20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808622 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3105 på: 31. Juli 2008, 15:07 »
Har ikkje noko særlig trua på dette med transfers, so trur eg held meg vekke frå alt som har med transfers i ei veke. Då får eg enten blir enten
bli negativt/positivt overraska. Gidd ikkje å sløse bort tid for å titte på verken rubbel eller miks i transfer tråden.

:D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3106 på: 31. Juli 2008, 15:15 »
På denne tida har eg alltid så lenge eg kan hugse vore veldig optimistisk med tanke på den kommande sesongen. Det er eg ikkje i år. Kan hende det er eit godt teikn men tvilar.

Til no i vinduet har vi handla inn 3 stykker, av dei 1 Liverpool-vrakgods. Ein ung franskmann, og ein argentinsk skrulling som springer rundt med spiderman-maske, begge uten noko som helst PL-erfaring. Om vi ser på den lista som Kristian G viser fram ser vi at på den tida var keegan fullt oppbacka, og handla stort sett inn PL stjerner. Og ja, Batty, Ferdinand, Barton osv var stjerner også før dei kom til Newcastle.

Eg fattar ikkje kvifor enkelte er så storvegs fornøgd med Ashley.  Det virkar som enkelte ser seg blinde på at han er engelsk og menger seg med fansen. At han setter opp prisane på sesongkort og billettar ellers tenker ikkje så mange på, i tillegg er han og hans menn håplause på overgangsmarkedet. Det høres vel og bra ut at vi skal satse på unge talent, og tru at vi skal bli det nye Arsenal. Men kva er egentlig sjansen for det? Minimalt spør du meg.

Eg er fryktelig redd for at Newcastle i mange år framover vil bli ein midt på treet klubb, som kanskje ein gang i tiåret kan bli topp-6. Ihvertfall blir vi det om vi skal fortsette på denne måten. Vi er desverre blitt passert av mange klubbar no, Tottenham, Portsmouth, Everton, West Ham har passert oss. Til og med Sunderland er på veg forbi oss.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3107 på: 31. Juli 2008, 15:50 »

Kva spelarar er det du forventa deg då? Realistisk sett. Og då er ikkje Arshavin realistisk.

No er ikkje eg noken historikar, men var desse som du har lista opp noken store namn før dei kom til Newcastle, med untak av Shearer? Kan godt hende eg tek feil. Uansett, prismessig er jo ikkje desse dei store kjøpa, bortsett frå Shearer sjølvsagt. Vi kan jo leggja til kva managerane etter Keagan har fått til spelarkjøp og summera opp kva vi har vunne og kva plasseringa vi har komme på. Mykje pengar rett i dass der ja.

Eg er heller ikkje imponert øve det vi har fått inn sålangt, og det at vi treng minst 2-3 til bekymrar meg mykje. Spesielt når det vise seg vera endå vansklegare enn eg hadde trudd å få tak i spelarar som går rett inn å hevar laget...

Eg håpar på 3 til, inderleg. Og at 2 av desse er pure class. 1 stk midtstoppar, 1 stk defansiv 1 stk offansiv midtbane.

Ferdinand, Barton, Ginola, Asprilla, Batty og Shearer var stjerner før de kom.
Men dette var bare et utklipp. Han kjøpte osgå spillere som Beardsley, Cole, Albert osv.

Når du spør hvem jeg hadde forventet meg kunne svarene vært så mangt.
Men at vi fortsatt kan lokke til oss gode internasjonale spillere er det jo ikke noe tvil om.
Coloccini er Argentinsk landslagsspiller og vil til oss. "Spiderman" det samme, og han er kommet.
P.mouth har jo kjøpt spillere som Crouch og Defoe siste året. Hadde vi trengt dem eller vært interessert er jeg helt sikker på at vi kunne konkurrert.
Samme med Johnson til Fulham. Modric var åpen for oss, og om ikke T.ham hadde kommet på banen tror jeg han hadde vært her idag.
Og at Arshavin er utilgjengelig for oss nå skyldes kun et godt EM. Før dette var det ingen storklubber etter han, og ingen hadde bydd på han.
Det var sågar flere på forumet her som mente at han ikke var god nok.

Alt avhenger selvsagt av hvem andre som er interessert, men om interessen fra de store i England, Italia og Spania skulle uteblir tror jeg garantert
at vi kan kjempe om spillere som Veloso, Huntelaar, Meireles, Moutinho, Miguel, Bilyaletdinov osv.
Om Arda Turan hadde blitt solgt for 15 mill pund rett etter EM ville du sagt at han ikke var noe vi kunne håpet på.
Nå har det vært musestilt rundt han lenge, og jeg er helt sikker på at vi kunne kjøpt han om vi ønsket.
Inler var meget god i EM og har utkjøpsklausul på bare 5 mill pund. Om Arsenal ikke er interessert tror jeg vi kunne kjøpt han enkelt.

PL har så høy status at jeg med andre ord tror vi kan plukke tilnærmet hvem som helst fra de mindre ligaene om ikke storklubbene henter dem.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #3108 på: 31. Juli 2008, 15:52 »
Jeg har gjort som Hans Emil sier han skal gjøre, nemlig holdt meg borte i en uke (lite dekning på nett langt inne i de svenske skoger)   og må si jeg er meget skufet når jeg kommer hjem og ser at det eneste som har skjedd er at vi har tapt mot ett møkkalag i en treningskamp, og skaffet oss 0 forsterkninger >:(

Og angående spillere keegan kjøpte i forrige periode, så var det flere stjerner der, og flere av summene var rimelig store summer til å være på den tiden.

Har vært rimelig positiv til Ashley og transfer politikken hans, og bare regnet med at det nok kommer noen flere signeringer som forsterker stallen før seriestart, men nu er det faktisk bare 2 uker til det braker løs og da burde troppen være klar, så ting må skje rimelig kjapt nu!  Greit nok vi har en ok første 11`r , men stallen sett under ett er jo nærmest en katastrofe, for er det en ting som er sikkert, så er det at skader slipper vi ikke unna.

Frykter at stallen blir alt for tynn, og så sliter vi i bunnen av tabellen fram til Januar, og da går vi ut og gjør ett par dyre panikkjøp!

Selv om det er fint at ting er endret i Newcastle, gjelden er slettet, klubben drives mer fornuftig, transferpolitikken er gjort mere fornuftig (transfer politikken er lagt ned ???)    osv osv, så må jeg si at jeg på en måte savner tiden da "stjerner" signerte for oss,  greit nok man innerst inne viste at akkurat det samme skjedde året før uten at det hjalp, men alikavell så gikk man til seriestart med en følelse av at i år skal newcastle virkelig hevde seg igjen.   Den følelsen har jeg for første gang på lang tid ikke før årets seriestart :(

Men men, fortsatt litt tid å gjøre det på :-\
sunt pueri pueri puerilia tractant

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3109 på: 31. Juli 2008, 16:47 »
Skjer det ikke noe snart rykker vi ned. Både Given, Smith og Taylor har vært ute å sakt at stallen må styrkes. Får vi noen skader hjelper det ikke å bruke et urutinert juniorlag på banen i Premier Leauge. Vi har hatt god tid på oss nå til å kjøpe spillere, men kun 3 ukjente spillere har kommet. Alle de 3 spillerene går under min oppfatning som "Roterende spillere i A-laget" eller "Back up for A-laget".

Nå forventer jeg at 4 meget gode spillere entrer St. James Park. Jeg synes IKKE at 60,000-70,000 pund i uka er mye for en nøkkelspiller i laget. . Alle de store lagene har spillere som får over 1 million i uka med få unntak, og apestrekene til Ashley burde han legge til side. Det koster å drive en fotballklubb, det er alle eiere klar over! Og for å tjene penger avhenger det av sportselig suksess. En Champions leauge kvartfinale vil bety flere hundre millioner inn i kassa.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3110 på: 31. Juli 2008, 17:57 »
Newcastle har alltid vært en suveren klubb for drømmer. Vi har som ivrige supportere  vært evig optimistiske foran sesongene de siste 15 årene. HVorfor? Jeg tror det har noe å gjøre med at alt egentlig ligger til rette for suksess i vår klubb. I alle fall i forhold til intresse og det som har med det materielle rundt klubben å gjøre. Men hvorfor oppnår vi da ikke suksess hvis alt ligger til rette for det? Jeg tror mye av nøkkelen til problemet er at vi alltid skal ta snarveier til toppen. La det nå være at vi skulle hatt en mye større tropp, men kvalitet er vanskelig å få tak i disse dager. Sier ikke at vi ikke kunne vært MYE bedre på transfer-fronten, men kan vi ikke for en gangs skyld gi sjefæne litt tid.  De store gutta ser klubben fra innsiden og tro det eller ei, de jobber for at klubben skal fremstå så bra som mulig.De spillerne som skal lede oss tilbake i toppen vokser ikke på trær. Synes det er veldig positivt at vi ser mer nøkternt på ting om dagen, men det betyr overhodet ikke at vi skal slutte å drømme! For vi skal tilbake å kjempe i toppen, problemet er bare at vi må finne de riktige spillerne og deretter gi de tillit og tid.

Når det gjelder troppen per dags dato så trenger den desperat minst 2 kvalitetsspillere innen kort tid. Det bør være en stopper og en offensiv playmaker! Forslag? Tror Collucini går i orden og da mangler vi en kreativ hjerne. Hvem? Kanskje er Diego mulig? vet jeg drømmer, men det har vært veldig stille rundt han i det siste og det virker som storklubbene har bestemt seg for å ikke jakte han i sommer. Baptista er heller ikke noe dumt valg!

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3111 på: 31. Juli 2008, 18:13 »
Synes vi burde prøvd oss på Ben Haim. Greit nok at han ditchet oss i fjor, og jeg sa til meg selv at jeg håpet han råtnet et visst sted, men vi er jo ikke akkurat i noen posisjon til å si nei til spillere av hans kaliber akkurat nå.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3112 på: 31. Juli 2008, 18:28 »
Kan du ikke få dette inn snart lgrinde: Arshavin sa i januar at han ville være interessert i å komme til oss. Med andre ord kunne vi hatt Arshavin på laget nå hvis vi hadde brukt penger på han i januar så Arshavin var realistisk.

Siden vi ikke har e-cup er vi ikke like attraktive å komme til, men likevel er det mange kvalitetsspillere som vil til oss og jeg har også et håp at det kommer inn noen slike spillere. Vi har penger tilgjenlig. Det viser budene på Coloccini og Modric. Det handler om å finne de riktige spillerne som Coloccini virker å være.

Det er jo kun basert på eit rykte, noke som står skrevet ein eller anna plass på netttet.Har du sett opptak av at han seier dette? Kva hadde vi å tilby han som han ikkje hadde der og då? Han hadde masse peng og laget hans spelte i europa, vi kjempa om nedrykk... Greit nok at klubben hadde akseptert eit beløp hadde det vore stort nok, men aldri om han hadde komme når han veit at EM var til sommaren og at alle storklubbane kom til å sjå på han. Kanskje viss vi hadde tilbudt han 2 mill pund i veka, men det er han ikkje verdt.

Forskjellen her inne er at noken teinkje langsiktig mens andre teinkjer kortsiktig og krev at vi presterer godt allereie i år, både på transfermarkedet og i serien. Denne kortsiktige teinkjinga og dyre bomkjøpa har ikkje ført oss noken plass.

Hovudgrunnen til at vi er der vi er, er alle managerane vi har sparka dei siste åra, samtidig med at kvar nye manager har fått pengar til å kjøpa "verdenstjerner" så dei kan tilfredstilla fansen... Kanskje vi skal prøve ein annan måte? Kanskje det er dette Ashley og Co driv med no? Skal ikkje forundre meg at dei som klagar på kjøpa no, skrik etter å få sparka Keagan viss det skulle gå dårleg...

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3113 på: 31. Juli 2008, 18:52 »
15.23 Kevin Keegan is confident there will be two more signings at Newcastle following the arrival of Sebastien Bassong this week.

Denne sto vel oppført på Sky i går. Så om dette stemmer forventes det altså to til, etter Bassong. Og om Coloccini ikke gikk gjennom, så har vi iallefall muligens en hittil ukjent spiller på vei.

Tar dette med en liten klype salt, men NUFC er jo flinke til å kamuflere overganger, så vi skal jo ikke se bort ifra at det skjer noe rart i morgen.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3114 på: 31. Juli 2008, 19:00 »
Har jeg rett og slett ingen tro på oyvind. Vi har omtrent samme lag som ikke tapte på 12-13 kamper på slutten i fjor (minus et par spillere som ikke spilte noe særlig), og nå har vi fått inn 2-3 spennende kjøp som sikkert kommer te å gjøre det ålreit i PL kommende sesonger. Keegan sier vi har en god base med spillere, bare litt tynt i manntall, men at det jobbes med. Og til dere som hviner om Ashleys tighte pengepolitikk, dere vet rett og slett ingenting om hva som foregår.

Hvem kan si at ikke Keegan HAR fått (skal vi si) 50 mill pund å kjøpe for, men at han sliter med å få inn folk? Da er det kanskje Keegans feil? Eller er det agentenes feil - som enten a) ødelegger for oss ved å gå offentlig ut? eller b) som om vi i det hele tatt har vært etter alle de 382 spillerne vi har vært linket med? Kanskje det er avisenes feil? Eller kanskje spillerne sjøl som tror dette er sosialkontoret som spyr ut mest mulig for minst mulig? Eller kanskje det Llambias feil fordi han setter foten ned på enkelte spilleres krav? Eller er det Wise og co fordi de er dårlige i forhandligene? Eller kanskje det er fordi vi er situert i nord-øst eller ikke har e-cupspill på papiret? Eller kanskje vi rett og slett ikke har en jævla anelse om hvordan det er?

En haug av dere lider av FM08 og Tottenhamsyka, og jeg - for min del, tviler ikke et sekund på at Newcastle kommer til å ligge på en høyere plass enn Spurs når mai/juni kommer. En klubb må bygges sakte men sikkert opp, og hvis Keegan sier at han har en god stamme, så stoler jeg mer på han enn noen annen persons ytringer. Nedrykk, hva er det?
« Siste redigering: 02. Aug. 2008, 04:14 av Snusflekk »
Ja heia gutta!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3115 på: 31. Juli 2008, 19:23 »
jeg må si meg enig i noe av det kung_zlatan skriver her. Dette med lederskap er ingen enkel ting, Å snu en hel "bedrift på 3-6 måneder og drifte den godt både økonomisk og driftsmessig er utrolig vanskelig når du tar over på et tidspunkt der "bedriften" er i fritt fall.

Ashley har staket ut en kurs nå, den virker noe gjerrig for oss som siter her og leser tabloider, som spekulerer og finner på historier basert på rykter på forskjellige forumer. Vi ser jo hva som skjedde via United.no go Berbatov. Det er jo ganske utrolig at en norsk supporter side med en gjeng treskaller skal klare å skape nyhets overskrifter i england. Skjønner dere hva jeg mener? Man kan ikke ta alt man leser for god fisk. Det som står i avisen er aldri mer troverdig en sin kilde.

Vi hørte ingenting om overgangen til Spider. Plutselig var han bare der, dette tyder jo på at Newcastle har fått igang en solid og sikker gjeng som tar seg av transfer biten. Sjeldent overganger er 100% hemmelig inntill spilleren har signert. Keegan har vært klar på at han ønsker flere spillere. Og sa vell i intervjuet sitt på NUFC at de har fått direkte avslag ifra forskjellige spillere. Modric var jo en av disse. og mange kjefter jo på Ashley for dette.  Hvis vi legger pengene på bordet for de spillerne vi føler er riktig for vår klubb, og de ikke vil til oss. Da kan vi ikke klandre noen andre en spilleren, eller Shephard som har kjørt oss på ræv.

Jeg ser faktisk positivt på sesongen som kommer. Vi kommer til å tape mange kamper, og kommer nok neppe lenger opp på tabellen en 10 plass, men klarer vi det så er jeg egentlig greit nok fornøyd. Alt over 10 plass vil være en bonus.  Nå mangler vi en høyre back. og gjerne et par midtbane spillere. Også gjør vi som Keegan sier: vi bruker unguttene i reserve og lar det stå til:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3116 på: 31. Juli 2008, 20:38 »
Heilt einig med Erlend og Snusflekk.. Endeleg noken likesinna her ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3117 på: 31. Juli 2008, 20:40 »
Synes vi burde prøvd oss på Ben Haim. Greit nok at han ditchet oss i fjor, og jeg sa til meg selv at jeg håpet han råtnet et visst sted, men vi er jo ikke akkurat i noen posisjon til å si nei til spillere av hans kaliber akkurat nå.
Hvis Collocini går i orden, ser jeg overhodet ingen grunn til at vi skal gidde å bruke krefter på en spiller som dumpet oss i fjor, bare for å bli tribunesliter i blå drakt. Det får være hans problem. Ben Haim er ikke SÅ god at det gjør noe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3118 på: 31. Juli 2008, 21:34 »
Kan du ikke få dette inn snart lgrinde: Arshavin sa i januar at han ville være interessert i å komme til oss. Med andre ord kunne vi hatt Arshavin på laget nå hvis vi hadde brukt penger på han i januar så Arshavin var realistisk.

Siden vi ikke har e-cup er vi ikke like attraktive å komme til, men likevel er det mange kvalitetsspillere som vil til oss og jeg har også et håp at det kommer inn noen slike spillere. Vi har penger tilgjenlig. Det viser budene på Coloccini og Modric. Det handler om å finne de riktige spillerne som Coloccini virker å være.

Det er jo kun basert på eit rykte, noke som står skrevet ein eller anna plass på netttet.Har du sett opptak av at han seier dette? Kva hadde vi å tilby han som han ikkje hadde der og då? Han hadde masse peng og laget hans spelte i europa, vi kjempa om nedrykk... Greit nok at klubben hadde akseptert eit beløp hadde det vore stort nok, men aldri om han hadde komme når han veit at EM var til sommaren og at alle storklubbane kom til å sjå på han. Kanskje viss vi hadde tilbudt han 2 mill pund i veka, men det er han ikkje verdt.

Stod hvertfall på skysports at han syntes vi var interssange mener jeg å huske. Og de stoler hvertfall jeg på. Kan sikkert hoste opp en link hvis du absolutt vil ha det. Angående hva han ser i oss blir det bare spekulasjoner, men det virker tydelig (også nå) som han vil ha en ny utfordring.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3119 på: 31. Juli 2008, 23:39 »
Big Sam hadde nok kanskje kjøpt han i januar hadde han fått sitte og fått penga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida