20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #150 på: 09. Des. 2008, 16:40 »
Det er fordi Sondre Kåfjord er Norges minst karismatiske mann og Karen Espelund er Norges minst karismatiske et-eller-annet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 09. Des. 2008, 17:42 »
Godt du skrev "ett eller annet". Kan ikke skjønne at Gud skal ha skapt noe sånt, og kalt det et menneske.
Men jeg har enda mindre forståelse for hvordan Fotballtinget kan ha valgt de to til deres verv. Er det virkelig bare idioter som har stemmerett på Fotballtinget?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 09. Des. 2008, 17:46 »
Hva skulle jeg skrevet? Jeg aner ikke hva det er. Kvinne er det i alle fall ikke. Kjenner jeg dette merkelige vesenet og gladgutten fra Molde riktig ender vi opp med Teitur Thordarson som ny landslagstrener. Mannen har jo erfaring og karisma så det jommer etter, akkurat som de to andre.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 09. Des. 2008, 17:52 »
jeg leste en artikkel på nettevaisen tror jeg det var, hvor Rekdal mente at NFF ikke hadde den nødvendige kopetansen for å ansette en ny trener. Tror de fleste sitter med samme følelsen. De har hatt lang tid på å vurdere aktuelle kadidater til jobben. Landslaget har jo ikke levert på flere år.

Videre mente rekdal at det burde for eksempel noen av medlemmene i tankesmia til Drillo burde vurdere kandidater for dem. Det kunne vært spennende! og der er det masse fotballkunnskaper. Den ansettelsen som skjer nå kommer til å være veldig avgjørende for norsk fotball i årene som kommer, og vi få for guds skyld håpe vi ansetter en som er nokk kvalifisert.
Jeg vil at vi skal se utenlands, den eneste norske som er dyktig nokk er Nils Arne Eggen.
Så får vi håpe at den nye treneren eller caretakeren begynner å bygge laget rundt de unge gode spillerne vi har.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 09. Des. 2008, 17:54 »
Til og med Rekdal ser det. Cred til Rekdal fordi han sier fra om dette også. Lurer egentlig på om Kåfjord, Espelund og Solheim har kompetanse på noe som helst område.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 09. Des. 2008, 18:02 »
Kåfjord, Espelund og Solheim er sikkert effektive byråkrater og regelryttere. Men NFF burde bygge seg opp et minimum av kompetanse fotballfaglig, blant annet til å ta seg av avgjørelser som disse. Det er jo en helt annen jobb enn disse kontorfolka bedriver til daglig. Man kan ikke være ansatt til å ansette landslagstrenere på si.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 09. Des. 2008, 22:36 »
Helt enig Berntsen. Dette er kanskje den viktigste fotballfaglige oppgaven vi har i Norge på mange år. Her bør det være noen dyktige fotballfaglige personer som tar avgjørelsen og henter inn kvalitet. Blir for dumt om vi må klare oss med enda en halvgod løsning.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 09. Des. 2008, 23:03 »
En mann som Drillo kunne jo faktisk vært med å plukke ut trener. Blant annet.
Uansett, enig i mye av det som sies her. Savner Per Ravn Omdal, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 09. Des. 2008, 23:04 »
Det gjør jeg også. En ufattelig undervurdert mann. Litt mer usikker på Drillo. Han har et litt for snevert syn. Han er bare fornøyd så lenge lag spiler akkurat som han vil og synes det er synd at lag med spillestil som Barcelona gjør det bra.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 09. Des. 2008, 23:17 »
Forsåvidt. Men jeg ser heller at vi har en realist som skjønner at vi ikke evner spille sånn! Mente dog at vi burde sette sammen et slags utvalg, og der bør vel Drillo kunne være en god mann, med andre menn med i beregninga selvsagt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 09. Des. 2008, 23:19 »
Satt akkurat å leste litt på RBKweb-forumet og der er det en av brukerne som skrev et meget godt innlegg om hvordan Drillo alltid sabler ned de som er mot han i spillestilsdebatten, med MANGE eksempler. Dette gjør meg litt skeptisk til Drillo i en slik rolle. Jeg skal dog ikke si at det nødvendigvis er rett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 09. Des. 2008, 23:22 »
Han er vel MEGET flink til å fremheve sine verdier. Men det er ikke nødvendigvis slik at vi spiller 4-5-1 med lange baller opp mot en Josten Flo da. Husk at trenere som Jan Jønsson og Kåre Ingebrigtsen er/har vært med i hans tankesmie. Nøkkelordet er gjennombruddshissighet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 10. Des. 2008, 00:45 »
Enig i det, men det er stor forskjell på måten Drillo og Eggen spilte fotball på selv om begge er opptatt av gjennombruddshissighet. Jeg må si jeg tror Eggen-stilen er bedre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 10. Des. 2008, 01:22 »
Det er sant, men Drillo sier jo at de er av samme fotballskole. Nettopp fordi det skal gå hurtig fremover. Virkemidlene er selvsagt forskjellige, og som Glimt-supporter er det vel ingen tvil om hvordan jeg foretrekker.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 10. Des. 2008, 11:47 »
Lurer egentlig på hvor attraktiv den jobben er... Om man hadde forsøkt å få tak i Jönsson for eksempel, hvorfor skulle han sagt ja? Han er i en klubb som er ca like populær som landslaget for tida, og fotballmessig langt bedre. Kan ikke helt skjønne at vi skal få tak i noe annet bra enn en uvitende utlending som blir lurt med av "store" navn som Carew, Riise og Gamst.