20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42103 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #105 på: 21. Nov. 2008, 01:00 »
Men Riise er jo i ein slik situasjon i kver bidige kamp men han har aldri blitt arrestert før det plutselig mot Ukraina blei rødt kort. Kunne vert kem som helst. Dessuten virka jo dommeren virka litt ute av vater.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 21. Nov. 2008, 02:06 »
Slikt skjer jo hver eneste kamp, jo! Jeg syns jo avgjørelsen var direkte hårreisende, og jeg syns dommerens innsats var under enhver kritikk. Ble rett og slett bare en farse tilslutt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 21. Nov. 2008, 02:45 »
Må påpeke at jeg ikke har satt meg inn i situasjonen og uttaler meg på generelt grunnlag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 21. Nov. 2008, 11:53 »
Så må det jo sies at opptrinnet til dette var at Grindheim fikk et slag i trynet av en ukrainer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 21. Nov. 2008, 11:54 »
Ok, det visste jeg ikke, i så fall er det fullt mer forståelig...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 21. Nov. 2008, 11:57 »
Var ihvertfall det vi fikk bilde av på reprisen. Den hendelsen i tillegg til all den elendigheten som faktisk ble utøvet av dommerne den kampen skulle vel føre til at fler enn Riise var berettiget til å kjefte litt. Hadde Andresen og Iversen vært på bana hadde vi vel vært 8 stk igjen tilslutt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 22. Nov. 2008, 00:18 »
Poenget er at det er latterlig av Riise å i det hele tatt komme i en slik situasjon samme hvor uriktig det er. Hadde han bare holdt kjeft hadde jo ikke dette skjedd. Er det sånn som han selv sier, noe jeg virkelig ikke føler meg 100% sikker på, så skal det dog ikke være et rødt kort.
Så om man taper en duell, og mener dommeren gjør en feil avgjørelse, så skal man holde kjeft? Skal man la være å gå i dueller?

Nå skal jeg ikke si at jeg husker hendelsen spesielt godt. Jeg fant egentlig aldri ut hva som skjedde, basert på reprisene. Jeg så bare at linjedommeren tilkalte dommeren og det røde kortet kom opp. Men når man er uenig med dommeren i noe, så må man jo få lov å si ifra. En førstereaksjon må jo være lov.

Hadde dette vært en kvalik-kamp hadde jeg ropt på korrupsjon. Ettersom dette var en vennskapskamp tror jeg bare dommerne var fullstendig inkompetente. Og muligens hadde de Ukrainsk seier på odds-kupongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 22. Nov. 2008, 04:01 »
Det var en reprise av Grindheim i duell med en ukrainer der ukraineren slengte hånda i trynet på Grindheim, så ikke ut som om det var et uhell bare. Uansett, avgjørelsen var latterlig, men det er lenge siden jeg har sett en såpass partisk og rævva dommer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 22. Nov. 2008, 13:14 »
Jeg synes Åge Hareide oppsummerte dommeren ganske greit selv også. Dette var ent type dømming som hørte 70-tallet til. Han sier jo at han knapt nok opplevde slike dommere i sin tid som spiller. Og det begynner å bli en stund siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 22. Nov. 2008, 15:23 »
Jeg synes det er idiotisk av Hareide å fokusere på dette. Så i Adressa at Ukraina hadde 8-0 i målsjanser, det må da være dette Hareide skal bry seg om? Er så jævlig lei av alle bortforklaringene hans.

Se forøvrig denne for alternative yrkesveier for Hareide: http://pondus.no/2008/11/heia-hareide/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 22. Nov. 2008, 16:21 »
Han fokuserte jo ikke bare på det, men det var jo i all hovedsak det media fokuserte på.
Men det er klart, slike dommere påvirker kampen i for stor grad, for det var faktisk så horibel dømming at det ødela jo alt vi hadde av antydning til spill. Husker blant annet Trond Olsen feilaktig blei avblåst for offside, mens Ukraina flere ganger sto i offside iløpet av kampen uten at det blei blåst. Jeg vil ihvertfall påstå at Hareide ikke brukte det som hovedunnskyldning for at laget presterte for dårlig, selv om han selvfølgelig ikke kunne unngå å kommentere søppelet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 22. Nov. 2008, 16:39 »
Jeg er bare så kraftig lei av at ingenting er spillerne (ok, noen ganger får vel de  eller trenerens egen feil. Alltid er det uflaks eller dårlige dommere som ødelegger for oss. Hvorfor kan han ikke bare si at han er en inkompetent trener som mangler system i spillet og at det er derfor vi taper?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 22. Nov. 2008, 16:52 »
Det har vel vært fullt av slike debatter i media i etterkant av siste tapet vel? :P
Syns det er ganske klart at vi ikke har noen som helst form for plan eller visjon om hvordan vi skal spille fotballen vår. Det er ganske trist. Trond Sollied sier jeg bare.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 22. Nov. 2008, 16:54 »
Trond Sollied, Teitur, en stol, Steve McClaren, hva som helst!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 22. Nov. 2008, 19:33 »
Tja, ta det beste. Sollied er en genial trener, som atpåtil er tro til det tradisjonelle 4-3-3, som han gjør god butikk av i Nederland for øyeblikket. Vi har spillerne til det, og jeg tror det hadde vært ypperlig. Så hadde man forhåpentligvis sett at de spillerne som presterer best kommer fremfor de spillerne med store navn i store klubber.