det samme som Martins. Skaper farligheter på egen hånd, og scorer et heldig mål etter en god prestasjon. Mangler selvfølgelig mye på kampformen, men kan vise seg å bli nyttig for oss fremover.

Zog: 6 - Kommer inn i en periode vi ligger alt for langt bakpå, og får dermed ikke utrettet mye.
Carroll: 5 - Skulle aldri blitt foretrukket fremfor Xisco. Bidrar med alt for lite, og virker uinteressert.
« Siste redigering: 21. Okt. 2008, 15:19 av braegg »

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 21. Okt. 2008, 16:04 »
ripsgard : tippe du drakk i går/dag siden du klare å snakka så negativt om amøben..greit han e dårlige,mn han spelte jo bra i går faktiskt!å håper dt kan forsette..
Joey Barton 7

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #183 på: 21. Okt. 2008, 16:08 »
selv om ameobi scorte et mål, så var han ikke BRA av den grunn! målet var griseflaks, og vi var heldige der! vi blir overkjørt i store deler av matchen, og at vi legger oss bakpå, er grunnen til at city scorer! angrep er det beste forsvar! helt feil taktikk av JK mener jeg. Greit å prøve å safe, men utfallet blir som regel baklengs når vi lar oss presse de siste 20 min!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 21. Okt. 2008, 16:20 »
selv om ameobi scorte et mål, så var han ikke BRA av den grunn! målet var griseflaks, og vi var heldige der! vi blir overkjørt i store deler av matchen, og at vi legger oss bakpå, er grunnen til at city scorer! angrep er det beste forsvar! helt feil taktikk av JK mener jeg. Greit å prøve å safe, men utfallet blir som regel baklengs når vi lar oss presse de siste 20 min!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåå det er såååååååå tøft å HATE Shola Ameobi!!!!!!!! Hva feiler hjernen din a? Tydeligvis noen sperrer der som gjør at du ikke får inn fotballforståelsen. Shola var faktisk veldig god i går, jobbet hardt så lenge han spilte. Vant masse dueller mot Dunne og Ben Haim, holdt oppe ballen, skapte rom for medspillerene. Og da har jeg ikke nevnt scoringen! Avslutningen var ikke spesielt bra, men utrolig bra hvordan han tar med seg ballen før han avslutter, kaldt og rolig! Er det bare bull at han får 8/10 på skysports, at lagkamerater og manager skryter voldsomt av mannen som endelig spiller en bra kamp igjen!...?

Når det gjelder resten av innlegget ditt, som faktisk er saklig :o.....Ja, selvsagt er det ikke ideelt å legge seg bakpå å safe. Men jeg tror nok gutta ble dyktig slitne på slutten, etter så mange minutter med en mann mindre. Så tror ikke vi skal legge skylda på Kinnear for den biten. Vi skal huske på at med spillere som SWP, Robinho, Jo, Sturridge og Ireland som alle er fotrappe ville utnyttet etthvert rom med glans hvis vi skulle prøvd å stå høyere i banen med så slitne spillere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #185 på: 21. Okt. 2008, 16:34 »
kø1 : Takk  ;)
Joey Barton 7

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #186 på: 21. Okt. 2008, 16:56 »
enig med kø1:P
Newcastle United Football Club<3

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 21. Okt. 2008, 17:02 »
Stjerne i boka for det innlegget der, kø1.

Når jeg ser slike innlegg som dene ripsgard klarer å lire av seg kunne jeg ønske vi hadde innført minuspoeng også. For makan til ren bullshite er det lenge siden jeg har sett.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 21. Okt. 2008, 18:15 »
Det er ikke første kampen Shola spiller bra, heller! Mot Everton skulle han jo sikret seieren, men Baines kom i veien for Zoggy.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 21. Okt. 2008, 19:45 »
Shola spilte ingen kanonkamp, men bra utifra det eg forventer av han. Så synd martins ikke kunne spille lenger, for da kunne vi tatt av Ameobi, og satt innpå Zog. Da hadde vi garantert sprunget igjennom av og til.

Og hvorfor kan ikke folk mene Ameobi ikke spilte så bra? Han gjorde mange ting som eg klødde meg hart i hode av. Kan sammenlignes med diskusjonen om Butt...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 21. Okt. 2008, 20:34 »
Jeg synes Ameobi var banens beste med god margin. Han spilte fantastisk godt. Ikke bare til seg å være, men han spilte faktisk fantastisk godt. Han løp, han driblet, han vant dueller, han scoret mål og skapte sjanser, både for seg selv og andre.

Er det bare jeg som vil halshugge Coloccini etter Irelands utlikning? Er det ingen som ser at Coloccini sover noe så til de grader i den situasjonen? Alle de andre i forsvaret har hver sin mann, Colo skal ha god kontroll på løpet til Ireland, men når pasningen fra Robinho kommer, så står han og ser på, og venter til det er altfor sent, så han havner på etterskudd. Hadde Colo fulgt med på Ireland der, og plukket opp løpet hans, så hadde ikke Robinhos pasning ført til noen verdens ting. Jeg mener det er totalt unødvendig å slippe inn det utlikningsmålet på den måten vi gjør, for vi har stort sett god kontroll på et svakt City-lag, som inviterer oss inn igjen i kampen.

