20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800502 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2340 på: 30. Juni 2008, 21:11 »
Enig med Ulf. Ta dere ei pille og slapp av. Overgangene kommer!

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2341 på: 30. Juni 2008, 21:23 »
NOOOOT 8)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2342 på: 30. Juni 2008, 22:11 »
Det kan jo hende at vi får bekreftet en overgang 1 Juli, i morgen. Klubben holdt jo ganske tett i fjor sommer, spesielt når det gjaldt Enrique sinn overgang.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2343 på: 30. Juni 2008, 22:22 »
Det har vært en del rykter om at spillere skal bli presentert da klubbene starter opp igjen etter ferien. Har hørt det ang andre klubber hvertfall.
Da pre-season starter.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2344 på: 30. Juni 2008, 22:28 »
De som måtte drømme om Deco kan nå slappe av:

http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/30/539631.html

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2345 på: 30. Juni 2008, 23:23 »
Begynner og tro på eit saftig smell på overgangsmarkedet eg. Om Ashley ikkje åpner boka så kan me håpe på topp 15 neste ses. Stallen per nu SUGER
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2346 på: 30. Juni 2008, 23:45 »
Vi har ikke noe særlig dårligere stall nå enn hva vi hadde i starten av fjorårets sesong. De spillerne vi foreløpig har kvittet oss med var jo uansett skadet omtrent hele tiden eller langt ifra gode nok.

Synes ikke det er noe krise enda, og jeg både tror og regner med at klubben henter inn noen solide forsterkninger i god tid til sesongstarten.

Må også minne dere på at Keegan selv sa at han ikke vil kjøpe ett helt nytt lag, men heller foretrakk 3-4 spillere som kunne gå rett inn å heve laget. Så kommer han nok til å spe på med noen kjøp av ung-gutter om han synes stallen er for tynn. Vi får bare smøre oss med tålmodighet å vente å se.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #2347 på: 01. Juli 2008, 07:37 »
Visst har vi en dårligere stall nå enn før fjorårets sesong. Per dags dato har vi et lag som må kjempe på nedre halvdel av nedre halvdel! Og når vi har solgt feks. Emre, så svekker det oss betydelig. Selv om han kanskje bare spiller max 10 kamper, så ville han utgjort en enorm forskjell i de kampene han spilte, som kunne betydd liv og død for oss. En spiller som Emre er altfor god for et lag i vår påtenkte situasjon, og ville dermed vært gull verd selv om han kanskje ville vært over gjennomsnittet skadet.

Så I beg to differ, laget vårt er ganske så grovt svekket før neste sesong om vi ikke går til innkjøp av noen. Nå skal det sises at jeg tror vi kommer til å kjøpe ukjente og kanskje et par kjente middelmådigheter med stor lønn og med lite å tilføre laget, akkurat som i fjor.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2348 på: 01. Juli 2008, 08:15 »
Visst har vi en dårligere stall nå enn før fjorårets sesong. Per dags dato har vi et lag som må kjempe på nedre halvdel av nedre halvdel! Og når vi har solgt feks. Emre, så svekker det oss betydelig. Selv om han kanskje bare spiller max 10 kamper, så ville han utgjort en enorm forskjell i de kampene han spilte, som kunne betydd liv og død for oss. En spiller som Emre er altfor god for et lag i vår påtenkte situasjon, og ville dermed vært gull verd selv om han kanskje ville vært over gjennomsnittet skadet.

Så I beg to differ, laget vårt er ganske så grovt svekket før neste sesong om vi ikke går til innkjøp av noen. Nå skal det sises at jeg tror vi kommer til å kjøpe ukjente og kanskje et par kjente middelmådigheter med stor lønn og med lite å tilføre laget, akkurat som i fjor.

Tror ikke Ashley gir middelmådigheter høy lønn!    Tror vi kommer greit ut av overgangsvinduet, kommer nok inn 2 spillere som er tenkt å gå rett inn på laget. Neppe verdensstjerner, men gode spillere.  I tillegg blir det 2-4 relativt unge talenter, som kommer til å være på laget iløpet av ett par år, og kanskje en eller to av dem spiller seg inn allerede i år.   Er opptimistisk, selv om tålmodigheten blir satt på prøve for tiden :-\
sunt pueri pueri puerilia tractant

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2349 på: 01. Juli 2008, 08:34 »
Jeg er ikke noen fan av krisemaksimering, men med Emre borte, Butt og Geremi et år eldre og Barton fengslet, klarer jeg ikke helt å se hva slags midtbane vi skal kunne komponere for at den skal holde mål. Men dette er jeg ganske sikker på at Keegan og Ashley også har fått med seg..
Oscillons From The Anti-Sun

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2350 på: 01. Juli 2008, 11:48 »
3-4 spillere inn er IKKE nok når man ser på hva vi har mistet og manglet.

Ramage ut, MÅ erstattes.
Rozenhal ut, MÅ erstattes.
Carr ut, MÅ erstattes.
Emre ut, MÅ erstattes.
Barton buret inn, MÅ erstattes
Ingen back-up på venstre back, MÅ skaffes.

Her har vi 6 stk som inn.
Vi kan kjøpe unge talenter på begge back-plassene, og kanskje èn av stopperplassen.
Resterende MÅ være kvalitet som går rett inn og hever laget.

Resterende plasser har vi nok spillere, så her må kvaliteten vurderes. I utgangspunktet blir det èn inn/èn ut.
Keegan ser ut til å skal hente en spiss. Da ser det mørkt ut for noen av dem som er her fra før.

De jeg mener bør vurderes i henhold til kvalitet er:

Viduka (mye skadet, begynner å bli gammel. Kan erstattes).
Smith (Tror han er bedre enn han har fått vist, og ryker nok ikke uansett nå da han er såpass anvendelig).
Cacapa (Ingen fan, men sikkert grei back-up).
Geremi (Begynner å bli gammel. Bør beholdes da vi trenger back-up).
Duff (Har fortsatt troa. Kan beholdes da han kan spille på begge sidene).

Begynner vi med å hente inn de 6 spillerne vi må ha (minst 2 klassespiller på midtbanen og èn stopper), samt erstatte kanskje 1-2 av de andre er vi på vei til noe.
Ikke noe topplag likevell, men da ser det lysere ut for fremtiden. Da har vi noe å bygge på, og kan med heldige øyeblikk være med å kjempe om Europa.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #2351 på: 01. Juli 2008, 12:14 »
Noen som har hørt noe nytt angående saga-Zoggy? Hva skjer med ham? Hvis han også blir solgt sitter vi igjen med en midtbane som hadde slått greit fra seg i Adeccoligaen!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2352 på: 01. Juli 2008, 12:21 »
Han sa jo sjøl at han ville bli, så vi får se...

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2353 på: 01. Juli 2008, 12:46 »
Jeg føler jeg må si det igjen asså, skjønner ikke hvorfor folk snakker om at vi er så uhyre på kjøret i forhold fra i fjor? Så det at vi har mista Barton og Emre (noe jeg ikke har fått bekrefta enda) gjør at det så og si går mot Championship? Herrejemen, det betyr jo ikke at vi kommer te å spille noe dårligere enn vi gjorde i fjor fordetom... At her er vi 2 gode spillere mindre (selv om de ikke spilte så voldsomt mange kamper), det må bety 15 poeng mindre i løpet av året = nedrykk? Sånn går det ihvertfall ikke an å regne... Jeg tror at uansett om vi ikke får inn en kjeft i dette vinduet, så er Nufc mer enn sterkt nok til å ligge rundt midten av tabellen når juni kommer igjen! Javisst er laget tynt på noen plasser og vi tåler kanskje ikke skader på alle de plassene på likt, men hallo? Laget begynte virkelig å spille de 10 siste kampene og det at spillerne spiller bedre sammen, begynner å fordøye Keegans systemer osv osv, gjør at jeg er sikker på at det blir en relativt ok sesong. Får vi inn et par gode signeringer, så er det ikke nødvendigvis en garanti for høyere sluttfinish.. Det er nesten så jeg må si at ser på klubbens utvikling med et stort håp mtp hva som foregår av omstrukturering internt. Lønnspose, juniorakademi, fasiliteter av allle slags slag, masse nye spillere (o7-08), ny eier, trener, alt nesten.. Hvis jeg må vente et år ekstra pga at klubben skal styres med ei mye mer fornuftig hånd enn hva Shepherd dreiv med, so be it! Føles bare så utrolig mye bedre enn det gjorde for rett over et år siden! Jeg må si at transfervinduene alltid var jækla spennende for Nufc alltid ble linket i øst og vest, men hva har forandret seg? Før denne sommeren har vi blitt linket med flest spillere gjennom tidene og ingen aner en kjeft annet enn at Modric var det noe med.. Har man planer om noe hemmelig og helt spesielt, så går man ikke te Se og Hør med det først. Jeg er sikker på at det kommer et par nye fjes i løpet av vinduet, men OM det ikke hadde gjort det, så tror jeg likevel at laget kunne greid en respektabel finish uten altfor mye skader
« Siste redigering: 01. Juli 2008, 12:49 av Snusflekk »
Ja heia gutta!

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2354 på: 01. Juli 2008, 13:02 »
Ahahahha, for en enorm artikkel ;D Og dette er samme Ashley som spanderer pils på alle etter kampene?

http://www.newcastleunited-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=396535
Ja heia gutta!