20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 20/10: Newcastle - Man. City 21.00 [C+ Sport 1]  (Lest 35423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: 20/10: Newcastle - Man. City 21.00 [C+ Sport 1]
« Svar #195 på: 21. Okt. 2008, 20:56 »
Shola gjorde mye av det samme han har gjort tidligere i sesongen, når enkelte tilbakestående døgenikter her inne har gitt ham minuspoeng og enere på børsene sine.

Dette er jo bare tull, Ameobi spilte sin suverent beste kamp på lang lang tid.   Startet forbedringen sin mot Everton og tok den ennu et steg videre mot City!
At han har spilt like godt tidligere er bare tull, skal noen år tilbake i tid for å finne en like god Ameobi som igår.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 21. Okt. 2008, 21:03 »
Shola gjorde mye av det samme han har gjort tidligere i sesongen, når enkelte tilbakestående døgenikter her inne har gitt ham minuspoeng og enere på børsene sine.

Dette er jo bare tull, Ameobi spilte sin suverent beste kamp på lang lang tid.   Startet forbedringen sin mot Everton og tok den ennu et steg videre mot City!
At han har spilt like godt tidligere er bare tull, skal noen år tilbake i tid for å finne en like god Ameobi som igår.

Mulig han spilte sin beste kamp på en stund, men knapt bra nok for å vere god nok for startoppstillingen...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 21. Okt. 2008, 21:08 »
Jeg synes Ameobi var banens beste med god margin. Han spilte fantastisk godt. Ikke bare til seg å være, men han spilte faktisk fantastisk godt. Han løp, han driblet, han vant dueller, han scoret mål og skapte sjanser, både for seg selv og andre.

Dette, DETTE er heilt sjukt sagt! Er det mulig å bli så jævlig overentusiastisk etter ett lompemål, noen dueller vunnet og en fin pasning? Det er rett og slett pinlig! Coloccini da? Given da? Nei, dette tok kaka  ???

Nufc.co.uks lesere kårer Shola til MOM, så du trenger ikke å gi deg så forferdelig over.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #198 på: 21. Okt. 2008, 21:09 »

Skrev jeg at han har spilt like godt tidligere?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 21. Okt. 2008, 21:10 »
Er du seriøs Eriksson??

Jeg synes Ameobi var veldig god, fungerte ypperlig som oppspillspunkt og skapte mye hodebry for city stopperene. Gjennomført god match! Jeg vil påstå at denne prestasjonen var bedre enn noen enkelt kamp Mr.Viduka noen gang har levert for black and white! Kanskje det sier mer om Viduka, ikke vet jeg, men uansett så synes jeg det var gledelig å se Ameobi prestere. Men selvsagt er det noen som vil dømme han ned siden han har vært dårlig de to siste årene. Leverer han sånn jevnt fremover, så skal det faktisk bli vanskelig å sette han ut fordi dette var bra" Jeg tar ikke av fordi han leverer en god kamp, men jeg gir creds til Shola for gårsdagen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 21. Okt. 2008, 21:28 »
Eg gav han en 7'er på børsen, og det står eg på. Han spilte eg grei kamp, der han vant endel dueller, la noen ganger fint tilbake for så å gå på løp og scoret ett mål. Dette synes eg tilsvarer en 7'er på børsen, noe som ikke er en dårlig karrakter. Men det jeg synes er fulstendig uforståelig er at folk setter hans prestasjon over Given, Colo og Duff sine presatsjoner. Håper ikke eg er alene om det, for det vil vere merkelig! Faktisk. Ikke det at det er merkelig at folk ikke synes som meg, for det kan nok vere vanskelig til tider, men at dei setter Amøben over Colo, Given og Duff!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 21. Okt. 2008, 22:08 »
Altså, Ameobi var i mine øyne tidvis glimrende som ensom spiss mot en såpass god stopper som Dunne. Det er i utgangspunktet en utakknemlig jobb å spille ensom spiss for et lag med en mann mindre, og da kreves det mye av deg. Dunne er en hard stopper, men Ameobi gav han et reint helvette. Dette var en god kamp etter normal standard, ikke bare fordi det var Shola Ameobi. Jeg tar heller ikke av, men mannen fortjener skryt for prestasjonen. Men enkelte klarer ikke se at diverse spillere kan levere når de gjør det...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 21. Okt. 2008, 22:14 »
Jeg synes Ameobi spilte bedre enn en fattig sjuer. Han var jo fantastisk i går. Jeg synes han var avgjørende for at vi greide å komme tilbake i kampen. Han var en avgjørende faktor fremover på banen. Selv om han scoret ved et sleivtreff, og neppe ville greid å score om han hadde truffet ballen reint, så tror jeg ikke det var tilfeldig at Ameobi scoret, selv om han ikke traff reint. Han hadde en sånn dag hvor han lyktes med så og si alt han foretok seg.

Ameobi fikk stående applaus da han gikk av banen, og han ble kåret til Man of the Match av de som har giddet å stemme på nufc.co.uk. Det er selvfølgelig ikke noe bevis, men det er jo en kjent sak at Ameobi ikke akkurat er kjempepopulær blant Newcastle-fans, verken i England eller i Norge.

Selv om jeg synes Colo, Duff og Given var meget gode, synes jeg Ameobi var et lite hakk bedre. Det har noe med at hans svakheter denne gang ble hans styrke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #203 på: 21. Okt. 2008, 22:34 »
Fy f*** hvordan noen kan tenke svart-hvitt her på forumet! Det er nok en bivirkning av å heie på skjærene, men at enkelte kan kalle shola fantastisk har jeg problemer med å forstå. Greit; han var fantastisk mye bedre enn han har vært på en stund, og fortjente 7-8 på børsen. MEN: Børsen går til 10, og DET er fantastisk...

At noen kan slakte Shola etter gårsdagen er like håpløst. (Hører du ripsgard?)

La oss bare si at jeg ikke er El Donkeys største fan, men at jeg gladelig starter opp sholadinho fan club avd Ålesund hvis han noengang leverer varene stabilt i nærheten av Joakims orgasmeinnlegg tidligere i denne tråden.

Jeg synes selv at Duff var det største lyspunktet, i og med at jeg aner en Duff i gryende form, som blir brukt til det han kan.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 21. Okt. 2008, 22:38 »
Shola var svært god i går. Men ingen 10er, ikke 9er heller, ei heller en 8. En sterk 7 mener jeg er mer passe for Ameobi. Han gjorde mye bra, men han var ikke stor. Jeg synes både Colo og Duff var et par hakk bedre enn Ameobi.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 21. Okt. 2008, 23:02 »
Jeg synes Ameobi spilte bedre enn en fattig sjuer. Han var jo fantastisk i går. Jeg synes han var avgjørende for at vi greide å komme tilbake i kampen. Han var en avgjørende faktor fremover på banen. Selv om han scoret ved et sleivtreff, og neppe ville greid å score om han hadde truffet ballen reint, så tror jeg ikke det var tilfeldig at Ameobi scoret, selv om han ikke traff reint. Han hadde en sånn dag hvor han lyktes med så og si alt han foretok seg.

Ameobi fikk stående applaus da han gikk av banen, og han ble kåret til Man of the Match av de som har giddet å stemme på nufc.co.uk. Det er selvfølgelig ikke noe bevis, men det er jo en kjent sak at Ameobi ikke akkurat er kjempepopulær blant Newcastle-fans, verken i England eller i Norge.

Selv om jeg synes Colo, Duff og Given var meget gode, synes jeg Ameobi var et lite hakk bedre. Det har noe med at hans svakheter denne gang ble hans styrke.

F.eks at han var superrask igår ? Nei, eg tar dette opp igjen når han har hatt noen av sine litt mer normale kamper, med 4'ere på børsen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 21. Okt. 2008, 23:08 »

F.eks at han var superrask igår ? Nei, eg tar dette opp igjen når han har hatt noen av sine litt mer normale kamper, med 4'ere på børsen.
Det er jo snakk om at han hadde en meget god kamp i går. Ikke at han spilte dårlig forrige kamp eller at han vil spille dårlig neste kamp.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 21. Okt. 2008, 23:12 »

Det er jo snakk om at han hadde en meget god kamp i går. Ikke at han spilte dårlig forrige kamp eller at han vil spille dårlig neste kamp.

Om Joakim kan se reprisen av kampen om noen uker når rusen har lagt seg, så lurer eg på om Ameobi egentlig var så fantasisk...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 21. Okt. 2008, 23:48 »
Ingen kunne gjort spissjobben bedre enn det Ameobi gjorde i går, av de vi har tilgjengelig. Skaper trøbbel for stopperne til City i store deler av kampen. Duff var nok MOM synes jeg, men Ameobi var blant de 3 beste absolutt!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 21. Okt. 2008, 23:53 »
Colloccini hadde blitt min MOTM hadde det ikkje vore for at eg syns han slapp Ireland litt billig gjennom på siste målet. Derfor går min stemme også til Shola Ameobi. Det som var spesielt overraskande med Ameobi var at han jobba så hardt, var jo helt ferdig då han gjekk ut og det er vel et bra bevis. Tidlegare år har eg alltid sett på Ameobi som en lat spelar som daffar rundt på topp, det gjorde han ikkje i går!