Jeg kan til dels si meg enig med NewcastleUtd-mad som sier at Kinnear fratok oss to poeng med å sette inn Carroll for Ameobi og pøse på med lange baller. På den måten lot vi City få starte på nytt og på nytt, og vi brukte mer krefter på slutten, enn godt var. Vi var tydelig slitne på slutten, og et slitent hode kan ha vært årsaken til at en ellers meget god Coloccini gjorde en amatørfeil på slutten. Jeg ville satt inn Xisco foran Carroll, som ikke har kamptrening. Xisco er dessuten bedre enn Carroll. Og jeg tror han kunne holdt opp ballen i større grad enn Carroll, som jeg mener er bedre rettvendt.

Jeg var dypt skuffet over at vi ga fra oss to poeng på slutten. Jeg var misfornøyd med ett poeng når vi tross alt ledet kampen og hadde god kontroll på City. Vi spilte så bra at jeg mener vi burde greid å dra i land alle tre poengene. Og jeg vil ikke sette Irelands mål på kontoen for uflaks. Det var svakt forsvarsspill. Etter det jeg kunne se, hovedsaklig av Colo.

Hva angår straffesparket og rødkortet til Beye var det i mine øyne direkte feil begge deler. Det var aldri i verden noe straffespark (eller frispark for den del). Beye kommer inn fra siden, takler perfekt og tar ballen soleklart, før Robinho sånn halvveis faller og hopper over beina hans. Det er ingen bevisst takling av spiller, men det er en bevisst takling på ball, og den var så rein som det var mulig å få den i den situasjonen. Beye fratar riktignok Robinho en klar målsjanse, men ikke på ulovlig vis. Ergo er det ikke straffe og ikke utvisning.

Jeg forstår at dommer har problemer med å se nøyaktig hvor bra taklingen var, men han må jo åpenbart se at ballen endrer retning før spilleren faller. Da bør han i mine øyne vurdere det dithen at det ikke er skjedd noe ulovlig. Hvis det er linjedommeren som vinker og varsler dommeren, så er vedkommende blind og direkte dum. Om ikke kjøpt og betalt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #191 på: 21. Okt. 2008, 20:38 »
Er helt enig med mange her, Ameobi spilte en bra kamp!

Så også tendensene mot Everton, virker som kinnear har gitt han et lite spark i ræva :)

Kan også nevne at i tillegg til å jobbe bra på topp som oppspillspunkt og score et mål så hadde han en flott pasning til Duff som han burda scora på!

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #192 på: 21. Okt. 2008, 20:39 »
Shola gjorde mye av det samme han har gjort tidligere i sesongen, når enkelte tilbakestående døgenikter her inne har gitt ham minuspoeng og enere på børsene sine. Hadde Martins hatt den samme kampformen som Ameobi har tror jeg neppe han hadde gjort det så veldig mye bedre. Faktum er at Ameobi faktisk fortsatt er en mer enn brukbar spiss, selv om han ikke er god nok til å spille fast på Newcastle.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 21. Okt. 2008, 20:46 »
Jeg synes Ameobi var banens beste med god margin. Han spilte fantastisk godt. Ikke bare til seg å være, men han spilte faktisk fantastisk godt. Han løp, han driblet, han vant dueller, han scoret mål og skapte sjanser, både for seg selv og andre.

Dette, DETTE er heilt sjukt sagt! Er det mulig å bli så jævlig overentusiastisk etter ett lompemål, noen dueller vunnet og en fin pasning? Det er rett og slett pinlig! Coloccini da? Given da? Nei, dette tok kaka  ???

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 21. Okt. 2008, 20:51 »

Er det bare jeg som vil halshugge Coloccini etter Irelands utlikning? Er det ingen som ser at Coloccini sover noe så til de grader i den situasjonen? Alle de andre i forsvaret har hver sin mann, Colo skal ha god kontroll på løpet til Ireland, men når pasningen fra Robinho kommer, så står han og ser på, og venter til det er altfor sent, så han havner på etterskudd. Hadde Colo fulgt med på Ireland der, og plukket opp løpet hans, så hadde ikke Robinhos pasning ført til noen verdens ting. Jeg mener det er totalt unødvendig å slippe inn det utlikningsmålet på den måten vi gjør, for vi har stort sett god kontroll på et svakt City-lag, som inviterer oss inn igjen i kampen.

Jeg mener at Colo står riktig i den situasjonen. Stopper skal frem å sette sperre der, mens backen skal falle bak å ta ut dybde. Ergo er det Bassong som står for høyt, og som skulle skjært av den gjennombruddsballen. Du kan tenke deg hva som hadde skjedd hvis Colo hadde falt lavere, da hadde han gitt større rom rett foran vår egen 16m. Interressant situasjon, noen som har flere synspunkter??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM