20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42052 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #135 på: 08. Des. 2008, 16:34 »
Gratulerer alle sammen :) Satser på Sollied nå!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 08. Des. 2008, 16:34 »
Finfint! Nå må han derre Karl Espelund ikke drite seg ut!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 08. Des. 2008, 16:50 »
Han trekker seg ifølge VG. Kjempenyheter, Hareide har bevist at han er ein elendig landslagstrener. Hadde vore spennande om vi kunne fått inn Sollied no.

Eg må innrømma eg har ikkje peiling på kva Sollied har oppnådd, og derfor dårleg av meg å sei at eg ikkje ser at han er så mykje betre enn Hareide?  :P

Kvifor ikkje gå for ein utenlandsk trenar?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 08. Des. 2008, 17:04 »
Han trekker seg ifølge VG. Kjempenyheter, Hareide har bevist at han er ein elendig landslagstrener. Hadde vore spennande om vi kunne fått inn Sollied no.

Eg må innrømma eg har ikkje peiling på kva Sollied har oppnådd, og derfor dårleg av meg å sei at eg ikkje ser at han er så mykje betre enn Hareide?  :P

Kvifor ikkje gå for ein utenlandsk trenar?

Hareide var jo ein god klubbtrenar, Sollied har oppnådt meir som klubbtrenar, det er ikkje dermed sagt han er den rette for landslagsjobben, men han er nok den mest profilerte norske trenaren i dag. Vi kan godt gå for utenlandsk, men kven det kan være har eg ikkje peiling på.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #139 på: 08. Des. 2008, 17:06 »

Sollieds trenermeritter:

Manager honours
With Bodø/Glimt:
Vant 1. divisjon: 1992
Vant cupen: 1993
2. plass i Tippeligaen: 1993

With Rosenborg:
Vant Tippeligaen (i NA Eggens friår): 1998
Sølv i cupen: 1998
Scandinavian Masters: 1998

With Club Brugge:
Jupiler League: 2002-03, 2004-05
Belgian Cup: 2003-04
Belgian Supercup: 2002, 2003, 2004, 2005

With Olympiacos:
Super League Greece: 2005-06
Greek Cup: 2005-06
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #140 på: 08. Des. 2008, 17:07 »
Vi kan godt gå for utenlandsk, men kven det kan være har eg ikkje peiling på.

Keegan er jo ledig...
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #141 på: 08. Des. 2008, 17:09 »
Endelig!!

Få inn Trond Sollied!!!!

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 08. Des. 2008, 17:12 »
Norge treng ikkje forsåvid ein trenar. Det er stor forskjell på og vere landslagsSJEF og ein trenar. Drillo var ein sjef som samla dei som var best i landet til og spele hans fotball ein og annan gang i året, medan Hareide har samla dei som har vert formspelarar og dei som har hatt klippekort til og spele fotballen. Det norge treng er en med ein klar spelestil som kan komme inn og samle dei beste til og spele hans fotball. Om det fører til at ein spelar som Strømstad blir vraka så er det heilt greit, så lenge ein spelar som passar inn i høgrekantrolla på ein anna måte spelar. Du kan ikkje på ein landslag heile tida bytte mellom ein Jonas, Solano eller Nani type alt etter kven som er i form. Du legge inn ein spelestil der du treng ein type. Skal høgrekanten jobbe hardt, slå presise innlegg eller trekke innover? Under Hareide har vi spelt med dei som har vert best til ein kvar tid og lagt om formasjon etter kven som har verdt i form.
KONKLUSJON: Vi treng ein med knall hard spelestil som ikkje det blir så mykje dill og dall med

BallaJazz

• Gjest
« Svar #143 på: 08. Des. 2008, 17:57 »
Vil ha inn friskt blod i trenerrollen

ULLEVAAL (VG Nett) Åge Hareide kunngjorde i ettermiddag at han ikke har motivasjon til å fortsette som landslagssjef for Norge.

Åge Hareide ankom pressekonferansen på Ullevaal stadion klokken 16.15 - sammen med generalsekretær Karen Espelund, informasjonssjef Roger Solheim og fotballpresident Sondre Kåfjord.

Der fortalte han at han ikke lenger orker å fortsette som sjef for landslaget.

- Etter lang tids refleksjon etter Ukraina-kampen har jeg i samråd med Sondre og Karen kommet frem til at jeg går av som landslagstrener, innleder Åge Hareide.

- Vi har hatt mye motgang, og da er det tungt å se fremover. Jeg har ikke den nødvendige motivasjonen, sier han.

På tross av at han trekker seg som landslagstrener er Åge Hareide i svært godt humør under pressekonferansen.

- Resultatene henger ved meg fra 2008. Det er kanskje bedre at noen kommer inn med friskt blod, slik at vi får en god start på 2009 med seier over Makedonia, sier den avtroppende treneren, som har gått og grublet på om han ville fortsette i lengre tid.
Den endelige avgjørelsen tok han i går.

- Hadde jeg hatt speed nok til å gå inn i 2009, så ville jeg gjort det. Men jeg føler det er bedre at noen andre tar over nå, sier Hareide.

Protokoll:Send din hilsen til Hareide her

Fotballpresident Sondre Kåfjord skryter av samarbeidet forbundet har hatt med Hareide, men sier at hans avgang nå tvang seg frem på grunn av mangel på motivasjon.

- Vi trenger en landslagstrener som er fullt motivert, sier fotballpresident Sondre Kåfjord.

Det er generalsekretær Karen Espelund i NFF som nå har ansvaret for å finne en ny landslagssjef.

- Vi vil ta den nødvendige tiden vi trenger for å finne riktig person til en langsiktig løsning. På kort sikt vil vi vurdere midlertidige løsninger, som kan lede landslaget i de nærmeste kampene, sier Karen Espelund.

Hun holder imidlertid kortene tett til brystet i forhold til hvem som er aktuelle, og hvilke krav NFF har til en ny trener. Espelund vil heller ikke si om forbundet nå er åpne for å velge en utenlandsk landslagstrener.

- Det må vi ta internt, sier Espelund på pressekonferansen, som det ble innkalt til på svært kort varsel.

Like etter klokken halv fire sendte NFF ut følgende pressemelding:

«Norges Fotballforbund innkaller til pressekonferanse i ettermiddag klokken 16.15 i Colosseum på Ullevaal Stadion. Pressekonferansen vil ta for seg situasjonen rundt A-landslagsjefen for menn».

Åge Hareide tok over som landslagstrener etter Nils Johan Semb i 2004. Siden den gang har han mislykkes å kvalifisere Norge til både et fotball-EM og et fotball-VM.

Starten på kvalifiseringen til VM i 2010 har heller ikke vært imponerende, og Norge har ikke vunnet én fotballkamp i 2008.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=543377

Jeg synes detta var jaggu på tide!.Vi trenger virkelig noe nytt blod inn..hva synes dere?

Eneste kandidaten i Norge jeg kan se til dags dato er Jan Jønsson. Utenom det så må vi utlands for å finne en trener som er duganes
« Siste redigering: 08. Des. 2008, 18:00 av BallaJazz »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 08. Des. 2008, 21:03 »
Godt at Hareide tar til vettet.
Men problemet er at Karen Lesbelund skal lede prosessen med å finne ny landslagssjef.
Da kan vi fort måtte slite med Ståle Solbakken eller Bjarne Berntsen (han har jo gjort en så fantastisk jobb med jentene).

Forøvrig mener jeg Trond Sollied nok vil trenge flere år på baken som klubbtrener før han er klar for jobben som SJEF for det norske landslaget. Greit nok, han har en klar spillestil og nok av autoritet. Men det alene er ikke nok. Jeg mener det norske landslaget trenger en mann med TONNEVIS av erfaring. En som har holdt på i tusen år. Men dersom Sollied får tilbudet og takker ja, så er jeg veldig positiv.

Av norske kandidater ser jeg kun Nils Arne Eggen, som i et intervju med VG-TV tidligere i høst, flørtet med tanken på en jobb som landslagssjef.
Eller så har vi navn som Svennis, Otto Rehagel, Guus Hiddink (nokså urealistisk, men verdt et forsøk, om alle Norges ti rikeste menn slår seg sammen og punger ut, så vi kanskje kan komme i nærheten av halvparten av det han tjener i Russland). Karel Brückner (tidligere tsjekkisk landslagssjef) bør også vurderes. Dette er store navn, og de er kanskje urealistiske. Men det er verdt forsøket.
Man vet aldri, kanskje kan Rehagel bli fristet av å samarbeide med for eksempel Rune Bratseth, som i mine øyne burde være en kandidat til å ta over gamlejobben til Høgmo (toppfotballsjef).

Uansett, se utenlands eller spør Eggen senior.

Jan Jönsson har gjort en flott jobb i Stabæk, men jeg mener det blir det samme som å ansette Erik Hamrén. Såvidt meg bekjent har ikke Jönsson en så vanvittig mye bedre merittliste enn sin kollega.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 08. Des. 2008, 21:49 »
Med Espelund og Kåfjord i spissen tror jeg ikke man skal forvente de spenstigste kandidatene framover. Nils Johan Semb seiler vel fort opp som favoritt?

Forresten utaktisk av Hareide å gjøre dette nå og ikke for et par uker sia. Han kunne blitt Brann-trener, hvem skal han ta over nå? Haugesund? Start?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 08. Des. 2008, 22:33 »
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lyst på noen av de navnene som du kommer med Joakim. Jeg er litt Norge for Nordmenn kanksje... men Karl Bruckner? hehe... vil ikke flørte med tanken engang :)

Jeg ser gjerne etter en ny nordmann.. kan gjærne være en stor overraskelse. Bratseth er jo en artig tanke!:) han har jo aldri fått prøve seg med sitter nok inne med ekstremt mye fotball i kroppen. Henning Berg har nok mye å komme med.

Trond Sollid er vår største profil, men det var også Hareide, så jeg kan gjerne se at norge tar en "jurgen klinsmann, van basten eller oliver bierhoff." Satse på en mann som kan gi oss litt entusiasme:) Erik Mykland har jo sagt at han vurder trener yrke? 8)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 08. Des. 2008, 23:09 »
Finfint! Nå må han derre Karl Espelund ikke drite seg ut!

Jeg var i den syvende himmel da jeg hørte at Hareide hadde trukket seg, men kom like fort ned på jorda da jeg så det var denne fyren som skulle styre prosessen rundet en ny trener.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 08. Des. 2008, 23:14 »
Skjønner ikke helt Espelund, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 09. Des. 2008, 16:29 »
Hva er det du ikke skjønner med Espelund?
Jeg forstår ikke hvorfor den kjerringa er generalsekretær i Norges Fotballforbund. Men så forstår jeg heller ikke hvorfor Sondre Kåfjord er fotballpresident.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon