20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808612 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3090 på: 30. Juli 2008, 18:56 »
fy faen for en kjedelig sommer så langt..................
lt;3 Newcastle <3

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3091 på: 30. Juli 2008, 18:57 »
Newcastle har ikke råd ?

Det er mer prinsippet dette her går på!

Newcastle og Deportivo har avtalt og blitt enige om sum på spilleren og klubben har fått lov til å snakke med Coloccini og blitt enig med han om de personlige betingelsene. Men da alt skulle underskrives ville plutselig Deportivo ha 2 millioner Euro (eller pund) mer for spilleren.

Ligner mer og mer på Luque overgangen dette her, forskjellen er vel bare at Shepherd gledelig bukket å slikket gulvet å betalte det de forlangte ekstra i den dealen, og det vil IKKE det nye styret med Ashley og co gjøre nå.

Forsåvidt ikke noe å utsette på Newcastle, men Presidenten til Deportivo skulle blitt "ristet litt forsiktig" for å vise at man ikke forhandler på dette viset.....

ER ikke det riktig eller har jeg misforstått?

*Klappe klappe*
Du har heilt rett. Dette er heilt rett av Newcastle. Når pris er avtalt så kan ein ikkje kreva meir berre fordi at ein allereie har avtalt pris og det ein ber om ikkje er sååå mykje. Det verte ein god del skal dette skje for kvar spelar vi kjøpe, og "ekstrakostnaden" då varierar frå spelar til spelar avhengig av kor god han er. Du gjer ikkje god butikk av det...
OG TIL ALLE SOM KLAGAR OVER KOR GNIEN ASHLEY ER, KVEN SLETTA HEILE JEVLA GJELDA VÅR? Og kor har all pengebruken før om åra brakt oss henn?? Vi er eit middels PL lag mitt på tabellen. Kjempa i nedrykkstriden i vår gjorde vi og...

Og kjøpet av Bassong tyder vel på at det ikkje verte noken Colloccini.

Og så må eg berre legge til at det er latterleg å tru at vi kunne fått tak i Arshavin i januar....
« Siste redigering: 30. Juli 2008, 19:00 av lgrinde »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3092 på: 30. Juli 2008, 20:21 »

Og så må eg berre legge til at det er latterleg å tru at vi kunne fått tak i Arshavin i januar....
Kjøpet av Bassong tyder vel ikke på en dritt. Bassong kommer ikke til å være noe førstevalg på stopperplass, derfor er Keegan ute etter en sjef som går rett inn på laget.

Og jeg lurer virkelig på hvorfor det er latterlig å tro at vi kunne signert Arshavin i januar. Han uttalte selv at Newcastle var spennende og en overgangssum ville ligget på i underkant av £10mill.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3093 på: 30. Juli 2008, 20:42 »
Riktig Daniel!

Forøvrig også helt enig med Ashley og co her! Vi kan ikke la oss bøye under for slik amatørmessig opptreden som det Depor her viser. Håper og tror de etterhvert fatter hvor jævla idiotisk de opptrer og slipper grepet på Coloccini.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3094 på: 30. Juli 2008, 20:43 »

Kjøpet av Bassong tyder vel ikke på en dritt. Bassong kommer ikke til å være noe førstevalg på stopperplass, derfor er Keegan ute etter en sjef som går rett inn på laget.

Og jeg lurer virkelig på hvorfor det er latterlig å tro at vi kunne signert Arshavin i januar. Han uttalte selv at Newcastle var spennende og en overgangssum ville ligget på i underkant av £10mill.

Javel. Ja kvifor skulle han forlate ein klubb som gjorde det godt sportsleg sett til fordel for oss som kjempa om nedrykk. Når han i tillegg, som dei fleste oppegåande folk, visste at EM kom til å verte det perfekte utstillingsvinduet... Hadde han gjort det like dårleg som Mario Gomez på Tyskland så hadde alle sagt det var godt vi ikkje fekk tak i han, men no når han gjorde det så godt så snakkar alle om kor tabbe det var av Ashley og Co. Eg skjønnar det ikkje. Men men...Vi har ulike oppfatningar om kva Newcastle kan lokke til seg av spelarar. No har vi vel og eigen tråd om Arshavin...

Ja ein forsvarssjef treng vi. I tillegg ein offansiv og ein defansiv midtbanespelar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3095 på: 31. Juli 2008, 08:31 »
Jaja vi er no miiiiiiiiiiiiiilevis bak Spurs før serien har begynt. Dei havna på plassen rett foran oss men har forsterka seg 10 plassar bedre enn kva vi har gjort... :(

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=197643

Fyyyyyyyyyy fan....Fyyyy fan ...Håpa dette ikkje stemmer.

Dei er jo verre enn meg på FM jo...

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3096 på: 31. Juli 2008, 08:52 »
En midtbane med santos, modric og arshavin  blir for meg litt for veik og for like spillere. For all del veldig gode spillere som jeg ikke hadde sagt nei takk til noen av disse, men når di møter lag som everton, bolton ect, så har di ikke nubesjangs på fysikken. Men det ser ut som Tottenham har penger vertfall, det har IKKE vi.

Får vi inn Coloccini mener jeg at vi trenger 3 spillere til og kansje di dyreste spillerne. 1 def midt, 1 off midt og ein spiss. Selg Amøben.
Frings eller Veloso på Def midt, Off mid; er jeg tom for ideer på, Spiss; drømmer om Klaas

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3097 på: 31. Juli 2008, 09:05 »
En midtbane med santos, modric og arshavin  blir for meg litt for veik og for like spillere. For all del veldig gode spillere som jeg ikke hadde sagt nei takk til noen av disse, men når di møter lag som everton, bolton ect, så har di ikke nubesjangs på fysikken. Men det ser ut som Tottenham har penger vertfall, det har IKKE vi.

Får vi inn Coloccini mener jeg at vi trenger 3 spillere til og kansje di dyreste spillerne. 1 def midt, 1 off midt og ein spiss. Selg Amøben.
Frings eller Veloso på Def midt, Off mid; er jeg tom for ideer på, Spiss; drømmer om Klaas

Ja, einig i det. Men på papiret har dei eit knallsterkt lag og vil sikkert bli tippa høgt oppe. Noke som dei garantert ikkje innfrir, såg korleis det gjekk i fjor. Men vi får jo aldri tak i slike spelarar når vi ikkje er villig til å bruke massevis av peng. Men no skal vi teinkja på at vi byggje eit lag for framtida, det er ikkje meiningen at vi skal kjempe om topp 4 i år, topp 8 bør vera vårt mål. Så i løpet av 3 år er vi der oppe, kanskje. Og då kan jo vi og ha kapra ein og annan storfisk :) Slik er det berre...Sparkingen av Sir Robson har ført oss til ingenmannsland, no har vi forhåpentlegvis begynt å byggja oss oppatte, SAKTE men SIKKERT!

HOWAY THE LADS!

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3098 på: 31. Juli 2008, 10:11 »
Ja Tottenham begynner å få et bra lag.
Ser at Jenas også har skrevet ny kontrakt, og da skal nok han bekle den defensive delen av midtbanen i årene fremover.

Når det gjelder oss selv kan vi jo synes hva vi vil om at vi fra nå (åpenbart) skal satse på unge talenter,
og ikke overbetalte "stjerner" som kommer hit for pengenes skyld. Men det er likevell hevet over en hver tvil at
om NUFC skal hevde seg blandt topp 8 MÅ vi heve kvaliteten i spillergruppen betraktelig.
De siste årene har vi vært englands 11-12 beste klubb, og pr. idag er vi fullstendig utklasset når det gjelder
styrking av stallen av klubber som allerede er bedre enn oss.

En ting er å redusere faren for bomkjøp, men når hverdagen til NUFC de siste årene har vært en ving på den ene backen
og en stopper på den andre. En spiss på midtbanen og en annen spiss på vingen, så må vi for GUDS skyld sørge for at vi fyller
opp stallen med spillere som skal bekle posisjoner hvor de hører hjemme.

Kan jo for ordens skyld nevne at Dyer, Solano, Milner, Taylor, Ramage, Zoggy og Duff er noen av dem som har spilt back på NUFC
de site sesongene. Smith har spilt midtbane, Barton på kanten, Martins på venstrevingen osv.

Det største problemene (slik jeg ser det) er at elendig transferpolitikk har satt oss i slike situasjoner i alt for mange kamper de siste årene.
Ronaldo, Fabregas, Torres, Santa Cruz, Bentley osv er jo suksesshistorier de siste sesongene. Men la dem spille venstreback halve sesongen,
så ser vi om det går like bra da ......

Foreløpig har vi ingen dekning på høyrebacken og def. midtbane, samt lite offensiv midtbanekreativitet.
Så om hverdagen (med normal skade/suspensjonssituasjen) i desember heter Taylor på høyreback, Faye def. midtbane
og Smith som den kreative løsningen på midtbanen blir dessverre ikke jeg særlig overrasket....

Man kan altså snakke stjerner og klassespillere lang vei. Jeg håper vi får tak i klassespillere DER VI TERNGER DEM slik at vi kan
heve oss i PL fremover. Men om pengene uteblir er jeg likevell sikker på at f.eks Warnock fra Blackburn er en bedre back enn Mark Viduka....

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3099 på: 31. Juli 2008, 12:33 »
Vi har Geremi på høyreback og Bassong. Så vi er bra dekket opp der...

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3100 på: 31. Juli 2008, 13:21 »
Vi har Geremi på høyreback og Bassong. Så vi er bra dekket opp der...

Bassong spiller sentralt eller på venstresiden etter hva jeg har forstått.
Og Geremi er ikke back selv om han KAN spille der. Han er en midtbanespiller (sentralt eller høyrekant)
Og det er dette jeg mener er problemet. Vi bruker spillere som KAN fungere på plasser i stedet for å skaffe oss spillere som hører hjemme der.

Om Geremi skal være back mangler vi midtbanespillere. Skal han være midtbanespiller mangler vi back.
Skal han være back-up på begge plasser gjør vi det som vi har gjort de siste årene.
Vi skaffer oss "halveis-løsninger" på begge plassene og ender med en midtbane-backup på backen og en spiss på midtbanen.
SÅ ER VI IGANG IGJEN!!!!

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3101 på: 31. Juli 2008, 13:44 »
Syns heller at vi skal bruke Geremi på höyrebacken og kjöpe inn en ny midtbanespiller ,så slipper vi det problemet...Dessuten så er Geremi vant til å spille på flere posisjoner, så jeg ser ikke noe feil i å bruke Geremi på flere plasser. Men spillere som Smith, Martins, N`Zogbia og Taylor bör vi ikke flytte på for mye. De har sin plass og liker seg best på sine faste posisjoner.

Skremmende å se hvor mange dyktige spillere Tottenham får inn i laget selv om de ikke var så mye bedre enn oss i fjor..Dessuten er de på samme linje som oss når det gjelder alder på spillere de får inn..Unge, sultne spillere som har noe å bevise og som vil vinne noe..
Om dette er bare p.g.a. at Tottenham ligger i London, tror jeg ikke, men det spiller en stor rolle når spillerne velger hvor de vil spille. Synes at dette er synd, men sånn er virkeligheten og vi får bare gjöre det beste ut av det.
Håper virkelig at Tottenham driter seg ut og at vi kommer over dem i tabellen, det hadde värt såååååå digg.

Jeg har fortsatt troen på Ashley og co, og til de som uffer og huffer seg over hvor dårlige vi er på transferfronten og at vi ikke bruker penger i det hele tatt; Ting Tar Tid!!! Nå gjelder det å väre tålmodig (nesten som å banne i kirka om man nevner det i sammenheng med Newcastle) og la de som styrer skuta få tid til å snu vår dårlige trend..Hva har vi egentlig å tape? Vi har ikke akkurat värt ett topplag på mange mange år, vi har ikke fått en dårligere spillestall(bare tynnere) og jeg tror ikke akkurat at varemerket vårt synker särlig mye om vi satser mer på unge(helst egne) talenter og viser at vi ikke er villige til å betale blodpris for hver eneste spiller som vi har en liten sjanse til å få.
Jeg vil gjerne se minst 2 nye spillere til för serien starter, men om ikke det skjer så ser jeg bare muligheter med det. Våre egne talenter får da faktisk muligheten til å spille i PL og til å utvikle seg. Kanskje vi også kan "avle" fram en Gerrard, Lampard, Rooney eller Ferdinand...
Nei, jeg bare gleder meg til serien starter og vi får se hva Keegan har fått gjort med laget når han har hatt litt mer tid på seg..Og så starter vi på bortebane mot Man Utd..Perfekt, ikkeno press eller noen somhelst forventninger på poeng..Og kampen går på tv..gleder mg som en unge=)

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3102 på: 31. Juli 2008, 13:50 »
Og her er en oversikt over den fantastiske støtten Keegan har fått av Ashley/Wise.
Dette er vistnok hva som kalles "å dra denne store klubben i rett retning" og "spennende fremtidsutsikter"

Og med all respekt. Nå virker det som supportene er så sulteforet at vi synes alt høres spennende ut.
Tipper det er mange f.eks P.mout, Tottenham eller West Ham-fans som ville vært ekstatisk over Gutrie og Bassong...
Det var ikke akkurat dem jeg hadde i tankene når Keegan ble ansatt og skulle støttes på transfer-markedet.

In:

Jan 2008 James Troisi MID Roda JC Trial ended
Jan 2008 Tomas Hanzel DEF Spartak Trnava Trial
Jan 2008 Fabio Zamblera FWD Atalanta £300K
Jan 2008 Olof Soderberg GKR BK Hackens fee tbc
Feb 2008 Lamine Diatta DEF Unattached Trial
Mar 2008 Lamine Diatta DEF Unattached Three month deal
Jul 2008 Jonas Gutierrez MID RCD Mallorca fee tbc
Jul 2008 Ivan Stoyanov TBC Levski Sofia Trial
Jul 2008 Ivan Goranov TBC Levski Sofia Trial
Jul 2008 Danny Guthrie MID Liverpool £2.5m
Jul 2008 Sebastien Bassong DEF Metz Trial
Jul 2008 Georgy Terziev DEF Nafteks Burgas Trial

Og om noen lurer på hvorfor vi ikke er så gode som før kan jeg jo ta med et lite utklipp fra hvordan  Keegan
ble støttet sist han var trener.... Det KAN jo være at det er en sammenheng...

Jun 1995 Les Ferdinand FWD QPR £6,000,000
Jun 1995 Warren Barton DEF Wimbledon £4,000,000
Jul 1995 David Ginola MID PSG £2,500,000
Aug 1995 Shaka Hislop GKR Reading £1,575,000
Nov 1995 Darren Huckerby MID Lincoln City £450,000
Feb 1996 Tino Asprilla FWD Parma (Italy) £7,500,000
Mar 1996 David Batty MID Blackburn Rovers £3,750,000
Jul 1996 Alan Shearer FWD Blackburn Rovers £15,000,000

« Siste redigering: 31. Juli 2008, 13:52 av Kristian G »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3103 på: 31. Juli 2008, 14:43 »
Og her er en oversikt over den fantastiske støtten Keegan har fått av Ashley/Wise.
Dette er vistnok hva som kalles "å dra denne store klubben i rett retning" og "spennende fremtidsutsikter"

Og med all respekt. Nå virker det som supportene er så sulteforet at vi synes alt høres spennende ut.
Tipper det er mange f.eks P.mout, Tottenham eller West Ham-fans som ville vært ekstatisk over Gutrie og Bassong...
Det var ikke akkurat dem jeg hadde i tankene når Keegan ble ansatt og skulle støttes på transfer-markedet.

In:

Jan 2008 James Troisi MID Roda JC Trial ended
Jan 2008 Tomas Hanzel DEF Spartak Trnava Trial
Jan 2008 Fabio Zamblera FWD Atalanta £300K
Jan 2008 Olof Soderberg GKR BK Hackens fee tbc
Feb 2008 Lamine Diatta DEF Unattached Trial
Mar 2008 Lamine Diatta DEF Unattached Three month deal
Jul 2008 Jonas Gutierrez MID RCD Mallorca fee tbc
Jul 2008 Ivan Stoyanov TBC Levski Sofia Trial
Jul 2008 Ivan Goranov TBC Levski Sofia Trial
Jul 2008 Danny Guthrie MID Liverpool £2.5m
Jul 2008 Sebastien Bassong DEF Metz Trial
Jul 2008 Georgy Terziev DEF Nafteks Burgas Trial

Og om noen lurer på hvorfor vi ikke er så gode som før kan jeg jo ta med et lite utklipp fra hvordan  Keegan
ble støttet sist han var trener.... Det KAN jo være at det er en sammenheng...

Jun 1995 Les Ferdinand FWD QPR £6,000,000
Jun 1995 Warren Barton DEF Wimbledon £4,000,000
Jul 1995 David Ginola MID PSG £2,500,000
Aug 1995 Shaka Hislop GKR Reading £1,575,000
Nov 1995 Darren Huckerby MID Lincoln City £450,000
Feb 1996 Tino Asprilla FWD Parma (Italy) £7,500,000
Mar 1996 David Batty MID Blackburn Rovers £3,750,000
Jul 1996 Alan Shearer FWD Blackburn Rovers £15,000,000

Kva spelarar er det du forventa deg då? Realistisk sett. Og då er ikkje Arshavin realistisk.

No er ikkje eg noken historikar, men var desse som du har lista opp noken store namn før dei kom til Newcastle, med untak av Shearer? Kan godt hende eg tek feil. Uansett, prismessig er jo ikkje desse dei store kjøpa, bortsett frå Shearer sjølvsagt. Vi kan jo leggja til kva managerane etter Keagan har fått til spelarkjøp og summera opp kva vi har vunne og kva plasseringa vi har komme på. Mykje pengar rett i dass der ja.

Eg er heller ikkje imponert øve det vi har fått inn sålangt, og det at vi treng minst 2-3 til bekymrar meg mykje. Spesielt når det vise seg vera endå vansklegare enn eg hadde trudd å få tak i spelarar som går rett inn å hevar laget...

Eg håpar på 3 til, inderleg. Og at 2 av desse er pure class. 1 stk midtstoppar, 1 stk defansiv 1 stk offansiv midtbane.
« Siste redigering: 31. Juli 2008, 14:47 av lgrinde »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3104 på: 31. Juli 2008, 15:04 »
Kan du ikke få dette inn snart lgrinde: Arshavin sa i januar at han ville være interessert i å komme til oss. Med andre ord kunne vi hatt Arshavin på laget nå hvis vi hadde brukt penger på han i januar så Arshavin var realistisk.

Siden vi ikke har e-cup er vi ikke like attraktive å komme til, men likevel er det mange kvalitetsspillere som vil til oss og jeg har også et håp at det kommer inn noen slike spillere. Vi har penger tilgjenlig. Det viser budene på Coloccini og Modric. Det handler om å finne de riktige spillerne som Coloccini virker å være.